PDA

View Full Version : Wonderwall guitar+vocal cover



tomheerkens8
26 december 2012, 12:11
Ik heb een zangeres uitgenodigd om dit op te nemen want ik kan niet zingen :p


https://www.youtube.com/watch?v=2Z_JNmRbarc

hjh360
27 december 2012, 00:37
Wat moet hier over gezegd worden?

Geen kwade bedoelingen, maar dit is echt het simpelste van het simpelste. Op Youtube staan er miljoenen van dit soort covers, en niks, maar dan ook echt niks, maakt jouw cover onderscheidend.

Als je er bij zegt dat je net 2 weken gitaar speelt zou ik zeggen top, ga zo door. Maar om dit nou 'blanco' op een forum te zetten, daar snap ik de bedoeling niet echt van.

Dacht sowieso dat dit hele sub-forum bedoeld was voor originele, zelfgeschreven stukken muziek (of dan in ieder geval een cover die wat extras biedt, zoals een eigengemaakte versie ervan). Niet willekeurige youtube cover artiesten die wat extra views wensen.

Dat was mijn rant van de dag. Laat het je niet beïnvloeden, ga vooral door met muziek, maar post voortaan een topic met wat meer inhoud svp. :ok:

Rizz
27 december 2012, 00:46
Als je even de moeite had genomen hjh360, had je in dit subforum nog zeker 15 topics van hem gevonden met wat meer "inhoud". Je commentaar is daarom nogal overbodig..:stop:

Bijzonder is het niet, maar hij heeft er duidelijk plezier in en dat is belangrijker dan al de inhoud in de wereld..

Duhsjaak
27 december 2012, 04:24
Hi T
Ik kijk graag naar vorm en inhoud. Daarbij valt op dat mijn persoonlijk voorkeur altijd uitgaat naar eenvoud en naar muziek waar het plezier afspat.
In dat opzicht sluit ik mij graag aan bij Rizz.

Dat neemt niet weg dat ik graag zou horen dat je eens scherp luistert naar de klank van je gitaar. Die vin ik hier ehm......
Kan er de vinger niet direct op leggen, maar je hebt wel eens wat gepost waarvan ik de klank mooier vond. Misschien gewoon een andere pup. Hier: Doffig, anoniemig, moet met dezelfde gitaar beter kunnen.

En is het geheel (stem en gitaar) gewoon met 1 microfoon opgenomen? De dame haar stem verdient wel wat beters dan de behandeling die ze nu krijgt.

Je bent nu behoorlijk op elkaar afgesteld met dit nummer. Als je nou es een oproep plaatst voor iemand met een home recording Boss of Tacam ding en die daar nou eens een uurtje of twee of drie in wil steken. Gewoon, niks overdreven. Naar binnen walsen, bakkie koffie, praatje pot, sound check, twee keer opnemen (het klinkt alsof de dame niet echt veel ervaring heeft, dus je moet je afvragen wat er van de stem overblijft als je het haar vijf keer laat zingen), beetje galm/repeat er achter, mixen en klaar. CDtje fikken of via WeTransfer naar alle slachtoffers....

Moet je eens kijken wat je in één middag voor elkaar krijgt. Hetzelfde nummer, de zelfde mensen, dezelfde gitaar. En je speelt HJH het snot voor de ogen.

En niet te self consious/je teveel op je vingers gekeken voelen. Gewoon spelen voor de lol, want alleen dingen die leuk zijn worden een succes.

En laat HJH maar huilen: Sorry, ik ben een zak geweest. Jullie doen het wèl leuk.

Maar dan eerst maar eens gaan concentreren op een mooi geluid. En als je dat nailed hebt maar weer eens gaan zeulen met een camera. Want alles tegelijk: Je bent toch geen wijf? Nou dan, waarom denk je dan dat alles tegelijk een succes wordt? Ik zeg: Niet doen. Het heet hier sounds. Da's natuurlijk niet voor niks. Eerst dus die sound mooi.

Go go go vriend, en je vriendin ook.
Vriendelijke groet, Gus

tomheerkens8
28 december 2012, 11:36
Wat moet hier over gezegd worden?

Geen kwade bedoelingen, maar dit is echt het simpelste van het simpelste. Op Youtube staan er miljoenen van dit soort covers, en niks, maar dan ook echt niks, maakt jouw cover onderscheidend.

Als je er bij zegt dat je net 2 weken gitaar speelt zou ik zeggen top, ga zo door. Maar om dit nou 'blanco' op een forum te zetten, daar snap ik de bedoeling niet echt van.

Dacht sowieso dat dit hele sub-forum bedoeld was voor originele, zelfgeschreven stukken muziek (of dan in ieder geval een cover die wat extras biedt, zoals een eigengemaakte versie ervan). Niet willekeurige youtube cover artiesten die wat extra views wensen.

Dat was mijn rant van de dag. Laat het je niet beïnvloeden, ga vooral door met muziek, maar post voortaan een topic met wat meer inhoud svp. :ok: Ok dat is jouw menig die mag je hebben maar vind hem niet oprecht maar dat terzijde ik post over paar dagen weer een cover maar dat is alleen een gitaar cover van een acdc solo ben benieuwd wat dan de reacties zullen zijn,of mag dat niet wat dat is zeker overbodig

tomheerkens8
28 december 2012, 11:37
En rizz en duhsjaak bedankt voor het eerlijke commentaar :) gr tom