PDA

View Full Version : HNGD: Gibson Les Paul Studio Satin en Epiphone Firebird VII



nusti
29 december 2012, 22:27
Een goed weekend voor mij...
Op marktplaats stond al een tijdje een Gibson Les Paul studio satin te koop. Zag er erg mooi uit, maar ze worden soms toch behoorlijk afgekraakt: instapmodelletje, goedkoop enz. en dat hield me toch tegen.
Na wat verder oriënteren kwam ik toch weer terug bij deze gitaar. Ik heb toen een bod gedaan en kreeg meteen een mailtje dat ik hem mocht uitproberen. Gisteren er naar toe en vriendelijk ontvangen. Gitaar werd tevoorschijn gehaald en bij de eerst inspectie was duidelijk te zien dat er bijna niet op gespeeld was, alles keurig netjes en zelfs de originele gibson snaren er nog op. De gitaar is 5 maanden geleden nieuw gekocht, reden van verkoop was de aanschaf van een heel erg mooie les Paul standard.
Toen het spelen....heeeel fijn, zeer goede sustain, nergens een rammeltje, klettertje, buzzje of een andere benaming voor een geluid die niet uit een gitaar horen te komen. Intonatie goed, actie heel strak en laag...oftewel verkocht:

http://img.photobucket.com/albums/v455/nusti/gitaar/DSC_0036_zpsbd4cb42f.jpg

Dan nummer twee....
Via het tweedehands tip topic werd mijn aandacht getrokken op een erg mooie (volgend mijn vrouw erg foute) Epiphone Firebird VII. Een bod gedaan en na contact te hebben gehad met de verkoper een dag afgesproken om het te komen testen.
Met mijn naïeve hoofd in het GAS topic de gitaar gezet en erbij vermeld dat ik al een afspraak heb met de verkoper. 's Avonds een mailtje van de verkoper: "ik heb ineens een hoger bod binnengekregen dan dat jij hebt geboden". Gelukkig vond hij zelf ook dat de afspraak die hij met mij had gemaakt in principe stond, daarvoor mijn dank.
Het grappige was dat de gitaar al ruim 10 dagen op marktplaats stond en al een keer eerder op marktplaats was aangeboden en toen geen hond bood. Zet hem op een gitaar forum en ineens krijg je meerdere reacties...
Enfin...de gitaar bekeken, hij was netjes afgesteld, fretjes gevlakt, mooie recht hals/nek. Wel een paar tikjes, deukjes en krasjes, maar dat mag de gitaar wel hebben. Ook is het goud wat verweerd, maar dat draagt in mijn ogen alleen maar bij aan de sfeer van de gitaar.
Het spelen zelf is pure fun, lang niet zo soepel als de Les Paul, maar alleen al naar beneden kijken en dat ding om je nek te zien hangen....heerlijk. Heeft een erg mooi clean geluid, behoorlijk vintage en neigt soms zelf een beetje naar de tussenstandjes van een strat, dat quakgeluid. De tremolo doet het ook goed, de gitaar ontstemd bij gebruik niet.
De schakeling moet ik eens op mijn gemak bekijken. 3 volumeknoppen, 1 tone en dan de 3-weeg schakelaar. De middenpup blijft schijnbaar altijd aan en kan je met 1 van de volumeknoppen bijdraaien.
Ook deze...verkocht:

1 nadeel....ik heb geen tas of koffer waar deze enorme plank in past. Op internet is ook niet veel te vinden. Wel voor explorers...weet iemand of deze gitaar in een explorer tas/koffer past?

http://img.photobucket.com/albums/v455/nusti/gitaar/DSC_0028_zps5ba5b575.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v455/nusti/gitaar/DSC_0035_zpsbb177268.jpg

nickofzo
29 december 2012, 22:39
Niks op aan te merken. :ok:

vulvasonic
29 december 2012, 23:44
Gefeliciteerd! :)

Hotpepper01
29 december 2012, 23:50
Mooie gitaren hoor.

De koffer http://www.thomann.de/nl/epiphone_case_fuer_firebird.htm

RoelSmoel
30 december 2012, 00:31
Koffer voor de Firebird is érg groot en lomp (heb zelf een Gibson).
Ik vervoer hem zelf in een Explorer-tas. Past hij prima in.

soundbound
30 december 2012, 09:12
Leuk weekje voor je! Mooie gitaren ook nog! Ik heb net een akoestische met satin finish gekocht, erg mooi! (alhowel het wel wennen is aan de muur waar ipv de glimmende spruce top nu een matte ceder top prijkt )

Mag je zo doorgaan van je vrouw? :)

Woml
30 december 2012, 11:28
Mijn Firebird zit in een tas die ik bij tonefactory vandaan heb: http://www.tonefactory.nl/shop2/firebird-p-12085.html

guitarkid
30 december 2012, 11:29
Van harte, 't blijft een juweel om te zien!!! De mijne zat in een baskoffer! Ik heb 'm inmiddels wel weer verkocht, want ik speelde er té weinig op!
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144904-HNGD-Epiphone-Firebird-VII&highlight=Epiphone+Firebird

.slash.
30 december 2012, 13:52
Graag gedaan!

vulvasonic
30 december 2012, 14:18
Gaat helemaal nergens over natuurlijk, maar ik zou alle plastic onderdelen van de LP, stukje bij beetje vervangen door onderdelen van chroom (of geborsteld staal). Gewoon, omdat ik dat mooi vind. :)

zoon van Piet
30 december 2012, 16:21
Het grappige was dat de gitaar al ruim 10 dagen op marktplaats stond en al een keer eerder op marktplaats was aangeboden en toen geen hond bood. Zet hem op een gitaar forum en ineens krijg je meerdere reacties...


Ik heb vorig jaar een gave Epi Firebird III op MP gehad. zgan en teab. twee keer de hele looptijd, eenmaal werd ie door iemand hier als tip gespot. Maar de belangstelling was en bleef nul, nul.. ze zijn gewoon niet zo populair..
[spammode ON] ik heb m nog steeds.[spammode OFF}

nusti
30 december 2012, 20:19
Mijn Firebird zit in een tas die ik bij tonefactory vandaan heb: http://www.tonefactory.nl/shop2/firebird-p-12085.html

ik denk dat ik hem daar ga bestellen, is ook de goedkoopste die ik kon vinden. Meteen ook wat straplocks erbij en snaren. Kan ik er weer tegenaan.


Gaat helemaal nergens over natuurlijk, maar ik zou alle plastic onderdelen van de LP, stukje bij beetje vervangen door onderdelen van chroom (of geborsteld staal). Gewoon, omdat ik dat mooi vind. :)

Het enige dat ik voorlopig ga doen is de slagplaat eraf halen en andere snaren erop zetten. De pick-ups laat ik er ook inzitten, ik heb nog een JB brug en een Jazz voor in de nek van Seymour Duncan liggen, maar ik ben benieuwd naar het originele geluid.


Graag gedaan!
Zonder jouw opmerkingsvermogen had ik hem niet gezien...dus idd mijn dank..


Mijn Firebird zit in een tas die ik bij tonefactory vandaan heb: http://www.tonefactory.nl/shop2/firebird-p-12085.html

ik heb de tas besteld, bedankt voor de tip. Ik heb ook meteen maar straplocks gekocht. Zwarte voor de LP en mooi blinkende gouden voor de firebird.
ik moest ook een nieuwe strap hebben voor de firebird, want een saaie zwarte is natuurlijk niet leuk. Vond deze wél erg leuk en heb het mee besteld...
http://gauchostraps.com/products/images/26588.jpg

.slash.
30 december 2012, 22:24
Zeker een leuke strap!
Dit setje zal het wel goed doen op de podia:ok:

Ace 1.15.19
31 december 2012, 02:47
Gefeliciteerd nusti!

Echt een super gave Firebird. Als je hem weg doet laat me serieus iets weten! Dat andere bericht kwam inderdaad van mij. Ik heb hem alleen geen prijs o.i.d. geboden, dus hoger dan jouw bod daar probeert ie je alleen maar bang mee te maken. Ik zei tegen hem: ik zie dat je de advertentie gereserveerd hebt, wil je me iets laten weten als de koop niet doorgaat? Toen hij reageerde dat hij zaterdag uitsluitsel had wist ik dat het over jou ging.

Een beetje jaloers ben ik wel! Veel plezier ermee, en eh, you know it hè. ;)

nusti
31 december 2012, 08:42
Ach, het is je goed recht om contact op te nemen met de verkoper. Ik was blij dat hij zich aan z'n afspraak gehouden heeft.
Ik denk niet dat de gitaar snel de deur uitgaat. Hij gaat na nieuwjaar eerst even uit elkaar om hekemaal schoongemaakt te worden, nieuwe snaren en wat kleine afsteldingetjes en dan gaat hij vol in gebruik.
Maar mocht ik het op mijn heupen krijgen en hem wegdoen dan zal ik aan je denken.

sjoerd5
31 december 2012, 10:55
Het enige dat ik voorlopig ga doen is de slagplaat eraf halen en andere snaren erop zetten. De pick-ups laat ik er ook inzitten, ik heb nog een JB brug en een Jazz voor in de nek van Seymour Duncan liggen, maar ik ben benieuwd naar het originele geluid.







Slagplaat er lekker op laten zitten, joh!

RobinH
31 december 2012, 11:04
Mooie gitaren! Leuke verlate kerstkado's voor jezelf :).

nusti
31 december 2012, 11:46
Slagplaat er lekker op laten zitten, joh!

Nope, vind ik zo'n suf ding, ik vind de vormen van de gitaar veel beter tot hun recht komen zonder dat plastik plaatje. En dan nog iets, Zonder slagplaat raak ik de body niet bij het spelen. Als de slagplaat er wel opzit raak ik deze wel vaak en dat vind ik super irritant.

kunk
31 december 2012, 12:30
Gefeliciteerd nusti!

Echt een super gave Firebird. Als je hem weg doet laat me serieus iets weten! Dat andere bericht kwam inderdaad van mij. Ik heb hem alleen geen prijs o.i.d. geboden, dus hoger dan jouw bod daar probeert ie je alleen maar bang mee te maken. Ik zei tegen hem: ik zie dat je de advertentie gereserveerd hebt, wil je me iets laten weten als de koop niet doorgaat? Toen hij reageerde dat hij zaterdag uitsluitsel had wist ik dat het over jou ging.

Een beetje jaloers ben ik wel! Veel plezier ermee, en eh, you know it hè. ;)

Had Piet zijn zoon niet nog een firebird in de aanbieding. Meende dat te lezen in een eerdere reactie in deze topic.:soinnocent:

Ben trouwens zelf niet zo weg van de Firebird maar vind de les paul dan wel weer heel mooi.:ok: