PDA

View Full Version : Hoge ruissssss



Floris.
26 december 2012, 14:59
Beste Gitaarnetters,

Ik heb een probleem met mijn pedalboard, dat er als volgt uit ziet: Crybaby GCB-95 -> Boss DS-2 -> Danelectro Daddy o -> Sovtek Big Muff -> Danelectro FAB Echo-> Boss Rc-2. het board word gevoed door een gewone adapter, met daaraan een daisy chain (behalve de Muff op batterijen) . Nu heb ik het volgende probleem, als ik mij board gebruik hoor ik een hoge ruis, zelf als mijn pedalen uit staan. Ik heb net een beetje geklooid om te kijken of het misschien iets met de volgorde te maken kan hebben, maar dit bleek niet het geval. als ik alleen de crybaby en de muff gebruikte had ik er geen last van. Maar als ik bijvoorbeeld de echo en de cybaby samen gebruikte had ik er wel weer last van. heeft iemand een idee waardoor deze ruis ontstaat?

ErikM
26 december 2012, 15:13
In mijn ervaring is de rc-2 een van de lastige klanten qua ruis en hoge piep. Ik zou die er eerst eens experimenteel tussen uit halen. En natuurlijk later eventueel in een truebypass loop zetten.

Trouwens gewone adapters willen bij hoge stroomafname ook ruis veroorzaken. Hoge stroomafname is voornamelijk digitaal spul, zoals echo, rc2 en bijna alles van line 6 ;-)

JohnLord
26 december 2012, 18:42
Gewone adapter, wat bedoel je daarmee? Geen geisoleerde uitgangen, kan soms aanleiding zijn tot ruis. Soms willen drive pedalen apart gevoed worden. Probeer eens alle pedalen met batterij te voeden. Zo maar wat dingen die in me opkomen.

ErikM
26 december 2012, 21:17
Ik nam aan zo'n ding die in het stopcontact gaat... Van boss of zo

Floris.
27 december 2012, 00:51
Ja, gewoon zo'n stekker die je bij de muziekwinkel koopt, speciaal voor effecten. Daaraan zit de daisy chian. De looper heeft trouwens geen invloed op de ruis. Ik ga morgen eens wat batterijen halen om te kijken of dat wel werkt!

the sure thing
27 december 2012, 07:51
Gewone adapter, wat bedoel je daarmee? Geen geisoleerde uitgangen, kan soms aanleiding zijn tot ruis. Soms willen drive pedalen apart gevoed worden. Probeer eens alle pedalen met batterij te voeden. Zo maar wat dingen die in me opkomen.

Ik heb een PP2+. Vanuit een output voed ik soms ook 2 pedaaltjes. Zou dat ook ruis kunnen veroorzaken?

onrust nv
27 december 2012, 11:25
Je moet een gewone adapter met spoel erin nemen(zo'n zwaardere) geen schakel adapter. Die geven vaak rommel in je geluid.
Dus de oudere boss adapters, ibanez ac109, maxon ac109 enz. De onespot is helaas een geschakelde voeding.
En de RC-2 misschien zijn eigen voeding geven omdat die nogal de nodige mA's nodig heeft.

Dirk_Hendrik
27 december 2012, 13:00
Rus of brom?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?38500-Ruis-en-brom-het-verschil-voorkom-spraakverwarring

KoenB
28 december 2012, 01:49
Rus of brom?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?38500-Ruis-en-brom-het-verschil-voorkom-spraakverwarring

Duitser



10tekens