PDA

View Full Version : Elektrische gitaar leren. Welke budgetgitaar? budget versterker?



Gregabyte
29 december 2012, 17:04
Hallo iedereen,

Bijna een nieuw jaar dus nieuwe voornemers... En aangezien voornemens niet altijd uitkomen wou ik jullie het volgende vragen:

Ik heb wat gelezen op het net maar ik ben een volledige leek! :???:

Ik zou dus een zo goedkoop mogelijke en nieuwe elektische gitaar met versterker willen kopen.
Belangrijk is wel te melden dat ik linkshandig ben.

Prijs zo goedkoop mogelijk daar ik het wil proberen en indien ik het beu word dit geen financiele aderlatting blijkt

Ik dacht een Fender Standard Standard Stratocaster? Of heb je nog beter idee?
Van versterker weet ik niets.

Ik zou het alvast via http://www.justinguitar.com leren. Leuke site en schitterende uitleg. Meer moet dit voor mij niet zijn.

Samengevat:
- Welke relatief goedkope lefthanded electric guitar?
- Welke goedkope versterker... als het nodig is natuurlijk!

Alvast dank voor jullie input en hopelijk heb ik de microbe te pakken... :rockon:

grayfink
29 december 2012, 17:37
Fender is niet zo goedkoop, dan kun je beter naar Squier kijken, dat is de budgetserie van Fender, maar wordt in Azië gemaakt.
De Classic Vibe serie is erg goed: http://www.thomann.de/nl/fender_sq_classic_vibe_strat_60s_lh.htm

Voor versterking zou ik naar een "modelling" type kijken. Modeling doet digitaal een analoge buizenversterker na.
Op laag volume klinkt dat prima. Aanraders: Fender Mustang II of III, Roland Cube 40xl, VoxVt40+

Je kunt ook gewoon rechtshandig spelen natuurlijk. Je bent beide handen nodig. Er zijn ook geen linkshandige piano's.
Mark Knopfler is een bekend voorbeeld van een rechts spelende linkshandige gitarist. Nu moet ik zeggen dat het heel onnatuurlijk aanvoelt als ik links probeer te spelen.

Gregabyte
29 december 2012, 17:43
Thx maar wat denk je van?
Alles via music store
Als totaal kom ik op € 178.70. Levering / BTW zit hier al bij volgens mij.

Gitaar: Jack and Danny - YC-TL/L Lefthand Natural Tele-Shape : Electric guitars

Versterker: Fame - Vintage Line GX15G Combo : Electric guitar amps

Kabel: Music Store - Instrument Cable, 3m Standard Jack : Cables

Tuner: Music Store - AT-300B Clip-On Tuner/Stimmger Display rot - grün hochaufl. : Tuners

Strap: Guitar Products - SL-Poly Surelock Nylon Strap 6-cm ,Black : Accessories

Plectrums: Dunlop - Tortex Plektren 12er Set 0,73 GELB : Accessories

grayfink
29 december 2012, 17:49
Tja, heel erg goed zal het niet klinken, ben bang dat de versterker vrij beroerd klinkt.
Maar het is goed genoeg om wat te leren spelen als je dat graag wil.
Als je je het kunt veroorloven zou ik toch wat meer uitgeven, goede spullen inspireren meer.

Fiendish
29 december 2012, 17:50
Goedkope starterpack troep van Jack & Danny zou ik niet doen.
Zelfde geld voor die cheapo versterker.

Gregabyte
29 december 2012, 17:55
Suggesties?

Ik ken er dus echt niets van hé.
Zijn gitaren die van € 350 nu aan € 110 staan en op Youtube klinken die wel goed voor een dikke amateur als ik ;)

Indien het mij aanstaat kan ik natuurlijk duurdere kopen hé ;)

witterwit
29 december 2012, 18:02
je kunt ook kijken wat er 2de hands te koop is; voor 200 tot 250 euro is best wat leuks bij elkaar te scharrelen. starter packs vooral dit spul valt nogal tegen, na een paar keer proberen ben je er al flauw van.

polviggen
29 december 2012, 18:02
Je hoeft niet linkshandig te beginnen, in het begin moet je toch met beide handen vrij ingewikkelde dingen doen.
Ik ben ook linkshandig en ben dadelijk rechts beginnen te spelen, het heeft ook voordelen, je vingerzetting en het nemen van akkoorden gaan je in het begin beter afgaan dan een rechtshandige die pas begint.

Het kan zijn dat je in het begin meer moeite hebt met je slaghand, maar dat trekt wel bij met veel oefenen.

Ik zou ook occassie kopen en je laten bijstaan door iemand die er iets van kant, de occassie markt ligt voor het ogenblik op zijn gat, je kan prima gitaren kopen voor weinig geld.

witterwit
29 december 2012, 18:20
even in het algemeen; veel mensen denken dat als je een gitaar koopt deze al speel klaar is maar het is toch algemeen bekend dat gitaren die zo uit de doos komen nog wel een afstelbeurtje kunnen gebruiken.

wietse
29 december 2012, 19:16
Suggesties?



yamaha, schecter, ibanez, etc, gewoon bij de goedkoopste modellen weg blijven, een stapje hoger op de ladder maakt vaak al een enorm verschil.
mocht je in het noorden des lands wonen dan heb ik ook nog wel wat leuks in de aanbieding.

wietse
29 december 2012, 19:17
even in het algemeen; veel mensen denken dat als je een gitaar koopt deze al speel klaar is maar het is toch algemeen bekend dat gitaren die zo uit de doos komen nog wel een afstelbeurtje kunnen gebruiken.
helemaal gelijk in, ik heb al heel wat beginnende gitaristen weer speelplezier bezorgd door hun nieuwe startertje effe goed af te stellen.

Gregabyte
29 december 2012, 19:23
helemaal gelijk in, ik heb al heel wat beginnende gitaristen weer speelplezier bezorgd door hun nieuwe startertje effe goed af te stellen.

thx voor de tips allemaal.

Ik wil links blijven spelen omdat ik nu het gevoel heb dat als ik "luchtgitaar" speel mijn rechterhand veel natuurlijker aanvoelt om te bewegen. Ik wil het leren en zo gemakkelijkste mogelijk ;)

Wat vinden jullie dan een goede electrische gitaar voor linkshandige?
Ik zou ze via musicstore.de kopen omdat het handig is om alles te gelijk aan te kopen en levering dacht ik gratis was.
Prijzen zitten daar precies ook goed als ik met andere sites vergelijk

witterwit
29 december 2012, 19:31
je moet je niet blind staren op de prijs. het gaat erom dat een gitaar lekker in de hand ligt en dat kan een 2de handsje zijn van 100 euro maar ook een 2000 euro fender; maar om te leren is dat 2de handsje goed genoeg. ik denk dat jij naar de prijs kijkt en denkt voor minder dan 100 euro heb ik een telecaster. het lijkt op een telecaster maar of die klinkt als een telecaster is nog maar de vraag.

Gregabyte
29 december 2012, 21:24
je moet je niet blind staren op de prijs. het gaat erom dat een gitaar lekker in de hand ligt en dat kan een 2de handsje zijn van 100 euro maar ook een 2000 euro fender; maar om te leren is dat 2de handsje goed genoeg. ik denk dat jij naar de prijs kijkt en denkt voor minder dan 100 euro heb ik een telecaster. het lijkt op een telecaster maar of die klinkt als een telecaster is nog maar de vraag.

Dat klinkt als muziek in mijn oren ;)

Welke zijn goede sites voor 2de hand lefties en naar wat moet ik zoeken?
Welke termen? telecaster?
Ik weet namelijk niet wat een "goed" geluid is.
Ik ben liefhebber van hard rock, metal aka Iron Maiden, Iced Earth, Metallica, Joe Satriani (aanrader!) ...

witterwit
29 december 2012, 21:29
ik zal je een eerlijk antwoord geven als je een beetje wilt klinken als iron maiden, metallica en joe satriani kun je beter geen telecaster model kopen. er zijn echter mensen op dit forum die beter thuis zijn in de hard rockwereld die kunnen je beter advies geven.

Useless
29 december 2012, 21:39
Als het toch is om te leren, dan zou ik moest ik van jou zijn, op zoek gaan naar een 2dehands guitarport van line6.
Deze vind je wel voor een euro of 75.
Kan je inpluggen in je computer en je hebt onmiddellijk goede sounds.
Anders heb je volgens mij de kans met zo'n beginnersset, dat je het vlug gaat opgeven omdat je geluid redelijk crap is.
Voordeel ook bij de Line 6, je kan meespelen met alle lessen op youtube ( als je goed zoekt, dan vind je er honderden )
+ met de hoofdtelefoon op, kan je zo luid als je wilt, zonder iemand te storen.

Natuurlijk is dit maar mijn bescheiden mening :-)

beruk
29 december 2012, 22:07
Helemaal mijn idee useless!
Geld wat je daar mee bespaart steek je in de gitaar.
Voor 250 staat er een aardige Cort op marktplaats. Moet blauw wel je kleur zijn.

witterwit
29 december 2012, 22:14
Als het toch is om te leren, dan zou ik moest ik van jou zijn, op zoek gaan naar een 2dehands guitarport van line6. een kleine opmerking; dit is nog wel bruikbaar maar schijnt niet meer online ondersteund te worden

wietse
29 december 2012, 22:33
Ik wil links blijven spelen


ah je bent een leftie, ik ook maar wat ik pingel doe ik rechtshandig, dat maakt je keuze wel veel kleiner, maar als je metal wilt spelen dan is een tele niks voor jou, ja een fattele misschien nog maar dat zou ik het meer in de lijn van ibanez,schecter modellen zoeken.
zonder floydrose daar moet je als beginner niet aan beginnen die zwevende bruggen, dean heeft ook erg goede instappers weet niet of de evo XM er ook linkshandig is, prima gitaar, echt bang for the bucks één van de betere no nonsens starters gitaartjes imho.

Gregabyte
29 december 2012, 22:34
Als het toch is om te leren, dan zou ik moest ik van jou zijn, op zoek gaan naar een 2dehands guitarport van line6. een kleine opmerking; dit is nog wel bruikbaar maar schijnt niet meer online ondersteund te worden


hola iets nieuws maar wel leuk.
wil dit zeggen dat je dan eender welke guitar kan kopen je deze aan guitarport koppelt en je kan deftig geluid genereren.
Ideaal om te leren?

Het klopt dat je ze nog kan vinden maar online niet meer ondersteund? Is dit echter een probleem?

witterwit
29 december 2012, 22:42
ik ben wel op zoek geweest naar spullen om de gitaar aan te sluiten op de computer maar ik liep tegen allerlei problemen aan. jam vox of vox moest inloggen op een site, maar ja 2de hands geen inlogcodes, kon niet op elke computer; niet voldoende werkgeheugen. het was niks voor mij

Useless
29 december 2012, 23:05
hola iets nieuws maar wel leuk.
wil dit zeggen dat je dan eender welke guitar kan kopen je deze aan guitarport koppelt en je kan deftig geluid genereren.
Ideaal om te leren?

Het klopt dat je ze nog kan vinden maar online niet meer ondersteund? Is dit echter een probleem?

Klopt, je kan gewoon je gitaar inpluggen met een gitaarkabel en verbinding maken via usb naar je computer.

Alle drivers en software, ondersteuning enz..., is te vinden op de site van line 6
http://line6.com/software/

Gregabyte
30 december 2012, 00:02
Klopt, je kan gewoon je gitaar inpluggen met een gitaarkabel en verbinding maken via usb naar je computer.

Alle drivers en software, ondersteuning enz..., is te vinden op de site van line 6
http://line6.com/software/

Useless,
Maakt het dan niet uit welke gitaar je hebt, het is toch de computer die het geluid gaat genereren?

thx

Useless
30 december 2012, 00:17
Useless,
Maakt het dan niet uit welke gitaar je hebt, het is toch de computer die het geluid gaat genereren?

thx

Maakt niet echt veel uit.
In de guitarport zelf kan je kiezen uit verschillende amps, distortions, delays enz...
Je kan zelf je eigen geluid creëren zoals je kan bij elke modeling amp.
Op Youtube zal je er vast wat filmpjes over vinden.
Natuurlijk als je metal speelt, dan kijk je misschien best uit naar wat een metal gitaar. Blues misschien een strat. country, een tele enz...

Gregabyte
30 december 2012, 00:41
Ik kwam leuke site tegen.
Delen jullie die mening?


http://leftyfretz.com/beginner-left-handed-electric-guitar-list/ (http://leftyfretz.com/beginner-left-handed-electric-guitar-list/)

Liefst van al één die het beste "metal" geluid maakt

L4A
30 december 2012, 00:46
Ik kwam leuke site tegen.
Delen jullie die mening?


http://leftyfretz.com/beginner-left-handed-electric-guitar-list/ (http://leftyfretz.com/beginner-left-handed-electric-guitar-list/)

Liefst van al één die het beste "metal" geluid maakt

Dat zijn zeker wel interessante instapmodellen, maar als je echt meer een metalhead bent dan zou ik op zoek gaan naar een Ibanez, Jackson of Dean. Of BC Rich.

L4A
30 december 2012, 00:58
Van dat rijtje van jouw pagina zou ik dan trouwens voor de SG gaan.

Maar sowieso een gitaar pas kopen als je erop hebt gespeeld, uiteindelijk moet die gitaar je beste vriend worden dus een goede match is belangrijk, en persoonlijk.

krul
30 december 2012, 01:14
Ik dacht een Fender Standard Standard Stratocaster? Of heb je nog beter idee?
Van versterker weet ik niets.

Een orginele fender als budget gitaar? " budget" heeft blijkbaar een andere betekenis voor jou dan voor mij ;)

Je kunt voor linkshandige gitaren kijken voor bijvoorbeeld hagstrom, epiphone, squier, london77. Zijn allen een stuk goedkoper dan een Fender.

Versterkers kan ik je niets aanraden, ik weet niet wat jij goedkoop vind. Ik zag wel op marktplaats 40 watt marshall bakken staan voor 390 euro.

Oh ik zie dat je van een Fender gaat naar een totaal package van 180 euro ;).

Beste advies wat ik je dan kan geven, rijd muziekwinkels af, kijk wat lekker aanvoelt.

krul
30 december 2012, 01:15
je kunt ook kijken wat er 2de hands te koop is; voor 200 tot 250 euro is best wat leuks bij elkaar te scharrelen. Niet voor linkshandigen ;)

Nobler
30 december 2012, 01:24
Squier Bullet strat (ong. € 100) plus (tweedehands) Roland Cube 15 of 20. Dan heb je prima beginnersspul.

Gregabyte
30 december 2012, 01:29
Wat denken jullie van deze?

Prijs kwaliteit super? (http://www.benl.ebay.be/itm/110992847542?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649)

http://www.benl.ebay.be/itm/110992847542?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

grayfink
30 december 2012, 01:54
Dat kun je op een foto niet zien, zal wel de goedkoopste (bullet heet dat geloof ik) serie zijn.
De prijs/kwaliteit verhouding is meestal wel goed bij Squier. Maar als je metal wil spelen ben je het beste uit met een gitaar met humbuckers, dubbelspoels elementen dus. Een standaard stratocaster zoals in jouw laatste link heeft enkelspoels elementen. Die klinken mooi helder en clean, maar hebben lagere output en vervormen minder snel, en dat wil je juist bij metal.
Aan de andere kant, met een Line6 toneport/guitarport haal je overal wel een heftige scheur uit. (wel goede speakers bij je PC nodig.)

Gregabyte
30 december 2012, 01:59
thx maar alvorens ik metal wil spelen zal ik al tevreden zijn dat ik enkele akkoorden kan spelen ;)

Ik denk dat deze op ebay wel kwaliteit/prijs is om als newbie hierop te spelen zonder het beu te worden.

volgens mij is het geen Bullet want die bestaat denk ik niet lefthanded maar http://www.fender.com/en-BE/products/affinity-series-stratocaster-left-handed

Denk dat het deze is en is qua geluid goed genoeg ;) klik (http://www.youtube.com/watch?v=IM3g8YtHN4U)

witterwit
30 december 2012, 02:32
akkoorden oefenen gaat vaak het makkelijkst op een acoustische gitaar je hebt dan wat meer ruimte om je vingers neer te zetten. een stratocaster heeft wat een smallere hals

witterwit
30 december 2012, 02:50
nog beter goedkope semi acoustische gitaar; als ik die op een modelling versterker aansluit dan weet je niet wat je hoort!

snessiram
30 december 2012, 04:30
Ga gewoon eens naar een gitaarwinkel, eentje waar ze echt de tijd nemen om je wat uitleg te geven, wat te tonen, je eens te laten testen, ... Probeer een idee te krijgen van wat voor jou goed aanvoelt. Niet voor alles hoef je een expert te zijn. Iemand met kleine handen zal misschien liever een smallere/dunnere hals hebben, iemand met een zwakke rug heeft misschien liever een lichtere gitaar, ... Probeer een idee te krijgen wat voor jou goed klinkt. De ene gitaar scheller, de andere voller of 'dikker', ...

In ieder geval, afgaande op jouw muziekstijl zou ik gaan voor een superstrat, strat of les paul model. Jackson, Esp, Ibanez, Cort ...
2dehands zijn er vast wel wat toffe modelletjes te vinden, en het voordeel is dat indien je ermee zou stoppen, dat je er mogelijk dezelfde prijs voor krijgt en je dus met een nuloperatie zit.

Voor een akoestische of semi-akoestische gitaar zou ik niet gaan. Ja, de snaren staan verder uit elkaar, wat betekent dat het plaatsen van de vingers bij akkoorden makkelijker kan zijn, maar je gaat er nooit geen vette rock/metal-klank uithalen. Neem een vette elektrische gitaar, leer één of ander eenvoudig rock-nummer (I love rock & roll? :P ) en je zal de smaak snel genoeg te pakken hebben!

De modeling lijkt me eigenlijk geen slechte suggestie. Het heeft allerlei voordelen... verschillende klanken kunnen proberen, makkelijk met de computer kunnen meespelen, een koptelefoon kunnen gebruiken en het geluid dus 'luid' kunnen zetten, ... Ik heb hier een oude multi-effect met modeling die ik niet meer gebruik live omdat ik de klanken niet goed meer vind (enerzijds omdat de technologie toen nog niet zo goed was, anderzijds omdat met de jaren je gehoor beter ontwikkelt en het verschil begint te horen tussen 'goede' en 'slechte' klanken). Mijn live-rig beschikt echter niet over de mogelijkheid om de audio van men computer aan te sluiten. De multi-effect wel. Ik gebruik de multi-effect dus nog geregeld als ik met de computer wil meespelen met een koptelefoon. Daarvoor vind ik de klank nog 'goed genoeg'.
Het geld dat je nu uitspaart met voor modeling te gaan kan je extra in je gitaar steken zodat het ééntje is waar je wel een tijdje mee voort kan. Als je de smaak te pakken hebt kom je hier dan een topic openen met de vraag welke versterker je moet hebben ;). In feite moet je je budget min of meer 50/50 splitsen tussen gitaar en versterker. Als je nu meteen beide koopt moet je als je wil upgraden meteen beide vervangen, wat je meer gaat kosten dan als je al een goede gitaar hebt en enkel een versterker erbij wilt!

witterwit
30 december 2012, 04:42
als je een semi acoustische gitaar aansluit op een modeling versterker krijg je ook een vervorming van het geluid. ik heb eens een semi acoustische gitaar aangesloten op en vox da 5 en ik wist niet wat ik hoorde.

wietse
30 december 2012, 09:03
koopje!!

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m629697377-linkshandige-epiphone-les-paul.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

een lefty epiphone les paul voor 125 euro, als het voor je niet te ver weg is, halen!!

MarkS
30 december 2012, 11:12
Zeker een koopje, het is geen LP100 met geschroefde hals wat je voor dat bedrag zou verwachten, maar een Standard.

sjoerd5
30 december 2012, 11:42
Als je nog nooit gespeeld hebt: eerst rechtshandig proberen!
Als je piano gaat spelen speel je toch ook niet op een linkshandige piano...
Anders beperk je jezelf zoveel in je keuze, zowel nu als eventueel in de toekomst. Ook als ergens een gitaar staat kun jij er weer niet op spelen omdat je alleen linkshandig speelt...
Nu ook weer in een ander topic: iemand die eigenlijk een vintage strat zoekt, maarja een linkshandige ga je dus bijna nooit vinden.

Er zijn veel linkshandige gitaristen die gewoon rechtshandig spelen. Ik denk dat het zelf een voordeel is. Je linkerhand heeft al de fijne motoriek die nodig is voor grepen/akkoorden. Daarom snap ik ook nooit waarom het zo bedacht is dat je met je verkeerde hand al die grepen zou moeten doen. Met je rechterhand aanslaan zal in het begin net zo onnatuurlijk zijn als met je linkerhand aanslaan...

Als het echt niet gaat, dan kun je een keer gaan denken aan linkshandig gaan denken.

polviggen
30 december 2012, 11:51
Idd, dat het onatuurlijk aanvoelt in het begin om als linkshandige rechtshandig te spelen is normaal, dat verdwijnt wel vrij snel.

Het maakt niet zo uit, in het begin kun je toch met beide handen zo goed als niks, die fijne motoriek ontwikkeld zicht wel.

Als je typt doe je dat toch ook met beide handen ? Linkshandige piano's bestaan al niet, voor een goeie drummer maakt het ook niks uit of ze nu met rechts of links op de snaredrum spel

Gregabyte
30 december 2012, 11:58
Mannen ik blijf erbij dat ik links wil spelen en elektrische gitaar wil.

Welke is volgens jullie beter. Prijs kwaliteit?

Appreciated mannen maar ik heb nog niet echt een antwoord gehad of dit goede gitaar is: http://www.benl.ebay.be/itm/11099284...84.m1423.l2649


of deze http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m629697377-linkshandige-epiphone-les-paul.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Persoonlijk zou ik voor de eerste kiezen voor de prijs.

Nog eens een samenvatting:
- moet linkshandig elektrisch zijn
- heb voorkeur voor "metal" geluid
- prijs is issue
- Ik ken er niets maar dan ook helemaal niets van
- wil het dus leren en indien ik de microbe heb koop ik wel nieuwe

Eric van Esch
30 december 2012, 12:01
Deze http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m622244048-yamaha-pacifica-112j-linkshandige-elektrische-gitaar.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr en deze http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/overige-hobby-en-vrije-tijd/m623243153-gitaar-versterker-roland-cube-20x-z-g-a-nieuw.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr en jij kan voorlopig lekker uit de voeten. Bevalt het niet, dan kan je ze weer makkelijk van de hand doen zonder (al teveel) geld te verleizen.

Gregabyte
30 december 2012, 12:48
Deze http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m622244048-yamaha-pacifica-112j-linkshandige-elektrische-gitaar.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr en deze http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/overige-hobby-en-vrije-tijd/m623243153-gitaar-versterker-roland-cube-20x-z-g-a-nieuw.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr en jij kan voorlopig lekker uit de voeten. Bevalt het niet, dan kan je ze weer makkelijk van de hand doen zonder (al teveel) geld te verleizen.

Versterker staat mij aan ;) en out zal wel voor koptelefoon zijn want anders gaan mijn onderburen niet content zijn ;)

zijn de kabels van gitaar naar versterker standaard?
hoe noemt dat trouwens ;)
je ziet ik ben echter leek haha

witterwit
30 december 2012, 12:55
je hebt nu al heel wat tips gekregen; waar je ook nog over zou kunnen denken is 2de hands gitaar+ 2de hands versterker + 2de hands pre-ampje [bijv. behringer v amp 2, line 6 etc.]

Eric van Esch
30 december 2012, 12:58
Instrument kabel, jack-jack, 6.3 mm pluggen. Is inderdaad standaard, maar er zijn kabels te vinden van een tientje tot over de honderden euro's voor dezelfde lengte. Neem een kabel van 3 meter, is meer dan genoeg.

vulvasonic
30 december 2012, 13:22
Wat een gedoe allemaal. Je kunt geen noot spelen.

Mijn advies:
- Geef een paar honderd euro uit voor een geinige Squier (als je er geen reet aan vindt raak je 'm voor hetzelfde geld weer kwijt).
- Koop alleen een gitaar als je er een stijve lul van krijgt. Maakt geen donder uit hoe het klinkt, want voorlopig sta je toch nog niet te spelen in de Ziggo. Om daar ooit te staan zul je moeten leren spelen en dat gaat je alleen lukken als je heel veel speelt. En daar heb je een gitaar voor nodig waar je voortdurend op wilt spelen. Dat lukt alleen als je er een stijve van krijgt.

Ergo, staar je niet blind op prijs-kwaliteit toestanden. Zorg er wel voor dat je geen onbespeelbaar kreng koopt. En word verliefd op die plank!!!!

witterwit
30 december 2012, 13:35
met gitaar spelen moet het zo zijn dat je bijvoorbeeld om 8 uur begint; zo opeens kijk je op de klok is het 3 uur s'nachts heb je al die tijd maar wat zitten pielen. je hoeft helemaal geen ster speler te zijn. ben ik ook niet, maar steeds weer van alles proberen tot het lukt en totaal geen idee hebben van tijd dat is eigenlijk het echte gitaar spelen. en daar hoeft geen duur prijskaartje aan te hangen.

Gregabyte
30 december 2012, 13:41
met gitaar spelen moet het zo zijn dat je bijvoorbeeld om 8 uur begint; zo opeens kijk je op de klok is het 3 uur s'nachts heb je al die tijd maar wat zitten pielen. je hoeft helemaal geen ster speler te zijn. ben ik ook niet, maar steeds weer van alles proberen tot het lukt en totaal geen idee hebben van tijd dat is eigenlijk het echte gitaar spelen. en daar hoeft geen duur prijskaartje aan te hangen.

Dit staat mij aan.
Ik denk die Fender te kopen. Prijs/kwaliteit perfect om te leren in mijn ogen.

witterwit
30 december 2012, 13:45
ik zie dat je eigenlijk al een keus hebt gemaakt en ik wens je veel succes toe met het oefenen

wietse
30 december 2012, 14:19
of deze http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m629697377-linkshandige-epiphone-les-paul.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr



volgens mij leest de verkoper mee, die stond eerst nog voor 125 euro te koop en nu is het opeens 250 euro.

witterwit
30 december 2012, 14:23
deze valt dus al af.

Gregabyte
30 december 2012, 14:28
deze valt dus al af.

haha die ging ik toch niet kopen.

Ik heb beslist. Ik ga voor Fender. in mijn ogen is deze goed genoeg om mee te starten en zal ik er genoeg plezier aan beleven.
Het enigste wat ik nog nodig heb is een Amp voor beginners.
Ik zou willen kiezen tussen deze 3.
Welk is volgens jullie de beste?

Let wel: weer voor beginner die er geen bal van kent :)

Fame Vintage Line GX15G Combo
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Transistor-combos/Fame-Vintage-Line-GX15G-Combo-/art-GIT0010460-000#FullDetails

Fame Vintage Line GX15R Combo

http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Transistor-combos/Fame-Vintage-Line-GX15R-Combo-/art-GIT0010461-000#FullDetails (http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Transistor-combos/Fame-Vintage-Line-GX15R-Combo-/art-GIT0010461-000#FullDetails)

Fame Megatone ML-20 R Combo

http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Transistor-combos/Fame-Megatone-ML-20-R-Combo-/art-GIT0004926-000#FullDetails (http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Transistor-combos/Fame-Megatone-ML-20-R-Combo-/art-GIT0004926-000#FullDetails)

witterwit
30 december 2012, 14:33
ik denk niet dat het verstandig is om een kwaliteitsgitaar, wat een fender is, aan te sluiten op deze versterkers.

Gregabyte
30 december 2012, 14:55
ik denk niet dat het verstandig is om een kwaliteitsgitaar, wat een fender is, aan te sluiten op deze versterkers.

Welke is hier voor beginner goed?
Ik moet er wel koptelefoon op kunnen plaatsen...
budget max € 90

http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Amps-voor-elektrische-gitaren/cat-GITARRE-GITEAMPS

witterwit
30 december 2012, 15:01
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Buizen-combos/Fender--57-Champ-Combo-Tweed/art-GIT0016202-000 deze.

witterwit
30 december 2012, 15:06
fender champ 600

witterwit
30 december 2012, 15:08
http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0024/GIT0024586%2D000/GIT0024586%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201 of deze

witterwit
30 december 2012, 15:10
http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0025/GIT0025927%2D000/GIT0025927%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201 deze is ook leuk

witterwit
30 december 2012, 15:11
http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0019/GIT0019295%2D000/GIT0019295%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201 en nu serieus.

witterwit
30 december 2012, 15:15
http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0022/GIT0022844%2D000/GIT0022844%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0022/GIT0022844%2D000/GIT0022844%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0022/GIT0022844%2D000/GIT0022844%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0022/GIT0022844%2D000/GIT0022844%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0022/GIT0022844%2D000/GIT0022844%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0022/GIT0022844%2D000/GIT0022844%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0022/GIT0022844%2D000/GIT0022844%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0022/GIT0022844%2D000/GIT0022844%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0022/GIT0022844%2D000/GIT0022844%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0022/GIT0022844%2D000/GIT0022844%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0022/GIT0022844%2D000/GIT0022844%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0022/GIT0022844%2D000/GIT0022844%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0022/GIT0022844%2D000/GIT0022844%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201http://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0022/GIT0022844%2D000/GIT0022844%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201 allemaal serieus

witterwit
30 december 2012, 15:17
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Buizen-combos/Fender--57-Champ-Combo-Tweed/art-GIT0016202-000 deze is uitstekend

Gregabyte
30 december 2012, 15:29
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Buizen-combos/Fender--57-Champ-Combo-Tweed/art-GIT0016202-000 deze is uitstekend

lol budget € 90 vergeten? :)

niet € 900 .. wou dat ik geld kon schijten ;)

witterwit
30 december 2012, 15:29
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Transistor-combos/Fender-Mustang-I-Combo-/art-GIT0020101-000 misschien deze?

witterwit
30 december 2012, 15:34
ik weet niet wat je fender kost maar een versterkertje van 28 euro doet hem zeker geen recht. kijk eens bij de modelling amps van fender worden ook verkocht bij musicstore

Venlonaer
30 december 2012, 15:36
Als je nu eens reageerde op de PB die ik je gestuurd heb.
Ik heb ook nog ergens een Fame staan bedenk ik mij net......:soinnocent:

Gregabyte
30 december 2012, 15:41
ik weet niet wat je fender kost maar een versterkertje van 28 euro doet hem zeker geen recht. kijk eens bij de modelling amps van fender worden ook verkocht bij musicstore



elektrische Gitaar Strat SQUIER by fender

blijf ik dan best ook binnen Fender merk voor het geluid?

Ik weet natuurlijk ook dat de prijs niet alles zegt maar ik ben een beginner hé ;)
Welke past hierop best voor een beginner met budget max € 90

witterwit
30 december 2012, 15:57
kijk even wat hoger er is iemand die een fame heeft zoekt contact met je

Gregabyte
30 december 2012, 16:10
Wat denken jullie van deze?

Denk dat die voor beginner met laag budget goed is?

http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Line-6-Spider-IV-15-/art-GIT0016240-000

Na dat filmke gezien te hebben is dat voor mij als beginner deftig genoeg (http://www.youtube.com/watch?v=ZDsVbkuQYvM)

witterwit
30 december 2012, 16:13
als oefenversterker wel geschikt. en je hebt geen fender maar een squier op het oog, zit wel iets verschil in.

Gregabyte
30 december 2012, 16:19
als oefenversterker wel geschikt.

ik kan nog geen noot spelen dus zal genoeg als oefenversterker dienen.
Als ik op sportpaleis of graspop sta vraag ik jullie wel welk versterke ik dan nodig heb ;)

vertrouwen genoeg ;) haha

Jilles
30 december 2012, 16:55
Misschien wil iemand van het forum wel met je mee, als ze in de buurt wonen.

Gregabyte
30 december 2012, 16:57
Misschien wil iemand van het forum wel met je mee, als ze in de buurt wonen.

Als het zover is krijg jij alvast gratis ticket en VIP arrangement met gratis handtekening en foto op je gitaar :rockon:
Als Toni Iomi met links kan spelen, ik dan ook! ;)

witterwit
30 december 2012, 17:01
toni iommi speelt een sg en misst ook een paar vingertoppen.

Gregabyte
30 december 2012, 17:21
toni iommi speelt een sg en misst ook een paar vingertoppen.

Dat zijn details ;)

witterwit
30 december 2012, 18:20
wanneer komen je spullen?

Gregabyte
30 december 2012, 21:15
wel mijn fender squier strat is via ebay aangekocht met riem en gitaarstand voor € 77.
De rest ga ik bij musicstore bestellen.

kabel+plectrums+ line 6 spider iV 15


Ik wil alvast iedereen danken voor het geduld en het beantwoorden van mijn vragen.
Nu oefenen oefenen oefenen! :rockon:

witterwit
30 december 2012, 21:19
bedankt en veel succes

michke
31 december 2012, 06:06
ik hoor ook veel goed over die yamaha's pacifica als beginnersgitaar maar heb er zelf nooit opgespeeld...

mesaman
31 december 2012, 10:24
dat met de vingertoppen is snel geregeld toch?

snaarplukker
2 januari 2013, 17:16
Ik wil links blijven spelen omdat ik nu het gevoel heb dat als ik "luchtgitaar" speel mijn rechterhand veel natuurlijker aanvoelt om te bewegen. Ik wil het leren en zo gemakkelijkste mogelijk ;)
Een echte gitaar zal sowiezo heel anders klinken dan je luchtgitaar. Om de sound van je luchtgitaar te kunnen benaderen zal je diep in je buidel moeten tasten.:soinnocent: