PDA

View Full Version : Rifftest / Soundcheck Blackmetal album



Alternia
27 december 2012, 20:09
Lieve allemaal,

ik ben benieuwd of dit overal goed klinkt...
Sta open voor alle tips en suggesties betreffende
Compositie, sound, mix etc etc

ben persoonlijk benieuwd of het goede articulatie heeft op andere speakers, want hier klopt ie wel.

https://www.dropbox.com/s/7hl8g7gr9foeg5m/SOUNDCHECK%20Vrijdag%2027122012.mp3

mvg

Arnold

Duhsjaak
29 december 2012, 03:44
Hi A
Ik weet te weinig van deze soort muziek om veel constructiefs aan de discussie bij te dragen. Het klinkt sympatiek.
Er vallen mij wel een paar dingen op.

Om te beginnen is het veel te kort. Om mij in jouw geluid mee te nemen, is het echt nodig dat je mij er langer naar laat luisteren. Dan komt het verhaal beter tot zijn recht en dan raak ik vertrouwd met je taal. Als je vind dat je op alle andere musici wil lijken dan is dat laatste niet nodig, maar als je iets wilt brengen dat er een beetje uitspringt is mij vertrouwd te maken met je duimafdruk (het eigene van je muziek) essentieel.

Ik vraag mijn af of de maniakale limiting/compressie van het geluid een 'cadeautje' is van het uploaden in Dropbox of dat je dat zelf al hebt gedaan.

Is dat laatste het geval dan ga ik ervan uit dat dat je keuze is. Persoonlijk (strikt persoonlijk - kan ook te maken hebben met mijn relatief onbekend zijn met dit soort uitbarstingen) zou ik een iets dynamischer geluid wat mooier vinden.

Afgezien hiervan ben ik nieuwsgierig genoeg je te vragen hoe je het hem geflikt hebt. Welke gear en hoe (met wat) opgenomen. Ik hoop dat je de moeite wilt nemen om dat eens te posten.
Have fun, zoek je sterke punten en buit die uit.
Vriendelijke groet, Gus

arcane
29 december 2012, 11:44
Ik vind de compositie best lekker.
Persoonlijk vind ik dat de gitaren wat harder mogen, en vind ik het laag wat veel aanwezig.

Ik ben benieuwd hoe het klinkt met zang erbij.

arcane
29 december 2012, 11:46
Hi A
Ik weet te weinig van deze soort muziek om veel constructiefs aan de discussie bij te dragen. Het klinkt sympatiek.
Er vallen mij wel een paar dingen op.

Om te beginnen is het veel te kort. Om mij in jouw geluid mee te nemen, is het echt nodig dat je mij er langer naar laat luisteren. Dan komt het verhaal beter tot zijn recht en dan raak ik vertrouwd met je taal. Als je vind dat je op alle andere musici wil lijken dan is dat laatste niet nodig, maar als je iets wilt brengen dat er een beetje uitspringt is mij vertrouwd te maken met je duimafdruk (het eigene van je muziek) essentieel.

Ik vraag mijn af of de maniakale limiting/compressie van het geluid een 'cadeautje' is van het uploaden in Dropbox of dat je dat zelf al hebt gedaan.

Is dat laatste het geval dan ga ik ervan uit dat dat je keuze is. Persoonlijk (strikt persoonlijk - kan ook te maken hebben met mijn relatief onbekend zijn met dit soort uitbarstingen) zou ik een iets dynamischer geluid wat mooier vinden.

Afgezien hiervan ben ik nieuwsgierig genoeg je te vragen hoe je het hem geflikt hebt. Welke gear en hoe (met wat) opgenomen. Ik hoop dat je de moeite wilt nemen om dat eens te posten.
Have fun, zoek je sterke punten en buit die uit.
Vriendelijke groet, Gus

Over het algemeen is er bij veel blackmetal van dit type weinig dynamiek en wordt er veel compressie gebruikt. Hier een voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=yiqit9kPlr4

Alternia
3 januari 2013, 15:55
@Arcane
Vond t zelf wel wat hebben dat ruimere spectrum!
Maar Inderdaad, technisch gezien sluit dit niet aan bij het traditionele geluid.

Ill work out one b-version sometime!

Alternia
3 januari 2013, 16:15
Beste Sjaak,

respons punt 1 - Kortheid
De kortheid klopt in dit geval, ik heb ook in het onderwerp geschreven "rifftest".
Rifftest/soundcheck staat er als goed is.
Zo nu en dan voor het opnemen van een ep-tje of iets dergelijks wil ik weten hoe de gitaren reageren op de bass en drum voor ik begin met vocalen, een soort van schetsvel, if you will, voor de kleur er over heen gaat.

Respons punt 2 - Manische limiting/compressie
Ja! Dit is idd een jump over the cliff die ik genomen had met isotope, misschien iets te gretig, maar ik vond het persoonlijk een lekkere punch geven.

Wedervraag punt 2 - manische limiting/ compressie
Begrijp ik goed, dat je met dynamisch geluid, een vrijstaand onbewerkte sound bedoeld?

Punt 3 - How is it made?

Men neme:
Cubase 5
2 sporen per gitaar

VSTI's
Trillian bass module ( heavely tweaked )
XLN Addictive drummer ( heavely tweaked )

Gitaar:
1957 Les Paul Custom 3 Pickup

Amp:
Marshall mg 100 dfx, Just Nothing special

Mics:
Geen!
Direct vanuit de versterker in de geluidskaart, geen mics -niks.

POD X3 live
Een of andere eigen gefabriceerde drive.
Post de sound wel, als je m wilt hebben.

Duhsjaak
3 januari 2013, 20:00
Hi Arcane
Dank voor die toelichting. Dat het deel uitmaakt van de stijl-taal had ik mij niet zo gerealiseerd. Iedere dag leer ik weer wat. Dank je wel!

Hi Alternia
Die LP, had ik echt, 100% blind op mijn ogen (Amsterdamse uitdrukking: 100 pesjent blint op me auge) nooit geraden. Dank je voor het posten van de gearlijst. Leuk. Wie weet wat ikzelf daar nog weer van meeneem.

Zoals ik al heb geprobeerd te melden. Ik hoor genoeg verdomd sterke punten. Probeer daar je aandacht op te richten. En (spoorboekje - timetable) ik gok zo maar dat je binnen de 9 maanden mij het snot voor de ogen speelt.

Hij is fijn gast!
Vriendelijke groet, Gus

forceps
4 januari 2013, 21:41
Ik heb ook eens geluisterd en naar mijn smaak mag de compressie een slag terug... verder is het lastig te beoordelen omdat je een MP3 op 160 kbps deelt in plaats van een wavefile... die 160 kbps snoept heel wat van de geluidskwaliteit af! Het zal bij jou dus zeker beter klinken dan bij ons ;-) Zet eens een wave in je dropbox, dan luister ik morgen over mijn studiomonitors, mocht je wat gefundeerder commentaar willen hebben.

Alternia
5 januari 2013, 19:59
Dikke deal!

Alternia
8 januari 2013, 19:28
https://www.dropbox.com/s/b94xfv02lyl24y3/SOUNDCHECK%20Dinsdag%20%2008012013.wav

Tis alleen een slordige 30 mb
dus het zal naar alle waarschijnlijkheid even duren voor je m binnen hebt via dropbox

Alternia
9 januari 2013, 01:32
door een slechte technische onmogelijkheid had ik hem niet eerder kunnen posten.

blame fucking ziggo waterland