PDA

View Full Version : welke Distortion pedaal als derde kanaal?



Mukkez
31 december 2012, 15:46
Allereerst, een gelukkig 2013 toegewenst. Pas vanavond op je vingers met vuurwerk!

Ik zoek een stand alone distortion pedaal die ik als derde kanaal voor mijn cleane versterker kan gooien.
Ik gebruik nu (TC G System) T Rex Tonebug Overdrive (babyblauw) voor kanaal 1 (randje).
Xotic BB preamp voor kanaal 2 (standaard rythem crunch).
TC Electronic Vintage Dual Distortion (Gain B) voor kanaal 3 (voor alles na kanaal 2; het heftigere werk).

Dit is de Dual Distortion: (lijkt op de T Rex Dr. Swamp)


http://www.youtube.com/watch?v=RAJug_kjPRU

Hij klinkt prima, ik ben er erg blij mee, maar niet voor de sound die ik zoek. Hij is te vet. Te dicht gesmeerd. Ik zoek meer ballen, een dikkere korrel. Dit lijkt meer op de BB Preamp met de gain vol open. Niet gedefinieerd genoeg. Ik speel in een allround coverband, nummers die op kanaal 3 worden gespeeld, zijn o.a. I Believe In A Thing Called Love (Darkness), Iedereen is van de Wereld, Panama.

Welke pedalen zouden in aanmerking komen? Ik dacht aanvankelijk zelf aan een pedaal uit de 'marshall in a box' serie, want ik zoek geen metal soudn. Dus Cmatmods Brownie, Suhr Riot, Wampler, OCD etc. Maar ik ben bang dat die pedalen een beetje dezelfde eigenschappen/kenmerken hebben als de TC. Dus niet gedefinieerd genoeg en te vet. (vet is goed, maar te vet niet haha). Ik heb een MI Audio CrunchBox gehad, maar die vond ik niet van het niveau BB Preamp.

Ik vind de Riot wel wat duur, ik wil graag rond de 100 a 125 euro blijven. Tweede hands is geen probleem.

Ohja, ik speel op een strat met een minihumbucker en op een Koch Studiotone (cleane kanaal).

Bvd!

Mukkez
1 januari 2013, 20:18
Heeft iemand misschien ervaring met de Tonebug Distortion van T-Rex? Ik heb zelf de overdrive en daar ben ik erg content mee.

Hier een duidelijk voorbeeld dat de Tonebug Distortion minder modderig is dan die Dr. Swamp.


https://www.youtube.com/watch?v=GvShK_B13Io

Dr. Swamp 0:58 kanaal 2 met gain vol open; erg modderig / weinig definitie. Iets waar ik dus nu niet naar op zoek ben.


http://www.youtube.com/watch?v=9_2nLBl6jv4

Terminus
2 januari 2013, 00:06
Probeer eens een TubeScreamer met weinig tot geen gain als boost voor je Dual Distortion. Het maakt niet erg veel uit welke, maar meer 'boutique' overdrives zullen je vaak meer laag geven, wat de vettigheid en modderigheid niet ten goede komt.

Mukkez
2 januari 2013, 17:00
Dat heb ik al geprobeerd met de BB Preamp en de Tonebug Overdrive, maar die geven beide niet het gewenste resultaat. Ik heb het bovendien nog geprobeerd om de T-Rex Dual Distortion te stacken met een MXR Zack Wylde overdrive die ik nog had liggen, maar dat was het ook niet.
Ik zoek ook gewoon een stand alone distortion pedaal, want ik heb niet meer ruimte voor een extra pedaal in mijn loops van de G System.

arjanb01
2 januari 2013, 17:26
Waarom gebruik je het 3e kanaal van je studio tone niet? Heb hem zelf gehad en volgens mij definitie genoeg? En anders vervang je je amp gewoon voor een engl thunder of streaker, heeft de mooiste crunch en od sounds, komt geen pedaal bij in de buurt! Ik heb m'n Kocht weggedaan omdat hij niet strak genoeg klonk.

JohnLord
2 januari 2013, 17:50
Snap ik ook niet. Dist uit een pedaal klinkt ook altijd anders dan uit je buizenamp.

