PDA

View Full Version : Ik krijg de Kurt er niet uit...



G2G
19 juni 2003, 12:56
Als ik bijvoorbeeld na de eerste drie power-chords bij smells like teen spirit zo moet xxxx, dan lukt dat bij mij precies niet zo goed. Ik weet dat ik mijn vingers van het fretbord moet halen en alleen de snaren nog aanraken, maar ik krijg met mijn squier niet de echte sound zoals ik die hoor bij smells like teen spirit of rape me.

Ligt het aan mijn goedkope gitaar of aan mijn techniek?

Caio

ColtraneMatrix
19 juni 2003, 14:01
speel met minder gain.. dit moet dat "tsjik" geluid geven
probeer dat met je bridge pickup

john.3001
24 juni 2003, 17:49
het ligt iig niet aan je gitaar

Nocki
25 juni 2003, 08:35
waarschijnlijk speel je al te goed en heb je een goede techiniek en beheersing van je instrument. ik heb veel mensen nirvana spul zien spelen en meestal zijn het echt nog beginners. nirvana speelt makkelijk weg en fouten zijn toegestaan.

ik zou zeggen laat die cobain er maar helemaal uit....

Nocki

spanky_franky
28 juni 2003, 12:34
het ligt iig niet aan je gitaar

dat is for sure .. bij mij lukt het prima met me vernaaide squiretje

Swan
28 juni 2003, 12:39
gewoon vingers gespreidt over de snaren leggen en hard aanslaan

spanky_franky
28 juni 2003, 13:41
met de juiste instellingen (niet teveel gain idd) moet het lukken..

Electrical Storm
30 juni 2003, 21:57
Ik weet wel zeker dat het niet zo hoort, maar ik gebruik altijd een wah-pedaal voor dit nummer. Voor het introotje zet je je amp op het clean-kanaal (boosted clean is nog beter) en het wah-pedaal helemaal naar voren. Je krijgt dan een fuzzy-geluid met veel hoog en weinig laag. Je kunt natuurlijk ook aan je amp gaan klooien -> Treble volop open en bass en mid zoveel mogelijk terugdraaien. Als het distortion-stuk begint trap je snel zowel je wah-pedaal uit als je footswitch. Het resultaat was bij mij redelijk... euh... bevredigend... :)

dvmutzy
1 juli 2003, 00:25
In 'journals' stond een brief van kurt aan de producer van in utero waarin hij hem vroeg de low en mid maximaal te zetten, en de high lager dan normaal. bij nevermind kan dit natuurlijk anders zijn en het kan ook zijn dat het geluid wat bij die producer aankwam door kurt juist weer op zn maximale high etc. was gezet. :razz: