PDA

View Full Version : Nieuw nummer "Napkelte"



zoldergitarist
30 december 2012, 15:35
Na een week of 2 eindelijk weer eens iets in elkaar gedraaid. Over de koptelefoon vind ik het wel aardig goed klinken maar zodra ik het over een stereo combinatie hoor vind ik het een drama, het heeft gewoon geen ballen. Ik heb niet echt top audio apparatuur maar het zou toch wel redelijk moeten klinken denk ik dan. Graag hoor ik hoe het bij jullie klinkt en natuurlijk wat jullie van het nummer vinden. Tips zijn welkom.
http://members.home.nl/zoldergitarist

pasqual
30 december 2012, 22:44
In je gitaargeluid zit een hoeveelheid aan hoog/midden waardoor je een neuzige klank krijgt. Als je meer laag/midden er bij indraait krijg je vanzelf iets meer ballen. Ook je basgitaar klinkt erg wollig en weinig gedefiniëerd. Ook de basdrum is nauwelijks aanwezig. Qua spelen en compositie is hier weinig op aan te merken.

zoldergitarist
31 december 2012, 08:02
In je gitaargeluid zit een hoeveelheid aan hoog/midden waardoor je een neuzige klank krijgt. Als je meer laag/midden er bij indraait krijg je vanzelf iets meer ballen. Ook je basgitaar klinkt erg wollig en weinig gedefiniëerd. Ook de basdrum is nauwelijks aanwezig. Qua spelen en compositie is hier weinig op aan te merken.

Zal er eens wat hoog uitdraaien en een beetje experimenteren met het laag/midden gebeuren.
De bas is gewoon mijn gitaar dus dat van dat wollige klopt wel.
Bedankt voor je tips.

Duhsjaak
2 januari 2013, 04:03
Hi Z
Kan er maar beter mee beginnen: Als je mijn post vlot leest kun je het opvatten als een afzeikstukkie. Da's niet de bedoeling.

Voor mijn gevoel heb je teveel een visitekaartje af willen geven. Teveel geprobeerd te laten horen wat je allemaal kunt doen op je gitaar. het resultaat daarvan is een stuk muziek dat wat fragmentarisch is.
Ik hoor zeker drie motiefjes langskomen die (ieder op zich) heerlijke liedjes zouden zijn, maar die op elkaar gestapeld een beetje 'volle' indruk geven.

Dat je een heel behoorlijke gitarist kunt zijn hoef je niemand van te overtuigen. Normaal roep ik nogal eens dat lef more is, maar in jouw geval is de echte versie misschien meer op zijn plaats.

Ik zou je dus willen vragen eens na te denken over een paar punten:
- halveer het aantal melodie lijnen
- maak van dit liedje twee killer liedjes
- vraag dat leuke buurmeisje of die aardige gast verderop eens een stukje tekst in te zingen
- wees iets meer overtuigd van je eigen creatieve mogelijkheden
- kom van die zolder af

Voor de rest: Zie post Pasqual.
Vriendelijke groet, Gus

zoldergitarist
2 januari 2013, 15:38
Hi Z
Kan er maar beter mee beginnen: Als je mijn post vlot leest kun je het opvatten als een afzeikstukkie. Da's niet de bedoeling.

Voor mijn gevoel heb je teveel een visitekaartje af willen geven. Teveel geprobeerd te laten horen wat je allemaal kunt doen op je gitaar. het resultaat daarvan is een stuk muziek dat wat fragmentarisch is.
Ik hoor zeker drie motiefjes langskomen die (ieder op zich) heerlijke liedjes zouden zijn, maar die op elkaar gestapeld een beetje 'volle' indruk geven.

Dat je een heel behoorlijke gitarist kunt zijn hoef je niemand van te overtuigen. Normaal roep ik nogal eens dat lef more is, maar in jouw geval is de echte versie misschien meer op zijn plaats.

Ik zou je dus willen vragen eens na te denken over een paar punten:
- halveer het aantal melodie lijnen
- maak van dit liedje twee killer liedjes
- vraag dat leuke buurmeisje of die aardige gast verderop eens een stukje tekst in te zingen
- wees iets meer overtuigd van je eigen creatieve mogelijkheden
- kom van die zolder af

Voor de rest: Zie post Pasqual.
Vriendelijke groet, Gus

Bedankt voor de tips ik ga er zeker iets mee doen. Wel grappig trouwens, ik heb dit al uit een ander stuk van mijzelf gehaald waarvan ik dacht "dit is een leuk stukkie, daar ga ik iets anders van maken". Meestal gooi ik een heleboel ideeën op een hoop en maak er gewoon iets van, die opstapeling waar jij het over hebt kan dus wel kloppen. Wat bedoel je trouwens met deze zin? "Normaal roep ik nogal eens dat lef more is, maar in jouw geval is de echte versie misschien meer op zijn plaats"

Groeten Barrie

Duhsjaak
2 januari 2013, 20:54
Bedankt voor de tips ik ga er zeker iets mee doen. Wel grappig trouwens, ik heb dit al uit een ander stuk van mijzelf gehaald waarvan ik dacht "dit is een leuk stukkie, daar ga ik iets anders van maken". Meestal gooi ik een heleboel ideeën op een hoop en maak er gewoon iets van, die opstapeling waar jij het over hebt kan dus wel kloppen. Wat bedoel je trouwens met deze zin? "Normaal roep ik nogal eens dat lef more is, maar in jouw geval is de echte versie misschien meer op zijn plaats"

Groeten Barrie

Hi Barrie
De uitdrukking is:
Less is more.

Sorry voor de verwarring.
Maar ik zie taal als een manier om te dollen.

Elders (voorstel topic volgens mij???) zeg ik dat taal grote overeenkomsten heeft met kleding.
Kleding is om warm te blijven. Maar ook voor de lol en om je te onderscheiden.

Taal is (analoog daaraan) in mijn ogen dus ook niet alleen om een boodschappenlijstje op te stellen; het is ook gereedschap om gein mee uit te halen.

Vandaar, woordspeling: Lef is more.
En om die Amerikanen te fucken met hun idiote slogans.

Het is ook een beetje een afwijking van mij, ik zie overal de mogelijkheden/de ruimte die de taal je biedt.
Je moet (voor zover je iets zou moeten) dus nooit te letterlijk kijken naar wat er staat.

De vrijheid die ik pak, daarvan hoop ik dat jij die ook pakt met je muziek. Want ik denk dat je er alle kanten mee op kunt.
Ik verheug mij op je volgende post.
Vriendelijke groet, Gus