Mukkez
2 januari 2013, 18:30
Ik vind de crunch sound van de Studiotone helemaal niks. De high gain kant is niet slecht, maar aangezien ik toch al met twee bakjes werkte (voor 'kanaal' 1 en 2) dacht ik dat het makkelijker zou zijn om het derde kanaal ook zo te bewerkstelligen. Ik heb destijds ook al gepoogd om enkel de Studiotone te gebruiken in combinatie met de G System, maar ik vind losse drive pedaaltjes toch fijner werken. Desalniettemin, ik er wel even mee experimenteren. Ik ben wel bang dat de sound van de BB Preamp en de drive kanalen van de Koch ver uit elkaar liggen qua karakter en sound.

Brum
2 januari 2013, 20:09
Dat heb ik al geprobeerd met de BB Preamp en de Tonebug Overdrive, maar die geven beide niet het gewenste resultaat. Ik heb het bovendien nog geprobeerd om de T-Rex Dual Distortion te stacken met een MXR Zack Wylde overdrive die ik nog had liggen, maar dat was het ook niet.
Ik zoek ook gewoon een stand alone distortion pedaal, want ik heb niet meer ruimte voor een extra pedaal in mijn loops van de G System.

Je hebt het geprobeerd met een BB Preamp en een Tonebug Overdrive, maar da's heel wat anders dan met een tubescreamer. Een tubescreamer zal je gain veel strakker maken, gegarandeerd.

Die Zack Wylde overdrive heb ik persoonlijk altijd een boomy, gescoopte overdrive gevonden, niet echt lekker om mee te stacken.

Probeer voor de gein 's een tubescreamer voor je Studiotone, zal me niks verbazen dat je er wel gelukkig van wordt. Al is het maar een goedkopere Digitech Bad Monkey, die doet het truukje wel al.

Einzeln
2 januari 2013, 22:16
http://www.youtube.com/watch?v=iVyOo0AO1iU

peter_heijnen
3 januari 2013, 08:35
Heb je al eens geprobeerd met de TC of BB kanaal 2 of 3 van de koch 'in te blazen'?

Mukkez
5 januari 2013, 15:24
Gisteravond weer even gerepeteerd. Ook de distortion van de Koch geprobeerd en de pedalen voor de Studione, maar dit leverde allemaal niet het gewenste resultaat op. Dus ik ga weer even verder met experimenteren en ori๋nteren naar distortionbakjes.

Mitch
5 januari 2013, 15:32
Als de Riot je wel wat lijkt maar te duur is: ik kwam gisteren in de Mooer/Joyo zoektocht de Dream distortion tegen. Uitstekend 'alternatief' voor de Riot. Oftewel: vrijwel identiek voor een fractie van de prijs ;)

Mukkez
5 januari 2013, 15:57
Toevallig kwam ik net een filmpje tegen van Gearmanndude toen ik de Riot googlede. Voor 50 euro inderdaad wel het proberen waard.

Edit: ik zie dat je bij Thomann ook enkele 'goedkope clone' pedalen hebt.

Harley Benton Crunch Distortion = MI Audio CrunchBox ? Die heb ik gehad en weer weggedaan.
Harley Beton British TrueTone = Tech 21 Character British ? Gehad en weg.
Harley Benton Ultimate Drive = Fulltone OCD ? Geen ervaring mee, maar misschien interessant.

Maar ik zie geen Riot clone helaas.

Mitch
5 januari 2013, 19:29
Als je het Gearmanndude filmpje hebt gevonden, dan heb je ook het juiste merk. Was het Joyo? Thomann gebruikt namelijk niet alles van Joyo, ze hebben een groter assortiment dan dat. Volgens mij hebben ze 'm dan wel bij Rockpalace, die heeft Joyo.

Bassa
5 januari 2013, 19:53
http://www.rockpalace.com/product/Joyo-JF34-US-Dream
Die joyo us dream

Mukkez
7 januari 2013, 18:20
Ik ben nu nog aan het experimenteren met de EQ sectie van de G System, die pedalen die blijven er nog wel even en er is geen haast bij, maar wie weet bestel ik er toch nog ้้n. *groteverleiding* :soinnocent:

Mukkez
19 januari 2013, 15:16
Ik heb een Hardwire Valve Distortion op de kop getikt op marktplaats. Eerste indruk is goed. Erg veelzijdig ding. Heeft wel iets minder body dat de BB Preamp en Tonebug overdrive, dus het nog wel even tweaken om 'm mooi in het straatje te laten klinken. :)