PDA

View Full Version : "Fisher of Men" (orkestraal djent epos)



Fusion
30 december 2012, 19:33
Ik ben nog niet tevreden over de gitaarsound, mijn (gebrek aan) strakheid op die flubberende dikke snaren, maar het is wel weer n stapje vooruit. Ik heb helaas weinig tijd voor gitaarspelen de laatste tijd, dus ik boet in aan techniek, zeker op een gitaar in B gestemd (wat voor mij


http://www.youtube.com/watch?v=Xbaolt0HDTM

Opmerkingen over compositie en mix welkom.

Fusion
30 december 2012, 20:31
Sorry stond op "private", zou nu goed moeten zijn.

Duhsjaak
2 januari 2013, 04:18
Hi F
JE bent ook wel een grapjas hè? Ofwel je muziek wordt bruut afgekapt, ofwel je tekst.
Ik heb er al wel naar geluisterd. Maar door wat ontwikkelingen dringt je muziek niet helemaal tot me door. Ligt 100% aan mij. Maar om te voorkomen dat je post in het collectieve bewustzijn ten onder gaat, heb ik er toch even een kletsverhaal onder geplakt.

Wordt vervolgd.............
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
4 januari 2013, 12:08
Duhsjaak (mede-Mokummenaar?), jij hoort een medaille, een beker en een voetstuk te krijgen voor je rol hier op dit forum!! :-)

mountainman
4 januari 2013, 14:57
Mooi gedaan! En met je gitaarsound zit het wel goed hoor. Maar een muzikant is zelf zijn grootste criticus hè?

De stijl djent kende ik eigenlijk niet, maar nu wel (met hulp van Google). Vreemd eigenlijk want progressive rock is wel mijn ding. Metal wat minder want ik hou niet zo van extreem gekrijs of gebrul in de zang. Dan zit ik bij jouw instrumentale muziek wel goed dus.

Het orkestrale intro vind ik ook behoorlijk indrukwekkend. Hoe heb je dat gemaakt?

Duhsjaak
4 januari 2013, 19:58
Duhsjaak (mede-Mokummenaar?), jij hoort een medaille, een beker en een voetstuk te krijgen voor je rol hier op dit forum!! :-)

Hi F
Dank je wel, maar:
Ik zou werkelijk niet weten waarom. Ik vind dat hartstikke aardig, maar volstrekt misplaatst. Net zoals jij probeer ik gewoon op een nuchtere manier mijn ding te doen. Niks bijzonders.

Wel bijzonder:
Er spelen effe dingen van leven en dood (allebei) in ons leven en wij vinden het een beetje lastig om bij het een niet te snotteren en bij het andere te gaan staan grijnzen. Dus heb een beetje een probleem met slaap en concentratie. Maar ben zo terug.

Moet je ook maar easy listening maken. Van die 538/Sky Radio deunen. Die hap ik nog weg. De rest heeft even een paar dagen nodig. Niks aan de hand.

Geboren en getogen In Amsterdam inderdaad. Heb (super romantisch - ehmmmm.... wat is daarvoor de juiste smiley?) mijn hartje gevolgd en woon nu alweer een tijdje in Amstelveen of all places. Maar dat weet geen hond, dus dat laten we zo.
Grootste voordeel? Je bent binnen 20 minuten in Amsterdam, 30 minuten in Utrecht etc etc etc.
Vriendelijke groet, Gus

Kefding
4 januari 2013, 22:20
Ik had na het aanklikken van de link meteen wat punten over de mix, die vervielen toen ik de kwaliteit op 720p zette. :)

Ik heb nu meerdere dingen van je gehoord en ik trek het allemaal wel goed, merk ik. Ook in dit nummer gebeuren wat spannende dingen waardoor het boeiend blijft. Wel is dit nummer wat samenhangender dan de vorige nummers. Althans, dat vind ik. Eén riffje komt wat vaker terug en dat geeft wat houvast. Tegelijkertijd nodigt dit uit tot vocalen, ooit aan gedacht?

Wellicht volgt er later nog wat kritiek van deze kant; mijn oren zijn echter niet zo heel bijzonder geoefend dus je zult het voorlopig moeten doen met een 'goed gedaan, ga zo door!!!'.

