PDA

View Full Version : MOOER Pedals ervaringen?



Pagina's : 1 [2]

Speeddemon
13 november 2013, 19:50
Één dezer dagen verwacht ik de Hustle Drive trouwens; ben benieuwd of die leuker is dan de Blues Crab.
Vandaag is de Hustle Drive dan eindelijk binnen.
Hell yeah!
Gaat van lichte overdrive tot rauwe distortion met een flinke range qua gain en tone.
Wel neigt ie in de LP mode naar mid-scoop in vergelijking met de BluesCrab en een Boss OD-3. Het zou mooi zijn als je er een 2e tone-knop bij had, die er mid bij draait.

Ook door het uitgebreid vergelijk zojuist (op een G&L ASAT Classic (Tele) en een Burny Les Paul Standard) met de Boss OD-3, viel wel op dat die OD-3 toch echt goed is en een ondergewaardeerd ding is. Het mooie van de OD-3 is een bepaalde vorm van openheid in de sound, met een lekker lekker 'sappig' mid-gebied. De Hustle Drive heeft wel iets meer druk in het laag, maar je kan ze (in HP mode) heel gelijkend laten klinken.
De OD-3 heeft wel een iets afgeronder hoog, zelfs als je de Tone knop op 2 uur hebt. De Hustle Drive klinkt iets breder qua frequentiebereik, maar als je dat hoog wil wegdraaien met de tone-knop, wordt ook een groter gedeelte doffer.
Niettemin, hij klinkt erg amp-like. So far, me likey! :ok:

HaroldA
13 november 2013, 20:08
Vandaag is de Hustle Drive dan eindelijk binnen.

Kun je 'm misschien een keer naast een echte OCD testen?

Speeddemon
13 november 2013, 23:04
Kun je 'm misschien een keer naast een echte OCD testen?
Wil ik best doen, maar ik heb er geen
(en ben niet van plan er één te kopen, aangezien ik wil minderen qua pedalen...102 momenteel. :hide: )

Kan wel een vergelijking maken met diverse andere pedalen;
MXR Dist+ 1981: deze haalt nauwelijks unity gain, klinkt veel krasseriger en overtuigt niet als lichte 'tubey' overdrive.
Ibanez TS9 vintage: één en al neuzige mids, met een parallele sound (clean en drive tegelijk). Hustle gaat veeeel verder qua drive en volume.
Ibanez ST9: vergelijkbaar met TS9, maar iets meer crunch en een wat dikker geluid, waar wel een mid-peak bij gedraaid kan worden. Veel volume mogelijk. Niet veel drive (iets meer dan TS9).
en zo kan ik nog wel effe door gaan. :soinnocent: :cooler:

Lexvandoef
14 november 2013, 16:01
Ik heb mijn hustle drive wel naast een ocd gehad, ik vind de hustle wat strakker en iets netter qua gain, waar de ocd net wat rauwer is. Ik vind dat zelf fijn, past goed bij mijn spel en spullen. Top dingetje hoor, is inderdaad ook mooi amp-like!

telecastermaster
14 november 2013, 17:15
Wat zijn de opinies trouwens over de Green Mile (tube screamer kloon)?

onrust nv
15 november 2013, 12:31
Ik ben wel erg geïntereseerd in de volgende exemplaren

Transparant????

Micro DI
Noise killer(géén sound killer)

FX

Lo-fi machine
Eleclady (klinkt hij echt als de electric misstress?)
Pitch box
Ana echo
Triangle buff

Speeddemon
15 november 2013, 13:28
Eleclady (klinkt hij echt als de electric misstress?)


http://www.youtube.com/watch?v=NKEAo7-Db3M

da Liks
15 november 2013, 18:54
Wat zijn de opinies trouwens over de Green Mile (tube screamer kloon)?

heb er 1, fijn apparaatje! klinkt gewoon goed.. kan er niet veel gedetailleerds over zeggen zonder mezelf belachelijk te maken.

JvZ
25 juni 2014, 14:35
Heb er 2.
Reecho Delay, en de Ensemble king Chorus.

Heel tevreden over, alleen wat minder over de importeur.
Garantie-issue, wat niet goed is opgelost en je daarna verder gewoon niks meer van hoort.
Mss. beetje eigen schuld door zoekgeraakt bonnetje, maar op serienr. en een beetje hulp en klantvriendelijkheid had het ook simpel opgelost kunnen zijn.
Het probleempedaaltje heb ik ondertussen al iemand naar laten kijken, en is nu op eigen kosten opgelost.

Nu dan toch blijkt dat de garantie hier helemaal niets voorstelt en je geen hulp kan verwachten, ga ik met de volgende (Ninety orange Phaser) de China route dan ook maar eens een keer proberen.

Nog op verlanglijst: - Mooer Baby tuner, of een TC electronics polytune(mini)

JvZ
30 juni 2014, 10:58
De Polytune Mini scoort overigens een onvoldoende op alle punten.En waarom is dat..?
Heb je evt. de Mooer Babytuner ook al geprobeerd..?

Mijn pedalboardje is niet groot, dus ben een beetje veroordeeld tot de compacte pedal's, en nog op zoek naar een goede tuner. Het polygedeelte vraag ik me af of ik die uberhaupt gebruik.

Als hij op het pedalboard komt, staat deze dus in de FXloop. Voor de amp zou beter zijn, maar lijkt me dat dit ook zou moeten werken.
(Al mis ik daardoor natuurlijk wel de killswitch van de tuner, die in deze opzet alleen de loop uitschakelt).

HaroldA
30 juni 2014, 21:55
En waarom is dat..?
Heb je evt. de Mooer Babytuner ook al geprobeerd..?

Nee, niet geprobeerd. Ik ben teruggegaan naar de Turbo Tuner omdat de Polytune niet nauwkeurig was, afwijkingen had tussen poly en enkel stemmen en gewoon niet lekker werkte, zeker met meerdere stemmingen.

De Turbo Tuner is (voor mij) gewoon de beste tuner die bestaat.

Buzzel
1 juli 2014, 19:33
Ben ik wel met je eens. De polytune is een grappig ding, maar niet fijn in gebruik. Als ik dat eerder had geweten had ik er niet zoeen gekocht.



Meer MOOER gerelateerd. Heb er nu 2 van op mijn pedalboard staan (ensemble king en reecho). De tweede begint al schakelkuren te vertonen naar een paar maanden.

:(

JvZ
4 juli 2014, 09:58
Mss dat jij dan meer geluk hebt met garantie (Met die paar maanden zou het gewoon nog garantie moeten zijn).
In het andere geval.. Schakelaar vervangen.. of...?

De polytune (mini) heb ik mezelf eentje kado gedaan, en staat in bestelling.
De polyfunctie gebruik ik slechts als quick-scan, stemmen doe ik uiteindelijk dan toch chromatic.

jan7
4 juli 2014, 11:17
Nu ook verkrijgbaar met een Fender logo erop...
http://www.fender.com/en-BE/accessories/pedals/?series=micro_pedals
http://www.mooeraudio.com/en/Product.asp?PClassID=20

JvZ
4 juli 2014, 13:11
Speciaal voor US chauvinisten hahaha..!
Tsja, want alles wat niet uit de US komt is rotzooi, toch...

onrust nv
5 juli 2014, 15:56
http://www.youtube.com/watch?v=NKEAo7-Db3M

da's deluxe ik bedoel die kleine electric mistress want die klinkt ook anders dan de luxe versie

The Lo Lands
5 juli 2014, 20:28
Ik weet, het gaat hierover de Mooer pedalen, maar sinds vanmiddag heb ik de Mooer Little Monster BM versterker (qua geluidkarakteristiek gebaseerd op de Fender Bassman) in huis. Ik was eigelijk opzoek naar een full tube Fender amp vanwege het welbekende clean geluid maar heb er geen geld voor over om een nieuwe top- of combo van Fender aan te schaffen aangezien het alleen voor thuisgebruik en studio is.

Hoewel ik in de honeymoon-fase zit zal ik me inhouden qua enthousiasme :-) Maar als ik dan toch een bescheiden eerste indruk mag prijsgeven dan durf ik met gerust hart te zeggen dat deze kleine jongen niet onder doet voor mijn grotere Orange Rockerverb 50H (clean kanaal)! Het clean van de Mooer klinkt zelfs ronder en heeft in mijn beleving de sparkle van het bekende Fender clean waarnaar ik opzoek was.

Ik verwachte er eigelijk niet teveel van, en van de BM versie zijn niet veel video's of reviews online te vinden dus de aanschaf was een gok. Maar voor het geld krijg je toch echt wel een volledig 5 watt buizenbakje. Of deze amp lang mee gaat (kwaliteit) dat weet ik niet, maar met een gewicht van 2,5 kilo (chassis bestaat volledig uit metaal) en degelijke knoppen en schakelaars zal ik er denk ik toch jaren plezier van moeten hebben. Misschien net niet luid genoeg voor spelen met een band, maar al zou je deze amp uitversterken is de sky the limit. Pedalen vreet het goed dus voor een dikke oversturing sluit je een goedkoop Mooer pedaaltje ervoor aan. Aah, toch even on-topic!

Ik zit er nu al aan te denken om misschien ook de Mooer AC versie (Vox AC-15/30) aan te schaffen maar eerst nog maar eens kijken of het enthousiasme van de BM versie blijvend is :-)

Buzzel
5 juli 2014, 20:34
Geinig ding! Ik wist niet dat mooer ook amps maakte, Misschien wel een mooie backup voor mijn echte bassman (die helemaal niet stuk kunnen).

JvZ
10 juli 2014, 10:41
Heb een Mooer ninety-orange Phaser.
Het volume zou (naar mijn smaak) ietsje harder mogen zijn. Iemand hier ervaring mee..?

MjS
10 juli 2014, 10:59
Heb dezelfde, ik ondervind geen problemen. Gebruik 'm echter vrijwel alleen bij (hi)gain geluiden, dus dat maskeert wellicht e.e.a. aan volumeverschillen. Is er echt een volumedrop of is het bij bepaalde frequenties in de sweep?

JvZ
11 juli 2014, 10:02
Er is denk ik niet echt een volumedrop, maar ik denk meer een gevoel van mijn kant.
Bij bepaalde freq's in de sweep, komt het idd gevoelsmatig wat lager over.

Wél is het zo dat ik het gitaar volume wat verder open kan draaien. Dit kan ook zijn omdat het geluid door het phasereffect wat warmer aanvoelt en daardoor op hoger volume minder snel té hard wordt.

phx
16 juli 2014, 17:44
Heb zelf de king chorus, boss CE2 clone. Heb ook ce2 gehad, komt aardig dicht in de buurt. Lekker analoog geluid en lekker klein op het pedalboard ;)

Aanrader!

JvZ
16 juli 2014, 21:07
Die Ensemble king Chorus heb ik ook.
Inderdaad een mooi pedaal met een lekker geluid

Daarnaast heb ik nog een Reecho Delay, waar ik ook heel tevreden over ben


Heb zelf de king chorus, boss CE2 clone. Heb ook ce2 gehad
Jammer dat je hem niet meer hebt, had wel eens een goed A-B vergelijk willen zien.

phx
17 juli 2014, 11:37
Jammer dat je hem niet meer hebt, had wel eens een goed A-B vergelijk willen zien.[/QUOTE]

CE2 is way mucho mooier, maar een stuk duurder :) klinkt veel warmer met meer depth range. Nedeel van de Mooer chorus= volume moet altijd voluit, anders hoor je nix. Depth knop is te klein om te tweaken. Verder erg tevreden, lekker analoog iig.

almarvk
17 juli 2014, 13:01
Heeft iemand ervaring met de Mooer Noise Killer?

En op welk pedaal is deze gebaseerd?

JvZ
17 juli 2014, 14:31
Mooer chorus= volume moet altijd voluit, anders hoor je nix. Depth knop is te klein om te tweaken.
Volume staat bij mij zowieso voluit, omdat hij in de FXloop staat, en ik de mix op de versterker zelf regel.

Ook als hij voor de versterker staat, dan laat hij zich met de volume prima regelen toch... geen last van...
Neem aan dat je met volume het kleine knopje linksboven bedoelt, wat eigenlijk een dry/wet instelling is.

Depth knop te klein om te tweaken..? hoe bedoel je dat precies..?
Ik kan hem daar iig. heel mooi mee afstemmen

mfmeijer
17 juli 2014, 21:28
Ik heb een mooer Cruncher. Deze heb ik geimporteerd uit Amerika toen ze hier nog niet zo bekend waren. Ik vind het een prima pedaal alleen de sound van deze distortion vind ik toch niks. Wil hem nog een x ruilen voor die tube screamer. Maar het pedaal zelf is goed gebouwd en zeker voor de prijs.

phx
18 juli 2014, 09:20
Volume staat bij mij zowieso voluit, omdat hij in de FXloop staat, en ik de mix op de versterker zelf regel.

Ook als hij voor de versterker staat, dan laat hij zich met de volume prima regelen toch... geen last van...
Neem aan dat je met volume het kleine knopje linksboven bedoelt, wat eigenlijk een dry/wet instelling is.

Depth knop te klein om te tweaken..? hoe bedoel je dat precies..?
Ik kan hem daar iig. heel mooi mee afstemmen

had liever de rateknob klein gehad en de depth groot. Persoonlijk vind ik de chorus lekker klinken met de rate en volume helemaal open. Maar dat is persoonlijk :)

Maar ja... voor dat geld!

JvZ
19 juli 2014, 15:46
Helemaal open..
Dan krijg je idd. zo'n lekker waterig effect.

Level staat bij mij altijd open (de mix wordt op de JVM versterker geregeld, staat op 60%)
Depth en rate beiden op ca. 2 uur

Dan krijg je dat heerlijke geluid als bij "come as you are"
Je kan hem daarvoor zelfs wat lager zetten, maar zo vind ik hem gewoon lekker.

JvZ
24 juli 2014, 20:21
Zo ziet het bordje (of eigenlijk koffertje) er nu uit...

http://www.newtone-online.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7397.0;attach=1184 3;image

telecastermaster
1 augustus 2014, 16:30
Heeft er al iemand ervaring met de Mod factory?

http://www.cheaperpedals.com/products/mooer-mod-factory-pedal

Rooker
1 augustus 2014, 21:55
Tsjonge, wat krijgen sommige mensen dat er toch strak in. Ziet er gelikt uit. Bij mij werkt het ook maar is het een puinhoop :-).

JvZ
2 augustus 2014, 17:07
Een beetje passen en meten, dan gaat het er vanzelf strak in.
Overigens had ik geen keuze: het koffertje was niet groter hahaha.

De Mod factory heeft een hoop aan boord, en er zitten leuke dingetjes bij. Maar ook weer vind ik het vaak nét niet. Leuk voor de effects die je zelden gebruikt, maar als je ze regelmatig wilt gebruiken dan zou ik de voorkeur aan het pedaal geven.

Ikzelf werk met de HB powerplant JR, en die heeft 5x een geisoleerde output van 220Ma. De Mod Factory vraagt 228Ma.
Dat is wel op te lossen met een paralellkabeltje, zoals ik met de Delay (ook 228Ma) ook gedaan heb (=gele kabel op de foto), maar dan ben je wel zo klaar met je 5 outputs. (tenzij je een kleinere daisychaint, zoals bijv. de tuner die je toch maar standalone gebruikt).

telecastermaster
23 september 2014, 15:20
Grappig. Hoe de kopieerders weer worden gekopieerd.


http://www.notreble.com/buzz/wp-content/uploads/2014/07/fender-micro-sized-pedals-620x344.jpg


http://www.notreble.com/buzz/2014/07/05/fender-launches-four-new-micro-sized-pedals/

Buzzel
23 september 2014, 15:33
Volgens mij zijn dat gewoon rebranded pedalen van mooer.

telecastermaster
7 oktober 2014, 12:45
Nog meer gerebrande pedalen van Mooer? Deze keer met hulp van Eddie Kramer zo te zien.
The wirelessly-powered Eddie Kramer Series F-Pedals: http://www.gizmag.com/fpedals-wireless-power-stomps/30681/

http://images.gizmag.com/gallery_lrg/f-power-stomp-13.jpg


http://images.gizmag.com/gallery_lrg/f-power-stomp-8.jpg

http://files.effectsdatabase.com/gear/pics/fpedals_ek-distortion_002.jpg

guitaraddict
8 oktober 2014, 10:29
Die Eddie Kramer wireless power stompboxes werken zo te zien via inductie via de bodemplaat.

Heel innovatief !

marc_o
8 oktober 2014, 11:42
Het ontwerpteam van Mooer is uit elkaar en eentje ervan is Hotone gestart, kleiner met een grote heb-factor.https://www.youtube.com/watch?v=FRkUyhTgwec
en https://www.youtube.com/watch?v=tqQO0EBeXn0

Speeddemon
25 oktober 2014, 13:33
Vandaag m'n Boss DM-2 uit de mottenballen gehaald om hem eens 1 op 1 naast m'n Mooer Ana Echo (=#3; #1 stomweg verkocht (die klonk heerlijk), #2 had serieuze clock-whine en heb ik ook weggedaan) te horen, beiden in de FX-Loop.

Lang verhaal kort: ze klinken duidelijk als familie, waarbij de DM-2 iets meer hoogfiltering heeft en daardoor smoother/warmer klinkt dan de Ana Echo (subtiel verschil), de Ana Echo kan extremer qua repeats (oscilleert ook veel sneller en veel luider), en de Ana Echo klinkt iets meer 'raunchy/gritty' in z'n repeats.
De MXR Carbon Copy is zelfs nog smoother, subtieler en warmer dan de DM-2; dus in het spectrum van helderder naar donkerder, zit de DM-2 mooi tussen de Ana Echo en CC in.
Door die extra smoothness valt het zeker bij de CC niet zo op dat ie aanstaat, zelfs bij een hoger mix-level; bij de DM-2 hoor je dat ietsje beter en bij de Ana Echo weer iets beter.

Maar goed, voor iemand die 1/3e budget heeft en toch 90-95% de klank van een DM-2 wil, is de Ana Echo een prima keus, zeker als je het kleine formaat en true-bypass meerekent.

Pepe
25 oktober 2014, 14:33
Dat is precies wat ik fijn vind van de Ana, dat ie meer ambient is dan precies. In dat kader vind ik de Lovepedal Echophonic nog fijner, delicater en veelzijdiger dan de Ana maar smelt ook gelijk aan je signaal vast.