PDA

View Full Version : Welke tubermeister? 18 of 36?



Bassa
27 december 2012, 18:42
Hallo,

Ik heb laatst de 18 getest en wil die gaan kopen maar nu had ik dus niet de 36 getest. Die is 300 euro meer en heeft heel wat met meer opties en reverb (die ik altijd wel aan heb staan op me versterker). Als je een reverb los koopt ben je ook al gauw 100 euro kwijt dus dan is het verschil nog 200 euro. Ik ben nu dus aan het twijfelen of ik door moet sparen voor de 36 of de 18 binnenkort kopen. Ik gebruik de versterker iets van 90% van de tijd thuis en heb ook niet echt optredens (misschien in de toekomst). Dus wie kan mij helpen?

Bas.

ctak
27 december 2012, 19:20
Hallo Bas,

Ik heb zelf sinds kort de Tubemeister 36, hij is echt waanzinnig!! Hij heeft ook 3 aparte kanalen i.p.v.2 zoals bij de Tm 18. De Tm 18 heeft een Clean en een Drive channel + een boost. Bij de 36 hebben alledrie de kanalen een eigen gain en volume regeling. De Reverb die er in zit is wel ok maar als je de reverb op meer dan 50% instelt hoor je een hoge pieptoon (schijnt een kwaaltje te zijn??). Midi is ook wel handig maar ik gebruik het niet. Ik zou doorsparen voor de 36 als ik jou was, al is het alleen maar voor die 3 kanalen!!

Succes!

Bassa
27 december 2012, 22:34
Niemand verder?

JohnLord
27 december 2012, 22:38
Mijn conclusie uit je openingspost is dat je die 36 helemaal niet nodig hebt. Desnoods een reverbje van MP (nog footswitchable ook) en klaar is Kees.

kokeleko
28 december 2012, 08:50
Ze klinken in ieder geval niet het zelfde, ik heb ze allebeide. Live gaat de TM36 mee, piepende reverb heb ik geen last van en heb behoorlijk wat gain openstaan. Voor alleen thuis kun je de TM18 nemen.