:)

Fusion
7 januari 2013, 04:23
@duhsjaak: hoe afgezaagd t ook moge klinken: een gemeend 'succes' met de zaken van leven en dood!

Fusion
7 januari 2013, 04:26
@mountainman: bedamkt. De gitaarsound is nig niet wat het moet zijn. Ik worstel er nogal mee met deze gitaar in B gestemd. Orkest is van EWQL Symphonic :-)

Fusion
7 januari 2013, 04:27
@kefding: ik zou bij dit soort nummers heel graag vocalen hebben, maar kan niet zingen en heb heelaas ook geen goede zangert voorhanden...

Duhsjaak
7 januari 2013, 04:36
Hi F
Een van mijn favoriete Science Fiction verhalen van rond 1967 (geen idee wanneer het is geschreven), heeft als thema dat buitenaardse wezens imitatie producten in de schappen van de winkels leggen. Heel goede imitatieproducten. Als je heel goed zou kijken, zouden er piepkleine verschillen te zien zijn, maar je weet hoe dat gaat. Je loopt in de winkel en je pakt min of meer automatisch je tandpasta.
Op het moment dat je beethebt, hebben zij ook beet en hengelen ze jou over naar hun planeet/wereld.

Met phishing en ander ongemak, is het mij altijd een raadsel geweest hoe het komt dat mensen geen verband leggen tussen dat SF verhaal (Frederic Brown?) en moderne criminelen.

Gelukkig doe jij dat wel, alhoewel ik mij afvraag of je het verhaal kent. Het kon best wel eens zo zijn dat het vissen naar leuke babes een effectievere, zij het veel minder romantische manier is dan het bespelen van je gitaar.

Gewoon inleggen in de tamponnetjes/verbandjes sectie (als ze die niet nodig hebben, heb jij hen dan wel nodig?) en klaar. Je weet wat je binnen haalt met een Zalando type; alhoewel ik mij afvraag of selecteren op Meindl schoenen het soort vrouw oplevert dat je graag tussen de lakens zou vleien. Eerst schoenen uit graag. Er schijnen mensen te zijn die een overigens blote mevrouw met naaldhakken aan in bed wel een top idee vinden, maar een mevrouw met Meindls??? Ik zie het niet helemaal voor mij.

Op het gebied van eigenheid scoren maar heel weinig mensen zo hoog als jij. Qua muziek dan. Er zijn diverse eerdere pogingen gedaan om symfonisch en elektrisch geweld samen te voegen, maar dat iemand dat deed op deze manier - zo afwisselend en met ook surf-/heldere gitaartjes - staat mij niet bij.

Ik kan mij wel voorstellen dat niet iedereen het even makkelijk toegankelijk zal vinden. Maar mij heb je er helemaal voor gewonnen.
Afwijking (zal best hoor) van mij: Ik beschouw de stem als het primaire instrument van de mens, dus ik vind dat jouw muziek zich als een prachtscenario ontwikkelt voor een fraai stuk zang hier of daar. Eens met Kefding op zich.

Daar waar andere stukken gaan vervelen zonder zang, blijft dit kaarsrecht overeind. Wat een prima visitekaartje heb je hiermee afgegeven! F., je bent een held. SF or otherwise.
Vriendelijke groet, Gus

Stratman70
7 januari 2013, 20:59
Wederom knap gedaan! Ik vind het mooi.

Fusion
9 januari 2013, 06:23
@Gus: dank. Ik ken de SF film in kwestie niet maar t klint als een goed verhaal haha. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik t steeds moeiljker vindt om de compisitie en lijn te laten hebben. Heeft ook wat met de leeftijd en de weinige tijd die ik voor muziek heb recentelijk te maken. Ik ben benieuwd wat je gaat vinden als ik stiekem toch n zanger zou weten te strikken haha.

@stratman: thanks brother! :-)

jasses
9 januari 2013, 13:15
Heel mooi en luistert vlot weg! Hier kan ik weinig meer over zeggen dan bijzonder veel respect dat je zoiets maken kan. Verder breek ik nu al een half uur mijn hoofd aan wat dat eerste motiefje in de intro mij doet denken. Iets klassieks... zwanenmeer?