PDA

View Full Version : Fender Telecaster Classic '60 VS Fender Telecaster Custom '62



Zeph
28 december 2012, 11:02
Gisteren had ik de gelegenheid om, grof gezegd, de hele dag op deze 2 gitaren te spelen.
Uiteraard ben ik de dag begonnen met het bespelen van andere Telecasters, die een ietwat hogere prijs hebben.

Uiteindelijk ben ik een beetje terug gekomen op deze 2 gitaren. Een MIJ(Custom '62) en MIM (Classic '60).
The thing is... ik vind ze allebei (even) lekker spelen, de sound van beide gitaren is ook wat ik zocht.

Welke zouden jullie kiezen?

Daan_B
28 december 2012, 11:07
Is die custom 62' in met binding? Dan zou ik het wel weten :)

Zeph
28 december 2012, 11:22
Ja, die is met binding!

Mr.Fingers
28 december 2012, 11:30
Ik heb de 60's (de MIM), en da's m'n main-axe. Heerlijke klank en feel.

Scarface
28 december 2012, 11:43
Zelf heb ik enkele weken geleden een Fender Telecaster custom 62 MIJ gekocht.
Waarom? Prachtige klank akoestisch,afwerking is perfect en speelt heerlijk (makkelijk) voor mij. Enig minpunt is de hardware. De pickup switch kraakte al bij aankoop,opgelost door er een USA switch in te zetten. Pickups waren niet geheel mijn smaak,ik vond ze zacht en iel (geen ballen) en heb ik laten vervangen door 4 seasons pickups.Hierdoor klinkt het warmer en voller. Nu heb ik ,vind ik voor mij de beste Tele en die de kosten niet de hoofdprijs.

En het blijft een plaatje,toch?

Succes

http://i1224.photobucket.com/albums/ee366/Marlen999/M12_1230.jpg

Groet,
Marco

Mr.Fingers
28 december 2012, 11:51
Da's het voordeel van die MiM, daar zit al een USA CRL schakelaar in, en CTS potmeters.

Zeph
28 december 2012, 12:07
Enig minpunt is de hardware. De pickup switch kraakte al bij aankoop,opgelost door er een USA switch in te zetten.

Inderdaad! Bij mij vond ik die pickup switch ook raar. Ging ook vrij stroef.
En ja, afwerking is perfect! Die bindings zijn ook echt hard.
Ik had die zwarte versie gespeeld. Black Beauty hoor.

Zeph
28 december 2012, 12:10
Ik heb de 60's (de MIM), en da's m'n main-axe. Heerlijke klank en feel.

Zijn er nog opmerkelijke dingen die je bent tegen gekomen in de loop van tijd met je '60 MIM?
Ik vond in ieder geval de hals van de MIM iets minder dan die van de '62 MIJ.

Mr.Fingers
28 december 2012, 12:11
Het is een telecaster, da's de VW Kever onder de gitaren. Zit niets in, kan dus ook niets aan kapot gaan (en ik ben er niet zuinig op). Qua hals heb ik ook niets aan te merken, da's gewoon spot-on, zoals het hoort te zijn.

humbucker
28 december 2012, 13:11
I agree, heb ook een classic 60ies. Heb de pickups wel gewisseld voor Nocasters, en de brugzadels vervangen door gecompenseerde koperen zadels.

Heb destijds ook getwijfeld tussen deze en een CIJ 60ies tele met bigsby (in CAR) en uiteindelijk toch de mexicaan meegenomen. Dat was de betere gitaar van die 2.

.slash.
28 december 2012, 13:29
+1 Voor de Custom!

Zeph
28 december 2012, 20:08
I agree, heb ook een classic 60ies. Heb de pickups wel gewisseld voor Nocasters, en de brugzadels vervangen door gecompenseerde koperen zadels.

Hoe klinken je nieuwe pickups vergeleken met de pickups die er al op zaten?
Want is het toch noodzakelijk om het te doen, om toch een betere sound te krijgen?

humbucker
28 december 2012, 21:22
De standaard pups van de Mexicaan vond ik wat plat en karakterloos eigenlijk. Die van de Jap waren trouwens zeker niet beter.. De nocaster pickups hebben de gitaar veel meer Tele gemaakt! Lekker vol klinkend, maar altijd gedefinieerd en lekker spanky op het brugelement!

Mitch
29 december 2012, 11:05
Bronzen zadels neem ik aan, maar nuttige toevoeging!

Rooker
29 december 2012, 11:08
Zo.. die van scarface is mooi zeg!

humbucker
29 december 2012, 12:24
Bronzen zadels neem ik aan, maar nuttige toevoeging!

Jep, idd! Had me vergist :) al zal het volgens mij messing zijn ipv brons!