PDA

View Full Version : Old Friends (simon and garfunkel) solo fingerstyle gitaar This years seasons greeting



Harald
25 december 2012, 18:50
Iedereen de beste wensen voor 2013, en prettige feestdagen.

Na een testopname bleek mijn vermoeden te kloppen... Stop the cavalry is als solo stuk net wat te vlak. En dit jaar zo veel mensen tegen het lijf gelopen die ik al jaren niet meer gezien had dat dit nummer ook wel toepasselijk was. De opname is trouwens al uit 2010. Weet niet meer zeker of ik deze versie thuis heb opgenomen, of bij een kennis. Ik vermoed het eerste.


http://www.youtube.com/watch?v=4dIY2X41j7w

Enjoy!

Ernest01
25 december 2012, 19:02
De opname is trouwens al uit 2010. Weet niet meer zeker of ik deze versie thuis heb opgenomen, of bij een kennis. Ik vermoed het eerste.

Prachtig.... was het zo laat op de avond ? :sssh:

Mooi spel - zoals gewoonlijk. Laatste deel wat 'getikkel'. Is dat omdat het hoog op
de hals gespeeld wordt ? Of is dat een plectrum-geluid.

Jij ook de beste wensen voor 2013 !

Harald
25 december 2012, 19:19
laat op de avond? Nee, gewoon lang geleden, en ik houd dat soort dingen meestal niet goed bij... Was toen een weekend bij een vriend langs om zijn nieuwe opnameapparatuur te proberen. Daarna zelf ook zo'n ding voor tussen de mics en de pc gekocht en een groot deel later ook weer eens thuis gedaan. Nu weet ik alleen dat dat mapje op mijn pc opnames uit 2010 zijn.

Getikkel, hoog op de hals? Kom eigenlijk niet echt hoog op de hals, maar op het einde van het bookends theme speel ik de lage noten van de tweeklanken als artificial harmonics. Vermoed dat je dat bedoeld. Dan tik ik af en toe ook tegen de frets aan met mijn rechterhand nagels.

Ernest01
25 december 2012, 19:30
"Artificial harmonics", moest ik even opzoeken. Speciale techniek.....
Weer wat geleerd... en dat op eerste Kerstdag. ;)

Rizz
25 december 2012, 21:58
Mooi hoor. Na een avond zuipen en vandaag de familie over de vloer is dit een mooi afzakkertje. Ik heb weer genoten en ik zag m'n vriendin ook even haar oren spitsen terwijl ze in haar fotobewerking gedoken zat.. :ok:

Duhsjaak
26 december 2012, 10:28
Hi
Voor you and yours een mooie kerst en een heel gezellige jaarwisseling!
Vriendelijke groet, Gus

arnoldtims
26 december 2012, 10:49
Ja wat kan ik zeggen, gewoon een mooi gespeeld stukje gitaar muziek.
Lekker om mee wakker te worden op 2e kerstdag.

Jedeel
26 december 2012, 11:00
Volledig met arnoldtims eens!!!

Nog een fijne 2e Kerstdag, goede jaarwisseling en een
gezond en muzikaal 2013!!

Fusion
26 december 2012, 11:28
Lekker hoor! Gezegende Kerst allemaal.

Harald
26 december 2012, 11:44
Thanks! Geniet nog even van de kerstsfeer! Ook al kun je zowat buiten een terrasje gaan pakken...

Jedeel
27 december 2012, 17:39
Thanks! Geniet nog even van de kerstsfeer! Ook al kun je zowat buiten een terrasje gaan pakken...

Maar wel gewapend met paraplu e/o regenjas :soinnocent: