PDA

View Full Version : Goede budget 7-8 snaar?



frekie
31 december 2012, 13:16
Ik ben net boven de 50, ga zeker niet in een Death Metal band spelen maar toch zit ik rond te kijken naar 7- en 8 snarigen. Want ik wil een conversie doen naar bas/gitaar a la Charlie Hunter. Kijk maar eens op Jijbuis. Bas en gitaar tegelijk spelen dus, jazz en lichte pop.

De onderste 2 snaren worden dan E en A bassnaren, shortscale flatwound, normale dikte dus .100 en .80. Bij een 7 snaar moet ik dan bij de 3e snaar kiezen tussen een D bassnaar of een A gitaarsnaar. In het eerste geval kan ik lekker bassen op 3 snaren, in het tweede geval kan ik beter soleren dan op 4 snaren. Onderste 4 snaren worden gitaarsnaren DGBE.

Eisen zijn : langere schaallengte, 26.5 of 27 inch. Linkshandige kop is handig ivm de montage vd bassnaren. Pickups moeten ook clean goed warm klinken. TOM brug lijkt me het makkelijkst qua conversie.

Ik heb a 2 6 snarigen op deze wijze gemold: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?156552-Bas-snaren-op-een-jazzgitaar Werkt op zich prima maar het zijn 24 3/4 inch gitaren, dat is gewoon een te korte schaallengte voor de bassnaren. En ik wil meer meer snaren.

Ik zit te kijken naar Schecter Omen, Ibanez komt met een low budget 8 snaar uit. Ik heb een Agile gezien maar die moet ik uit de USA bestellen.

Quadrifoglio
31 december 2012, 13:18
Voor een goede budget 7-string zou je eens kunnen kijken naar een gebruikte Ibanez RG7321 (die met string-through contructie)

arcane
31 december 2012, 14:01
Misschien is dit wat? http://www.thomann.de/nl/harley_benton_r_458_bk_rock_series_b_stock_2.htm

mesaman
1 januari 2013, 12:45
goed+budget moeilijk! ik denk dat je een van de 2 eisen wel gaat halen.

stijnkenens
1 januari 2013, 16:09
Shamrai custom shop uit rusland?

Blijkbaar zeer goedkoop, maar super afgewerkt, allez toch de 2 die ik heb zien passeren !

Wel meer richting metal looks ...



s.

Tabula Rasa
1 januari 2013, 18:05
Shamrai custom shop uit rusland?

Blijkbaar zeer goedkoop, maar super afgewerkt, allez toch de 2 die ik heb zien passeren !

Wel meer richting metal looks ...



s.

Hadden die niet een hele flinke wachttijd?

D3nnis
1 januari 2013, 18:18
Net even geklikt op die Shamray site, maar zonder echte gekke dingen (behalve een carved top van flamed maple) kom ik met gemak op $2900. Lijkt me niet echt een budget gitaar?

minoin
1 januari 2013, 22:51
Schecter C7 Blackjack ATX of Blackjack (zonder ATX). Topgitaren, maar eerlijk gezegd vraag je nogal wat van een gitaar. .100 en .80 snare op een budget gitaar lijkt me vragen om moeilijkheden...

Aikara
2 januari 2013, 09:25
Agile zou ik zelf niet voor gaan. Niet eens om de gitaren zelf maar schijnbaar is de after sales support vrijwel niet bestaand. Je moet er op vertrouwen dat ze de gitaar versturen nadat je betaald hebt. Maar wanneer de gitaar niet of beschadigd binnenkomt dan trekken ze er bij Agile alle handen vanaf. Heb hiervan een aantal verhalen voorbij zien komen (zowel in de VS als in Europa) wat mij heeft tegen gehouden om een Agile te kopen.

Is een Bo~el MC7 misschien een optie? Komen tweedehands regelmatig voorbij en zijn dan niet al te duur. De MC7 voldoet echter niet aan je eis voor scale length.

iwamoto
2 januari 2013, 15:40
http://guitarnoize.com/new-budget-ibanez-7-8-string-guitars-for-2013/

Speciaal voor jou, de RG8 denk ik zo ;-)

frekie
2 januari 2013, 19:28
Ok bedankt voor de reacties. Ibbie RG8 houd ik in de gaten, is alleen nog in de USA te krijgen dus dat wordt even wachten. Ze komen ook met een budget 7 snaar RG. Ik heb gebeld voor een Schecter Omen 7 maar die was al weg, die sites zijn vaak niet actueel. Agile schijnt idd geen garantie te geven op gitaren die ze buiten de USA shippen dus dat maar niet doen.

Bij mijn 6 snaar conversies tot nu toe geen problemen gehad, ik heb nog niet 1 keer de neck hoeven bijstellen. Bij een langere schaallengte krijg je wel meer snaarspanning natuurlijk.

Liquid_Metal
2 januari 2013, 19:39
De Schecter Omen is mij goed bevallen en die is niet duur.

Bijl
3 januari 2013, 10:11
Schecter C7 Blackjack ATX of Blackjack (zonder ATX). Topgitaren, maar eerlijk gezegd vraag je nogal wat van een gitaar. .100 en .80 snare op een budget gitaar lijkt me vragen om moeilijkheden...

Een 0.080 is geen probleem. Het is de snaarspanning die telt, niet de dikte van die snaar. Zolang het maar past.


Misschien is dit wat? http://www.thomann.de/nl/harley_benton_r_458_bk_rock_series_b_stock_2.htm

Heb je al gezien hoe de headstock van die Harley Benton bevestigd is? Geef mijn portie maar aan fikkie.


Agile zou ik zelf niet voor gaan. Niet eens om de gitaren zelf maar schijnbaar is de after sales support vrijwel niet bestaand. Je moet er op vertrouwen dat ze de gitaar versturen nadat je betaald hebt. Maar wanneer de gitaar niet of beschadigd binnenkomt dan trekken ze er bij Agile alle handen vanaf. Heb hiervan een aantal verhalen voorbij zien komen (zowel in de VS als in Europa) wat mij heeft tegen gehouden om een Agile te kopen.

Agile heeft prima support en retour/omruil service, als je maar in de VS of Canada woont. Als je vrienden/familie hebt in die regio en een mensuur wil van 28" of meer zonder een godsvermogen kwijt te zijn kan je het overwegen. Anders zeg ik ook: niet doen.

Ibanez RG8: Schijnt het wachten waard te zijn, prijs zal rond de 400 - 450 euro zijn. Schijnt iets betere pickups te hebben dan de RGA8.
Ibanez RGA8: Goede plank met matige electronica en pickups. De brug en locking nut kunnen lastig zijn voor extreem dikke snaren (locking systeem), voor 0.080 en dikker moet de metalen topkam uitvijlen. Een 0.070 snaar met standaard F#BEADGBE stemming gaat prima zonder aanpassing (ik heb er zelf een).
Schecter Damien Elite 8: De voordeligste met EMG pickups voor 750 euro. (en ja, met EMG's kan je prima Jazz spelen)

De goedkope LTD/ESP's hebben een 25,5" mensuur, dus die vallen dan af voor jou.

Met 7 snaren en bariton mensuur zijn er voor zover ik weet diverse Schecters, de Ibanez RGD7421, en de Jackson SLATTXMG3-7 Soloist in de prijsklasse tot 600 euro.

D3nnis
3 januari 2013, 10:48
Heb je al gezien hoe de headstock van die Harley Benton bevestigd is? Geef mijn portie maar aan fikkie.

Hoe dan? Ik zie geloof ik niet wat je bedoelt, behalve dan misschien dat het plaatje op de site wat vertekent of zo?

Bijl
3 januari 2013, 10:56
Zoals ik het zie is de headstock recht op de hals gelijmd, met een rechte zaagsnede. Ik ben geen expert maar het lijkt mij niet de meest degelijke oplossing.

HaroldA
3 januari 2013, 11:36
Een Ibanez AX7521 heb je al voor €200 2e hands.

http://www.ultimate-guitar.com/reviews/images/images_list_8_52_38299_1.jpg

D3nnis
3 januari 2013, 12:22
Zoals ik het zie is de headstock recht op de hals gelijmd, met een rechte zaagsnede. Ik ben geen expert maar het lijkt mij niet de meest degelijke oplossing.

Hmm, nu je het zegt...
Ik had die extra fotootjes niet zo bekeken, maar ziet er wat vreemd uit inderdaad.
Van de andere kant, voor dat geld...

Kakihara
3 januari 2013, 12:38
Zoals ik het zie is de headstock recht op de hals gelijmd, met een rechte zaagsnede. Ik ben geen expert maar het lijkt mij niet de meest degelijke oplossing.

Dat is gewoon een andere scarf joint:

tekeningetje:
http://www.crenshawweb.com/neck%20joints.jpg

De eerste is de meest gebruikte. De tweede versie is die je ziet op de HB. De derde, one piece, is zoals Gibson het doet.
Die tweede versie ziet er raar uit, maar daar zou in principe niets mis mee moeten zijn.

RS-Rik
3 januari 2013, 13:26
De eerste is beter want dan heb je hem verlijmd onder de toets. Geeft extra stevigheid. In de testbank zou je resultaat moeten zien maar in principe is de lijmnaad steviger dan het hout en zou het in de praktijk weinig uit mogen maken.


Oja, hoe zie je het? Heeft Thomann ergens een fotosessie die ik niet aangeklikt krijg?


Verders, ik zou voor Schecter kijken. Die zijn heer en meester op dat gebied. Het zijn meestal schaamteloze semi-vibe-kopien (sommige echt tenenkrommend bijv van Rickenbackers) maar ik heb er alleen goeie dingen van gehoord.

D3nnis
3 januari 2013, 14:10
Ik had het op de foto niet herkend als een scarf joint a la type 2 moet ik eerlijk zeggen, het ziet er vreemd uit op de foto op 1 of andere manier, waarschijnlijk omdat er niks afgerond is maar de hoek er zo duidelijk in te zien is.

Ik had de foto's ook niet eerder gezien, maar als je bij het niet-B-stock model kijkt heb je extra foto's.

Kakihara
3 januari 2013, 14:19
Oja, hoe zie je het? Heeft Thomann ergens een fotosessie die ik niet aangeklikt krijg?


Yep :)

http://bdbo.thomann.de/thumb/bdb1200x1600/pics/bdbo/5966635.jpg

Zoeken op Harley Benton R-458. De eerder vermelde link liet inderdaad geen andere fotosessie zien.

Bijl
4 januari 2013, 01:57
Precies die bedoel ik. Als ik die foto zie dan hoor ik 'm al kraken bij wijze van spreken. Ik heb dit nog nooit gezien op een gitaar.

De scarf joints van andere merken lopen ovaal in de lengterichting van de hals, of er zit een verdikking in, of zoals bij 8 snarige Ibanessen een 5 delige hals met pallisander/esdoorn laminaat en dan geen joint.

Oh, en Schecter komt met een Omen 8 Active, een budgetmodel (voor 8snaar begrippen dan) met mensuur van 28". Staat al op de site van Schecter maar is nog niet in Nederland.

Ik zag ook een Ibanez AX langskomen in dit topic, leuk ding, maar dat wil je niet echt niet lager dan G stemmen met een 24,75" mensuur...

stijnkenens
4 januari 2013, 09:39
Als ik een kop aan een hals zet, gebruik ik meestal de 2e methode.
Een lijmnaad is normaal gezien sterker dan hout. Dus met een beetje fatsoenlijke voorbereiding zijn de 2 scarfjoints goed.
Ik denk eerder gezegd dat de 2e de meest gebruikte is, maar omdat dat minder opvalt, let je er niet op, de 1e tekening valt natuurlijk veel harder op !

De enige koppen die ik tot hier toe heb gelijmd zijn Gibsons uit 1 stuk, dat zegt genoeg, denk ik.



s.

Bijl
4 januari 2013, 10:43
Een lijmnaad is normaal gezien sterker dan hout. Dus met een beetje fatsoenlijke voorbereiding zijn de 2 scarfjoints goed.
Ik denk eerder gezegd dat de 2e de meest gebruikte is, maar omdat dat minder opvalt, let je er niet op, de 1e tekening valt natuurlijk veel harder op !

De enige koppen die ik tot hier toe heb gelijmd zijn Gibsons uit 1 stuk, dat zegt genoeg, denk ik.
s.

Dat hoor ik vaker van Gibsons. Bij mijn LTD hebben ze op die plek de hals dikker gemaakt voor extra stevigheid. Wel goed om te weten dat een scarfjoint op die manier ook goed is.

En SGR by Schecter heeft ook een 7 snaar, de SGR C-7 SBK die op de prijslijst van de importeur staat voor 250 euro met een mensuur van 26.5":

http://www.schecterguitars.com/International/SGR/Guitar/SGR-C-7-SBK.aspx
http://www.voerman.nl/prijslijsten/Schecter%20Bruto%20Prijslijst%20-%20April%202012.pdf

frekie
4 januari 2013, 12:17
SGR by Schecter heb ik ook aan gedacht, dank je. Ik heb net lokaal een Cort 7 snaar uitgeprobeerd, leuk gitaartje op zich, alleen te korte schaallengte, vreselijke pickups (EMG HiZ) en hij liep verschrikkelijk aan in de 1e positie. Ik zei er wat van en dan krijg je weer het slappe l*lverhaal weer van ja die lage B hangt altijd wat slap enz. Sorry hoor maar een winkel moet gewoon m.i. perfect speelklare gitaren afleveren anders kan je beter bij de webshop bestellen.

Zelfbouw zit ik ook aan te denken, ik heb al een meeltje naar de USA gestuurd voor een Agile neck, die heeft ook de reversed headstock ik ik wil. Ik heb nog wat mahonie liggen voor een body.

Bijl
4 januari 2013, 13:37
Daar heb je helemaal gelijk in. Mijn Ibanez Universe heeft een onmogelijk lage actie zonder fretbuzz en daar zit een 0.060 op in B. De actie voor de 0.070 in F# op mijn RGA8 is wel iets hoger maar geen buzz.

Een gitaar kunnen afstellen is één ding, maar beoordelen of een snaar aanloopt vanwege de afstelling en of daar iets aan te doen is, dat is toch een stuk moeilijker.

Over een reversed headstock had ik pas iets gelezen, dan is de snaarspanning hoger op de dikkere snaren toch?

Markmoos
4 januari 2013, 16:03
Schecter SGR is inderdaad een mooie optie als je een langere scale length wilt. Een Dean Vendetta 1.7 valt in dezelfde prijscategorie, maar is wel 25.5". Wordt intonatie geen ramp met een .100 op een normale TOM brug? Ik ben bang dat deze niet ver genoeg terug kan.

almarvk
4 januari 2013, 16:15
Ik heb thuis een Schecter Omen-7 Extreme (rode uitvoering). 27" scale hals en dit is de mahonie uitvoering, te zien aan de andere positie van het logo op de headstock. Kan je altijd een keer uitproberen om te kijken of het wat voor je is.

minoin
4 januari 2013, 21:20
Een 0.080 is geen probleem. Het is de snaarspanning die telt, niet de dikte van die snaar. Zolang het maar past.


De dikte van de snaar bepaald mede de snaarspanning. Een 0.080 moet je harder aantrekken dan een 0.070 snaar om dezelfde toon op dezelfde mensuur te krijgen. Verleng je de mensuur, dan verhoogt de snaarspanning van dezelfde snaar.
Dus een extreem zware set snaren vergt nogal wat van je gitaar, je zal de boel zeker opnieuw af moeten stellen.

Een gitaar willen die dat allemaal doet met een lage actie en goede pickups is niet te krijgen voor 250 euro. You get what you pay for...

EDIT: een reversed headstock zorgt niet voor meer snaarspanning op de lage snaar, maar verhoogt de lengte van de snaar achter de topkam. Hierdoor gaat die snaar meetrillen als je hem aanslaat en is die snaar gevoeliger voor ontstemmen.

My two cents.

frekie
8 januari 2013, 11:58
Dit soort reacties kreeg ik ook op mijn post over mijn 6 snaar basconversies: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?156552-Bas-snaren-op-een-jazzgitaar

Jullie vergeten dat een long scale bas 34 inch is, en een short scale 30. Gitaar is pakweg 25 inch, bariton 26,5 of 27. Dan ga je dus terug in schaallengte en dan daalt de snaarspanning. Ik heb tot nu toe geen enkel probleem met krom trekkende necks gehad. Als er al problemen ontstaan komt dat door de gitaarsnaren, 013 Thomastik flatwounds.

Ik ouwe jazzbo softie gebruik dus veel dikkere snaren dan die stoere jonge metal dudes :seriousf:

Zelfbouw heb ik ook aan gedacht, helaas is de open werkplaats in mijn dorpje gesloten. :mad: Shit, die lui hadden echt alle machines en gereedschappen en het kostte dus nix om daar te klussen.

minoin
8 januari 2013, 14:27
Dat was ik niet vergeten, maar ik ging ervanuit dat je met een veel dikkere set dezelfde stemming wil spelen. Sure, als jij een hele dikke set op een 27 inch gitaar plakt en je gitaar 3 stappen lager stemt, zou het kunnen. Ik ben oprecht blij voor je dat je nooit last hebt gehad van dit soort acties, want dat is niet de norm.

Een bijkomend probleem kan zijn dat je dikke snaar niet door de tunerpeg past.

Hoedanook, als je het echt wil, moet je ervoor gaan. Ik heb het idee dat de reacties er niet zoveel toe doen.

mesaman
8 januari 2013, 18:07
Tip? Blijf gewoon lekker door sparen! En koop gewoon de gitaar die je echt wilt hebben.

Zelf vind ik de ibanez universe tegek, de witte of de nieuwe zwarte zijn tegek!

ik zou een foto kunnen plaatsen van een aantal,maar dat kan ik natuurlijk niet zomaar doen.

Markmoos
8 januari 2013, 18:41
Tosin Abasi stemt de lage snaar van zijn Ibanez omlaag naar E, hierdoor speelt hij in EBEADGBE. Hij gebruikt een 0.75 hiervoor, zijn ibanez is wel 28". Het voordeel van zo'n 8-snaar is dat de gitaar gebouwd is voor lagere stemmingen en dikkere snaren, en je dus minimale aanpassingen hoeft te doen.

http://www.youtube.com/watch?v=PPpbekTXC2M

DarknessAwaits
8 januari 2013, 20:13
Tosin Abasi stemt de lage snaar van zijn Ibanez omlaag naar E, hierdoor speelt hij in EBEADGBE. Hij gebruikt een 0.75 hiervoor, zijn ibanez is wel 28". Het voordeel van zo'n 8-snaar is dat de gitaar gebouwd is voor lagere stemmingen en dikkere snaren, en je dus minimale aanpassingen hoeft te doen.

http://www.youtube.com/watch?v=PPpbekTXC2M

Ik luister verder nooit (niet wetende in ieder geval) naar 8-snarige gitaren, maar zelfs met die 28.5" mensuur flubberen die lage snaren behoorlijk. Ik denk dat een fanned fret toepassing wel eens heel goed zou kunnen werken voor een dergelijke gitaar, daar heeft TS weinig aan natuurlijk want gezien het budget lijkt een custom made fanned fret me geen optie.

Anyways, 2ct en zo.

frekie
8 januari 2013, 23:11
Mijn held Charlie Hunter speelt op speciaal gebouwde 8 snarigen met fanned frets van kleine bouwers uit de USA die idd aardig in de papieren lopen. Dat zit er dus helaas niet in.

Leuke band trouwens die Partij vd Dieren vd Metal ;) En: geen schreeuwende zanger en geen bassist meer nodig :cheerup:

Bijl
9 januari 2013, 09:54
Een bijkomend probleem kan zijn dat je dikke snaar niet door de tunerpeg past.
Mwa, dat is hooguit een uitdaging. Met mijn RGA8 gaat dat wel makkelijk vanwege het double locking systeem. Vaak hebben dikke snaren aan het begin een omwonden gedeelte dat wat dunner is. Dat steek je er doorheen, dan meet je aan de achterkant de snaar af en dan knip je het resterende deel + ball end er af. Dat is dan wel weer het voordeel van een locking bridge :-) Het is me gelukt om er een 0.080 in te proppen en in E te stemmen maar dat ging niet van harte. Het maximale wat door de locking nut kan zonder uitvijlen is 0.074.

Als je geen locking brug hebt dan kan je een deel van de omwindingen verwijderen, dat kost wat meer moeite. Of een groter gat boren in de stemschroef, of een andere stemschroef plaatsen. Mogelijkheden genoeg.

Nog even over die Harley Benton, de fabrikant heeft de neck joint en de scarf joint aangepast, hier de ervaringen van een kersverse eigenaar uit België: http://www.sevenstring.org/forum/extended-range-guitars/223665-ncgd-review-warning-lots-huge-pictures-c-isnt-custom.html

frekie
9 januari 2013, 20:03
@Bijl Ok bedankt voor je post. Je kan idd het dunne deel vd bassnaren door het gaatje van een gitaarmechaniek wurmen. Ik was al bang dat die locking bridge vd RGA8 geen dikke bassnaren kon hebben.

Mmm Harley Benton, er was laatst een B stock op Thomann.de , ik dacht zal ik het doen. Maar echt goedkope meuk proberen op te waarderen, die rit hebben we een beetje gehad. Doorsparen dus voor een Schecter Omen ofzo.

frekie
20 januari 2013, 13:08
Oud topic van mezelf opgegraven.


Gisteren naar my old home town Enschede geweest naar de AGS. Mooie zaak, was ik nog nooit geweest, aardige mensen. Jammer dat ze het niet redden in deze crisis maar anderzijds de 1 zijn dood is de ander zijn brood... Leuk om weer eens in Enschede te zijn, was wel koud daar!

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Schecter Hellraiser Special/SchecterHellraiser3_zpse6674413.jpg

Schecter Hellraiser Special 8 snaar. De prijs op het kaartje in de winkel was nog 100 euro boven de prijs op de site! Dat heb ik ze snel uit het hoofd gepraat :seriousf: , uiteindelijk kwam er een prijs uit nog aanzienlijk onder de internetprijs. Cash is king mensen!

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Schecter Hellraiser Special/SchecterHellraiser4_zps0c6c6811.jpg

De lage snaar flubberde nogal wat zelfs in F# laat staan in E waar ik hem in wil hebben. Thuisgekomen heb ik de snaar een paar keer uitgerekt en weer op stemming gebracht, toen ging het al beter. Maar we gaan zeker experimenteren met snaren. Weet iemand een adresje voor 080 gitaarsnaren?


Verder toch veel kwaliteit voort het geld hoor. Mahonie body met denk ik toch een massieve maple top. Het is lastig te zien maar ik denk een 3 delig gelamineerde gelijmde maple neck met een palissander toets. Mooie afgeschuinde hals/body overgang, je kan heel makkelijk bovenin komen.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Schecter Hellraiser Special/SchecterHellraiser15_zps92626b3e.jpg


EMG 808 pickups, zelfs de verkoper zei dat ie er niet gek van was , een warme jazzgitaar zal het niet worden maar ik vind het meevallen en overstuurd is ie wel strak zelfs op de lage snaren. Het is wel een brede strijkplank natuurlijk maar hij speelt verbazend makkelijk als je het bij riffen, soleren en powerchords houdt.


