PDA

View Full Version : Basverterker ZAR B60



VLP
30 december 2012, 14:53
Hallo,

Ik heb een klein vraagje, ik kan kwam dit zoekertje tegen. Dit lijkt me een goede deal maar ik vraag me af of ik hiermee in een band kan spelen ? De persoon verkoopt hem eigenlijk net omdat ze nu in een band speelt maar 60W lijkt me eigenlijk luid genoeg ? Zal ik met die 60W toekomen en een redelijke klank kunnen voortbrengen ?

Alvast bedankt

arcane
30 december 2012, 14:58
60 watt voor een basversterker is wel erg krap. hoe zwaarder de tonen hoe meer vermogen je nodig hebt. Ik heb wel eens in oefenruimtes gespeeld met een 100 watt basversterker, dat was wel te doen, maar mijn voorkeur gaat wel uit naar 200 watt of meer.

VLP
30 december 2012, 15:03
Ik heb eigenlijk geen band waar ik Bas in speel maar ik dacht direct een amp te kopen met veel vermogen zodat ik dan later eventueel niet weer een nieuwe moet kopen. Daarom ook dat ik 2ehands kijk omdat het anders nogal duur wordt.

7ender
30 december 2012, 15:37
Ik heb eigenlijk geen band waar ik Bas in speel maar ik dacht direct een amp te kopen met veel vermogen zodat ik dan later eventueel niet weer een nieuwe moet kopen. Daarom ook dat ik 2ehands kijk omdat het anders nogal duur wordt.

Als je 't idee hebt dat je met zo'n versterkertje in een band voor de "bassist" kan doorgaan , dan heb je het echt mis :dontgeti:

http://www.redcoon.de/B264606-ZAR-B-60_Combos , dit versterkertje kost dus nieuw een "drol" en voor oefen-amppie zal ie gerust wel THUIS nog dienst kunnen doen ....

Er zijn wat uitzonderingen , ...en 't is wat kort door de bocht , maar in de regel ben je met minder dan 100Watt RMS aan vermogen als bassist zijnde , helemaal kansloos in een bandje ! :(

Een goeie uitzondering was bijv. een Carlsbro "Cobra 90" bascombo ,.....deze transistor-combo van 90W RMS en ingebouwde 15 inch speaker , was een perfect ding , en kon hard zat !!!
Je komt deze combo's helaas nog zelden tegen op MP .

arcane
30 december 2012, 16:50
Roland heeft een bass cube met +- 100 watt, die komt ook wel goed mee in een band.

VLP
30 december 2012, 17:49
Ok, bedankt voor jullie reacties.
jullie uitleg is duidelijk.
Die amp zal het niet worden als ie nieuw 115euro kost kan ik hem evengoed nieuw kopen. De verkoper vraagt 100euro. ( dom van mij om de nieuwtjes niet te checken ).
Ik denk dat ik toch maar een mooie 2ehands amp koop rond 30watt en eventueel dan later een goede koop, eigenlijk speel ik amper op men Basgitaar.

VLP
7 januari 2013, 20:07
Zal deze amp volstaan denken jullie ? 100W en ik denk een 15inch speaker ?

dejohan
10 januari 2013, 14:01
Als je een betrouwbare niet te dure amp zoekt, check dan ook eens Peavey combo's ala de Peavey TNT. Klinkt nog lekker ook, en niet kapot te krijgen.