PDA

View Full Version : Nieuwe gitaarversterker, tips?



Gilliam
26 december 2012, 19:31
Hallo!

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker, aangezien mijn huidige setup niet goed genoeg meer is naar mijn zin.

Wat ik vooral belangrijk vind is een zeer vloeiende distortion-klank, om solos te spelen, maar uiteraard ook een mooi clean channel.

Momenteel speel ik met een LTD Viper op een Power Engine 60, met een Zoom G9.2tt effectenpedaal tussen. Nu ben ik ondertussen niet meer zo heel overtuigd van de klank puur uit mijn effectenpedaal te halen. Wat ik graag zou willen is dat de basisklank volledig door de versterker wordt behandeld en de effectenpedaal ook enkel voor de (overigens zeer goede) effecten zorgt.

Dit betekent dus dat ik liefst heb dat de amp zo weinig mogelijk effecten (liefst geen) heeft, en gewoon een zeer goede klank biedt. Een noise gate, tuner, of weetikveel, is allemaal niet nodig, dat zit toch in de Zoom.

Wie kan me een degelijke lampenversterker (combo of stack) aanbieden tegen een degelijke prijs (dat is dus liefst niet boven de 1000euro)?

Mvg,
Gilliam

JohnLord
26 december 2012, 20:47
Ik heb er wel een aan te bieden :-)

groovieguitarguus
26 december 2012, 22:46
Als het een Top mag zijn voor dat geld... dan is dit een echte aanrader: http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=9095

Ben over mij top zeeeeeeeer tevreden... dit na vele Boogies... ;-)

Robin...
26 december 2012, 23:46
Ik heb een fender super sonic 60 watt dit jaar gekocht waar ik zeer tevreden over ben. Zit een lekker scheur kanaaltje op waar je heerlijk op kan soleren met 2 gain knoppen. En voor de clean zit er een vibrolux en en bassman schakeling op die ook heerlijk klinkt en beide goed reageren op pedalen en ook het scheur kanaal reageert goed op pedalen. Er zit alleen reverb op met veren en met buis geschakeld is helaas kan je die niet aan of uit zetten met de footswitch. ook zit er een effect loop op die je aan en uit kan schakelen. Dus dan kan je daar je zoom tussen gooien wat ik met mijn boss me-70 doe en dan heb je geen last van tonesuck.

Gilliam
27 december 2012, 19:15
Als het een Top mag zijn voor dat geld... dan is dit een echte aanrader: http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=9095

Ben over mij top zeeeeeeeer tevreden... dit na vele Boogies... ;-)

Ik vrees dat dat wat buiten mijn budget valt :D



Ik heb een fender super sonic 60 watt dit jaar gekocht waar ik zeer tevreden over ben. Zit een lekker scheur kanaaltje op waar je heerlijk op kan soleren met 2 gain knoppen. En voor de clean zit er een vibrolux en en bassman schakeling op die ook heerlijk klinkt en beide goed reageren op pedalen en ook het scheur kanaal reageert goed op pedalen. Er zit alleen reverb op met veren en met buis geschakeld is helaas kan je die niet aan of uit zetten met de footswitch. ook zit er een effect loop op die je aan en uit kan schakelen. Dus dan kan je daar je zoom tussen gooien wat ik met mijn boss me-70 doe en dan heb je geen last van tonesuck.

Deze zou ik eens moeten gaan uittesten. Heb enige tijd geleden nog een Fender (transistor) versterker weggedaan voor te weinig geld, en heb daar toch wat spijt van.. Hoop dat hij ook klinkt in combinatie met een niet-fender gitaar.

Robin...
27 december 2012, 21:12
Ik vrees dat dat wat buiten mijn budget valt :D




Deze zou ik eens moeten gaan uittesten. Heb enige tijd geleden nog een Fender (transistor) versterker weggedaan voor te weinig geld, en heb daar toch wat spijt van.. Hoop dat hij ook klinkt in combinatie met een niet-fender gitaar.

ik heb ook een fender transistor versterker maar dat is er niet mee te vergelijken ,want dit is gewoon op een heel ander niveau. Ik heb hem op een fender stratocaster, gretch, sg en les paul gespeeld allemaal bevalt die heel goed op een eigen manier. Maar op mijn stratocaster klinkt die voor mij toch wel het mooist. Ik zeg probeer hem uit en kijk wat je ervan vindt.

Trouwens een vraagje. Wat voor stijl speel je?

Gilliam
27 december 2012, 21:16
ik heb ook een fender transistor versterker maar dat is er niet mee te vergelijken ,want dit is gewoon op een heel ander niveau. Ik heb hem op een fender stratocaster, gretch, sg en les paul gespeeld allemaal bevalt die heel goed op een eigen manier. Maar op mijn stratocaster klinkt die voor mij toch wel het mooist. Ik zeg probeer hem uit en kijk wat je ervan vindt.

Trouwens een vraagje. Wat voor stijl speel je?
Ja dat dacht ik al ;). Zal eens kijken of ze hem in winkels in de buurt staan hebben.

En juist, dat was ik vergeten te posten in het begin!

Ik speel voornamelijk rock / hard-rock, met misschien soms wat metal-achtige licks, maar het blijft vooral bij stevige, snelle rock-solo's. Heb tien jaar klassiek gitaar gespeeld aan de muziekacademie (afgestudeerd met 90%, aww yeah), en speel nu in een rockgroep genaamd Point Execute. Dringend nieuwe demo's nodig, en er komen ook weer wat nieuwe optredens, dus een nieuwe versterker leek me wel een goed plan!

Misery Signals
27 december 2012, 21:24
Ik heb er wel een aan te bieden :-)
Moet dat nou iemand doen bij elke topic waarbij iemand een amp zoekt? Daar is toch Martplaats voor?
Los daarvan is 1000 een bedrag waarvoor je wel dat hebt.

MS

Misery Signals
27 december 2012, 21:25
Wel wat hebt dus... Tweedehands Mesa combo of H&K...

MS

tillens
27 december 2012, 21:32
Wat voor sound zoek je? Moet het stock zijn of mag het ook exotisch zijn... ? Kijk eens naar Marshall, Brunetti of Mesa. Of koop een Mathcless Independence.

Misery Signals
27 december 2012, 22:02
1000 euro remember :)

MS

Gilliam
27 december 2012, 22:08
1000 euro remember :)

MS
1000euro is een absoluut maximum he ;) minder mag natuurlijk altijd, ik heb geen geld teveel :p.

Op de vraag welke sound ik zoek, you tell me! Dat kan ik niet echt verwoorden. De vette sound van MattRach en Phil X vind ik persoonlijk wel prachtig. En wat betreft cleane sounds klinken Fender en Vox versterkers mij wel goed!

JohnLord
27 december 2012, 22:30
Moet dat nou iemand doen bij elke topic waarbij iemand een amp zoekt?


Geintje joh! TS woont 300 km hier vandaan, dacht dat dat wel duidelijk zou zijn :stop:

Misery Signals
27 december 2012, 22:31
Haha pas op voor een goede amp doe ik dat. Ik check niet echt locaties :|

MS

JohnLord
27 december 2012, 22:31
Wie kan me een degelijke lampenversterker (combo of stack) aanbieden tegen een degelijke prijs (dat is dus liefst niet boven de 1000euro)?

Mvg,
Gilliam

Reactie op vraag van TS dus...

Gilliam
27 december 2012, 22:42
Reactie op vraag van TS dus...

Hmm dat heb ik misschien verkeerd verwoord.. Het is niet erg als er hier aanbiedingen worden gedaan die binnen mijn vraag vallen hoor, maar ik bedoelde eigenlijk wel "aanraden" ipv "aanbieden", mijn excuses!

tillens
28 december 2012, 00:19
ow sorry ja.

Als je die dude goed vind die je noemde koop een single rectifier. Oow wacht... :) nee das dus hi gain dus ge moet wel ri mesa of marshall denken...