PDA

View Full Version : MOOER Pedals ervaringen?



Pagina's : [1] 2

VDB
31 december 2012, 10:57
Ik heb net enkele MOOER effecten gekocht uit nieuwsgierigheid.
Je kan ze vinden tussen 35 - 70 euro en zijn gebaseerd op boetiek en andere vintage pedalen, uiteraard made in China ...
Of dat ze nu exacte kopieën zijn en even goed klinken durf ik niet te beweren maar het zijn wel leuke dingetjes die er wat sound betreft mogen staan. Het grote voordeel is dat je ze nog wel ergens kwijt kan op je pedalboard.


Volgende heb ik dus gekocht:


- The Hustle: OCD kloon
- Blues Crab: drive/booster
- Ana Echo: analoge delay


Heb ze ook even opengedraaid en ze zien er erg goed uit:
Netjes gebouwd, true Bypass, deftige footswitch, ...

http://www.mooeraudio.com/en/product.asp?strKey=&PClassID=25&PageNum=40&PageIndex=1



Kortom aanrader als je een extra delay, phaser of ... zoekt die anders moet plaatsruimen op je plank omdat je hem toch maar in één nummer van de set gebruikt.

hs0504
31 december 2012, 11:34
Ik lees op een ander forum (TPRI was het geloof ik) dat die Proco RAT kloon ook erg goed is. Ben ook wel benieuwd

Tristan
2 januari 2013, 23:31
Ik heb de Ninety Orange Phaser en Elec Lady Flanger gekocht, klinken behoorlijk goed.

da Liks
2 januari 2013, 23:39
ik zit te twijfelen over die cruncher..

Tristan
3 januari 2013, 00:22
Die zou ik zelf niet kopen, het is een kopie van de MI Audio Crunchbox zegt men en die vond ik klinken naar een gecompresste brei.

the sure thing
3 januari 2013, 06:07
de MI audio crunchbox staat in de top 10 van meest vreselijke boetiek pedalen...

Jan Buurman
3 januari 2013, 10:15
de MI audio crunchbox staat in de top 10 van meest vreselijke boetiek pedalen...

Klopt, maar ik heb er één van MP waar de vorige eigenaar de interne trimpot (presence) naar buiten heeft gehaald. Nu haal ik er op diverse versterkers toch een heel redelijke sound uit door te tweaken met de tone en presence knoppen. Ineens veel bruikbaarder.
(Vroegah al een stock CB gehad maar inderdaad weggedaan)

Martijn-w
3 januari 2013, 16:47
Waar zijn ze ergens te vinden?

da Liks
3 januari 2013, 17:50
green mile lijkt me een leuke overdrive ook..

Brum
3 januari 2013, 19:26
Die zou ik zelf niet kopen, het is een kopie van de MI Audio Crunchbox zegt men en die vond ik klinken naar een gecompresste brei.

Zegt men, maar als ik de filmpjes hoor, dan hoor ik er geen Crunchbox in. Ik vind die Cruncher in de clipjes heel goed klinken eigenlijk, terwijl ik die Crunchbox ook niet heel bijzonder vind. Persoonlijk vind ik het wel een interessant pedaaltje hoor en al zeker voor het geld.

jaywalker
3 januari 2013, 19:50
Ze zouden eigenlijk ook van die connecter jacks bij moeten doen, zodat je twee pedalen precies naast elkaar kan zetten. Ideaal voor een rehearsal board. Waar koop je die handel eigenlijk?

orangerocker
3 januari 2013, 20:20
Forumlid Tristan geeft net een goede tip in een ander draadje: Bij www.marcmart.com kan je met de code mooer132 voor 44 dollar zonder verzendkosten de meeste Mooer pedaaltjes scoren:crazyhappy:

Ik ben normaal gesproken geen effectenman, maar voor 33 euro klinkt een leuk boost/od pedaaltje toch wel erg aantrekkelijk.

Hendriks
3 januari 2013, 21:06
Ik heb met die code een Fuzz bestelt , €34,50 , gratis verzenden.

da Liks
3 januari 2013, 23:01
deze gasten leggen het haarfijn uit! http://www.youtube.com/watch?v=Bdz9NZrZugo

Martijn-w
4 januari 2013, 10:20
Zeer nice die prijs!

Vanavond eens wat uit gaan zoeken :)

Johannes
4 januari 2013, 11:06
Forumlid Tristan geeft net een goede tip in een ander draadje: Bij www.marcmart.com kan je met de code mooer132 voor 44 dollar zonder verzendkosten de meeste Mooer pedaaltjes scoren:crazyhappy:

Ik ben normaal gesproken geen effectenman, maar voor 33 euro klinkt een leuk boost/od pedaaltje toch wel erg aantrekkelijk.

Mij mij staat de prijs op 88 dollar, kijk ik verkeerd?

Martijn-w
4 januari 2013, 11:13
Met de kortingscode krijg je 50% korting als ik me niet vergis.

HaroldA
4 januari 2013, 11:16
Ze zouden eigenlijk ook van die connecter jacks bij moeten doen, zodat je twee pedalen precies naast elkaar kan zetten. Ideaal voor een rehearsal board.

... en ideaal om de jack inputs te slopen! :ok:

HaroldA
4 januari 2013, 11:20
Met de kortingscode krijg je 50% korting als ik me niet vergis.

Subtotal $88.00
Discount (mooer132) -$44.00
Grand Total $44.00

Jan Buurman
4 januari 2013, 12:23
Ik krijg een beetje de neiging om een heel Mooer boardtje samen te stellen.... Het is dat het crisis is...
Lijkt mij een leuk grab and go boardtje...

Martijn-w
4 januari 2013, 12:28
Mij bekruipt hetzelfde gevoel Jan. Wil er meteen een aantal bestellen haha. Ik moet het nu nog met een line6 pod xt live doen.. maar is me te veel gezoek in menuutjes. Kan ik mooi met mooer mijn eerste pedalboard beginnen.

HaroldA
4 januari 2013, 13:57
Ik krijg een beetje de neiging om een heel Mooer boardtje samen te stellen.... Het is dat het crisis is...
Lijkt mij een leuk grab and go boardtje...

Je kunt geen 2 van die A-behuizingen naast elkaar zetten, laat staan 3. Dan trap je minimaal op 2 pedalen tegelijkertijd ;)

Als je ze uit elkaar zet kun je beter grotere behuizingen gebruiken, is stabieler en de knoppen kunnen verder van de footswitch af. Ook zitten die Mooer pedalen vast vol met SMD-componenten, wat (voor stervelingen) niet te repareren of te modificeren valt.

Brum
4 januari 2013, 17:45
Maar een compact pedaal tussen je normale pedalen kan weer wel heel handig werken. Persoonlijk denk ik ook dat het teveel op elkaar zitten wel meevalt, gezien de gebruikte switches. Modden doen de meesten ook niet, dus dat zie ik nu ook niet echt als een direct probleem.

De enige kritiek die ik heb op deze pedalen is dat, hoe goedkoop ze ook lijken, het eigenlijk best dure Chinese kopieën zijn.

Jan Buurman
4 januari 2013, 19:20
Je kunt geen 2 van die A-behuizingen naast elkaar zetten, laat staan 3. Dan trap je minimaal op 2 pedalen tegelijkertijd ;)

Als je ze uit elkaar zet kun je beter grotere behuizingen gebruiken, is stabieler en de knoppen kunnen verder van de footswitch af. Ook zitten die Mooer pedalen vast vol met SMD-componenten, wat (voor stervelingen) niet te repareren of te modificeren valt.

Het is gelukkig ook alleen maar een neiging... Ze hebben wel een hoge "aaibaarheidsfactor".....

orangerocker
4 januari 2013, 20:03
Hier zijn nu ook 2 Mooer pedaaltjes naartoe onderweg: een Ultra Drive voor een vriend van me (een kopie van een Keeley gemodde DS1) en de Pure Boost voor mij (een kopie van de Xotic RC Booster). Nu alleen 3 tot 5 weken wachten...

joh@ndederde
4 januari 2013, 21:37
Deze site heeft allemaal "budget" pedalen, ook de mooer pedalen. Misschien interessant: wtfaccessories.com (http://www.wtfaccessories.com/)

HaroldA
4 januari 2013, 21:43
Deze site heeft allemaal "budget" pedalen, ook de mooer pedalen. Misschien interessant: wtfaccessories.com (http://www.wtfaccessories.com/)

Daar zijn ze 2x zo duur: $88

HaroldA
4 januari 2013, 21:44
Het is gelukkig ook alleen maar een neiging... Ze hebben wel een hoge "aaibaarheidsfactor".....

Dat had mijn Polytune Mini ook.

Lexvandoef
4 januari 2013, 21:51
Mijn vaste booster op mijn pedalboard vertoont al enige tijd kuren en paste net niet helemaal op het board dus maar even de pure boost besteld net... :) En gelijk een de triangle buff fuzz meegenomen en ga mss ook de sweeper bestellen... :seriousf:

helemaal niet duur en ben benieuwd naar de kwaliteit, voor 33e kan je bijna niet mis gaan, zeker niet voor fx die je 1 a 2 keer per set gebruikt, dan wil je dat ze niet teveel ruimte innemen en niet al te veel kosten :).

Tristan
4 januari 2013, 23:32
Men zegt over het algemeen dat die digitale pedalen van Mooer vrij ruk zijn dus die Sweeper kan je misschien beter laten zitten, ik weet het niet.

da Liks
4 januari 2013, 23:38
ik probeer de cruncher, als ie niet bevalt verpats ik m wel..

Tristan
4 januari 2013, 23:39
Deze site heeft allemaal "budget" pedalen, ook de mooer pedalen. Misschien interessant: wtfaccessories.com (http://www.wtfaccessories.com/)

Met de code wtfmooer kan je daar ook met 50% korting bestellen kwam ik via wat googlen achter.

Lexvandoef
4 januari 2013, 23:40
Ja dat kom ik ook overal tegen, die heb ik ook nog niet besteld. Ga sowieso eerst ff aankijken hoe die boost en die fuzz zijn :).

Mitch
5 januari 2013, 11:22
Met de code wtfmooer kan je daar ook met 50% korting bestellen kwam ik via wat googlen achter.
Jij bent wel een kei in de 50% kortingscodes, da's de tweede al :ok: Goed bezig!

joh@ndederde
5 januari 2013, 11:49
Daar zijn ze 2x zo duur: $88
Het ging mij vooral ook om de andere pedalen die deze site verkoop. En ik heb begrepen uit berichten van anderen dat als je deze pedalen voor $88 koopt je eigenlijk dubbel en dwars wordt genaaid. Aangezien je dus bij 2 sites de pedalen al met 50% korting kan kopen. Dus in die zin heb je wel gelijk.

hs0504
5 januari 2013, 13:26
Forumlid Tristan geeft net een goede tip in een ander draadje: Bij www.marcmart.com kan je met de code mooer132 voor 44 dollar zonder verzendkosten de meeste Mooer pedaaltjes scoren

Ik heb de RAT kloon (black secret) besteld. Leuk om even te proberen voor die 35E, bij Music Productiv kosten ze het dubbele.

Tristan
5 januari 2013, 13:53
Haha, met die kortingscodes koopt men zich helemaal ziek aan die dingen. :D
De Phaser en Flanger vallen me in ieder geval niet tegen dus ik ben nu met een schuin oog aan het kijken naar de Pure Boost, Hustle Drive, Green Mile, Trelicopter en FOG om inderdaad een klein jamboard te maken, of misschien komen een aantal ervan wel gewoon op mijn pedalboard.
Volgens mij is het ook geen slechtere deal dan wat anders want in een behoorlijk aantal pedalen van gerenommeerde boutique bouwers blijkt ook gewoon SMD te zitten als ik de verhalen zo lees.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de pedaaltjes.

Tristan
5 januari 2013, 13:56
Het ging mij vooral ook om de andere pedalen die deze site verkoop. En ik heb begrepen uit berichten van anderen dat als je deze pedalen voor $88 koopt je eigenlijk dubbel en dwars wordt genaaid. Aangezien je dus bij 2 sites de pedalen al met 50% korting kan kopen. Dus in die zin heb je wel gelijk.

Op de site zelf staat dat je met de code wtf ook een korting van tussen de 10% en 50% krijgt op de andere pedalen, dus dat zou je nog kunnen proberen.

Mitch
5 januari 2013, 13:58
Eerst die ES af, dan pas pedalen Tristan :sneaky:

Tristan
5 januari 2013, 14:05
Haha, ze is bij de gitaardokter dus het komt goed! ;)

Pepe
5 januari 2013, 14:25
de Pure Boost, Hustle Drive, Green Mile, Trelicopter en FOG

Ik heb een paar trems, oa de Dunlop, Peavy valverb en de EHX maar de Mooer zit op mijn boardje. Afgezien van het effect geeft ie je geluid een haartje meer volume en het geluid lijkt iets voller, iets meer punch te krijgen. Je moet goed luisteren maar het is er wel.
Als ik hem uit trap heeft het iets van afkicken.

De analoog delay heb ik ook. Dat is gewoon een Ibanez AD9.

Tristan
5 januari 2013, 15:59
Heb je de Trelicopter ook in de meer square wave achtige stand gehad (ik denk de bias knop helemaal naar rechts) en had het pedaal dan nog steeds een volume boost / geen volume drop?
Ik las ergens dat de Ana Echo een Boss DM-2 / DM-3 clone is, maar het zou ook best een AD808 / AD9 clone kunnen zijn, in ieder geval een klassieke analoge delay met niet zo heel veel delaytijd.

