PDA

View Full Version : Bibi - The Great Gig in the Sky (Pink Floyd)



BibixMusic
29 december 2012, 14:36
Heb zo ongeveer de hele discografie van Pink Floyd doorgespit om een nummer te vinden wat ik zou kunnen zingen, want dat staat al heel lang op mijn 'to-do' list.
En dan kies ik toch weer zo'n heerlijk moeilijk nummer uit :D

Anyway, ik ben heel erg benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Heb er hard aan gewerkt!


http://www.youtube.com/watch?v=f7rIA8HBPsY&list=UUzgV1ny0wFUBdYiz0-yMRGA&index=1

FNaRK
29 december 2012, 17:22
dapper !
(helaas krijg ik het origineel niet uit mijn hoofd)

arjanb01
29 december 2012, 17:55
En weer een slow tempo nummer, helemaal jouw stijl en ik wacht met smart op up tempo rock, funk of soul nummers. Ballads beheers je voldoende !

Mitch
29 december 2012, 19:33
Ik heb zo'n emotionele band met dat nummer dat ik dit niet durf te luisteren. Soms ben ik met muziek een ontzettende softie :dontgeti:

Hendriks
29 december 2012, 23:50
Zag het nummer laatst nog in de live uitvoering , geweldig.
Over deze uitvoering ? geen mening.
Morgen het origineel nog maar eens luisteren.

arnoldtims
30 december 2012, 09:45
Vind het wel mooi hoor. een stuk rustiger dan het origineel. Volgens mij zou je het hoge stuk ook nog wel kunnen.

Ik heb het origineel niet in mijn hoofd zitten en kan onbevangen luisteren en vind het gewoon mooi. al hoe wel het niet erg spannend is vind ik het een prestatie om zonder tekst toch een goede sfeer neer te zetten.

wiltin
30 december 2012, 09:47
Dacht net het wordt tijd dat we weer wat van Bibi horen en walla.....

Gek luisterde het net af, mn ogen dicht geconcentreerd wat er komen ging. Piano spel .... mooooiiii, Zang moooii en toen leegte Ik bleef zitten met: wat moet ik hier nu van vinden? ik kan er niets mee..je stem is geweldig wat moet ik meer zeggen. Als ik dan toch wat moet oplepelen dan zou ik zeggen er mag wat meer power in en dan bedoel ik power vanuit je tenen minder lief..

Wil snel wat pittigs van je horen.

piezo
30 december 2012, 10:12
Voor mij hoeft muziek nóóit als het bekende origineel te klinken, liever herkenbaar maar wel zo eigen mogelijk. En dat is je gelukt, mooi rustig alternatief.

Maar 1 dringend verzoek. Laat aub "yeah" of alles wat daar op lijkt voorgoed weg uit alles wat je ooit nog gaat zingen.
(Wat dat betreft kreeg ik bij die zangeres van Krezip altijd spontaan braakneigingen)

Rizz
30 december 2012, 14:01
Ik lees Pink Floyd en m'n aandacht is gelijk gewekt. Dit is een vreselijk moeilijk nummer en wordt natuurlijk met 3 zangeressen gedaan. Je doet het ontzettend goed, ik mis alleen het vuur in het tweede gedeelte en het is wat kort. Voor de rest: dikke :ok:

arnoldtims
30 december 2012, 14:46
Maar 1 dringend verzoek. Laat aub "yeah" of alles wat daar op lijkt voorgoed weg uit alles wat je ooit nog gaat zingen.
(Wat dat betreft kreeg ik bij die zangeres van Krezip altijd spontaan braakneigingen)

Ik snap wat je bedoelt en kan daar ook niet zo goed tegen. Maar zonder yeah en zo is dit nummer niet echt te te doen, hoort echt bij het nummer.

edje kadetje
30 december 2012, 15:46
Ik lees Pink Floyd en m'n aandacht is gelijk gewekt. Dit is een vreselijk moeilijk nummer en wordt natuurlijk met 3 zangeressen gedaan. Je doet het ontzettend goed, ik mis alleen het vuur in het tweede gedeelte en het is wat kort. Voor de rest: dikke :ok:

Ik zocht zelf naar de goede bewoording, Rizz heeft die al gevonden.

Een dikke +1

Duhsjaak
30 december 2012, 16:03
Hi Bibi
Beetje beter letten op de uitspraak hoor (vooruit, doe eens gek :crazyhappy:).

Verder; Wie zegt er dat je moet klinken als de rest? Als jij wat kleiner klinkt en dat is jouw persoonlijke geluid, waarbij je je senang voelt en zonder krampachtig gedoe, dan is dat toch prima?

Hoor weer een duidelijke vooruitgang in zuiverheid en beheersing. En in het bezingen van de essentie van het lied. Yeah. Oh, sorry.
Blij met je nieuwe post.
Vriendelijke groet, Gus

mountainman
30 december 2012, 16:36
Clare Torry, die dit oorspronkelijk zong, is natuurlijk niet te evenaren. Zelfs niet met drie zangeressen die het live mochten proberen. Ik vind jouw versie veel mooier dan wat die dames ervan bakten.

Ook een hele mooie versie is trouwens die van Mary Fahl. Ze covert de hele Dark Side of the Moon als een soort Enya on acid. Eigenlijk meer in de geest van de heren Floyd in hun vroege psychedelische periode.

Duhsjaak
30 december 2012, 17:24
Clare Torry, die dit oorspronkelijk zong, is natuurlijk niet te evenaren. Zelfs niet met drie zangeressen die het live mochten proberen. Ik vind jouw versie veel mooier dan wat die dames ervan bakten.

Ook een hele mooie versie is trouwens die van Mary Fahl. Ze covert de hele Dark Side of the Moon als een soort Enya on acid. Eigenlijk meer in de geest van de heren Floyd in hun vroege psychedelische periode.


Hi M
Wat leuk dat je die kent. Door ons natuurlijk herdoopt tot Mary Fahlangst. En meer in da vein van de eerste periode van PF, die ik persoonlijk veel meer te pruimen vind.

Ik sluit mij helemaal aan bij je analyse. Ik vind het een supermoedige poging van b.
Vriendelijke groet, Gus

BibixMusic
31 december 2012, 09:57
Ik zal eerlijk toegeven dat ik heel erg heb getwijfeld om iets van Pink Floyd te doen.
Het is niet dat ze, zoals er in een ander topic werd gezegd, heilig zijn, maar toch.

Bij dit nummer wilde ik het wel eigen maken, waarbij ik in het begin nog een beetje het thema terug laat komen (laatste stuk is improvisatie).
Dit nummer precies nadoen heeft geen zin, krijg je toch niet voor elkaar en wat heb je eraan?
"Wauw, knap gedaan! Klinkt net als het origineel!"
Het zou voor mij geen compliment zijn...
Voor mij lag de uitdaging dus in het naar mezelf toe trekken (wat ik bij alle covers probeer trouwens), en ik ben blij met jullie reacties daarop :)

Up-tempo komt eraan hoor!
Waarschijnlijk sta ik over een paar weekjes met een electro-pop bandje in 013 :D