PDA

View Full Version : Elektrische gitaar leren. Welke budgetgitaar? budget versterker?



Gregabyte
29 december 2012, 17:04
Hallo iedereen,

Bijna een nieuw jaar dus nieuwe voornemers... En aangezien voornemens niet altijd uitkomen wou ik jullie het volgende vragen:

Ik heb wat gelezen op het net maar ik ben een volledige leek! :???:

Ik zou dus een zo goedkoop mogelijke en nieuwe elektische gitaar met versterker willen kopen.
Belangrijk is wel te melden dat ik linkshandig ben.

Prijs zo goedkoop mogelijk daar ik het wil proberen en indien ik het beu word dit geen financiele aderlatting blijkt

Ik dacht een Fender Standard Standard Stratocaster? Of heb je nog beter idee?
Van versterker weet ik niets.

Ik zou het alvast via http://www.justinguitar.com leren. Leuke site en schitterende uitleg. Meer moet dit voor mij niet zijn.

Samengevat:
- Welke relatief goedkope lefthanded electric guitar?
- Welke goedkope versterker... als het nodig is natuurlijk!

Alvast dank voor jullie input en hopelijk heb ik de microbe te pakken... :rockon:

grayfink
29 december 2012, 17:37
Fender is niet zo goedkoop, dan kun je beter naar Squier kijken, dat is de budgetserie van Fender, maar wordt in Azië gemaakt.
De Classic Vibe serie is erg goed: http://www.thomann.de/nl/fender_sq_classic_vibe_strat_60s_lh.htm

Voor versterking zou ik naar een "modelling" type kijken. Modeling doet digitaal een analoge buizenversterker na.
Op laag volume klinkt dat prima. Aanraders: Fender Mustang II of III, Roland Cube 40xl, VoxVt40+

Je kunt ook gewoon rechtshandig spelen natuurlijk. Je bent beide handen nodig. Er zijn ook geen linkshandige piano's.
Mark Knopfler is een bekend voorbeeld van een rechts spelende linkshandige gitarist. Nu moet ik zeggen dat het heel onnatuurlijk aanvoelt als ik links probeer te spelen.

Gregabyte
29 december 2012, 17:43
Thx maar wat denk je van?
Alles via music store
Als totaal kom ik op € 178.70. Levering / BTW zit hier al bij volgens mij.