PDA

View Full Version : Gat door neck pocket stratocaster



Sonny
24 december 2012, 20:00
Hey Allemaal,

Ik ben op eBay een mooie (ongelakte) Swamp ash stratocaster body tegengekomen van Mighty mite.

Het vreemde alleen aan deze body is dat er een gat van ongeveer 10 mm in het midden van de neck pocket is geboord. Het is echt een gat dus loopt door en door.

Hebben jullie dit wel eens eerder in een body gezien? En hebben jullie misschien een idee waar het gat voor dient?

Grtz Sonny

Tabula Rasa
24 december 2012, 20:11
Ja, daar hangen ze hem aan op bij het lakken denk ik. Je ziet het heel veel.

Andere vraag: Is er nog een strat onderdeel over waar je nog geen topic over geopend hebt?



:crazyhappy:

Mr.Fingers
24 december 2012, 20:36
Die gaten waren erg typisch voor de periode april-mei 1963 trouwens!

jerome
24 december 2012, 23:57
Hé Sonny, google ff op "neck tilt system" of "neck tilt adjustment" ;)

Sonny
25 december 2012, 22:01
Ja, daar hangen ze hem aan op bij het lakken denk ik. Je ziet het heel veel.

Zoiets dacht ik ook al, maar deze body is ongelakt. Dus vandaar dat ik het vreemd vond. Denk jij dat zo'n gat, de body niet minder stevig maakt dan?



Andere vraag: Is er nog een strat onderdeel over waar je nog geen topic over geopend hebt?

:crazyhappy:

Hahahaha... je bent oplettend!
Ik ben nog maar een leek op dit gebied. Ben sinds kort bezig met het bouwen van mijn eerste Strat, dus vandaar al die vragen. Ik leer een hoop van jou en de andere op dit forum en dat is een mooi iets toch :)

Sonny
25 december 2012, 22:07
Die gaten waren erg typisch voor de periode april-mei 1963 trouwens!

Hoe bedoel je... bij Fender in 1963? april-mei is maar een hele korte periode, hoe zijn ze het daarna gaan doen dan en vanwaar de overstap??

Sonny
25 december 2012, 22:08
Hé Sonny, google ff op "neck tilt system" of "neck tilt adjustment" ;)

Dit is echt een gat van de voorkant naar de achterkant van de body. Dus is geen neck tilt system.

Orpheo
26 december 2012, 00:21
Dit is echt een gat van de voorkant naar de achterkant van de body. Dus is geen neck tilt system.juist wel een tilt systeem. Google maar de exacte werking. Wat ook kan is dat het een pilot hole is voor de cnc. Niks aan de hand. Gewoon doorlopen mensen!

Duhsjaak
26 december 2012, 09:45
Die gaten waren erg typisch voor de periode april-mei 1963 trouwens!

:seriousf::seriousf:

Plus rond de zomer van 1969 ook nog. Want toen zong Crosby: 'Almost cut my hair' en dat hair kon precies in dat gat.

Ja dit is een draadje waarvan ik het nodige opsteek! Zo bewijst GN zijn waarde! Smiley!
Vriendelijke groet, Gus

Mr.Fingers
26 december 2012, 10:14
Maar dat waren CBS-gaten, en die waren 1/8" groter, teneinde de haarexpansie ten gevolge overmatig LSD-gebruik te counteren.

spirit
26 december 2012, 13:37
een gat van ongeveer 10 mm in het midden van de neck pocket is geboord.?


Dan is dit géén neck tilt system hoor!, dan had het gat in het midden tussen de onderste 2 gaten van de neckpocket gezeten.

Dit is een neck tilt system:
http://i561.photobucket.com/albums/ss59/BOD2_photos/4-Bolt-Tilt.jpg

En dit is gewoon een gat om de body op te hangen, of wat heeft gediend om de body tijdens het frezen te fixeren.
http://www.squier-talk.com/forum/attachments/misc-sale-trade-wanted/3352d1297363701t-sale-squier-body-neck-plate-img00869-20110209-2017-jpg

bat
26 december 2012, 13:47
Die 10mm is al een weggever dat het niet om een nekc tilt dinges zal gaan, daarvoor is het gat te groot.

Enfin, even googlen levert op dat dat gat eignelijk in alle Might Mite bodies zit: http://www.mightymite.com/Bodies.html

http://www.mightymite.com/Images/Bodies.gif

Het was handig geweest dat TS meteen zelf even een fotootje had geplaatst, dan was het wel redelijk snel duidelijk geweest. Waarschijnlijk dubbele functie: router en handig voor spuiten.

Sonny
26 december 2012, 21:20
@Spirit

Het is inderdaad zo'n gat als op de onderste foto.

#Bat

Die afbeelding was ik ook tegengekomen op de website van mighty mite en indd daar zit in allemaal een gat. Maar als ik bijvoorbeeld op eBay zoek naar mighty mite bodies, dan hebben ze allemaal geen gat. Dit vond k juist zo vreemd. Zal het zo kunnen dat heel veel van die bodies verkocht worden als mighty mite, maar in werkelijkheid gewoon van een onbekender merk zijn vraag ik me nu ineens af.