PDA

View Full Version : Elektrische gitaar voor beginner binnen €200,-



Aussie
30 december 2012, 16:28
Hey allemaal,

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik met een probleem kamp. Ik zou graag elektrische gitaar willen leren spelen, maar ik heb nog geen elektrische gitaar. Ik wil echter niet zomaar een gitaar kopen maar ik had al wel een beetje rondgekeken op verschillende sites, en op bax-shop.nl vond ik de Yamaha Pacifica 012RM elektrische gitaar Red Metallic. Dit lijkt mij een mooie gitaar voor mij als beginner, en hij valt binnen mijn budget van €200,-. Maar ik vond zo goed als dezelfde maar dan duurder, en ik vroeg mij af wat nou precies de verschillen waren. Hierbij stel ik de vergelijking tussen de

Yamaha Pacifica 012RM elektrische gitaar Red Metallic ŕ €189,- bij bax-shop.nl
Yamaha Pacifica 112 J RM elektrische gitaar Red Metallic ŕ €218,- bij bax-shop.nl

Kunnen jullie mij nou vertellen wat de verschillen zijn en welke gitaar beter is? Of in ieder geval welke prijs/kwaliteitsverhouding beter is.

Alvast bedankt,
Aussie

witterwit
30 december 2012, 16:49
het schijnt bij yamaha zo te zijn dat hoe hoger het nummer hoe hoger de kwaliteit en dus hogere prijs

arcane
30 december 2012, 16:54
Zover ik het kan zien is alleen de houtsoort anders bij deze 2

Aussie
30 december 2012, 16:56
Zover ik het kan zien is alleen de houtsoort anders bij deze 2

Bedankt voor jullie reacties!!
Maar er is dus geen verschil in kwaliteit, dus als ik de 112J zou kopen zou ik vooral betalen voor de houtsoort?

arcane
30 december 2012, 16:57
Tja, verschil in kwaliteit is een lastige. Houtsoorten klinken verschillend. Wat beter is, is een kwestie van smaak. Als beginner zul je vermoed ik weinig verschil horen. Hoe dan ook, beide gitaren zijn prima gitaren om mee te beginnen.

Aussie
30 december 2012, 19:39
Bedankt.

Nu heb ik nog na lang zoeken ook een goedkope elektrische gitaar gevonden, deze scheelt best veel van de rest en ziet er niet verkeerd uit. Ook hiervoor vraag ik: is dit een goede gitaar??

Ik heb het over de Dimavery ST-203 elektrische gitaar wild rood voor €96,- ook bij bax-shop.nl

witterwit
30 december 2012, 19:43
het is zeker een goedkope gitaar maar wat de meesten wel weten is dat gitaren die online gekocht worden nog wel een afstelbeurtje kunnen gebruiken.

arcane
30 december 2012, 20:10
Over Dimavery kan ik je helaas niets vertellen. Daar ben ik niet bekend mee. Wat Witterwit aangeeft klopt trouwens. Als beginner is het misschien handig om de gitaar in een echte muziekwinkel aan te schaffen, dan kunnen ze de gitaar meteen voor je afstellen zodat deze goed bespeelbaar is. Of je moet iemand kennen die dat voor je kan doen, dan kun je best een gitaar online bestellen.

witterwit
30 december 2012, 20:16
je hebt dimavery, le marquis, johnson, baltimore, ashton, en nog wel meer merken waar best wel goede gitaren tussen zitten. voor deze lage prijs wisselt de kwaliteit nog al. deze gitaren worden ook wel in sommige muziekzaken verkocht; dan kun je het bekijken vasthouden beetje op spelen. vaak zijn ze dan wel afgesteld; misschien iets duurder maar je weet wat je koopt.

Aussie
30 december 2012, 21:42
Bedankt voor de reactie. Ik ken wel personen die kunnen stemmen, maar ik wil het eerst zelf proberen met de stemvorken :D

witterwit
30 december 2012, 21:46
afstellen en intoneren is iets anders dan stemmen.

Just-KonstMade
30 december 2012, 22:07
ik heb zelf een
Ibanez Gio GSA 60 - Jewell-Blue

de look is strak en best vet
ik heb gehoord dat ze nieuw in een zet zamen met versterker 200,- kosten
`k dacht zech het maar even

frekie
31 december 2012, 13:06
Even 2dehands op MP kijken, het wemelt van de goede budget gitaartjes. Crisis he? London City, Cort, Yamaha, Michael Kelly, Squier (geen Affinity kopen). Amps: Roland Cube, Vox AD/VT, Line 6.

Nobler
31 december 2012, 16:24
Probleem voor jou is dat je nog niet kunt spelen en de gitaar waarin je geďnteresseerd bent dus ook nog niet kunt testen. Toch zou ik ook dan een gitaar niet kopen zonder hem uitvoerig bekeken te hebben. MIsschien kun je iemand die je kent die goed gitaar speelt mee kunnen nemen naar een winkel? Als je naar een winkel gaat kan ik je de Squier Bullet Strat als beginnersgitaar aanraden, dan ben je als het goed is voor minder dan 100 euro klaar.

RobinH
2 januari 2013, 22:38
Ik heb een Dimavery ST-203 gehad. Ik zou het zelf niet nogmaals aandurven. Er zitten vast goede exemplaren tussen, maar mijn gitaar had een afwerkings- en fabrieksfout. Dus teruggestuurd, en geld terug gekregen. Want een goede service ben je van verzekerd ;).

