PDA

View Full Version : I have a dream, maar ook nog best wat twijfels...



doctor liejp
30 december 2012, 13:21
Hallo allen,

Ik sta op de vooravond van de aankoop van een nieuwe amp.
Iedereen zou reageren van: geweldig!, maar ik blijf maar twijfelen.

Ik ben een huiskamerspeler, maar zo af en toe speel ik es samen met vrienden en spelen we zowat de covers die op dat moment door ons hoofd gaan. Ik ben dus op zoek naar een amp en eventueel effectbord dat mij zoveel mogelijk mogelijkheden aanbiedt.
Ik hou van de looks van een Marshall, en adoreer het geluid van een vox AC30, maar een keuze voor een dergelijke amp beperkt mijn veelzijdigheid.
Daarom...
Het zal velen tegen de borst stuiten maar ik ben verliefd op de line6 DT50 in combinatie met de HD500 pod...

Maar kan er mij iemand een beter voorstel doen? Misschien zie ik een veel betere keuze over het hoofd... Wel makkellijk vind ik dat ik in de HD5OO via instelling de correcte instelling kan uploaden om een nummer te coveren met de correcte sound... ik denk maar aan het geluid van the edge... hoe imiteer je zoiets... (althans ik)

Prijs is niet echt van belang

bedankt voor de tips...

Tankman
30 december 2012, 13:36
Ik zeg doen! Lijkt mij ook een top versterker! Ik denk dat je aan de DT25 ook wel genoeg hebt. 50 is overkill.

doctor liejp
30 december 2012, 13:39
echt Tankman? We spelen wel in een klein lokaaltje hoor...

marter544
30 december 2012, 13:48
Ik zou gewoon voor de DT50 gaan, liever power te veel dan te weinig zegmaar..

Tankman
30 december 2012, 17:09
25 watt buizen moet enoeg zijn. Je zou ze naast elkaar moeten horen en zelf oordelen. Ik hou zelf meer van lagere vermogens.

grayfink
30 december 2012, 17:41
Gewoon lekker doen.

doctor liejp
30 december 2012, 18:25
bedankt mensen, ik dacht dat de gitaarwereld tegen de Line 6 producten was, maar mij lijkt de samenwerking met Bogner heel aanlokkellijk en voor mij ideaal allround!

kunk
30 december 2012, 19:13
bedankt mensen, ik dacht dat de gitaarwereld tegen de Line 6 producten was, maar mij lijkt de samenwerking met Bogner heel aanlokkellijk en voor mij ideaal allround!

Valt de menig van de gemiddelde gitaarnetter weer mee:seriousf::seriousf:

Hoewel ik er zelf nooit over gespeeld heb denk ik dat je met een combinatie van modelling en buizen in elk geval alle kanten op kunt.

Eko
31 december 2012, 09:57
Heb er al jaren een Spider Valve bij. Eerste serie. Op dit moment uitgeleend aan en neef die er met veel plezier gebruik van maakt. Voordeel van dat ding is duidelijk. Alles onder handbereik ,eenvoudig in gebruik en ook op lage volumes en goed geluid. Is natuurlijk niet vergelijkbaar met m`n andere versterkers , maar voldoet uitstekend. Ik zou zeggen: gewoon doen.

Misery Signals
31 december 2012, 14:04
Marshall looks met Vox sound?
Ff knutselen man, net als de roadies van Status Quo

Pff en effect board... Gebruik je er echt veel? Ik heb een enorme bak en eigenlijk gebruik ik enkel delay :)
Ik zou eerst zien dat je basissound goed is, met een amp waarin een paar effecten zitten (zoals wel wat Line6 amps en nee ik ben geen fan) kom je gewoon ook toe hoor. Bv zo'n Spider valve.

http://www.performing-musician.com/pm/aug08/images/GtrTech_04.jpg

MS

the sure thing
31 december 2012, 15:25
bedankt mensen, ik dacht dat de gitaarwereld tegen de Line 6 producten was, maar mij lijkt de samenwerking met Bogner heel aanlokkellijk en voor mij ideaal allround!

Het is echt een vreselijke combinatie. In theorie en op papier "best of both worlds", in de praktijk valt het heel vies tegen. In de slaapkamer erg leuk, live in bandgeweld vreselijk

Braindead
1 januari 2013, 16:43
bedankt mensen, ik dacht dat de gitaarwereld tegen de Line 6 producten was, maar mij lijkt de samenwerking met Bogner heel aanlokkellijk en voor mij ideaal allround!

Ik denk dat heel wat mensen hier op het forum sceptisch zijn op line 6 producten. Dat die hier niet allemaal reageren is iets anders. Maar doet dat er iets toe? Het gaat er om wat jij wilt? The Edge speelde toch ook niet op spul dat door gitaarnetters goedgekeurd was? (bij wijze van :D)

Daarbij zeg je verliefd te zijn. Tegen gevoelens als verliefdheid zijn vaak geen rationele gedachten
opgewassen.

Ik kan alleen maar zeggen: probeer de amp eerst goed uit. Mijn ervaring is dat je bepaalde componenten het beste gescheiden kunt houden zodat je zelf veel kan uitwisselen. Zo'n alles in 1 solution heeft zo zijn beperkingen. Als het een goede amp is kan je daarmee leven, zo niet dan moet je het spul toch weer verkopen om een losse amp en losse effecten te nemen.

ps: Zelf heb ik deze amp nog nooit gehoord maar wat the sure thing hierboven zegt gaat nogal eens op.

Venlonaer
1 januari 2013, 20:39
Vox AC30 + Vox Satcurator, Marshall Shredmaster of een Box of Rock :ok:

Mooie clean en de Marshall sound is goed uit de pedalen te halen.

pol2711
25 juli 2013, 20:40
ik heb de jtv-59, hd 500 en de dt-25
Voor mezelf de dreamrig, ook live.
Komt in een coverband zoals de mijne uisteekbaar tot zijn recht.
Daarnaast na een liveoptreden medegitaristen die komen kijken/vragen welke andere dingen ik nog naast genoemde gebruik. Niets dus. En bij die kijkers zitten ook vele stereotype line6 haters
Ik vind het iig geweldig klinken (en naast mij velen anderen ook).
Schakelaartjes achter op low en prima voor thuisgebruik. Bij live even omschakelen.