PDA

View Full Version : Rocksmith



hega
29 december 2012, 00:45
Ben gisteren net begonnen met Rocksmith en vind dat er wel leuke onderdelen bij zijn.
Toch vind ik het wel raar dat je bij bepaalde songs alleen maar 1 of 2 noten speelt (en daar alleen punten voor krijgt) en geen hele riffs en/of akkoorden en/of solo's etc.

Wie heeft nog meer ervaringen met Rocksmith?
En zo ja; wat vind je ervan?

matty
29 december 2012, 01:22
Ik heb het al een hele tijd omdat ik een jaar in canada gewoond heb. Hoe beter je speelt hoe meer noten er gaan verschijnen. denk dat je dat ook wel gewoon kan instellen normaal.

voor de rest vindt ik het schitterend en heb ik dankzij rocksmith merkbaar vorderingen gemaakt.


Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

hega
22 januari 2013, 22:30
Heb vanavond weer Rocksmith gespeeld en ik blijf het een lastig spel vinden.
Het ziet er allemaal mooi uit, maar qua spelen vind ik het toch wat beperkt.

Wie heeft Rocksmith nog meer?
En wat zijn jullie ervaringen?

hega
23 januari 2013, 13:33
Wil er nog aan toevoegen dat ik gisteren Are you gonna go my way van Lenny Kravitz heb gespeeld.
Ik kan dan echter geen loopje spelen, maar gewoon maar één noot.
Hoe kan dit en waarom kan ik de melodie niet helemaal spelen (aan de hand van Rocksmith)?

Nismorack
24 januari 2013, 12:55
Rocksmith is de reden dat ik de gitaar weer opgepakt heb (en hier af en toe rondneus).

Maak merkbaar vordering in mijn spel en begin ook patronen te zien. Hoe vaker je een set goed speelt, hoe meer noten je krijgt.
Als je naar 'songmode' gaat kun je ook specifieke riffs oefenen met de riff repeater. Dan kun je een specifiek loopje verhogen.

Daarnaast hebben sommige liedjes meerdere composities. Sommigen zijn gewoon een 'variaties' maar veel zijn 'de andere gitaar'. Veelal de ritme gitaar. (helaas hebben ze deze namen er niet zo bij staan)

Recentelijk hebben ze Cliffs of Dover van eric Johnson toegevoegd. 50% accuraat... op 35% moeilijkheid. Kom er wel.

Thyrif
24 januari 2013, 13:03
Hey Nismorack! Teun hier, lang geleden ^^ Leuk dat je weer speelt, ik ben ondertussen ook een stuk verder gelukkig.

Ik heb ook wel zin in Rocksmith, gewoon omdat het lekker makkelijk jammen en liedjes leren is. Is het al een beetje te krijgen voor de pc? Ik zag hem al wel voor de x360 in de winkel liggen. (en je hebt echt die kabel nodig volgens mij)

Nismorack
25 januari 2013, 11:05
Hey Thyrif! Hij is al een tijdje te krijgen via Steam maar ook los. En kabel heb ik gewoon los gekocht.

Leuk voordeel van de kabel is dat je hem ook als 'mic' kan gebruiken voor modeling programma's als Amplitube en guitar rig en vergelijkbare. Moet je alleen wel asio4all hebben.

Thyrif
25 januari 2013, 14:09
Ah, dat helpt inderdaad. Ik heb overigens gewoon een Focusrite usb audiokaart die ik voor cubase ed gebruik. Helaas werkt rocksmith daar niet mee.. *sadpanda*

Rewind
15 februari 2013, 22:33
Ik heb 'm nu ook een weekje ofzo (PC) leuk spel, maar ik zie het ook echt als een spel, wat je met gitaar bedient, niet als muziek maken/echt gitaar spelen.

Waar ik alleen he-le-maal gek van word is de vertraging in m'n gitaarsignaal, heb de audiovertraging op 2 staan ofzo (begint al te kraken) maar nog zit er té veel vertraging in om fatsoenlijk een nummer mee te kunnen spelen (=lage scores).
Baal heel erg dat ik niet gewoon een ingang van m'n PreSonus audiointerface kan selecteren, ik heb nog nooit eerder last gehad van latency. Schijnt wel een crack voor te zijn, maar werkt alleen met de gekraakte versie van het spel, en ik heb origineel gekocht.

Ik kan ook echt niet spelen wanneer de lampjes branden, maar speel gewoon op de muziek mee zeg maar.

apekop
20 februari 2013, 00:50
Ik heb het ook ooit gespeeld. Ik vond het niet zo, maar ik hou ook niet van computer spelletjes of gamen. Het is allemaal een beetje omslachtig met die losse tonen zoals je al aangeeft, en inderdaad ook die latency.
Ik denk persoonlijk dat je de tijd die je steekt in dit spel (of ook bijvoorbeeld Guitar hero wat compleet anders is, maar dat terzijde) beter kan steken in gewoon gitaar spelen of lessen. Dat helpt je gitaarspel beter dan dit spel naar mijn mening.

Als je het puur als spelletje voor de fun ziet is er niks mee natuurlijk. En voor mensen die erg into gamen zijn kan het een goede aanzet zijn om te gaan gitaar spelen of gemotiveerd te raken.

mfmeijer
24 februari 2013, 11:32
Ik speel nog niet zo lang gitaar en dit leek mij een leuke optie naast m'n gewone lessen. Ik vind het echt leuk! Het enige minpunt vind ik dat ieder nummer op niveau 0 begint. Een leuke toevoeging is ook dat wanneer je een hoge score krijgt je pedalen of amps vrijspeelt om vrij mee te spelen.

mfmeijer
24 februari 2013, 11:34
Ik heb het ook ooit gespeeld. Ik vond het niet zo, maar ik hou ook niet van computer spelletjes of gamen. Het is allemaal een beetje omslachtig met die losse tonen zoals je al aangeeft, en inderdaad ook die latency.
Ik denk persoonlijk dat je de tijd die je steekt in dit spel (of ook bijvoorbeeld Guitar hero wat compleet anders is, maar dat terzijde) beter kan steken in gewoon gitaar spelen of lessen. Dat helpt je gitaarspel beter dan dit spel naar mijn mening.

Als je het puur als spelletje voor de fun ziet is er niks mee natuurlijk. En voor mensen die erg into gamen zijn kan het een goede aanzet zijn om te gaan gitaar spelen of gemotiveerd te raken.

Voor beginner's is het wel de manier om toch snel je fretboard te leren kennen en sneller te schuiven over de hals. En aangezien je ook akkoorden kan spelen helpt het mij ook met akkoorden kennis.

Stillborn
7 maart 2013, 21:24
Heb 'm vandaag ook gehaald. Ik zag 'm staan in het rek en kon deze niet laten liggen.
Jammer, had ik beter wel gedaan.

Ik heb er een goeie 2u op gespeeld en er niks van opgestoken. Integendeel... het is precies alsof ik een absolute beginner was. (de buren zullen gedacht hebben: "wie is daar zo Stillborn's gitaar aan 't verkrachten?"...)

Om te beginnen is de lag veel te erg.
Sorry Ubisoft, maar ik mijn vroegere oude laptopje met externe interface produceerde betere snelheden en betere tonen dan dit!
Dan maar overgeschakeld van HDMI naar composite wat het geluid niet verbeterde en mijn beeld enorm verslechterde (kreeg er pijn van aan mijn ogen).
Door die lag mis ik dus een heleboel noten die ik op mijn gitaar fysiek wel perfect speel.
Moet je dus niet alleen die game kopen, maar ook nog een gitaar hebben én een externe audio setup langs je tv hebben staan...
Op deze manier heb ik dus niet het gevoel met de track mee te spelen.

Vervolgens is de manier waarop er getoond wordt wat je dient te spelenhelemaal niet eenvoudig.
Voor gamers is dit misschien intuitief, maar voor gitaristen absoluut niet!
Ik kan die nummers allemaal perfect meespelen met GuitarPro, maar deze manier (visueel dus) maakt het gewoon te moeilijk om zomaar ineens de muziek mee te volgen...
Waarom kunnen jullie, bij Ubisoft, niet gewoon een soort van tablatuuropstelling behouden (dan leren de nieuwelingen ook direct de tabnotatie!)? Dat is misschien minder "flashy", maar maakt het des te overzichtelijker wat er gaat komen en hoe de huidige maat is opgebouwd.
Een bend is bijv. nog steeds een getal met een pijl naar boven met daarbij (eventueel) hoe ver je moet benden. Nu is het eerder een flikkerend blokje met een wiebelend symbooltje in.

Ook hou ik er niet van dat een song tijdens het spelen in moeilijkheid over en terug schakelt.
Zo leer je de riffs niet als je éénmaal 5 noten en een powerchord moet spelen en de volgende keer 3 tussennoten op een andere positie zonder die powerchord.
Hierbij komt dan ook weer dat ik de visuele noten veel te moeilijk kan lezen of zie aankomen... (als die riff hetzelfde bleef kon je anticiperen en je op je gitaar concentreren, maar niet dus...)

NOG eens (jaha!) bijkomstig schuift het beeld de nek op je scherm vaak heen en weer (of zoomt ie in en uit), waardoor je je helemaal niet meer kan orienteren met het gitaar.
Ik ben echt meer bezig met het tellen van mijn frets dan met het spelen...

Nou, speel 'm dan voor het aanbod aan tonen, versterkers en stompboxes hoor ik jullie zeggen. Nja, ik heb hier een 11R staan die me betere en eenvoudiger-te-bedienen tonen kan voorschotelen.

Jammer Ubisoft, maar gitaarspelen doe ik wel lekker met de MP3 van de song of met GuitarPro. Veel toffer!

Moest iemand hem willen overkopen! (al denk ik dat niet na mijn verkoopspraatje :seriousf:)