Maar ik wil proberen om er fingerstyle jazz op te spelen en dan zijn die jazzakkoorden toch wel lastiger te pakken. Maar de basnoot een octaaf lager vind ik veel beter klinken en als je in je eentje een blazer of zangeres moet begeleiden is dat bereik tot in het basoctaaf te gek. Er zit een 24 frets neck op dus met de lage snaar in E heb je echt 5 octaven bereik.


Hij weegt wel wat maar is zeker niet te zwaar en zowel op schoot als omgehangen is de balans prima.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Schecter Hellraiser Special/SchecterHellraiser5_zps69b809e6.jpg

soundbound
20 januari 2013, 15:02
Ha! Ik was er gisteren ook nog even om wat rond te neuzen. Er staat wel mooi spul hoor! Ik zag alleen nog niet hoe ze de sale gaan aanpakken, echte aanbiedingen zag ik nog niet. Hoeveel procent heb je korting gekregen?

Los van dat: mooie gitaar hoor! Ik ben al veel te druk met 6 snaren, dus 8 is niets voor mij, maar het ziet er wel lekker uit!

frekie
20 januari 2013, 15:14
@Soundbound: gaat je nix aan :soinnocent::seriousf: Maar er ging flink wat af. Sale is leuk als je om de hoek woont en de mensen kent. Ik dacht ruim op tijd er heen met contant geld. Idd er staat veel mooi spul.

minoin
21 januari 2013, 09:59
Goeie keus frekie!

Basileia
21 januari 2013, 11:23
Volgens mij hangt de golden gate bridge aan .080, of vraag anders of ze bij de NS een stukje bovenleiding over hebben. Van de fyra of zo.

On a serious note: gave gitaar!

frekie
21 januari 2013, 12:49
:seriousf: Zoiets zei verkoper ook, sommige metal bassisten spelen al op 160 lage B ofzo. Ik heb nog wel bassnaren liggen, ga ik nog mee experimenteren. Wel wennen hoor, ik grijp nog steeds verkeerd akkoorden, ik heb geen extreem grote handen :punk:

HaroldA
21 januari 2013, 13:00
Is 074 op die schaal niet dik genoeg?

http://cdn.ernieball.com.s3.amazonaws.com/images/product_325x325/1323132342PO2625.png

soundbound
21 januari 2013, 13:00
gaat mij inderdaad niets aan, maar ik begrijp dat er voldoende ruimte is om te onderhandelen. Dat is al goed om te weten :)

frekie
21 januari 2013, 22:03
@HaroldA : dat setje ga ik zeker bestellen maar ik vrees dat er al zoiets op zit. Voor de 6 gitaarsnaren ga ik eens Thomastik 011 flatwounds proberen. Ik heb nog een setje shortscale flatwound bassnaren, daarvan ga ik de A en D eens proberen.

Eindelijk een clipje gevonden van een 8 snaar jazzgitarist (afgezien van bas/gitarist Charlie Hunter), Robert Conti:


http://www.youtube.com/watch?v=zA7l4nS9C_0

Bijl
22 januari 2013, 16:33
Weet iemand een adresje voor 080 gitaarsnaren?

Ik heb ze bij Thomann besteld: http://www.thomann.de/nl/daddario_nw080.htm

Ze hebben wel 8 euro verzendkosten op iedere bestelling onder de 100 euro, ik bestel meestal snaren tegelijk met andere producten of regel een bestelling samen met vrienden.

Gefeliciteerd met je gitaar trouwens, erg mooi!

Johannes
23 januari 2013, 01:25
Is 074 op die schaal niet dik genoeg?

http://cdn.ernieball.com.s3.amazonaws.com/images/product_325x325/1323132342PO2625.png

wat een sprong tussen de D en de G snaar.