Lexvandoef
5 januari 2013, 16:00
Ah wat leuk, die trelicopter staat ook nog op mijn lijstje :) Hippe dingetjes ineens zeg :)

Carlos
5 januari 2013, 16:14
I.v.m. de beperkte ruimte op mijn pedalboard is de compacte vorm en de ok sound aanleiding om chinees :mad: te gaan bestellen. Ik ben van plan om daarom 3 Mooer's ( booster, delay en phaser) in het winkelmandje te gaan deponeren om zo wat meer smaakjes aan mijn pedalboard toe te voegen. Altijd handig voor in de coverband. Ik heb niet eerder buiten Europa besteld en weet dat er e.e.a. al op het forum over uitgewisseld is :hide:, maar welke kosten komen bovenop de kiloknallerprijs ? Inklaringskosten, belasting...Moo(i)er kun ze het niet maken...:cheerup: Vanaf welk bedrag etc? Alvast dank voor de input! Ni hao!

Tankman
5 januari 2013, 16:17
I.v.m. de beperkte ruimte op mijn pedalboard is de compacte vorm en de ok sound aanleiding om chinees :mad: te gaan bestellen. Ik ben van plan om daarom 3 Mooer's ( booster, delay en phaser) in het winkelmandje te gaan deponeren om zo wat meer smaakjes aan mijn pedalboard toe te voegen. Altijd handig voor in de coverband. Ik heb niet eerder buiten Europa besteld en weet dat er e.e.a. al op het forum over uitgewisseld is :hide:, maar welke kosten komen bovenop de kiloknallerprijs ? Inklaringskosten, belasting...Moo(i)er kun ze het niet maken...:cheerup: Vanaf welk bedrag etc? Alvast dank voor de input! Ni hao!

Waarom niet gewoon via de UK ofzo bestellen. Andertons.co.uk heeft ze ook gewoon en die verzenden het voor een schappelijke prijs.

Tristan
5 januari 2013, 16:17
Vanaf zo'n 100,- a 150,- euro komt er 21% BTW bovenop als ik het goed heb, dus als je een verzameling wil aanleggen kan je beter in verschillende etappes bestellen. :D
Tankman, bij Andertons kosten ze waarschijnlijk wel een stuk meer dan 44 dollar.

HaroldA
5 januari 2013, 16:18
maar welke kosten komen bovenop de kiloknallerprijs ? Inklaringskosten, belasting...Moo(i)er kun ze het niet maken...:cheerup: Vanaf welk bedrag etc? Alvast dank voor de input! Ni hao!

Reken op 20% onder de €150 (incl shipping) en 25% daarboven. Verder kan het zijn dat de postbode ook nog iets van €10 extra wil voor de "inklaringskosten".

*) getallen zijn uit het hoofdje en wisselen ook regelmatig.

Pepe
5 januari 2013, 16:18
Heb je de Trelicopter ook in de meer square wave achtige stand gehad (ik denk de bias knop helemaal naar rechts) en had het pedaal dan nog steeds een volume boost / geen volume drop?
Ik las ergens dat de Ana Echo een Boss DM-2 / DM-3 clone is, maar het zou ook best een AD808 / AD9 clone kunnen zijn, in ieder geval een klassieke analoge delay met niet zo heel veel delaytijd.

Precies wat je zegt, rechts square, links wave.. boostje blijft overal aanwezig.
Dat van die Ibanez, pin me er niet op vast.
Misschien dat ik nog een boost erbij neem, de MP ruby red die ik nou gebruik... wat een gedrocht zeg...

Fuhgawz
5 januari 2013, 16:21
Het staat allemaal uitgelegd op de website van de douane:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen_zo_ja_hoe_b ereken_ik_dat

en wat rekenvoorbeelden:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/rekenvoorbeelden

Tristan
5 januari 2013, 16:22
Reken op 20% onder de €150 (incl shipping) en 25% daarboven. Verder kan het zijn dat de postbode ook nog iets van €10 extra wil voor de "inklaringskosten".

*) getallen zijn uit het hoofdje en wisselen ook regelmatig.

Klopt niet hoor, ik heb voor de twee pedaaltjes die ik heb besteld geen inklaringskosten en geen BTW of niks betaald, de shipping is ook gratis bij die Chinezen, alleen voor de tracking betaal je 2,50 dollar.

Tankman
5 januari 2013, 16:39
Tankman, bij Andertons kosten ze waarschijnlijk wel een stuk meer dan 44 dollar.

Ze kosten daar 49 of 59 pond, afhankelijk van welk pedaal je neemt. Tientje verzenden erbij en je bent klaar. Bespaart je een hoop gedoe en je hebt het van een betrouwbare winkel.

HaroldA
5 januari 2013, 16:57
Ze kosten daar 49 of 59 pond, afhankelijk van welk pedaal je neemt. Tientje verzenden erbij en je bent klaar. Bespaart je een hoop gedoe en je hebt het van een betrouwbare winkel.

49 GBP = €60,26
59 GBP = €72,55
10 GBP = €12,30

Tel uit je verlies.

Pepe
5 januari 2013, 17:29
Ze kosten daar 49 of 59 pond, afhankelijk van welk pedaal je neemt. Tientje verzenden erbij en je bent klaar. Bespaart je een hoop gedoe en je hebt het van een betrouwbare winkel.

Smell the coffee. Bij Anderson een aanbetaling gedaan voor een amp, levering werd keer op keer uitgesteld. Na een paar maanden de boel maar afgeblazen. Dat was geen probleem maar communiceren ho maar.
De Mooers bij een Ebay Chinees besteld, geen tracking maar na 5 dagen belde de postbode aan. Alstublieft.

Dat de UK dichterbij is en dus probleemlozer is zo vorige eeuw.

Hendriks
5 januari 2013, 18:47
49 GBP = €60,26
59 GBP = €72,55
10 GBP = €12,30

Tel uit je verlies.

Dan kost hij mij maar de helft . Ik ga ook nog opzoek naar een Mooer reverb ,als de Fuzz bevalt.

Speeddemon
5 januari 2013, 19:33
Daar zijn ze 2x zo duur: $88
Je zegt het verkeerd. Daar zijn ze EVEN duur als er geen coupon-codes worden gebruikt... en ook nog steeds EVEN duur als ze wel worden gebruikt, maar dan ook appels met appels vergelijken; bij beide sites hun respectievelijke coupon-codes gebruiken. :cool:

Anyway, ik heb van WTF de flanger en die is erg leuk. Dacht wel een minieme volume-drop waar te nemen...
Het pedaal voelt ook een stuk degelijker nog aan dan je zou verwachten voor die prijs.
Overweeg de BluesCrab en de Ensemble King chorus nog...:lp:

Pepe
5 januari 2013, 19:45
Tis nou wachten tot er copieen komen van de Zendrive, King of Tone en andere wachtlijst pedalen. Of een stoeptegel EHX... of is dat nou ineens weer teveel gevraagd?

hs0504
5 januari 2013, 21:48
Hier nog een '44 dollar site' + gratis verzenden:
http://www.pedalsdeals.com/mooer-pedals

Mitch
5 januari 2013, 22:25
Good one!
Die Shimverb is trouwens wel goed zeg. En ik ben geen reverbfan. Volgens mij ook 't eerste pedaal waar ik goeie shimmer uit hoor komen waar je geen extra volumepedaal voor nodig hebt.

http://www.youtube.com/watch?v=1xNwS2JBq2A

Tristan
5 januari 2013, 22:34
De meeste reacties op dat ding zijn niet zo lovend, ik had de video nog niet eerder beluisterd maar ik hoor nu ook dat de shimmer functie een kwint i.p.v. een octaaf boven op de noten die je speelt gooit, dat lijkt me wel minder.
Voor shimmer effecten wordt volgens mij meestal de Strymon BlueSky of Boss RV-5 gebruikt.
Als (ambient) reverb vind ik die Strymon BlueSky en Neunaber Wet Stereo wel erg mooi (ik ben eigenlijk ook niet zo'n reverb man).

HaroldA
5 januari 2013, 22:40
Voor shimmer effecten wordt volgens mij meestal de Strymon BlueSky of Boss RV-5 gebruikt.
Als (ambient) reverb vind ik die Strymon BlueSky en Neunaber Wet Stereo wel erg mooi (ik ben eigenlijk ook niet zo'n reverb man).

Strymon BlueSky: €299,-
Boss RV-5: €149,-
Neunaber Wet Stereo: £199.00 = €244,71
Mooer ShimVerb: appel + ei.

Pepe
5 januari 2013, 22:57
Maar goed, in het licht van de pecunia's, je hebt 6 shimmers voor de prijs van een Strymon dus misschien viel het octaaf net buiten het budget.
Die chinezen zijn alleen nog aan het warmdraaien he... vorig jaar zag ik al een hele serie tube amps verschijnen, tweed deluxes maar ook eigen handwireds voor een paar honderd dollar.
Gek genoeg heeft dat nooit doorgezet, daar heeft iemand een stokje voor gestoken blijkbaar.

ooh.. iemand was me alweer voor met prijzenslag

HaroldA
5 januari 2013, 23:10
Crap ... had ik net besloten geen looper nodig te hebben ...

https://www.wtfaccessories.com/images/detailed/1/VLP8-1.jpg

Samen met de Shimverb en de Ana Echo: $196

Mitch
6 januari 2013, 11:46
Eén ding dat ik geleerd heb: nooit op basis van een aantrekkelijke prijs gear beslissingen nemen :listen:

Trouwens, we hebben wel een echte hype te pakken nu hè. Het wachten is op de wekelijkse HNQualityChinaClonePedal topics :D

The Lo Lands
6 januari 2013, 12:54
De gevolgen van de crisis zijn hier al goed merkbaar, we moeten op de kleintjes letten :seriousf:

Als Behringer zijn pedalen nou ook iets leuker inpakt dan krijgen die pedalen ook een opleving. Alhoewel naast China ook Duitsland als economie al goed draait. Wordt dus tijd voor een Nederlandse pedalenbouwer hier eens goed op in te springen :) Boutique is uit, low budget is in :dontgeti:

HaroldA
6 januari 2013, 13:11
Eén ding dat ik geleerd heb: nooit op basis van een aantrekkelijke prijs gear beslissingen nemen :listen:

De GAS is inmiddels weer gezakt. Die pedalen zijn er morgen of overmorgen ook nog wel.

Mitch
6 januari 2013, 13:33
Ja, schade en schande hoor. Genoeg foute beslissingen genomen in het verleden :nervous: Op dit moment was ik ook bewust op zoek naar goedkoop, dan is het wat anders. Maar eigenlijk niet op zoek zijn en dan verleid worden door een lage prijs: gedoemd te mislukken.

Anyway, ik herinner me n.a.v. Lo Lands' opmerking wel een product dat hier in Nederland was ontwikkeld en in Korea werd gemaakt. Goed ding, heb 'm toen ook getest, maar met een behoefte aan 18V en een beetje te groot om populair te worden ben ik bang.
http://www.pedalsandparts.com/nl/weg-voor-weinig/134-burner-tube-overdrive.html

Brum
6 januari 2013, 15:30
Die Mooer pedalen, het zijn gewoon ordinaire klonen uiteindelijk, toch? Mij maakt het niet uit, maar er is hier ooit een discussie geweest omtrent het klonen met commercieel belang (ging over een Zendrive kloon meen ik me te herinneren). Hoe denkt men er in deze eigenlijk over, wat betreft de Mooer pedalen? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, omdat er toch een aantal best wel stellig tegen waren. Ik meen me te herinneren ook jij, Mitch.;)

Luke-wannabe
6 januari 2013, 16:52
Haha als er iéts is waar gitaarnet wel goed in is is het het hypen van goedkope gear ;)
Mooer Pedals, jaren geleden Richwood gitaren, Fender Excelsior, byoc pedalen, noem maar op!!

da Liks
6 januari 2013, 16:58
dat werkt ook een andere richting op..

Mitch
6 januari 2013, 17:18
Ja, ik was er niet kapot van als mensen de hoofdprijs gingen vragen voor eigen bouwsels die andermans jatwerk waren. Je hebt een punt als je zegt dat dit precies hetzelfde is, maar goed: ze hebben in ieder geval de moeite genomen een eigen kastje te ontwerpen met dito PCB layout en ze vragen er niet de hoofdprijs voor. Daar kan ik dan nog een beetje begrip voor opbrengen. Maar ik ga heus niet overal met een geheven vingertje staan hoor. Ik heb zelf ook één keer een kloon gekocht, maar dat was meteen een goeie leer: ook die persoon bleek dus achteraf gewoon andermans (niet goed werkende) circuit te gebruiken en er alleen een mooi buitenkantje omheen te gooien. Ik heb overigens net een tweedehands Joyo/Harley Benton gekocht om te proberen, een Tech21 Charachter series ripoff. Kijken hoe hardleers ik ben :D
Ook Leon heeft een punt, de historie is hier inderdaad cheap=hip. Een soort reverse The Gear Page Effects, zeg maar.

Tristan
6 januari 2013, 17:19
Ik koop de Mooer pedalen voornamelijk om een handzaam pak en meeneem pedalboard te maken, daarnaast is het leuk om wat te klooien met een Flanger die ik normaal gesproken niet zo gauw op mijn board zou zetten en ze klinken ook te gek in de fx loop van mijn Electro Harmonix Super Ego.
Zelf heb ik er geen problemen mee dat het clones zijn, de meeste pedalen die Mooer heeft gecloned krijg je toch al niet meer in de originele vorm en/of komen van de grootste spelers op de markt zoals Boss, Electro Harmonix en MXR, de boutique pedalen die ze hebben gecloned zijn voornamelijk van Fulltone of Zvex en die vragen gewoon veel te veel voor hun pedalen, boontje komt om z'n loontje.
Hee Mitch, heb je die Joyo British gekocht?

Brum
6 januari 2013, 17:48
Ja, ik was er niet kapot van als mensen de hoofdprijs gingen vragen voor eigen bouwsels die andermans jatwerk waren. Je hebt een punt als je zegt dat dit precies hetzelfde is, maar goed: ze hebben in ieder geval de moeite genomen een eigen kastje te ontwerpen met dito PCB layout en ze vragen er niet de hoofdprijs voor. Daar kan ik dan nog een beetje begrip voor opbrengen. Maar ik ga heus niet overal met een geheven vingertje staan hoor. Ik heb zelf ook één keer een kloon gekocht, maar dat was meteen een goeie leer: ook die persoon bleek dus achteraf gewoon andermans (niet goed werkende) circuit te gebruiken en er alleen een mooi buitenkantje omheen te gooien. Ik heb overigens net een tweedehands Joyo/Harley Benton gekocht om te proberen, een Tech21 Charachter series ripoff. Kijken hoe hardleers ik ben :D
Ook Leon heeft een punt, de historie is hier inderdaad cheap=hip. Een soort reverse The Gear Page Effects, zeg maar.

Zullen we een wedje doen wie er meer verdient aan het kloonwerk? Die Chinezen, of de kloners die teveel vragen voor een rip-off?;)

HaroldA
6 januari 2013, 17:51
Zullen we een wedje doen wie er meer verdient aan het kloonwerk? Die Chinezen, of de kloners die teveel vragen voor een rip-off?;)

Ik zet m'n geld op de Chinezen. Massaproductie is achterlijk veel goedkoper dan een westers uurtarief.

Brum
6 januari 2013, 17:53
Anders ik wel.:sssh:

SvennStar
6 januari 2013, 18:29
Zijn ze ook al in NL/DE op voorraad te vinden?

Pepe
6 januari 2013, 18:30
Ik vraag me af of je hier van clonen kan spreken? het is geen kwestie van het circuit in een kleiner kastje stoppen (toch?) maar een nieuw circuit bedenken dat min of meer dezelfde sound en features heeft. Dan heet het innovatie, de autoindustrie doet niks anders, allemaal gebaseerd op het concept van een rond wiel en een verbrandingsmotor.

Baseren op is vrij gebruikelijk en zelfs noodzakelijk voor vooruitgang. Wat pedalen betreft, ik denk dat een groot aantal circuits terug te herleiden zijn naar een beperkt aantal basis circuits.

Speeddemon
6 januari 2013, 18:36
Ik vraag me af of je hier van clonen kan spreken? het is geen kwestie van het circuit in een kleiner kastje stoppen (toch?) maar een nieuw circuit bedenken dat min of meer dezelfde sound en features heeft. Dan heet het innovatie, de autoindustrie doet niks anders, allemaal gebaseerd op het concept van een rond wiel en een verbrandingsmotor.

Baseren op is vrij gebruikelijk en zelfs noodzakelijk voor vooruitgang. Wat pedalen betreft, ik denk dat een groot aantal circuits terug te herleiden zijn naar een beperkt aantal basis circuits.
Nou, één van de dingen die volgens mij Mitch stoorde bij de 'boutique' bouwers is als ze iets als eigens verkopen, terwijl het een clone is.
Zvex met z'n SHO, wat dan de preamp van één of andere jaren '60 mengtafel betreft bijvoorbeeld. En ik snap dat die kerel brood op de plank moet krijgen, een webshop moet onderhouden, en een batterij vingervervende Corky's af een toe een aai over de bol moet geven en hun banaantjes snijden, maar de prijs voor een handjevol componenten, met een 'design flaw/quirk' die als 'feature' wordt verkocht ("Crackle OK", really...?! :roll: ) is nogal stevig...

Maar Mooer lijkt er redelijk onomwonden voor uit te komen wat waarvan een clone is, ipv een licht gemodde Tubescreamer heel geheimzinnig iets 'Sparkly Dumble Drive 'n Boost' te gaan noemen... Nee, gewoon Green Mile, in de TS-808 kleur. Klaar.

hs0504
6 januari 2013, 18:42
Zijn ze ook al in NL/DE op voorraad te vinden?
Musik-produktiv heeft ze.

Brum
6 januari 2013, 18:55
Ik vraag me af of je hier van clonen kan spreken? het is geen kwestie van het circuit in een kleiner kastje stoppen (toch?) maar een nieuw circuit bedenken dat min of meer dezelfde sound en features heeft. Dan heet het innovatie, de autoindustrie doet niks anders, allemaal gebaseerd op het concept van een rond wiel en een verbrandingsmotor.

Baseren op is vrij gebruikelijk en zelfs noodzakelijk voor vooruitgang. Wat pedalen betreft, ik denk dat een groot aantal circuits terug te herleiden zijn naar een beperkt aantal basis circuits.

En daarmee raak je de kern denk ik. Ik snap goed dat het ontwerpen van een pedaal niet over één nacht ijs gaat, maar uiteindelijk blijft een distortion gewoon een distortion en een booster gewoon een booster, enz. Wat is dan nog klonen? Uiteindelijk komt het allemaal op dezelfde techniek neer en heb je hooguit nog verschil tussen bijvoorbeeld analoog en digitaal. Het wiel is al tig keer uitgevonden, maar men blijft maar volhouden dat het jatten is. Persoonlijk vind ik het hypocriet om het ene af te fakkelen en het bij een Chinese firma, die het nog veeeeel grootser aanpakken, het prima te vinden. Ze doen het nog veel goedkoper ook, wat doorgaans toch vaak een indicatie is van de omvang van commercieel succes.

En wat Speeddemon zegt, bij Mooer doen ze er zelfs niet eens geheimzinnig over. Ze doen er dan een ander doosje om, maar dat maakt het jatwerk er niet minder om. Ze varen heerlijk op het succes van andere firma's mee, op een hele slimme wijze. Wat je op zich ook als innovatie kan zien, dat dan weer wel...

En niet bitchen op die SHO s.v.p., ik heb 'm zelf ook en ja, ik weet dat ie te duur is...:hide:

SvennStar
6 januari 2013, 18:58
Musik-produktiv heeft ze.

Pas in februari leverbaar, niet in voorraad dus...

Mitch
6 januari 2013, 19:33
Als je een SHO hebt heb je geen recht van spreken :seriousf:
Nee maar serieus. Het wordt uiteindelijk allemaal in min of meerdere mate jatwerk. Freekish Blues Alpha Drive anyone? Da's zo ongeveer diezelfde OCD kloon maar dan van Joyo, met welgeteld één andere condensator en andere letters op het doosje voor het vijfvoudige met een wachtlijst.
Maar wat ik al zei en Pepe al herhaalde: er is niet klakkeloos gekopieerd, er zit op zijn minst PCB- en doos ontwerp achter. Da's in mijn boek net iets anders dan van een DIY site een layoutje bekijken, die in een 1590BB doosje stoppen en dan een stuk marketing erachter prakken. Of ze dan met een retail van $200 minder winst op maken dan de Mooers van $44 zal me verder jeuken.
Maar goed, het dreigt nu af te glijden naar een nieuwe discussie. Ik vind het prima als daar behoefte aan is, maar dan liever in een nieuw topic. Kan dit voor de Mooer doosjes blijven.

peter_heijnen
7 januari 2013, 17:44
Haha LOL, de blijkbaar populaire jongens zijn uitverkocht...

http://www.wtfaccessories.com/effect-pedals/mooer-effect-pedals/

Het ziet er naar uit dat er een blauwe 'solo distortion' -al dan niet suhr riot kloon- zit aan te komen. Ik geloof dat ik er in dat geval ook maar eens 35 euri tegenaan gooi. :)

Luke-wannabe
10 januari 2013, 13:12
Is de hype alweer over, jongens? :D

Lexvandoef
10 januari 2013, 13:48
Denk dat je over een dag of 30 weer een revival ziet hiero, zolang doet de chinese boot erover om hierheen te komen meestal... :seriousf:

peter_heijnen
11 januari 2013, 19:07
Ach ja, ook maar een hustledrive besteld. Wel weer 36 euro incl tr&tr....
De boot zou er tussen de 10 tot 15 werkdagen over doen.

hs0504
11 januari 2013, 19:36
Ach ja, ook maar een hustledrive besteld. Wel weer 36 euro incl tr&tr....
De boot zou er tussen de 10 tot 15 werkdagen over doen.
Waar heb je hem besteld? Ik zie ze nergens meer.

telecastermaster
11 januari 2013, 22:15
Nog een review voor de liefhebbers:
http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2012/Dec/Mooer_ShimVerb_Green_Mile_Black_Secret_and_Pitch_B ox_Pedal_Reviews.aspx

Het is misschien wel aardig om even op een rijtje te zetten welk pedaal gekloond wordt.
Wil iemand het rijtje misschien afmaken?

The Hustle = OCD kloon
Blues Crab = drive/booster
Green Mile = TS 9 tubescreamer
Black Secret = Proco Rat
Ana Echo = Boss DM-2 (kleur klopt ook)
Ensemble King = Boss CE-2
Elec Lady = EHX Electric Mistress


http://jam.ua/files/images/pages/promo/2012/mooer-pedals_n.jpg

Speeddemon
11 januari 2013, 22:21
Nog een review voor de liefhebbers:
http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2012/Dec/Mooer_ShimVerb_Green_Mile_Black_Secret_and_Pitch_B ox_Pedal_Reviews.aspx

Het is misschien wel aardig om even op een rijtje te zetten welk pedaal gekloond wordt.
Wil iemand het rijtje misschien afmaken?

The Hustle = OCD kloon
Blues Crab = Marshall Bluesbreaker
Green Mile = TS 9 tubescreamer
Black Secret = Proco Rat
Ana Echo = Boss DM-2 (kleur klopt ook) (sommigen roepen Ibanez AD-9; heeft zelfde kleur!)
Ensemble King = Boss CE-2
Elec Lady = EHX Electric Mistress

http://jam.ua/files/images/pages/promo/2012/mooer-pedals_n.jpg

Blade = EHX Metal Muff
Ultra-Drive=Keeley modded Boss DS-1
Cruncher= MI Audio Crunchbox
Blue Comp=Boss CS-1 of CS-2
Blue Drive=Boss BD-2

Mitch
11 januari 2013, 23:03
Voor zover het rijtje nog niet compleet is: het is te vinden op The Gear Page, Effects.

peter_heijnen
12 januari 2013, 09:38
Waar heb je hem besteld? Ik zie ze nergens meer.
http://www.pedalsdeals.com/index.php?route=product/search&filter_name=mooer&limit=25

Ik heb helaas geen kortingcodes voor deze shop kunnen vinden... :)

SvennStar
12 januari 2013, 09:42
Www.marcmart.com met kortingscode 'mooer132' voor $44!

hs0504
12 januari 2013, 09:49
http://www.pedalsdeals.com/index.php?route=product/search&filter_name=mooer&limit=25

Ik heb helaas geen kortingcodes voor deze shop kunnen vinden... :)

Daar heb ik de ana echo besteld maar mijn Paypal betaling staat al week op 'in behandeling' (andere betalingen daarvoor en daarna zijn wel afgewikkeld). Bij jou wel gelukt?

peter_heijnen
12 januari 2013, 10:02
Bij jou wel gelukt?
Volgens alle bevestigingsmails wel. Ik heb er speciaal een account voor aangemaakt en het bedrag eerst op dat account gestort, mss dat dat helpt?

hs0504
12 januari 2013, 10:39
Volgens alle bevestigingsmails wel. Ik heb er speciaal een account voor aangemaakt en het bedrag eerst op dat account gestort, mss dat dat helpt?
Volgens Paypal staat het geld wel klaar, maar wordt het er door de verkoper niet afgehaald. Kan gebeuren als bv het artikel niet op voorraad is. Nou ja, ik zie het wel. Misschien stuur ik ze wel even een mailtje.

Tristan
12 januari 2013, 10:47
Ik heb precies hetzelfde bij dat pedalsdeals, de Pure Boost en Trelicopter besteld en het geld staat klaar op PayPal maar het wordt niet opgehaald.
Ik denk ook dat ze inderdaad geen voorraad meer hebben, net als de andere winkels (waar het dan wel netjes op de site staat).

hs0504
12 januari 2013, 10:49
Ik heb precies hetzelfde bij dat pedalsdeals, de Pure Boost en Trelicopter besteld en het geld staat klaar op PayPal maar het wordt niet opgehaald.
Ik denk ook dat ze inderdaad geen voorraad meer hebben, net als de andere winkels (waar het dan wel netjes op de site staat).
Ik heb ze gemaild. Ik meld het wel als ik iets hoor.

peter_heijnen
12 januari 2013, 12:36
Ja dat krijg je met een hype, voor je het weet moeten de chinezen wat ze niet meer aankunnen in europa uitbesteden. :)

Hendriks
12 januari 2013, 14:44
Ik kreeg deze week een bevestiging dat de fuzz onderweg is.Ben benieuwd.

Tristan
13 januari 2013, 01:14
Ik heb ze gemaild. Ik meld het wel als ik iets hoor.

Bedankt, dat is tof! :)

telecastermaster
13 januari 2013, 17:58
Voor zover het rijtje nog niet compleet is: het is te vinden op The Gear Page, Effects.


Thx! Ik heb het gevonden: http://pop.thegearpage.net/board/showthread.php?t=1164176

Mooer Ensemble King - Boss CE2
Mooer Ana Echo - Boss DM2
Mooer Twin Looper - Boss RC20?
Mooer Eleclady - EHX Electric Mistress
Mooer Triangle Buff - EHX Triangle Muff
Mooer Hustle Drive - Fulltone OCD
Mooer Green Mile - Ibanez TS9
Mooer Cruncher - MI Audio Crunchbox
Mooer Blue Comp - Boss CS2
Mooer Ninety Orange - MXR Phase 90
Mooer Black Secret - RAT
Mooer Solo - Suhr Riot?
Mooer Bass Sweeper - ?
Mooer Blade - ?
Mooer Blue Faze - ?
Mooer Blues Crab - Marshall Bluesbreaker
Mooer Echolizer - ?
Mooer Flex Boost - Xotic AC Boost
Mooer Pitch Box - ?
Mooer Pure Boost - Xotic RC Boost
Mooer Pure Octave - ?
Mooer Reecho - Boss DD2
Mooer ShimVerb - Strymon Blue Sky
Mooer Trelicopter - Demeter Tremulator
Mooer Super Bender - ?
Mooer Little Monster AC - ?
Mooer Ultra Drive - ?

Dirk_Hendrik
13 januari 2013, 18:47
Nou wordt ik benieuwd. Een clone van een boss DM2!? Die wil ik vanbinnen zien. Wordt dat weer een PT2399- toch niet zo analoog- avontuur? En een boss DD2..... weinig aannemelijk. Daar moet je een heel oude Hitachi CPU met mask-Rom Boss firmware voor hebben. Die "kopieer" je niet 1-2-3

edit.. nee dus. Analoge echo is idd analoog.

Mitch
13 januari 2013, 19:38
Ik zou willen toevoegen dat in diezelfde discussie al duidelijk werd dat het bij sommigen echt om kloons gaat, bij anderen om 'gebaseerd op'. Die echolizer is bijvoorbeeld bepaald niet hetzelfde als de Strymon.

VDB
13 januari 2013, 21:19
Ik heb de Ana Echo en vind hem best leuk. Ik gebruik hem als tweede delay voor slap back en kortere delays (om gitaar te "dubbelen", geeft wat holle klank). Wat bouw betreft ... enkele foto's.

@ Dirk_Hendrik, post even je expertise!

http://img842.imageshack.us/img842/7946/dscn1288w.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/dscn1288w.jpg/)

http://img716.imageshack.us/img716/8158/dscn1291gy.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/716/dscn1291gy.jpg/)

http://img338.imageshack.us/img338/8977/dscn1290x.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/338/dscn1290x.jpg/)

Mitch
13 januari 2013, 22:16
Cool audio, da's de nieuwe productie voor analoog, ja.

hs0504
15 januari 2013, 20:55
Ik heb ze gemaild. Ik meld het wel als ik iets hoor.

Bedankt, dat is tof! :)
Pedaldeals reageert niet op mijn mail. Geld wordt er ook niet afgehaald. Hopeloze zaak dus.

Tristan
15 januari 2013, 21:54
Oke, ik dacht al zoiets, dan ga ik die reservering maar cancellen, fuck 'em.

VDB
16 januari 2013, 11:54
Ik heb ze via Ebay ("Nu kopen") en www.marcmart.com gekocht.
Beiden zonder probleem.
Levertermijn was ongeveer 2-3 weken

Hendriks
17 januari 2013, 13:20
Ik heb met die code een Fuzz bestelt , €34,50 , gratis verzenden.
En hij is er, wat is die klein.
http://imageshack.us/a/img703/6586/img1352bt.jpg

VDB
17 januari 2013, 14:15
En hoe klinkt die?

By the way, ik heb de gleufjes van de twee kleine knopjes wit geverfd met een tandenstoker zodat ik de setting kan zien, anders is dit best vervelend.

Hendriks
17 januari 2013, 14:30
En hoe klinkt die?

By the way, ik heb de gleufjes van de twee kleine knopjes wit geverfd met een tandenstoker zodat ik de setting kan zien, anders is dit best vervelend.
Goede tip. Nog niet geprobeerd , ik moet eerst even een patchkabel maken.
Nog geen 10 dagen onderweg geweest .

hs0504
17 januari 2013, 19:25
Mijn Black Secret is ook binnen (MarcMart). Ook 10 dagen, netjes.

da Liks
18 januari 2013, 19:11
Cruncher binnen, ook 10 dagen. korte eerste indruk:

- superklein doch netjes en stevig pedaaltje
- geeft het signaal echt een onwijze boost
- cruncht goed zonder digitaal te klinken
- geeft een schoner signaal met veel minder bijgeluiden en brom dan mn boss distortion (die ik nauwelijks meer gebruik), en klinkt ook nog eens beter imho..

Speeddemon
19 januari 2013, 00:08
- cruncht goed zonder digitaal te klinken

Waarom zou je daar bang voor moeten zijn, als het een analoge distortion betreft?

't is geen Boss MZ-2 Digital Metalizer ofzo...

Jan Buurman
19 januari 2013, 08:58
Ik zou het wel leuk vinden als er clipjes komen van de Mooers vs original....

EDIT: Heb Gearmanndude gemaild.... Wie weet.....

Mitch
19 januari 2013, 11:18
Waarom zou je daar bang voor moeten zijn, als het een analoge distortion betreft?

't is geen Boss MZ-2 Digital Metalizer ofzo...
Wat een geweldig gekozen naam was dat van de marketing afdeling... Een analoge distortion en een digitaal stukje modulatie eraan vast geplakt een Digital metalizer noemen. Auw.

Overigens, vergelijkende clips heb ik al wel gevonden hoor. Zowel die Riot en OCD kloons, Rat ook geloof ik. Doen het goed hoor.

Speeddemon
19 januari 2013, 14:01
Ik zou het wel leuk vinden als er clipjes komen van de Mooers vs original....

EDIT: Heb Gearmanndude gemaild.... Wie weet.....
Ah, je bedoelt Jack Black? :sssh: ;)

Brum
19 januari 2013, 14:51
Het zal wel tussen de oortjes zitten, maar ik zou m'n echte Rat er toch niet voor in willen ruilen.

Speeddemon
19 januari 2013, 17:20
Blues Crab is besteld. Pedaal #100 van de collectie... :soinnocent:

da Liks
19 januari 2013, 20:27
Waarom zou je daar bang voor moeten zijn, als het een analoge distortion betreft?

't is geen Boss MZ-2 Digital Metalizer ofzo...

tsja, misschien een beetje overbodig inderdaad.

allochthomas
19 januari 2013, 20:49
Oef, die hustle drive ziet er goed uit en als ik uit ga van de filmpjes klijkt hij ook zeer goed. Gezien zijn formaat kan ik hem nog net op mijn pedal board proppen

route66
20 januari 2013, 21:44
Na een week maar eens gemaild met MarcMart wat de status van de bestelling was. Blijkt een aantal pedalen uitverkocht te zijn (en blijkbaar nog wel te bestellen!). Er worden wel admin kosten in rekening gebruikt voor een refund van artikelen die dus niet meer leverbaar zijn. Beetje vreemde gang van zaken. Uiteindelijk verschillende Mooer boxjes aangeschaft via ebay. Vaak kun je daar ook een voorstel / best offer doen en kom je ook zo tussen de 45 en 50 USD uit.

orangerocker
21 januari 2013, 13:19
Ik zou het wel leuk vinden als er clipjes komen van de Mooers vs original....

EDIT: Heb Gearmanndude gemaild.... Wie weet.....

Heb op youtube wel een paar vergelijkingen gevonden, ze doen het goed:


http://www.youtube.com/watch?v=NKEAo7-Db3M


http://www.youtube.com/watch?v=12uOqDmfqjA

orangerocker
21 januari 2013, 13:20
en deze: (maximaal 2 video's per bericht..)


http://www.youtube.com/watch?v=rOjjUdE5txo


http://www.youtube.com/watch?v=9dKw-pe7HX0

Mitch
21 januari 2013, 15:29
Een vergelijk met een CH1 goed doorstaan? Da's geen goed teken :seriousf:

Brum
21 januari 2013, 15:35
Die Rat vergelijking, gek genoeg klinkt voor mij de 'Made In China' het beste, ondanks de 'verkeerde' chip. De Mooer vind ik stijver klinken dan de Rats, minder levendig. Het is maar een filmpje en altijd maar weer afhankelijk van wat je verder aan apparatuur gebruikt, maar ik blijf erbij dat ik m'n ouwe Rat er niet voor in zou ruilen.

Mitch
21 januari 2013, 16:04
Het punt van deze pedalen is ook niet dat je je andere pedalen ervoor moet inruilen: het is voor weinig geld en weinig ruimte een leuke aanvulling. En ach, YT filmpjes, kwaliteitsverlies....enige informatie over de klank, over dynamiek zou ik niks durven zeggen. De originele Rat vond ik helderder, maar verder?

Brum
21 januari 2013, 16:33
Om heel eerlijk te zijn vond ik de Mooer in het fimpje echt een pak minder klinken, zo niet, slecht klinken...:hide:

Die Mooer ElecLady vond ik wel weer erg goed klinken moet ik toegeven.

Speeddemon
21 januari 2013, 18:37
Een vergelijk met een CH1 goed doorstaan? Da's geen goed teken :seriousf:
Nou, het is een beetje jammer dat ie ze vergelijkt met de rate zo hoog ingesteld.
Ik ben veel benieuwder naar een chorus vergelijking met de rate rond 10 uur.

Lexvandoef
24 januari 2013, 11:30
Mijn pedaaltjes van Marcmart.com gaan vandaag op de post :). Ik zag trouwens dat ze hun assortiment een stuk uitgebreid hebben weer, maar de meesten staan helaas nog op out of stock.

Luke-wannabe
24 januari 2013, 20:01
Ze hebben alleen die Ana echo niet :( Welke heb jij besteld, Lex?

Lexvandoef
24 januari 2013, 20:19
Ik had nog een nieuwe boost nodig, dus een Pure Boost komt mijn kant op :). En ik heb nog nooit een Fuzz gehad en dat leek me wel leuk voor hele dikke brute lead sounds dus een Triangle Buff komt mijn kant op.
Ben zeer benieuwd naar de kwaliteit en klank van die dingen, mocht het bevallen dan wil ik Trelicopter nog. :)

Hendriks
24 januari 2013, 20:25
Ik had nog een nieuwe boost nodig, dus een Pure Boost komt mijn kant op :). En ik heb nog nooit een Fuzz gehad en dat leek me wel leuk voor hele dikke brute lead sounds dus een Triangle Buff komt mijn kant op.
Ben zeer benieuwd naar de kwaliteit en klank van die dingen, mocht het bevallen dan wil ik Trelicopter nog. :)

Die fuzz is bruut , persoonlijk had ik hem liever wat smoother gehad.

Lexvandoef
24 januari 2013, 20:30
Oh bruut is goed! Smoot kan wel leuk zijn, maar ik vind het makkelijker om van een brute sound met ballen een smoothere sound te maken dan andersom :). Dus dat is prima.

Doet het ook goed op leads dus? Nog nooit een fuzz gehad in al die jaren dus ben benieuwd :). Maar het lijkt dus wel ergens op?

Nagramoth
25 januari 2013, 12:04
Leuk spul mannen! Ik krijg er een sterk Pokémon gevoel bij:
Gotta catch em all...

EM en CE2 klonen staan iig op mijn verlanglijstje.

Chris Winsemius
25 januari 2013, 12:18
Narcotica Marmot:

ajb geen CE2 jo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HaroldA
25 januari 2013, 12:25
Ce2: altijd leuk...

Chris Winsemius
25 januari 2013, 12:46
na een CE1 blijft er weinig meer over
ik ervaar CE2s als behoorlijk metaal-achtig qua klank
(mijnes helaas weggedaan, ben eigenlijk geen chorus man, blijvertje bleekje een EHtje te zijn)

Luke-wannabe
25 januari 2013, 14:09
Arion Stereo Chorus voor de win!

Martijn-w
25 januari 2013, 15:07
Alles wat ik wil is out of stock bij marcmart :(

Speeddemon
25 januari 2013, 20:06
na een CE1 blijft er weinig meer over
ik ervaar CE2s als behoorlijk metaal-achtig qua klank
(mijnes helaas weggedaan, ben eigenlijk geen chorus man, blijvertje bleekje een EHtje te zijn)
Een CE-1 klinkt zeker dik en warm, maar is onhandig groot, volume-drop, etc.
Een CE-2 ervaar ik absoluut niet als metalig; een CE-3 wel. Net zoals een Ibanez CS9.

Heeft iemand de Ensemble King (chorus) al gehoord?

telecastermaster
25 januari 2013, 23:02
Alles wat ik wil is out of stock bij marcmart :(

Dan neem je deze toch?


http://www.pedalsdeals.com/index.php?route=product/search&filter_name=mooer&limit=25

Ik heb helaas geen kortingcodes voor deze shop kunnen vinden... :)

Ik heb daar vandaag een tremolo besteld voor 33 euri.
Geen idee of ie op voorraad is, maar ik merk het wel wanneer ie in mijn brievenbus valt.

Tristan
26 januari 2013, 03:15
Niet doen zou ik zeggen.
Ik heb ze een mail gestuurd dat ik mijn aankoop wil annuleren omdat ze al twee weken het geld niet van mijn PayPal hebben afgeschreven en niets hebben laten weten, daarop hebben ze niet gereageerd.
Boycotten die handel. ;)

hs0504
26 januari 2013, 09:19
Niet doen zou ik zeggen.
Ik heb ze een mail gestuurd dat ik mijn aankoop wil annuleren omdat ze al twee weken het geld niet van mijn PayPal hebben afgeschreven en niets hebben laten weten, daarop hebben ze niet gereageerd.
Boycotten die handel. ;)
Ja, hier hetzelfde. Twee keer gemaild, geen reactie. Lijkt wel of er helemaal niets achter die site zit.

Martijn-w
26 januari 2013, 10:05
Bij music-produktiv hebben ze ook mooer, maar helaas niet de prijzen van marcmart. En dan is het al meteen een stuk minder aantrekkelijk.

stompboxer
31 januari 2013, 14:37
Zijn ze ook al in NL/DE op voorraad te vinden?

Ik hoorde dat mod edit binnenkort start met de verkoop van MOOER pedalen. Hun website is "under construction" maar geeft alvast een idee van de produkten/prijzen. Ziet er wel goed uit ! Wel wat duurder dan die chinezen, maar ook sneller en betrouwbaarder denk ik. Toch maar ff in de gaten houden die jongens!

allochthomas
31 januari 2013, 14:42
http://bulk2.destructoid.com/ul/211262-fry-not-sure_header.jpg
ruikt naar schaamteloze reclame voor je eigen site

HaroldA
31 januari 2013, 14:48
Ik hoorde dat mod edit binnenkort start met de verkoop van MOOER pedalen. ... Wel wat duurder dan die chinezen

"wel wat duurder"? Zeg maar gewoon meer dan 2x zo duur ...

Pepe
31 januari 2013, 15:31
Het 'moderne' ondernemen; men neme een webshoppie, flikkert er een zooi produkten in en linkt Youtube filmpjes van shops in die wel moeite doen. Klaar.
En dan op een forum roepen dat je betrouwbaarder bent dan de Chinees waar je ze zelf van gekocht hebt.

route66
31 januari 2013, 16:58
En dan op een forum roepen dat je betrouwbaarder bent dan de Chinees waar je ze zelf van gekocht hebt.Of het dezelfde persoon is weten we pas als stompboxer ruud elbers heet of aan ruud opdracht heeft gegeven zijn webwinkeltje te bouwen :D

Domeinnaam: gitaarbizz.nl
Houder: R.J. Elbers
Administratieve contactpersoon: ruudelbers@casema.nl
Registrar:
Realtime Register
Ceintuurbaan 32a
8024AA ZWOLLE
Nederland

Speeddemon
31 januari 2013, 17:31
NS-Fry says: "Not sure if stompboxer is a sneaky bastard or just a spammer..."

the sure thing
31 januari 2013, 19:09
Stompboxer is wel stil

Nagramoth
31 januari 2013, 21:34
http://www.odt.co.nz/files/slideshow/1_if_the_fish_smells_fishy_it_is_not_fresh_fresh_f _8185159494.JPG

Mitch
31 januari 2013, 21:56
In plaats van bijdehand doen volgende keer liever rapportages, jongens :listen:

stompboxer mag zich per PB even verantwoorden over zijn relatie met de genoemde website. Iedereen graag on topic verder.

Lexvandoef
1 februari 2013, 15:00
Om maar even terug ontopic in te haken... :)

Ik heb mijn 2 mooer pedaaltjes binnnen, ik heb even moeten wachten want de boost was niet meer op voorraad, maar de 26e jan gingen ze op de post in Singapore en de 1e feb (vandaag dus) heb ik ze binnen gekregen.

Eerste indrukken in het algemeen:
Jezus wat zijn ze klein inderdaad, goed strak afgewerkt, alles klopt eigenlijk er eigenlijk wel aan. Voelt ook goed degelijk en absoluut niet C-merk goedkoop.

- Pure Boost: Mooie transparante boost, zit een goede bas/treble toneregeling op. De grote gain knop voegt ietwat volume toe en ook ietwat 'grit' aan je sound. Compressed ook een klein beetje op een goede natuurlijk manier, alles wordt net wat vloeiender en de tone gaat iets meer rollen zeg maar. Ik vind het een top ding! Hij vervangt mijn HWA Husky Boost, die ik nu een jaartje of 8 heb denk ik en wel redelijk aan vervanging toe was helaas. Het is trouwens een kloon van de RC boost van Xotic.

Triangle Buff: Bruut, vet en ranzig. Wat je van een fuzz zou mogen verwachten, vind ik. Ook hier vind ik de tone knop goed gekozen, van een zware vette doordringende oemph naar een dunnere prikkende AM-radio fuzz. Het zou een clone moeten zijn van de Triangle Big Muff, die heb ik zelf nooit mogen horen/voelen. Wel de reguliere big muff en ik vind deze triangle buff een stuk beter beheersbaar en hij lijkt ook wat beter door de mix te gaan prikken (dat gaan we vanavond maar eens testen... :)). Klinkt trouwens niet supersmooth maar ook niet superrauw, beetje er tussen in. Ik vind ook deze in ieder geval erg goed gelukt.

Het formaat is trouwens echt heel erg fijn! Ik had met mijn oude boost mijn board dusdanig krap opgezet dat ik dacht dat er niks meer bij zou passen. Maar die boost eraf, deze 2 mooers erbij en ik heb zelf nog ruimte voor een extra micro pedaaltje! Ik ga binnenkort, als ze weer op voorraad zijn bij marcmart.com ook maar eens de trelicopter kopen, past precies op dat ene plekje nog... ;)

Pepe
1 februari 2013, 15:09
Fijn dat ze bevallen. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat de trelicopter een fantastische trem is.
Ik zit min of meer te wachten tot er een Klon versie verschijnt. Dat ding is zo onhandig groot (daar is een reden voor natuurlijk) maar van mij mogen ze een gooi doen.

orangerocker
1 februari 2013, 21:02
Vandaag kwam ook mijn PureBoost binnen, en ik ben erg onder de indruk. Dit is het eerste boost/od pedaaltje dat ik heb dus ik kan het niet vergelijken met andere pedaaltjes maar ik het is precies wat ik wil. M'n versterker staat op een ac/dc-achtig randje ingesteld en als ik mn volume omlaag doe/schakel naar single coil heb ik een clean geluid en de PureBoost geeft een perfecte soloboost. De sound wordt iets dikker, heeft een pak meer sustain en heeft net wat meer gain. Hij geeft ook geen ruis en tast me signaal niet aan als ie uitstaat. Enige minpuntje vind ik dat het onleesbaar is hoe de drie bovenste knopjes zijn ingesteld maar dat is niets wat ik met wat Tipp-Ex niet kan oplossen. Ik denk dat hier binnenkort nog wel wat Mooerpedaaltjes bij komen, bijv de Reecho, de reverb en misschien de tremolo. Hier nog een foto van hoe klein hij wel niet is (want dat is ie:D)

http://i1171.photobucket.com/albums/r560/Larsded/aef5e2e7-8657-4870-a006-93b9182ba466.jpg

Nog een tip: als je bij MarcMart besteld en die couponcode mooer132 gebruikt dan geeft het korting op de hele inhoud van je winkelmandje, zo heb ik voor 2.75 een capo gekocht, voor 3.90 een goede headstock tuner en voor 2 euro een daisy-chain kabeltje. Bespaar je toch weer een paar euro;) kan je bijna een nieuw Mooerpedaaltje voor kopen:D

Speeddemon
2 februari 2013, 17:24
Hij vervangt mijn HWA Husky Boost, die ik nu een jaartje of 8 heb denk ik en wel redelijk aan vervanging toe was helaas. Het
The inhumanity! :dontgeti: (volgens mij zijn er daar maar 2 of 3 van gemaakt)

Anyway, ik heb vandaag m'n Mooer BluesCrab binnen; klinkt zeer overtuigend 'tube-like', waarschijnlijk door een veel voorzichtiger 'range' van de knoppen. Hij kan eerder te dof dan te schel worden. Max volume is niet heel ver boven unity gain, maar neemt toe als je de Gain verder opendraait.
Wat heel gaaf is, wanneer je hem als boost voor een overdrive gebruikt, is dat ie z'n eigen 'sag' lijkt te hebben.
M'n signaal-pad was
Ibanez CP9 Compressor-->Mooer BluesCrab-->H&K Tubefactor-->MXR Smart Gate-->MXR Micro Flanger (vintage)-->MXR 6 Band EQ (ter compensatie van JC-55 met z'n 2x8")-->Boss GE-7 (MIJ)-->TC Electronics Nova Repeater into Roland JC-55 Jazz Chorus met reverb op 6/10
en voila, early EVH! :rockon:

Wat normaal mijn vaste boost is voor de Tubefactor, is de DOD 250 Overdrive, welke ik behoorlijk gemod heb (recap (larger), true bypass, 2x 5mm clearlense groene LEDs voor clipping, low-cut switch) en waar de DOD iets meer volume en openheid heeft, is ie ook rauwer en zeker niet zo 'tube-like' als de BluesCrab.
Beide voldoen ze prima als boost, waar de DOD iets meer 'grit' en sprankel heeft, en de BluesCrab klinkt iets afgeronder/smoother met meer 'sag'.
Met single-coils klinkt ie nog toffer; Dit is WEL als een stand-alone te gebruiken, wat ik van een Tubescreamer niet vindt.
Met de Tone volledig open, heb je het meeste volume, maar je raakt wel wat laag kwijt; echter lang niet zo ingrijpend als bij een TS9.

Aanradertje!:ok:
(al spant het erom of ie m'n DOD van het bord afstoot...zo niet, dan zal ie een mooi vergelijk-platform zijn voor andere overdrives, of wanneer ik weer eens een Bluesbreaker zou clonen en tunen.)

Lexvandoef
2 februari 2013, 18:59
The inhumanity! :dontgeti: (volgens mij zijn er daar maar 2 of 3 van gemaakt)

Tja, ook niet van harte maar er heeft ooit iemand voor mij de inputs van richting veranderd (in werd out en andersom ivm pedalboard), en hij geeft in bypass minder signaal en doet het niet altijd meer....

Wel nu een jaartje of 7 op mijn liveboard gestaan, wat een pedaal man! Als ik die nog een keertje goed kan laten fixen doe ik dat, maar dit was wel een goed excuus om die kleine pedaaltjes uit te proberen :)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk HD

Kakihara
3 februari 2013, 13:11
Wat is de link eigenlijk met Joyo, apart van het feit dat ze allebei uit China komen, natuurlijk? Zijn het dezeflde snoepjes met een andere verpakking of is het toch iets heel anders?

Speeddemon
3 februari 2013, 14:07
Wat is de link eigenlijk met Joyo, apart van het feit dat ze allebei uit China komen, natuurlijk? Zijn het dezeflde snoepjes met een andere verpakking of is het toch iets heel anders?
De Mooers zijn heel klein. Joyo heeft niet zulke kleine pedalen, voor zover ik weet.
Het schijnt wel dat enkele Harley Benton pedalen (van Thomann) re-labeled Joyo's zijn.

Kakihara
4 februari 2013, 16:49
De Mooers zijn heel klein. Joyo heeft niet zulke kleine pedalen, voor zover ik weet.
Het schijnt wel dat enkele Harley Benton pedalen (van Thomann) re-labeled Joyo's zijn.

Dat snap ik. Ik wou eigenlijk weten of Joyo en Mooer uit dezelfde 'fabriek' komen. Ze worden immers vaak in een adem genoemd.

Speeddemon
5 februari 2013, 09:49
Dat snap ik. Ik wou eigenlijk weten of Joyo en Mooer uit dezelfde 'fabriek' komen. Ze worden immers vaak in een adem genoemd.
Dat zou ik niet kunnen zeggen. Wel vind ik de Joyo's op 't zicht een stuk meer 'plastic speelgoed' overkomen, terwijl de Mooers (heb er nu 2) zeker in de hand erg degelijk zijn.

route66
5 februari 2013, 18:07
Iemand ervaring met de reecho digital delay pedaal?

Mitch
5 februari 2013, 20:10
Dat snap ik. Ik wou eigenlijk weten of Joyo en Mooer uit dezelfde 'fabriek' komen. Ze worden immers vaak in een adem genoemd.
Tja, dat worden Gibson en Fender ook :D

Dirk_Hendrik
5 februari 2013, 21:46
Dat zou ik niet kunnen zeggen. Wel vind ik de Joyo's op 't zicht een stuk meer 'plastic speelgoed' overkomen, terwijl de Mooers (heb er nu 2) zeker in de hand erg degelijk zijn.

....
Los van de zeer knappe kwaliteit van die Mooers kan het gemiddelde 200+ euro boetiekpedaal nog heel wat leren van een Joyo.

Enne Lex (loef dus)
Zou het niet een idee zijn dat als je een pedaal 7 jaar in je live-rig hebt gebruikt het best een servicebeurtje zou kunnen verdienen? Vervangen is dan niet echt respectvol.

Lexvandoef
5 februari 2013, 23:39
Enne Lex (doef dus)
Zou het niet een idee zijn dat als je een pedaal 7 jaar in je live-rig hebt gebruikt het best een servicebeurtje zou kunnen verdienen? Vervangen is dan niet echt respectvol.

Oh zeker weten! Die krijgt ook echt nog een keertje een servicebeurt, maar nu moest ik ivm gigs een nieuw boostpedaaltje hebben en dat deze kleiner is dat mijn andere boost is ook een pro, nu kan er namelijk nog een ander klein modulatie pedaaltje bij :).

Don't worry ;).

Hallie
6 februari 2013, 18:55
Dan neem je deze toch?



Ik heb daar vandaag een tremolo besteld voor 33 euri.
Geen idee of ie op voorraad is, maar ik merk het wel wanneer ie in mijn brievenbus valt.

Laat je even weten als je 'm binnen hebt? Wil weten of die site wel te vertrouwen is!

route66
6 februari 2013, 19:17
Laat je even weten als je 'm binnen hebt? Wil weten of die site wel te vertrouwen is!Kijk eens naar het bericht wat daar onder staat :soinnocent:

1969
8 februari 2013, 17:29
Heb de Pure Boost (RC booster kloon) via Marcmart. Aanrader.

Nagramoth
9 februari 2013, 10:09
Hier is de Ensemble King gearriveerd.

Weinig op aan te merken, het schijnt een CE-2 kloon te moeten zijn, maar dan met een blend/level knop. Ik heb geen ervaring met een CE-2, wel met een CE-1. Die vergelijking gaat volledig mank, maar in basis is de Mooer een mooi analoog klinkende chorus met een warm geluid. Geen extreme wobble, maar ook geen ruis of clocknoise waar te nemen. Lichte volumeboost als je levelknop helemaal naar rechts draait.

En inderdaad klein en "schattig" (there, I said it...)

Einzeln
9 februari 2013, 13:26
....


Enne Lex (loef dus)
Zou het niet een idee zijn dat als je een pedaal 7 jaar in je live-rig hebt gebruikt het best een servicebeurtje zou kunnen verdienen? Vervangen is dan niet echt respectvol.

Respectvol? Je zou ook gewoon transparant richting de booster zijn, en een soort van open relatie voorstellen. Je gunt elkaar dan vrijheid, uit respect.

Speeddemon
9 februari 2013, 13:59
Hier is de Ensemble King gearriveerd.

Weinig op aan te merken, het schijnt een CE-2 kloon te moeten zijn, maar dan met een blend/level knop. Ik heb geen ervaring met een CE-2, wel met een CE-1. Die vergelijking gaat volledig mank, maar in basis is de Mooer een mooi analoog klinkende chorus met een warm geluid. Geen extreme wobble, maar ook geen ruis of clocknoise waar te nemen. Lichte volumeboost als je levelknop helemaal naar rechts draait.

En inderdaad klein en "schattig" (there, I said it...)
Waar en wanneer heb je hem besteld? Ik zoek 'm al ruim een maand, maar bij WTF en Marcmart is ie continu uitverkocht en Ebay-prijzen heb ik niet zo'n zin in.

Nog een opmerking over de ElecLady; ik merk wel een lichte volume-drop, wat ik wel jammer vind. De MXR Micro Flanger heeft daar geen last van (eerder lichte boost).

Speeddemon
9 februari 2013, 14:00
Respectvol? Je zou ook gewoon transparant richting de booster zijn, en een soort van open relatie voorstellen. Je gunt elkaar dan vrijheid, uit respect.
Zei de man die z'n one-of-a-kind GELE FA-1 Fet Amp Clone aan de kant heeft geschoven, en de MiG*Boost idem. :stop: ;)

Einzeln
9 februari 2013, 14:38
Ach ik zie ze nog allebei vrij vaak en het gaat goed met ze. Ik zou ze zo weer terug nemen trouwens.

Floris.
10 februari 2013, 19:20
Bij Dealextreme gaan ze nog verder, een Xotic bb preamp voor nog geen 60 dollar:
http://dx.com/p/guitar-true-bypass-digital-overdrive-effect-pedal-black-orange-143139

En ook de Deep Blue Delays van Mad Professor zijn in de aanbieding:
http://dx.com/p/guitar-true-bypass-digital-delay-effect-pedal-deep-blue-143069

Blijkbaar zijn pedalen de nieuwe Lacoste polo's voor Chinese oplichters..

Speeddemon
10 februari 2013, 20:07
Blijkbaar zijn pedalen de nieuwe Lacoste polo's voor Chinese oplichters..
Met 'oplichters' impliceer je dat je niks zou ontvangen. "Vervalsers" lijkt me dan meer op z'n plek. Maar best bizar ja.

Overigens, vandaag stonden er 2 Mooers op MP, en na volgens mij nog geen dag waren ze verkocht. Something smelled fishy.... ik bedoel, het is niet alsof het een Space Echo RE-201 voor 100 euro betrof.

Mitch
10 februari 2013, 20:26
Dit is wel een meer realistische prijs voor een Deep Blue Delay :D Wat kostte hij ook alweer, op zijn hoogtepunt? Iets tussen de 250 en 300E? Geen slechte delay, maar tijdens de boutique hyper hype van een paar jaar terug was dit qua sound en features zonder meer de meest overpricede.
Maar ik dwaal af, dit is inderdaad niet fris.

route66
10 februari 2013, 21:52
Overigens, vandaag stonden er 2 Mooers op MP, en na volgens mij nog geen dag waren ze verkocht. Something smelled fishy.... ik bedoel, het is niet alsof het een Space Echo RE-201 voor 100 euro betrof.Ik ben wel heel benieuwd wat daar dan fishy aan is? :D

Speeddemon
10 februari 2013, 23:22
Ik ben wel heel benieuwd wat daar dan fishy aan is? :D
Dat Mooers volgens mij nog vooral bij een in-crowd bekend zijn, en niet courant. En over het algemeen loop je langer te leuren met niet-courante spullen. En ze zijn vooralsnog ook niet interessant voor verzamelaars.
Maar goed, misschien lees ik er te veel in. Vond minder dan 1 dag gewoon opvallend kort voor zoiets relatiefs onbekends.
En de smiley zegt dat jij John heet? :soinnocent: :sssh:

route66
11 februari 2013, 07:39
Vond minder dan 1 dag gewoon opvallend kort voor zoiets relatiefs onbekends.Blijkbaar zijn de pedalen niet zo onbekend. Ik had er 5 op mp staan en kreeg behoorlijk mail. Idd alles binnen een dag weg voor de vraagprijs. De prijzen zijn inmiddels flink gestegen, ook in china. Dit omdat de fabrikant de prijzen voor de tussenhandel flink heeft verhoogd. Helaas was het feest van korte duur, koopjes voor 30 euro zitten er niet meer in sinds deze week. De bodemprijs voor Mooer pedalen ligt nu rond de 60 euro (bij bestelling in China).

Gr John

Einzeln
11 februari 2013, 10:34
Dit bewijst toch juist dat Mooer een flinke Hype doormaakt.

Speeddemon
11 februari 2013, 11:16
Dit bewijst toch juist dat Mooer een flinke Hype doormaakt.
Nou, iemand op TGP had weer van een vertegenwoordiger gehoord dat Marcmart op de vingers was getikt door Mooer, omdat ze onder kostprijs of inkoopprijs verkocht werden met die couponcodes.
En allicht als je een DM-2 clone met juiste BBD chip in jaszak-formaat voor minder dan 50 euro kan kopen, dat dat interesse opwekt.
Overigens is het probleem ook dat weer andere (Ebay)verkopers die dingen voor belachelijk hoge prijzen verkopen. Heb ze gezien voor 129 engelse pond; dan schiet je het doel voorbij, aangezien het gewilde origineel dan goedkoper wordt. Idem met de BluesCrab (originele Bluesbreakers zitten toch ook vaak rond de 100-120 euro).

@Route66: verkoop je ze als distributeur? (zo leest je laatste reply een beetje -waarom anders 5 stuks nieuw doorverkopen? ;) ) Er zijn nog wel een handjevol te vinden voor die oude prijzen, maar uiteraard zijn de krenten (Ana Echo, Ensemble King, Hustle Drive, ElecLady) reeds uit de pap gevist. Blade, Rage Machine, Ultra Drive en Sweeper zijn blijkbaar wat minder gewild.

Dat terzijde, mogelijk dat m'n ElecLady er nog ooit uitgaat voor een MXR Micro Flanger, daar ik de volume-drop toch wel jammer vind, of je moet de Color knop erg hoog zetten en dan zit ie bijna tegen oscillatie aan. Qua klank an sich is ie gewoon gaaf, en hij kan qua sweep dusdanig traag en diep gaan, dat je het Priest "Turbo Lover" intro goed kan evenaren.

route66
11 februari 2013, 11:51
@Route66: verkoop je ze als distributeur?Nee hoor. Vorige maand gewoon een aantal pedalen aangeschaft via een chinese distr. op ebay. Kon er een goede prijs van maken maar had een aantal pedalen dubbel en kon er verder niemand blij mee maken (dus hup op mp). Heb deze week mailcontact gehad over een aantal nieuwe effecten maar de oude prijs was niet meer haalbaar. De echo's zijn idd het meest in prijs gestegen en wat mij betreft totaal niet meer interessant. Kwaliteit en form factor waren super voor de oude prijs maar zo'n reecho komt met de prijs wel erg dicht in de buurt van een 2de hands mxr cc bijvoorbeeld.

Speeddemon
11 februari 2013, 15:30
Nee hoor. Vorige maand gewoon een aantal pedalen aangeschaft via een chinese distr. op ebay. Kon er een goede prijs van maken maar had een aantal pedalen dubbel en kon er verder niemand blij mee maken (dus hup op mp).
Ach so. (maar pedalen dubbel kopen... :hide: ;) )

Overigens, hot from the press en reuze interessant (ben benieuwd wat ie moet gaan kosten):
http://files.effectsdatabase.com/gear/pics/mooer-micro_anaecho-pro-namm2013_001.jpg

Hoop niet dat ie te duur zou zijn, want alles boven de 125-150 euro stuurt je al naar een 2e hands DD-20, RE-20 of één van de TC Nova's. (1200ms echte analoge delay is wel vet trouwens).

route66
11 februari 2013, 15:56
Overigens, hot from the press en reuze interessant (ben benieuwd wat ie moet gaan kosten)Ow da's mooi. Ben heel benieuwd naar de eerste reviews

Ach so. (maar pedalen dubbel kopen... :hide: ;) )
Ik dacht junior blij te maken met zijn eerste nano board maar die gebruikt toch liever de fender mustang modeling

route66
11 februari 2013, 16:06
Overigens, hot from the press en reuze interessant (ben benieuwd wat ie moet gaan kosten):
De chinezen gaan nu echt los. Een nieuwe ster aan het mini pedalen firmament (http://files.effectsdatabase.com/brands/pics/namm-2013_rowin-namm2013_001.jpg). Zou mij niet verbazen als het allemaal uit dezelfde fabriek komt.

Speeddemon
11 februari 2013, 16:28
Ow da's mooi. Ben heel benieuwd naar de eerste reviews
Ik dacht junior blij te maken met zijn eerste nano board maar die gebruikt toch liever de fender mustang modeling
Ouch...ach ja, wijsheid (en tone) komt met de jaren. :ok: :hippie:

By the way, zo zag ik ook al "Nux" pedalen uit China; waarvan de Delay (Delay Core) een behoorlijke TC Flashback ripoff leek, maar zonder de sub-divisions en Tone-Print (wel een soort saved preset knob setting standje).
Ik vind die Rowins wel mooi trouwens; ogen iets chiquer (mits de afwerking o.k. is) dan de Mooers. Nu de klank nog.

Volgens mij zou ik met dit Mooer mini-board het meeste wel aan kunnen:
Blue Comp, BluesCrab, Blade (of Rage Machine), Ensemble King, ElecLady, Graphic EQ en Ana Echo.
Wat iemand op TGP wel terecht opmerkte; die kleine pedalen zijn leuk qua formaat, maar je wint er niet evenredig veel ruimte mee op je board, aangezien je voeten groter zijn en je anders de kans zou lopen er 2 tegelijk aan te trappen (of dat moet juist de bedoeling zijn!).
Gebruik je een multi-looper met een rits mini-pedalen erachter, is het een ander verhaal.

Dirk_Hendrik
11 februari 2013, 18:47
Respectvol? Je zou ook gewoon transparant richting de booster zijn, en een soort van open relatie voorstellen. Je gunt elkaar dan vrijheid, uit respect.


Eehrm. Ja. Mooi gezegd. Mee eens.
Alleen,
Als je 7 jaar met veel plezier een partner hebt gezeten en ze begint een beetje uit te zakken... dan kun je idd een nieuwe zoeken maar ook overwegen dat ze met hulp van een goeie chirurg eigenlijk weer net zo lekker is als voorheen.

is een "open relatie" in deze case wel wat gemakkelijker te realiseren..

Lexvandoef
11 februari 2013, 23:27
Eehrm. Ja. Mooi gezegd. Mee eens.
Alleen,
Als je 7 jaar met veel plezier een partner hebt gezeten en ze begint een beetje uit te zakken... dan kun je idd een nieuwe zoeken maar ook overwegen dat ze met hulp van een goeie chirurg eigenlijk weer net zo lekker is als voorheen.

is een "open relatie" in deze case wel wat gemakkelijker te realiseren..

I'm sorry Dirk-Hendrik! Het opknapbeurtje komt er zeker aan! Hij zit ook echt niet al in de vuilniszak maar staat ff in de kast... ;) Bovendien kan ik nu meer kwijt op mijn board, wat ook weer erg goed uitkomt... :)

Het komt goed D-H en Speedy.. ;)

lauke_101
14 februari 2013, 10:27
Bedankt jullie, nou heb ik toch wel GAS voor 2-3 van die schatteboutjes, al helemaal dankzij de korting...

:D

Eezz
16 februari 2013, 11:44
Ik heb met die kortingscode de Blue Faze gekocht, hun silicon transistor fuzz face klone. Ik heb er een demo video van gemaakt, zie hieronder.


http://www.youtube.com/watch?v=adlNo9dwCts

Mitch
16 februari 2013, 13:02
Nou, dat mag je vaker doen. Erg fijn gedaan!

da Liks
16 februari 2013, 13:06
zeker weten!

Montecristo
18 februari 2013, 19:55
Ik heb met die kortingscode de Blue Faze gekocht, hun silicon transistor fuzz face klone. Ik heb er een demo video van gemaakt, zie hieronder.


http://www.youtube.com/watch?v=adlNo9dwCts

Shit gast, jij rockt man!

Eezz
18 februari 2013, 21:40
Thanks, leuk om te horen!

route66
20 februari 2013, 20:16
Thanks, leuk om te horen!Mooi, wordt zeer gewaardeerd! Mooi gedaan Evert.

Speeddemon
20 februari 2013, 23:23
Ik kende de Mooer Acoustikar nog niet, maar klinkt ook best geinig (met name de Normal en Jumbo settings):


http://www.youtube.com/watch?v=alWpbsGqnN8

orangerocker
19 maart 2013, 22:25
http://mooeraudio.com/en/news_show.asp?MsgID=48
Mooer claimt dat de pedalen die wij zo goedkoop bij MarcMart etc hebben gekocht kopieën zijn van hun pedalen. En dat terwijl hun pedalen kopieën zijn van allerlei bekende pedalen.. Lijkt mij een broodje aap-verhaal, om ervoor te zorgen dat minder mensen bij die webwinkels hun Mooers bestellen. Mocht het wel waar zijn zou dat betekenen dat mijn Mooer Pure Boost een kopie is van een kopie van een Xotic RC Booster :eek:

peter_heijnen
19 maart 2013, 23:39
http://mooeraudio.com/en/news_show.asp?MsgID=48
Mooer claimt dat de pedalen die wij zo goedkoop bij MarcMart etc hebben gekocht kopieën zijn van hun pedalen. En dat terwijl hun pedalen kopieën zijn van allerlei bekende pedalen.. Lijkt mij een broodje aap-verhaal, om ervoor te zorgen dat minder mensen bij die webwinkels hun Mooers bestellen. Mocht het wel waar zijn zou dat betekenen dat mijn Mooer Pure Boost een kopie is van een kopie van een Xotic RC Booster :eek:
Om de eoa reden kan ik me niet voorstellen dat mooer mooer pedalen kopieen van mooer pedalen zal noemen, enkel omdat die bij een 'andere' webwinkel verkocht worden/zijn. Ik denk trouwens ook niet dat de advocaat van mooer daar heel blij van zou worden. ;)

1969
19 maart 2013, 23:53
Mocht het namaak zijn, dan zou er geen aanbod probleem zijn bij Marcmart en wtfaccessoires… Er is daar al 2 maand of zo amper iets op stock. Lijkt me eerder een zakelijk dispuut.

orangerocker
19 maart 2013, 23:59
Mocht het namaak zijn, dan zou er geen aanbod probleem zijn bij Marcmart en wtfaccessoires… Er is daar al 2 maand of zo amper iets op stock. Lijkt me eerder een zakelijk dispuut.

Mooers zijn bij MarcMart nu weer gewoon in stock. En de kortingscode werkt ook nog steeds (gelukkig;))

EDIT: Er zijn nog steeds veel pedalen niet op voorraad, ik klikte net gewoon toevallig op degene die wel op voorraad zijn...

leftypaul
1 april 2013, 13:19
Je kan ze ook in NL bestellen, wel zo makkelijk...
http://www.effectpedalenshop.nl/

HaroldA
1 april 2013, 14:43
Je kan ze ook in NL bestellen, wel zo makkelijk...
http://www.effectpedalenshop.nl/

:seriousf: €87,- /stuk ;)

Kakihara
1 april 2013, 16:31
musik-produktiv.de schijnt dat ook te vragen voor die pedaaltjes. Het zijn geen koopjes meer...

HaroldA
1 april 2013, 16:32
musik-produktiv.de schijnt dat ook te vragen voor die pedaaltjes. Het zijn geen koopjes meer...

Die gaan tot €99!!! :eek:

Ukeloeder
1 april 2013, 16:40
Nog even en er gelden booteek prijzen voor die dingen.

Pepe
1 april 2013, 16:45
Natuurlijk, tussenhandel wil er ook aan verdienen.
Het is 1 grote grap. De fysieke winkels gaan ten onder aan de webdozenschuivers die op hun beurt het weer te verduren krijgen van de 123-doe het zelver webshoppie terwijl die weer wanhopig op fora roepen dat je vooral niet zelf bij de Chinees moet bestellen.

Het zijn harde gevechten om die paar euro.

da Liks
1 april 2013, 18:44
wel een heel zure grap dan..

ik heb zelf de cruncher en de green mile.. zeer onder de indruk, heel veel bang for your buck:

-goed geluid
-veelzijdig
-ruis"vrij"

Speeddemon
13 april 2013, 12:03
Nee hoor. Vorige maand gewoon een aantal pedalen aangeschaft via een chinese distr. op ebay. Kon er een goede prijs van maken maar had een aantal pedalen dubbel en kon er verder niemand blij mee maken (dus hup op mp). Heb deze week mailcontact gehad over een aantal nieuwe effecten maar de oude prijs was niet meer haalbaar. De echo's zijn idd het meest in prijs gestegen en wat mij betreft totaal niet meer interessant. Kwaliteit en form factor waren super voor de oude prijs maar zo'n reecho komt met de prijs wel erg dicht in de buurt van een 2de hands mxr cc bijvoorbeeld.
Je bent geen distributeur, maar elke paar weken heb je er wel een paar op MP te koop? :hide:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m666026598-mooer-eleclady-flanger-ehx-electric-mistress-kloon.html

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m666025722-mooer-blue-faze-germanium-fuzz-face-kloon.html

Nagramoth
13 april 2013, 12:37
Terug naar de ervaringen:

Trelicopter, schijnbaar een kloon van de Tremulator met een externe bias potmeter. Kwam met een mankement bij mij binnen via eBay.co.uk. Eén pootje van de vactrol bleek namelijk niet goed aan de pcb te zijn gesoldeerd. Klein euvel, snel zelf kunnen oplossen, maar eigenlijk zijn de prijzen te hoog om zoiets op de koop toe te nemen...

Verder een heerlijke sound, van milde trem tot heftige chopper (ook al blijft het sinus-, en geen blokgolf). Lichte volumedrop indien depth op 100%. Geen bijgeluiden.

Speeddemon
13 april 2013, 12:52
Ik heb sinds een maand ofzo ook een Ensemble King; daar ik wel behoorlijk lange ervaring met de CE-2 heb, kan ik beamen dat ie heel erg close komt. De CE-2 lijkt ietsje voller te klinken in het laag, maar dat is een heel subtiel verschil. Waar de Ensemble King dan weer wint, is door die Level knop. Als je die op ongeveer 1 of 2 uur zet, krijg je zo'n chorus geluid, dat het op het eerste gezicht niet opvalt dat je een chorus gebruikt (geen cheesy 80's sounds), totdat je hem afzet en dan mis je hem. Zo vind ik zelf dat er een wezenlijk verschil zit tussen de sound van bijv. Ratt ("Wanted Man" of "Round & Round") en Judas Priest ten tijde van 'Screaming'.
Ratt is veel meer 'instant 80's hair metal' terwijl een nummer als Devil's Child van Priest weliswaar wat chorus lijkt het hebben, maar heel subtiel ("You've got another thing coming" of "Bloodstone" daargelaten, want daar ligt de chorus er wel dik bovenop). Op zo'n moment is die Ensemble King idd 'koning'. ;)

Nagramoth
13 april 2013, 13:01
Vergeet "Diamonds and Rust" niet ;)

1969
15 mei 2013, 23:13
update: wtfaccesoires is van de aardbol verdwenen, bestellen bij marcmart lukt nog (14 dagen na bestelling ontvangen, aangetekende zending met tracking vanuit Singapore…). De prijzen zijn wel iets duurder geworden, pakweg 60$ per stuk. Ik zou voorzichtig zijn met grote bestellingen…

Shimverb en Ensemble King binnen.

De Shimmer is een speciaal geval met die kwint verschil. Een beetje willekeurig "noodling" klinkt verschrikkelijk, het is echt hard zoeken naar iets dat een beetje harmonisch klinkt. Zeker geen instant The XX, mocht je daarnaar op zoek zijn… Maar het ding intrigeerde me dus toch gekocht. De room en spring reverb zijn ok, maar ook niks exceptioneel. Niet zeker dat dit een blijver wordt.

Wat die Ensemble King betreft, niks toe te voegen tov vorige posts.

1969
16 mei 2013, 10:59
Net zoals bij de Ensemble King: de Level knop maakt het verschil.

De Shimmer kan werken, als je de level voldoende dichtdraait (10 uur of lager) en dan met een andere reverb/delay er nog een laagje overtrekt. Die kwint creëert dan ver in de achtergrond een soort ongemakkelijk ambient/David Lynch sfeertje, bij zeer brede trage stukken (stijl Wicked Games - Chris Isaac).

Philippe
13 juni 2013, 21:32
BUMP

Ze worden nu ook tegen bodemprijzen verkocht op "DonnerDeal" http://www.donnerdeal.com/catalogsearch/result?q=mooer&cat=

Volgens mij dezelfde eigenaar als MarcMart.com aan de stijl/lay out te zien.

Overigens heb ik hier een lijstje met de pedalen waar de Mooer pedals op "gebaseerd" zijn:

Mooer Acoustikar - Boss AC2
Mooer Ana Echo - Boss DM2
Mooer Blue Comp - Boss CS2
Mooer Black Secret - RAT
Mooer Bass Sweeper - EHX Bassballs
Mooer Blade - EHX Metal Muff
Mooer Blue Faze - Silicon Fuzz Face
Mooer Blues Crab - Marshall Bluesbreaker
Mooer Blues Mood - Boss BD-2 w/Keeley Fat mod
Mooer Cruncher - MI Audio Crunchbox
Mooer Echolizer - Maxon AD999?
Mooer Eleclady - EHX Electric Mistress
Mooer Ensemble King - Boss CE2
Mooer Flex Boost - Xotic AC Boost
Mooer Fog - ZVEX Wooly mammoth ?
Mooer Green Mile - Ibanez TS9
Mooer Grey Faze - Germanium Fuzz Face
Mooer Hustle Drive - Fulltone OCD
Mooer Little Monster AC - ?
Mooer Ninety Orange - MXR Phase 90
Mooer Pitch Box - ?
Mooer Pure Boost - Xotic RC Boost
Mooer Pure Octave - EHX Micro POG?
Mooer Rage - Boss Metal Zone
Mooer Reecho - Boss DD2
Mooer Super Bender - Digitech Whammy
Mooer Solo - Suhr Riot
Mooer ShimVerb - Inspired by Strymon BSR w/ Capistan's finish
Mooer Trelicopter - Demeter Tremulator
Mooer Thunderball - EHX bass blogger
Mooer Triangle Buff - EHX Big Muff (Triangle Muff)
Mooer Twin Looper - Boss RC20?
Mooer Ultra Drive - Keeley Ultra Mod / bass mod Boss DS-1
Mooer Yellow Comp - Diamond compressor

Speeddemon
14 juni 2013, 21:09
Mooer Blue Comp - Boss CS2

Dat moet de CS-1 zijn. De CS-2 heeft zeker geen optisch circuit, terwijl de Blue Comp dat wel zegt te hebben.
Zie
http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/cs-1.xml

Photocouplers=optisch.

Speeddemon
14 juni 2013, 21:39
Nee hoor. Vorige maand gewoon een aantal pedalen aangeschaft via een chinese distr. op ebay. Kon er een goede prijs van maken maar had een aantal pedalen dubbel en kon er verder niemand blij mee maken (dus hup op mp)..
En dat vervolgens 4 maanden lang? :hide:

(gast, ik ben niet achterlijk, ook al verander je je MP naam. http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m686343287-mooer-trelicopter-tremelo.html :soinnocent: )

Braindead
15 juni 2013, 14:08
Enig idee waar die Lo Fi een clone van is? Doet me een beetje aan een frequency analyzer denken...

ErikM
15 juni 2013, 14:13
Yep, en net weer nieuw toegevoegd:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m687946261-mooer-eleclady-flanger-ehx-electric-mistress-kloon.html

of zou ie die al die tijd (4 tot 6 maanden) hebben bewaard (en dus voor +/- 35 euro hebben gekocht)? :hide: ;)

Heb geen problemen gehad met de verkoper: paar weken terug een elec lady van m gekocht. Misschien heeft ie van allerlei pedalen per ongeluk 10 ipv 1 gekocht:-) maar het laatste idee lijkt me helemaal niet onwaarschijnlijk... Toch altijd nog 25 euro goedkoper dan via normale kanalen

Speeddemon
15 juni 2013, 14:30
Heb geen problemen gehad met de verkoper: paar weken terug een elec lady van m gekocht. Misschien heeft ie van allerlei pedalen per ongeluk 10 ipv 1 gekocht:-) maar het laatste idee lijkt me helemaal niet onwaarschijnlijk... Toch altijd nog 25 euro goedkoper dan via normale kanalen
Ik heb ook absoluut geen probleem met de verkoper, maar als ik hem op de man af vraag 'verkoop je ze als distributeur?' en dat wordt ge-downplayed als 'nee joh, ik had een dealtje om er een paar extra te kopen voor een vriend, maar die hoefde ze niet, dus had er een paar over', maar vervolgens staan de daaropvolgende 4 maanden elke week of 2 wel weer 'nieuwe' Mooers van hem te koop... wees dan gewoon eerlijk dat je ze bewust verhandelt. Of dat beestje nou de naam draagt van 'distributie' of niet.
Dat is m'n punt, meer niet.

Tristan
15 juni 2013, 15:06
Enig idee waar die Lo Fi een clone van is? Doet me een beetje aan een frequency analyzer denken...

Het is een soort bitcrusher / sample rate reducer, digitaal.

vulvasonic
16 juni 2013, 06:56
Iemand de octaver al geprobeerd? Lijkt me geen verkeerd pedaaltje. Behoorlijk wat mogelijkheden ook in vergelijking tot andere mooer pedalen, maar ook tot andere octavers.

Tristan
16 juni 2013, 09:13
Die digitale pedalen van Mooer zijn vrij waardeloos na verluidt, voor de rest weet ik het ook niet. :)

Braindead
21 juni 2013, 14:13
Ik heb hier nu een Mooer pitchbox liggen. Als ik hem getest heb zal ik even een update geven. Maar ongelofelijk wat een klein kastje is dat. Het zal geen Whammy zijn in geluid maar het formaat maakt meteen al veel goed.

De Mooer octaver lijkt me afgaande op de filmpjes wat tegenvallen. Vooral dat vergelijkingsfilmpje met de Pog (waar het een clone van zou moeten zijn?)

Braindead
30 juni 2013, 00:00
Zoals beloofd een kleine review:

Wel heb ik de Pitch Box alleen maar over een kleine transistoramp getest. het volle potentieel is dus nog niet behaald.

Om te beginnen klinkt hij wel digitaal wat hij uiteraard ook is. Het pedaaltje is polyfonisch en trackt goed.

De pitch veranderen werkt goed totdat je zo ongeveer over de helft gaat (dus 12:00-12:15 werkt het nog 11:45 werkt het ook nog) verder dan dat klinkt hij lichtelijk onzuiver. Vet is dat je hem dus kan gebruiken om je gitaar met een druk op de knop (even uit mijn hoofd) naar D, Cis of C te stemmen(pitchen). Dat alleen is voor mij als regelmatig metal speler al helemaal niet verkeerd. uiteraard kan je dus ook van E een aantal tonen omhoog pitchen. Met mijn D tuna die de optie geeft om met een barre een powerchord te spelen heb je eigenlijk alle opties die je nodig hebt. Bij het downpitchen ga je zo laag dat je met een bak gain de pieren uit de grond kan laten trillen.

De harmonizer klinkt redelijk maar ook deze moet je niet te ver draaien anders is het IMO niet bruikbaar meer in nummers. Rage against the machine doet dat geloof ik wel zo hoog. Ik vind de harmonizer dan ook lekkerder bij het toevoegen van een lage toon als een hoge. Als je een paar octaven omhoog gaat dan kan je je trommelvlies perforeren zo hoog dat dat gaat.

Tenslotte heeft hij een detune functie wat een chorus geluid benadert.

Zoals eerder genoemd is de tracking van het pedaal erg goed en van latency heb je zo goed als geen last. Als je er heel goed op let merk je wel aan je attack dat ie moet rekenen maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zich aan de latency kan ergeren. Het is echt minimaal en voor velen waarschijnlijk niet eens merkbaar.

Last but not least: Hij is true bypass en als je hem aan hebt staan is hij erg stil.

Ps: Hij is niet intelligent dus als je dat zoekt kan je beter doorsparen voor een duurdere versie pitch shifter.

Kortom geen holy grail maar wel een leuke gadget. Met het Madurodam formaat is het een leuke aanwinst op je pedalboard als je weinig ruimte hebt. Vergelijkingsmateriaal heb ik niet bij de hand maar voor deze prijs denk ik niet dat er veel concurrenten zijn.

paulbekkers
12 juli 2013, 10:42
Misschien tijd voor een groeps-inkoop-actie?

Bassa
12 juli 2013, 12:19
Die nieuwe mooer baby tuner die eraan komt lijkt me wel interresant.
http://files.effectsdatabase.com/gear/pics/mooer-micro_babytuner-messe2013_002.jpg

HaroldA
12 juli 2013, 12:20
Die nieuwe mooer baby tuner die eraan komt lijkt me wel interresant.
http://files.effectsdatabase.com/gear/pics/mooer-micro_babytuner-messe2013_002.jpg

... omdat?

Bassa
12 juli 2013, 12:28
... omdat?
Hij lekker klein is als de polytune mini, hij een groter schermtje heeft en hij zal waarschijnlijk ook goedkoper zijn. En het polytune gedeelte dat je alle snaren in 1 keer aanslaat gebruik ik toch nooit.

HaroldA
12 juli 2013, 12:30
Hij lekker klein is als de polytune mini, hij een groter schermtje heeft en hij zal waarschijnlijk ook goedkoper zijn. En het polytune gedeelte dat je alle snaren in 1 keer aanslaat gebruik ik toch nooit.

Ik vind het belangrijker dat een tuner nauwkeurig, goed afleesbaar en snel is. Formaat kan me geen r#k schelen.

De Polytune Mini scoort overigens een onvoldoende op alle punten.

Bassa
12 juli 2013, 12:32
Ik vind het belangrijker dat een tuner nauwkeurig
Dit is natuurlijk ook heel erg belangrijk! Als ie niet snel is en niet nauwkeurig houdt het natuurlijk ook gelijk op.

Speeddemon
12 augustus 2013, 21:50
The story continues...
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/a1003674253-mooer-effectpedalen-de-voordeligste-in-nederland.html

kassie
12 augustus 2013, 22:47
Effectpedalenshop.nl
IJmuiderstraatweg 35
1971LC IJmuiden

JH... uit Ljouwert.

Tristan
12 augustus 2013, 22:59
Whaha, die prijzen zijn belachelijk, wat een type.

Tankman
13 augustus 2013, 08:11
Ik heb morgen een afspraak metde importeur. Ik ga 25 Mooer pedalen en wat AMT spul testen!

kassie
13 augustus 2013, 09:00
Ik ben zeer benieuwd naar de shimverb... ben nog op zoek naar een goede reverb voor mijn Overtone. Wordt dat of een Hall of Fame.

Tankman
14 augustus 2013, 20:02
Ik heb vandaag een 25-tal Mooer pedalen getest. HOLY SHIT! Die dingen zijn echt abnormaal fijn!

Uitblinkers waren de Hustle Drive, Solo, Repeater, Eleclady, Shimverb en de Triangle Buff.

@kassie: de shimverb heeft een mooie spring reverb, maar de Shimmer stand biedt heerlijke soundscapes. Echt te gek! Ik gebruik nu een tijdje de Hall of Fame, maar ik zou het ook zeker met de Shimverb redden.

the sure thing
30 augustus 2013, 16:51
Ik heb vandaag de Mooer chorus uitgebreid getest. Ook ge A/Bt met de TC Electronic chorus..... De Mooer uiteindelijk aangeschaft! Lekkere chorus. Had wel iets extremer gemogen. De Mooer is niet vergelijkbaar met de CE-2 (de CE-2 die klinkt beter) maar de Mooer wint het duidelijk van de CH-1 en nét aan van de TC. Een aanrader!

Ace 1.15.19
30 augustus 2013, 18:16
Ik heb ooit een filmpje gezien waarin Bruce Kulick hem gebruikt en demonstreert en toen was ik al onder de indruk van hoe goed hij klonk. Altijd aan gedacht er één te bestellen maar is er nog nooit van gekomen.

Lexvandoef
26 september 2013, 17:15
Vandaag mijn Triangle Buff ingeruild op een Hustle Drive. Jeej! Goede beslissing! Die buff was absoluut een goede fuzz maar ik houd daar gewoon niet zo van en kan er niks mee. Nu was ik altijd al verzot op zo'n OCD en moest ik die Hustle Drive natuurlijk even een testride geven. Die is dus weer mee naar huis gegaan! Een ontzettend fijne, strakke, dikke, dynamische drive. Kan heel rustig en cleanish, maar ook heel erg strak en vet met veel gain. Super toffe allrounder eigenlijk zonder aan karakter te moeten inboeten. Eigenlijk zou je er 2 moeten hebben, eentje in de lp stand met weinig gain, mooi open en rond randje aan je geluid. En eentje in de hp stand met meer gain, dikke medium gain overdrive met veel dynamiek! Voor het geld wat je ervoor moet betalen zou het in ieder geval zeker moeten kunnen :P.

schizo910
26 september 2013, 23:27
Die Solo lijkt me wel wat, een Riot voor een fractie van de prijs...

Lexvandoef
26 september 2013, 23:50
Die is ook vet gio! Die heb ik ook nog getest, erg vet ook, komt zeer zeer in de buurt van het origineel, eng dichtbij zelfs....

Zat te twijfelen tussen die 2, toch maar voor de hustle drive gegaan omdat ik die net wat bruikbaarder vond voor mezelf.

schizo910
27 september 2013, 00:41
Cool, ik zoek juist écht een distortion. Drive haal ik uit m'n amp en de OD808 en qua fuzzen ben ik ook wel voorzien...

Speeddemon
28 september 2013, 13:24
Schizo, ik heb gisteren de Eno DS-1 Distortion (http://www.donnerdeal.com/eno-ds-1-distortion-guitar-effect-pedal-red.html) binnen gekregen; welke een weer een clone is van de MI Audio CrunchBox (net zoals de Mooer Cruncher).
Erg leuk pedaal; redelijk middy en met de toneknop kun je echt van dik/donker tot JCM900 scherp.
Overwoog zelf ook de Mooer Solo, totdat ik dit filmpje zag:
http://www.youtube.com/watch?v=hSHdnWkGPqE

waarbij ik de Solo toch iets te raspy en compressed vond, en de Eno DS-1 eigenlijk de mooiste tube-like mid-crunch vond hebben. En ja, zo klinkt ie aardig in het echt (afhankelijk van je amp).

Ook heb ik de Mooer Yellow Comp binnen; die is geweldig! Inspiratievol; met de toneknop of 3/4e (3 uur) kan ik een Les Paul zelfs laten 'twangen' op m'n SF Princeton Reverb.

schizo910
3 oktober 2013, 19:46
Hmmm, zo zie je maar weer smaken verschillen. Ik ben toch meer gecharmeerd van de Solo. Net zoals ik ook meer gecharmeerd ben van de Suhr Riot ten opzichte van de MI Crunchbox.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)

showband
4 oktober 2013, 09:26
ik zie dat die dingen die eerst met winst voor twee tientjes gingen nu overal ineens 70 euri moeten kosten.

????

Speeddemon
4 oktober 2013, 09:28
ik zie dat die dingen die eerst met winst voor twee tientjes gingen nu overal ineens 70 euri moeten kosten.

????
Welke bedoel je? Die Mooers hebben nooit 2 tientjes gekost. $44 -the good ol' days- is nog altijd een dikke 35 euro.

Lexvandoef
4 oktober 2013, 11:48
En voor die 44dollartjes schenen ze ook nog eens veels te goedkoop weg te gaan waardoor oa marcmart.com ze niet meer mag distribueren.

Speeddemon
31 oktober 2013, 10:10
Ondertussen nog meer ervaring met de Yellow Comp opgedaan; ook vergeleken met 2 vintage compressors; Boss CS-1 (die met die toggle switch dus) en een block logo MXR Dyna Comp uit '81; die Mooer staat toch echt z'n mannetje, hoor!
Van alle optische compressors die ik gehad heb (CS-1 en greybox DOD 280), vind ik dit zeker de meest muzikale, die het minste 'pompt', terwijl ie die 'country click' in extreme settings nog steeds kan halen. Boss CS-1 haalt nauwelijks unity gain, terwijl ik de Mooer qua level niet voorbij 10 uur zet. DOD 280 -tijd terug weggedaan- bleef in het begin heel mooi clean, maar als je hem echt wilde laten sustainen, begon ie erg te pompen, wat de CS-1 ook deed trouwens.
Één dezer dagen verwacht ik de Hustle Drive trouwens; ben benieuwd of die leuker is dan de Blues Crab.

Nitefly7
3 november 2013, 00:27
Die Solo lijkt me wel wat, een Riot voor een fractie van de prijs...

Ik dacht dat de Solo een kopie van de Suhr Shiba was..!
Maar als ik het lettertype en een kort rondje Google-results bekijk, denk ik dat het inderdaad een Riot-kopie is.
Zou inderdaad wel vet zijn, want die Riot is echt een heel gaaf 'kanaal-in-pedaal'.

Zelf heb ik nog maar plek voor 1 of 1,5e Mooer, en dat wordt waarschijnlijk een Yellow Comp (of Funky Monkey...)