PDA

View Full Version : Jouw favoriet



Strat60
28 december 2012, 12:03
Dit topic is bedoelt om jouw favoriete gitaar met de andere gitaarnetters te delen. Het gaat er dus niet om welke gitaar je hebt, maar welke jij het fijnste/beste vind. Mijn favoriet is de Fender Classic Series '60s Stratocaster. Wat een goede grip en prachtig geluid heb je bij die gitaar. Ik heb er een paar keer mee zitten spelen in de gitaarwinkel Feedback en hij blijft me keer op keer verbazen. Mocht ik de loterij winnen, dan komt hij zeker in huis! En wat is de beste waar jij ooit op gespeeld hebt? In eigen bezit, of een keer uitgeprobeerd bij een vriend/winkel.

bosnialove
28 december 2012, 15:55
Mijn Gibson is de fijnst spelende Gibson die ik tot nu toe heb gespeeld. Ik heb op een paar Historics gespeeld, VOS Reissues, verder nog wat 'normalere' Gibsons en de mijne blew them all away. Maar misschien komt dat omdat ik de mijne helemaal naar mijn wens heb afgesteld: hoge actie, dunne snaren, bla, bla. Hij klinkt ongelovelijk goed.

Wat betreft andere gitaren moet ik toegeven dat een Telecaster makkelijker speelt, omdat je makkelijker bij de hoge noten komt. Ondanks dat ik niet echt van Fenders houd, ben ik bang dat er toch wel een Telecaster zal moeten komen..

Oranjeaap
28 december 2012, 16:52
Ik wil altijd al een Gibson Les Paul Standard uit 1952 hebben. Mijn leven is dan pas compleet :ok:

Strat60
28 december 2012, 17:13
Ik wil altijd al een Gibson Les Paul Standard uit 1952 hebben. Mijn leven is dan pas compleet :ok:

Heb je daar wel al een keer op gespeeld? Wat is zo anders aan een oude gitaar, dan aan een nieuwe?

Scarface
28 december 2012, 18:23
Ik wil deze gitaar en dan meen ik ook echt deze gitaar.
En niet die imitatie van de custom shop :D.

De Frankencaster van onze David Gilmour....:crazyhappy:

http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/Gilmour_1.jpg

En dan te bedenken dat ik de gitaar in 1995 heb aan geraakt in Miami Hard Rock cafe,omdat hij boven de tafel hing....ik had hem zo mee kunnen nemen...:seriousf:

Groet,
Marco

witterwit
28 december 2012, 18:33
Een flying V van Gibson Epiphone Tokai of BaCh

Venlonaer
28 december 2012, 19:03
Een 1991 Gibson LP Standard met Tim Shaws en Kluson Waffleback Reissues. Zou er zo graag een willen, maar ja, crisis hea.

o0rollo0o
28 december 2012, 19:15
Een 1991 Gibson LP Standard met Tim Shaws en Kluson Waffleback Reissues. Zou er zo graag een willen, maar ja, crisis hea.

ahahaahahahahhahahahahahahah

bosnialove
28 december 2012, 21:14
Ga jij eens je moeder of je vrouw pesten. Nah, moeder gaat iets te ver, je vrouw dan. Ik heb medelijden met je vrouw though..

Tenminste als je een vrouw hebt.. :sssh: Onee, je zal vast een importbruid hebben.. En waarom zou dat mij niet verbazen?

sandert1978
28 december 2012, 21:17
http://vanzguitars.files.wordpress.com/2010/01/uv77re_inlay.jpg

Dit blijft toch nog een droom, maar kan er geen $7.999 aan kwijt

B-stone
28 december 2012, 21:24
Ga jij eens je moeder of je vrouw pesten. Nah, moeder gaat iets te ver, je vrouw dan. Ik heb medelijden met je vrouw though..

Tenminste als je een vrouw hebt.. :sssh: Onee, je zal vast een importbruid hebben.. En waarom zou dat mij niet verbazen?

ik heb ook liever kees zn gitaar ipv eeen jaren 50 les paul, jammer dat niet alles tonepros is> anders was het echt mijn ultieme gitaar geweest :soinnocent:

trouwens; ik zie hem nu pas:..... over import gesproken bosnialove...

soundbound
28 december 2012, 23:22
Ik heb onlangs een keer een originele 52er Les Paul Goldtop in handen gehad, gesigneerd door Les Paul himself (toentertijd zelfs). Dat was wel een aparte gewaarwording, het instrument zag er fantastisch uit, met dat prachtig craquelé en aan de rand (waar de arm ligt) een lichte verkleuring naar een soort blauwgroen. De houten klank die de gitaar had, was echt fantastisch. Het gevoel om een stukje muziekgeschiedenis in handen te hebben, is ook wel bijzonder. Mijn eigen Gibson speelt overigens lekkerder, maar dat terzijde......

nickofzo
28 december 2012, 23:50
ik heb ook liever kees zn gitaar ipv eeen jaren 50 les paul, jammer dat niet alles tonepros is> anders was het echt mijn ultieme gitaar geweest :soinnocent:

trouwens; ik zie hem nu pas:..... over import gesproken bosnialove...

wow, inderdaad ik heb altijd zijn naam verkeerd gelezen.

patrick0108
28 december 2012, 23:55
Fender MIM roadworn '60 heb er een paar geprobeerd te samen met een US stand strat en heb de '60 die er uit sprong ten opzichte van de US meegenomen en is nog steeds mijn nummer 1

SBe
29 december 2012, 00:29
Voor mij is dat mijn Rebelrelic 55 strat, gemaakt op mijn maat en oor - kan me geen betere strat voorstellen.
Zelf niet de originele 62 fender strat waar ik onlangs de eer mee had komt niet in de buurt laat staan een custom shop.

Venlonaer
29 december 2012, 03:27
Ga jij eens je moeder of je vrouw pesten. Nah, moeder gaat iets te ver, je vrouw dan. Ik heb medelijden met je vrouw though..

Tenminste als je een vrouw hebt.. :sssh: Onee, je zal vast een importbruid hebben.. En waarom zou dat mij niet verbazen?

Nou nou Kees, om het nu weer meteen over deze boeg te gooien is weer niet zo netjes vind ik. Maar dan zal ik je eens verbazen, ik heb geen vrouw noch een importbruid. Ik ben student en heb een vriendinnetje. Heel ander beeld als wat jij je voorgesteld had of niet :)

Dus een tip voor de volgende keer dat je weer een kwetsende reactie probeert te plaatsen. Doe eens een beetje research voordat je over forumleden/mensen oordeelt ;)

Afijn. Om het even on topic te houden. Ik heb sinds een kleine week een ES333. Kan er niet vanaf blijven, dus dat is op het moment mijn favoriet. As het dan om een ultieme gitaar moet gaan; jaah dan zoals al eerder genoemd een 52'er LP Standard.

bosnialove
29 december 2012, 17:29
Hehe.. Importvriendinnetje. Maargoed, whatever. :)

macwilliams
29 december 2012, 17:39
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.


Doet'ettem elke keer weer :D

groovieguitarguus
29 december 2012, 17:43
Een 1991 Gibson LP Standard met Tim Shaws en Kluson Waffleback Reissues. Zou er zo graag een willen, maar ja, crisis hea.

Je bedoelt niet de begin jaren '80 Heritage series???

JanVrm
29 december 2012, 18:09
Heb paar jaar geleden van een vriend een James Trussart Les Paul-achtig model mogen lenen. Zoiets als deze:



http://www.youtube.com/watch?v=HvBRe5FEfu0

Helaas was zijn hobby toen een beetje in- en verkopen en ruilen van gitaren. Dus werd ie geruild tegen een Trussart Telecaster....tja, en dat was een stuk minder. Had ik het eerder geweten had ik toch die eerste van hem gekocht. Heerlijke crunch hebben die gitaren.

JanVrm
29 december 2012, 18:13
Het was er trouwens zo een: een rusty Steeldeville
http://www.youtube.com/watch?v=b4Kkye0yMoY

arjanb01
29 december 2012, 18:36
Mijn haar strat uit 2007 is mijn favo gitaar onverslaanbaar naast Fender CS strats !

Malle Eppie
29 december 2012, 19:19
Doe mij maar een ESP Horizon uit de Custom Shop in Tokio, met Sperzels, SD Distortion humbucker in de brug, een SD Hotrails in de nek, TonePros brug met stringthrue, ebben toets zonder inlay, reversed headstock, 2 volume en een 3-way in Sonic Blue of zoiets...

En als we toch bezig zijn... Doemijdieookmaar
http://www.espguitars.co.uk/images/guitars/signature/steft7.jpg

Mitch
29 december 2012, 19:25
Geen droomgitaar of een wens, maar toch één van mezelf. Leuk genoeg voor een verhaaltje en een foto denk ik.

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/403546_4758263032677_76122814_n.jpg

Een beetje zoals ik vroeger niks had met Vox en later AC30-adept werd, zo had ik ook nooit wat met Gretsch. Of zelfs maar met full hollow bodies eigenlijk. Tot ik een keer voor een goede prijs een beauty van een cherry, flame top ES335 had gekocht die ik wilde verkopen. Nadat ik hetzoveelste ruilvoorstel had afgewezen was de aanbieder zo slim om nog even door te vragen en me nog een gitaar aan te bieden die hij niet te koop had staan, maar waar hij wel van af wilde. Een onbekend model van Gretsch, niet heelhuids 4 decennia overleefd maar waar noodzakelijk netjes gerestaureerd. Langs gegaan en nog vóór ik 'm had ingeplugd verbaasde ik me al over de zingende sustain, de buitengewoon makkelijke bespeelbaarheid (nou ja, tot ca. 15e fret dan) en de perfecte intonatie. Het timbre was helemaal om te kwijlen en dat werd ingeplugd alleen maar erger. En daar wilde hij van af?! Nadat hij de ES had bespeeld dacht ik nog: die wil straks niet ruilen, maar nee. De ES rockte wat meer, vond hij en dat was vooro de afwisseling wel leuk. *insert jaw drop here*
De gitaar heeft echt een absurd goede klank. Volvet in het laag, maar nooit flubberig en een hoog dat altijd door de mix prikt. Het middengebied is door de pittige Supertrons toch aanwezig en daardoor kun je met deze bak rocken als een malle.
Sindsdien is het mijn absolute favoriet, mijn lucky charm, mijn inspirator en mijn populairste gitaar bij al mijn vrienden :D
Mijn '68 Streamliner.

Harald
29 december 2012, 19:34
Gretsch... de doublecut White Falcon van Akkerman vind ik wel ERRRUUGGGG gaaf moet ik zeggen. Maar nooit op een Gretsch gespeeld. Zou dus niet weten of dat iets is voor mij. Eigenlijk vind ik mijn Blade wel erg fijn. Misschien alleen toch eens een Floyd Rose erop als ik geld over heb.

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/550119_340249386073900_1074738111_n.jpg

groovieguitarguus
29 december 2012, 20:27
Gretsch... de doublecut White Falcon van Akkerman vind ik wel ERRRUUGGGG gaaf moet ik zeggen. Maar nooit op een Gretsch gespeeld. Zou dus niet weten of dat iets is voor mij. Eigenlijk vind ik mijn Blade wel erg fijn. Misschien alleen toch eens een Floyd Rose erop als ik geld over heb. [/IMG]

ALS je geld over hebt... koop dan een extra gitaar met een Floyd!!! Inbouwen is kostbaar... en mega zonde van je gave Blade.
Please.... hou 'm origineel!!! Naast voordelen heeft een Floyd genoeg nadelen. Denk dat je.... goed afgesteld.... met opgerekte snaren en weinig windingen evengoed lekker kan 'zwengelen' op je R4!!!