PDA

View Full Version : Versterker voor Cort CR100



Masterpants
29 december 2012, 10:15
Goedenmorgen allen,

Ik heb een Cort CR100 gekocht en zoek daar nog een versterker bij. Ik wil het budget beperken tot ongeveer euro 120,00. Via Marktplaats heb ik diverse opties gezien. Van jullie kenners wil ik graag een advies over welk versterker in de genoemde prijsklasse goed bij mijn gitaar past. Ik gebruik de versterker alleen voor thuis gebruik (oefenen en spelen met vrienden), veel Watt heb ik dan niet nodig denk ik ? Dat brengt mij ook bij de vraag of die versterkertjes van 3 Watt ook de moeite zijn (bv. de Roland Micro Cube). Ik hoor graag jullie tips en advies !

Remmelt

witterwit
29 december 2012, 11:40
vraagje; heb je de gitaar via internet gekocht [zo nieuw uit de doos] of in een muziekzaak [afgesteld en geïntoneerd] ?

Masterpants
29 december 2012, 11:54
Via internet, dus zo uit de doos.

witterwit
29 december 2012, 11:58
heb je al gecontroleerd of de afstelling en intonatie goed is. verhaal van hele snaar, 12de fret etc. ?

Masterpants
29 december 2012, 12:03
dat moet ik nog doen omdat ie er nog niet is ! hij is nu onderweg van de firma Thomass naar mij huis !

witterwit
29 december 2012, 12:06
als je gitaar binnen is kun je beter even kijken of alles goed is; zo ja dan pas een versterker kopen.

Masterpants
29 december 2012, 12:51
Kun je me vertellen wat de redenatie daarachter is ?

witterwit
29 december 2012, 13:37
als je een gitaar "on line " koopt kan het zijn dat ie een fabrieksafstelling heeft. het kan zijn dat dit helemaal niet goed is. dan moet je zelf bezig of het door iemand anders laten doen. soms is de afwerking ook niet helemaal goed; denk aan uitstekende frets [scherp]. heel soms schade tijdens transport. dit hoeft allemaal niet, maar het kan gebeuren. dan koop je een versterker terwijl je eigenlijk nog geen gitaar hebt.