PDA

View Full Version : 2 solo fingerpicking tracks



akkebaas
27 december 2012, 09:08
2 solo fingerpicking tracks:

Mac and Fess (https://soundcloud.com/herman-acke/mac-and-fess) : een bluesy dingetje, losjes gebaseerd op de New Orleans piano stijl van Dr John en Professor Longhair.

En Sangatte (https://soundcloud.com/herman-acke/sangatte) : in DADGAD tuning.

Benieuwd wat jullie ervan vinden!

Triggy
27 december 2012, 09:20
Cool gedaan hoor! Mooie composities en prima gespeeld.
Gitaar is een Martin zo te horen?

Harald
27 december 2012, 09:35
Nice !

akkebaas
27 december 2012, 10:05
Dankjewel!

Gitaar is een Gibson Gospel, zie je niet zo vaak. 't Was een wat goedkopere uit de Gibson stal, maar 't is al vele jaren mijn trouwe werkpaard.

Rizz
27 december 2012, 10:19
Ja, ehhm, nou! Dang! wat goed! Mooi zuiver, beheerst spel en idd een heel mooi geluid. Dat is lekker wakker worden! :ok:

benwave
27 december 2012, 11:46
Mooi hoor knap gespeeld, de machine volledig onder controle.
Het tweede nummer raakt mij meer dan het eerste.

B~Rock
27 december 2012, 11:52
Nice! Ik heb alleen af en toe het idee dat ik het e.e.a. hoor kraken (clipping).

akkebaas
27 december 2012, 12:09
Mmm, ik denk niet dat het nog ergens clipt, ik zal vanavond nog eens goed luisteren. Misschien nog een krakende stoel of zo:)

arnoldtims
27 december 2012, 14:11
Ik kan dit nooit zo goed beoordelen, omdat ik het gewoon knap vind en niet zou weten wat er beter of anders zou moeten.
Vind het gewoon mooi.

In welk gat? oh DAD GAD. lol Sorry hoor kon het niet laten deze erg flauwe grap te maken

Ernest01
27 december 2012, 14:31
Mooi spel en mooi geluid.
Mijn voorkeur gaat uit naar het tweede nummer.
Heeft met persoonlijke voorkeur te maken en niet met jouw speeltechniek.

Jedeel
27 december 2012, 17:20
Mooi spel en mooi geluid.
Mijn voorkeur gaat uit naar het tweede nummer.
Heeft met persoonlijke voorkeur te maken en niet met jouw speeltechniek.

Daar sluit ik mij bij aan.
Hoewel het bluesnummer prima gespeeld is vind ik het 2e nr heerlijk melodisch/rustgevend.
Prachtig gespeeld!!!

Duhsjaak
29 december 2012, 03:53
Hi
Ik vind het heel leuke stukken geworden.
Er zit een errug Angelsaksisch kantje aan je bluesy stuk dat je hier op the mainland nauwelijks tegenkomt en ik wordt er bijzonder blij van. Ik hoop dat je eens wilt vertellen waarom ik het zo Engels vind klinken.

En DAD GAD is helemaal heerlijk. Het is een stemming die door velen als een soort foefje wordt gezien. Maar het is helemaal geen open stemming en je zult er dus je eigen taal voor moeten uitvinden. En dat heb je zeker gedaan. Het is by far een van de leukste stukken in die stemming die ik dit jaar heb gehoord.

Ik geloof dat ze nu voor de vierde keer langskomen. Voor zover ik verzoeknummers zou mogen doen: Ik hoop dat je de volgende post mij meer het gevoel zult geven dat er iets roekeloos in is geslopen. Nu klinkt het iets aan de brave kant voor mij.

Maar je volgende post ga ik lekker voor zitten. Weer, met veel plezier dus.
Vriendelijke groet, Gus

Sonno
29 december 2012, 11:18
Ik kan niet anders zeggen dan: Zohee!

Ik zou wel een filmpje willen zien hoe je dit precies speelt.


Gr. Sonno

akkebaas
29 december 2012, 20:37
Dat Engelse: er zit een trukje in, een soort hammer on/pull off combinatie, dat ik van Martin Simpson heb. Een folklick in een bluescontext dus, en hier gebruik ik het om die typische pianorolls van oa Dr John te imiteren.

Filmpje komt er ooit nog wel eens van, als ik eens tijd en een camera vind:)

Duhsjaak
30 december 2012, 21:19
Hi
Dank voor je uitleg. Wat heb je jezelf een pracht voorbeeld uitgekozen. Of heeft die muziek jou gekozen? Zou zo maar kunnen.

Ik vind het niks meer of minder dan fabelachtig. En ik durf wel te stellen dat iemand die een invloed toelaat in zijn spel, zonder zijn voorbeeld slaafs na te spelen (en dan ook nog op zo'n manier) een perfect stuk werk neerzet.

Mijn bewondering voor jou en je stukken neemt met de minuut toe! Ik heb geen idee in welke fase van je leven je belang bent, maar als leven en gezinsleven het enigszins toelaat kun je je zomaar voorstellen dat je je talent eens buiten onze grenzen zou moeten laten horen. In Engeland zullen ze de grond kussen waarop je loopt.

En de tijd is er rijp voor. Men heeft tabak van fuck you en cynisme en crisis mongering. Misschien wil je er eens over denken.
Voor nou: Pet af. Ik raak met mijn voorhoofd de koele vloertegels en vraag alle goden of ze jouw bumpy road willen asfalteren.
Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus