PDA

View Full Version : Pedalboard bouwer?



SBe
29 december 2012, 00:23
Ik heb een tijdje geleden de 'fout' gemaakt om over te stappen op een pedaltrain pro met hardcase, je wil natuurlijk veel effecten ten aller tijde kunnen beschikbaar hebben maar... Het is me wat aan het knagen om steeds met die veel te zware kist rond te zeulen en ook merk ik op dat ik al die 'onmisbare effecten' niet veel gebruik.
Dus... Back to basics en gaan voor een kleiner bord met enkel de essentiële zaken op. Natuurlijk wel nog enkele OD's, fuzz, wah, volume, delay, comp, reverb, trem en vibe - dus toch nog iets :soinnocent:

Nu wil ik liever niet gewoon gaan kiezen voor een kleinere pedaltrain maar eerder eentje maken/laten maken volgens wat ik nodig heb.
Deze bouwer maakt eigenlijk exact wat ik zoek:
www.salvagecustom.com iemand hier ervaring mee?

Natuurlijk uit de US waardoor de verzending en de douane kosten nogal oplopen.
Ik kom nu in het totaal op 622 USD uit wat zo'n 470€ is + nog de importkosten. Voor een hardwood bord met tweed case van 28x16inch.

Weet er iemand een bouwer in België/Nederland die dergelijke pedalboards kan maken?
Of heeft er hier iemand ervaring met het bouwen van dergelijk bord, ik zou het denk ik wel zelf kunnen maar vooral de kist lijkt me niet zo simpel.
Thanks!

Henri H
29 december 2012, 01:01
Ik blijf het zeggen: 6 mm. multiplex plankje, met op de achterste rij een verhoging waar je met patch- en daisy chain kabeltjes onderdoor kunt doet het voor mij al zeker een jaar lang erg goed. Koop er een softbag naar keuze bij, en maak de plank op die maat.

Dit idee, maar dan met 6 mm. multiplex, omdat dat veel lichter en sterk genoeg is:

https://lh5.googleusercontent.com/-7McCNguwEv0/TWF2uP3733I/AAAAAAAAAUA/18gYPKz4GF8/s640/Afb0099.jpg

the sure thing
29 december 2012, 08:34
Paul Lenders is de top in NL. Guitarking in Boekel wil ook wel eens custom boards voor je bouwen/samenstellen. En je kan Shiny Guitar ook eens benaderen. Verder ben ik het met bovenstaande reaktie eens: eigenlijk zelf aanklooien is veel goedkoper. Ik ken je probleem: ben van een Pedaltrain 1 naar een pro gegaan, en weer terug. Maar: veel pedalen op een plank blijven zwaar, ook in een soft bag. De uiteindelijke oplossing is toch: minder pedalen. Mijn oplossing is de showmaster case 48 en dan lekker verbouwen. Ik ken ook iemand met verl pedalen, maar heeft 2x een Pedaltrain junior aangeschaft en de pedalen op beide trains verdeeld.

Braindead
29 december 2012, 15:31
Pff, 470€ is + nog de importkosten... Verkoop gewoon je oude board en koop een wat kleinere. Er zijn hier genoeg topics over mogelijkheden in kleiner formaat die niet eens in de buurt komen van de prijs van dat USA avontuur dat jij noemt en minstens zo goed zijn.

patrick0108
29 december 2012, 15:53
voor een bedrag tussen de 4 en 500 euris voor een pedalboard uit de US, Ja ziet er toppie uit maar ik denk dat er in dit kikkerlandje of op dit forum experts zat zijn die zo'n zelfde board voor je bouwen voor minder met al je eigen wensen en plug ins.......

Rutger Molenberghs
29 december 2012, 16:21
Een pedaaltjesplank kan je beter zelf bouwen. Dan ben je zeker dat het wordt zoals jij het voor ogen hebt. Je bespaart trouwens ook aardig door het zelf te doen. Onder de €150 is goed te doen, zelfs als je degelijke materialen gebruikt. Die €250 die je uitspaart, komt ergens anders wel goed van pas.
Je kan hier trouwens genoeg topics van zelfbouwers vinden zodat je op weg geholpen wordt. Om inspiratie op te doen, kan je het 'Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard' topic raadplegen.

SBe
30 december 2012, 00:34
Bedankt voor de reacties!
Heb wat opzoekwerk gedaan ivm het zelf bouwen van een dergelijk pedalboard en het ziet er naar uit dat ik het toch ga proberen zelf te doen.
Niet alleen uit financiëel standpunt maar ook omdat het mij wel leuk lijkt.

Ik post het resultaat wel als het zo ver komt...
Thanks.

patrick0108
31 december 2012, 00:52
Ben benieuwd