PDA

View Full Version : eentje van ons debut-album



sleep_to_saturate
19 juni 2003, 14:54
We zijn een jaar met het hele album bezig geweest.
Thuis opgenomen met een roland VS840ex.

Het gaat om het nummer "Nostalgia"
hiero: http://artists.iuma.com/IUMA/Bands/Footsweep/index-1.html
graag wat feedback,
groeten Jean

El Capitain
19 juni 2003, 20:04
Leuk nummer. Dat spacey geluidje bij de bridge, of net voor de bridge vind ik wel erg leuk.

Alleen dat distortion geluid vind ik niet zo heel erg mooi, het nummer zakt op het moment dat je overgaat naar distortion een beetje in en je verliest daardoor die hoge tonen van het cleane gedeelte teveel.

sleep_to_saturate
20 juni 2003, 10:30
bedankt voor het luisteren,
dat spaceygeluidje is m'n phaserpedaaltje waar ik een microfoon in heb geplugd en erin heb staan blazen. :D wel grappig geworden.
Ja het distortiongeluid is opzettelijk zo gedaan (Big Muff trouwens). Hij moest een beetje op de achtergrond blijven, voor het dynamische effect.

delphiro
20 juni 2003, 10:54
beetje saai.. In principe wel leuk als het nog verder uitgewerkt wordt. Het klinkt nu nog erg leeg en het distortion geluid is echt niet mooi (grootste minpunt.. het maakt de muziek een grote brei) Ook vind ik de zang wat zeurderig.

bv bij 2.00 zou mooi een (gitaar)solootje / lijntje de leegte een beetje kunnen opvullen.

Zijn jullie geinspireerd door Radiohead? Ik vind het een Radiohead achtig nummer (misschien dat ik daarom ook verwacht dat het aan Radiohead eisen voldoet :) )

Kitaarhiero
20 juni 2003, 11:02
Radiohead meets RHCP...

sleep_to_saturate
20 juni 2003, 17:55
Het nummer is inmiddels live wat uitgewerkter, we zijn wel door radiohead geïnspireerd, maar hoor het zelf niet in dit nummer. Ik dacht altijd dat het meer Placebo-achtig was, maar wel grappig om alle verschillende reacties van mensen te horen altijd. :P
Dat RHCP is ook wel grappig omdat we niet zo lang geleden op het eind van dit nummer zo'n typische RHCP bridge erin hebben gegooid. :D

De Teng
21 juni 2003, 11:16
Ik ben er niet kapot van eigenlijk. Misschien zou je bij dat veranderende basnootje van de gitaar een accentje met bas en drum kunnen leggen. De bas moet wel meegaan i.t.t. de opname van nu. De sfeer is idd herkenbaar, beetje weinig dynamisch. Die gitaar ineens een cheap distortion snijdt ook niet echt hout en nogal standaard. Sorry.

sleep_to_saturate
22 juni 2003, 13:48
De bas moet wel meegaan i.t.t. de opname van nu
tja ik vind van niet, maar ja. het wordt pas interresant juist als de bas niet altijd met de gitaar mee gaat.
maar bedankt denk ik.. ofzo :roll:

Retinite
22 juni 2003, 14:19
Het nummer is erg goed proficiat (y)

maar misshicen moet je gewoon echt goeie distortion nemen en dan de amp heel erg vele zachter, zodat de distortio nmooi blijft, maar ook op de ahctergrond, in plaats van wat t n uis, want dat vond ik eigenlijk het grotste minpuntje, t leukste vind ik bij 0:51 dat die andere gitaar erbij komt, bij 1:08, je zou ook gewoon de bas hoger, treble heel erg veel lager(iig dat t niet zo rauw klinkt), zodat het niet "irritant" wordt (sorry als ik lullig klink) maar afgezien van het distortion geluid ruled hij wel vet (y)

sleep_to_saturate
23 juni 2003, 10:11
cool bedankt Retinite, 8-)
Misschien dat ik de distortion wel een beetje minder had kunnen doen ja, ik had zelf namelijk niet gedacht dat het storend zou klinken, het rauwe is overigens wel met opzet. (Zou ook kunnen dat de compressie van het mp3-formaat hetgene versterkt.)
Al moet ik ook wel eerlijk zeggen dat ik niet zo heel veel aandacht aan het gitaargeluid geschonken heb, ik ben meer met het geheel bezig geweest. :lol:

Kapitan Yonker
23 juni 2003, 17:53
niet mijn muziek

maar ik vind die ranzige gitaar distortion eigenlijk wel wat hebben :D past wel een beetje bij de hele feel van 't nummer

bobo
25 juni 2003, 19:31
het klinkt echt super vind ik! alleen inderdaad is de distortion niet geweldig, maar ach ja, je moet ergens beginnen he :)

Retinite
26 juni 2003, 20:31
heb je trouwens de tabs van t rhytm stukje, k ben te lui om t zelf uit te zoeken :P want die klinkt wel blij

sleep_to_saturate
26 juni 2003, 20:58
is een g-mineur en een d mineur op een andere manier gespeeld met wat verschuivingkjes in de d mineur.

[tab:dc2abf3234]x | x | x | x
3 |10 | 10 | 10
3 | 10 | 10 | 10
0 | 0 | 0 | 0
x | x | x | x
3 | 10 | 11 | 9[/tab:dc2abf3234]

Retinite
28 juni 2003, 10:53
ok thx