Koop lekker zo'n Yamaha of duurdere squier. Of kijk eens bij thomann.de of musicstore.de en koop daar een Epiphone. Zijn ook prima gitaren. Ik heb zelf een G-400 (pro), die kosten zo'n 240 euro, iets over jouw budget, maar klinken en spelen lekker.

Duhsjaak
3 januari 2013, 03:17
Hi A
Je kent de uitdrukking: Ieder gekje zijn gebrekje?
Zo ééntje ben ik er.

Ik hou van surfachtige klanken uit je gitaar en grappig genoeg haal je die (uitzonderingen daargelaten) vaak juist heel goed uit goedkope gitaartjes. Klik binnen YouTube maar eens op Surfin' bird van The Trashmen of California Sun van The Surfaris. Dan snap je wel wat ik bedoel. Het spelen op goedkope gitaartjes is geen sport die met beginners samenhangt. Ik ken diverse mensen die er de voorkeur aan geven.

Hout en dan vooral hout van de kast is nauwelijks van invloed op het geluid. Danelectro heeft heel veel modellen gemaakt met heel veel verschillende goedkope constructies en de verschillen in het geluid zijn minimaal.

Ikzelf heb een Yamaha Pacifica Tele. Die heb ik al jaren. En die voldoet prima. Ik heb liever single coil elementen en dus heb ik die er in gezet. Verder zijn het heel fatsoenlijke gitaartjes voor het geld.

Ik kan je helaas niet precies vertellen wat je verschillen zijn tussen de twee gitaartjes die jij noemt. Anders bel je ze op en stel je de vraag. Mijn enige ervaring met Bax (over koptelefoons) is dat je keurig wordt geholpen.

Kijk maar eens op het kaartje van de eerste hulp bij afstel beurten. Want laat je door dat afstellen maar niet afschrikken. Als ik een gitaar koop in een muziekwinkel moet ik hem ook altijd afstellen. Vooral omdat dat een persoonlijk zaak is.

Lui die beginners graag en gratis op weg helpen staan in dat kaartje. Heb je eenmaal door hoe het werkt, dan blijkt dat het allemaal geen hogere wiskunde is en dat je dat in de toekomst prima zelf kunt.

Het kaartje en de topic dus, vind je door te klikken op:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?157411-KAART-voor-kleine-reparaties-en-afstellen

Ik sta in Amsterdam/Amstelveen/Ronde Venen (groot Amsterdam) dus ik verwacht niet dat je bij mij terecht komt. Maar als dat wel zo is, kun je rekenen op een grote bak dampende thee. Ik ga ervan uit dat de GN'er bij jou in de buurt dat ook zo doet.

Verders: Succes! En laat ons eens weten wat je keus is geworden!
Vriendelijke groet, Gus

Aussie
4 januari 2013, 19:25
Hi A
Je kent de uitdrukking: Ieder gekje zijn gebrekje?
Zo ééntje ben ik er.

Ik hou van surfachtige klanken uit je gitaar en grappig genoeg haal je die (uitzonderingen daargelaten) vaak juist heel goed uit goedkope gitaartjes. Klik binnen YouTube maar eens op Surfin' bird van The Trashmen of California Sun van The Surfaris. Dan snap je wel wat ik bedoel. Het spelen op goedkope gitaartjes is geen sport die met beginners samenhangt. Ik ken diverse mensen die er de voorkeur aan geven.

Hout en dan vooral hout van de kast is nauwelijks van invloed op het geluid. Danelectro heeft heel veel modellen gemaakt met heel veel verschillende goedkope constructies en de verschillen in het geluid zijn minimaal.

Ikzelf heb een Yamaha Pacifica Tele. Die heb ik al jaren. En die voldoet prima. Ik heb liever single coil elementen en dus heb ik die er in gezet. Verder zijn het heel fatsoenlijke gitaartjes voor het geld.

Ik kan je helaas niet precies vertellen wat je verschillen zijn tussen de twee gitaartjes die jij noemt. Anders bel je ze op en stel je de vraag. Mijn enige ervaring met Bax (over koptelefoons) is dat je keurig wordt geholpen.

Kijk maar eens op het kaartje van de eerste hulp bij afstel beurten. Want laat je door dat afstellen maar niet afschrikken. Als ik een gitaar koop in een muziekwinkel moet ik hem ook altijd afstellen. Vooral omdat dat een persoonlijk zaak is.

Lui die beginners graag en gratis op weg helpen staan in dat kaartje. Heb je eenmaal door hoe het werkt, dan blijkt dat het allemaal geen hogere wiskunde is en dat je dat in de toekomst prima zelf kunt.

Het kaartje en de topic dus, vind je door te klikken op:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?157411-KAART-voor-kleine-reparaties-en-afstellen

Ik sta in Amsterdam/Amstelveen/Ronde Venen (groot Amsterdam) dus ik verwacht niet dat je bij mij terecht komt. Maar als dat wel zo is, kun je rekenen op een grote bak dampende thee. Ik ga ervan uit dat de GN'er bij jou in de buurt dat ook zo doet.

Verders: Succes! En laat ons eens weten wat je keus is geworden!
Vriendelijke groet, Gus

Bedankt voor de link. Enneehh, over dat ieder gekje z'n gebrekje: Ik was er al zo'n beetje achter dat jij er zo eentje was. :P:soinnocent: