PDA

View Full Version : Fender stratocaster 1987



JeeGee
24 december 2012, 16:56
Hoi , Ik ik ben op zoek naar een Fender usa stratocaster, nu kan ik er een kopen uit 1987 voor € 900,00 maar ik weet of hij dit wel waard is, kan iemand me ook zeggen hoe ik foto's kan plaatsen bij deze pagina en of ik hier niet te veel voor betaal

Groeten JeeGee

stratman1976
24 december 2012, 17:02
Hoi,

Foto's plaatsen kan wanneer je eerst je foto's upload naar een fotoclient als photobucket o.i.d.
Met dit soort sites kan je dan per foto of per album een link plaatsen op deze site.
Als je dan een direct link plaatst (begint met [IMG]) kan je foto's hier zien.

Succes

witterwit
24 december 2012, 18:13
Hoi , Ik ik ben op zoek naar een Fender usa stratocaster, nu kan ik er een kopen uit 1987 voor € 900,00 maar ik weet of hij dit wel waard is, kan iemand me ook zeggen hoe ik foto's kan plaatsen bij deze pagina en of ik hier niet te veel voor betaal

Groeten JeeGee
het lijkt erop dat ze ongeveer vanaf 750 euro worden aangeboden

Montecristo
25 december 2012, 08:19
Of je er te veel voor betaald is o.a. afhankelijk het type en de staat van de gitaar. Ik vind 900 euro geen schokkend bedrag voor een USA strat van goede kwaliteit. Als die je bevalt brengt die zijn geld meer dan op.

JeeGee
25 december 2012, 11:04
http://www4.picturepush.com/photo/a/11763452/220/11763452.jpg (http://nl.picturepush.com/public/11763452)
http://www4.picturepush.com/photo/a/11763462/220/11763462.jpg (http://nl.picturepush.com/public/11763462)
Bedankt voor de tip van de fotos dit is hem/haar er zitten Fender customschop 54 pickups in

grt JeeGee

arjanb01
25 december 2012, 11:13
750 eu en geen cent meer lijkt mij. Voor 900eu kan je mooiere strats kopen.

mesaman
25 december 2012, 11:23
heb zelf een strat uit de jaren tachtig, prachtige gitaar! speelt heerlijk! best guitar ever! (en heb er zelf 50 gehad) ze is mishandeld afgeragd maar speeld en klinkt helemaal perfect voor me. vriendin voor het leven!

ik zeg prijs is iets wat je vergeet als het jou gitaar is!

hs0504
25 december 2012, 11:48
Hoewel je ze ook wel goedkoper ziet is 750E inderdaad een gangbare prijs (en dan inclusief koffer).

univibesessions
25 december 2012, 13:00
ik zeg 700 euro, 900 is echt te veel. bedenk wel dat de late 80 modellen erg goed zijn natuurlijk. Dus opzicht als je deze tussen de 700-800 kan kopen, redelijke goede deal!

Pepe
25 december 2012, 13:26
De EE serial kan van '87 tm 89' zijn, je moet hem openmaken voor het juiste jaartal. 750 lijkt me een prima prijs. Beetje allemans gitaar, minder persoonlijkheid dan de Fullertons maar nog wel de alder body.

Fenderfan
27 december 2012, 00:13
Misschien een beetje dubbelop wat ik zeg maar toch.
Tis eigenlijk heel simpel. Als je vandaag de dag een nieuwe fender wilt kopen met de kwaliteit van deze strat kom je in de custom hoek uit en kijk je tegen 2000-3500 euro aan.

Met een vraagprijs van 900 zit verkoper (denk ik) te denken aan 800-825.
Dat zou ook niet te veel zijn, want je hebt er een vriend voor het leven aan.

Misschien een nuttige toevoeging: Voor een iets groter of zelfde bedrag kun je met een beetje mazzel een strat-plus scoren. Is nog leuker.

Pepe
27 december 2012, 00:31
Er is geen enkele reden waarom deze gitaar "customshop kwaliteit" zou zijn, dat geldt hoogstens voor de vroege Corona reissue's, het zijn gewoon gitaren van een lopende band.

jutter
27 december 2012, 00:40
Er is geen enkele reden waarom deze gitaar "customshop kwaliteit" zou zijn, dat geldt hoogstens voor de vroege Corona reissue's, het zijn gewoon gitaren van een lopende band.

Was toen de EE serie niet de goedkopere serie?

Pepe
27 december 2012, 01:14
Ik heb een EE gehad, gewoon een standard strat, een verklaring zou zijn dat het een export model voor Fender Duitsland is hoewel er genoeg EE's in de USA opduiken... vaag. Keurig gebouwd maar niks bijzonders.

Fenderfan
27 december 2012, 23:22
Er is geen enkele reden waarom deze gitaar "customshop kwaliteit" zou zijn, dat geldt hoogstens voor de vroege Corona reissue's, het zijn gewoon gitaren van een lopende band.

Customshop gitaren komen ook gewoon van de lopende band Pepe. Maar dat weten maar weinig mensen.
Iedereen kenner weet dat de Strats en Teles bij de start van Fmi buitengewoon goed waren. Omdat ze de markt opnieuw moesten veroveren. De usa standard van vandaag heeft zeker niet de kwaliteit van deze strats. Dat durf ik met een gerust hard te zeggen. De volgende halte in de winkel is de custom-shop.
Dat er in de custom-shop meer lekkers te krijgen is dan dit soort snoep....dat weet ik ook wel en dan snap ik je wel.

Pepe
28 december 2012, 00:40
De Custom shop is een breed begrip natuurlijk, er komen grote series vandaan maar ook gitaren waar 1 employee aan werkt. Toen ze begonnen was het echt alleen maar unica's. de relics veranderde de hele opzet. In het begin was het ook helemaal niet het idee dat de relics beter waren dan de reissue's, alleen treated. Sowieso, het hele idee dat een Customshopper een betere gitaar dan hun standard of reissue zou zijn hoor ik Fender zelf nooit roepen. Alleen een kleinere oplage en meer mogelijkheden.

Chris Winsemius
28 december 2012, 01:01
ze wekken wel de schijn (als je heel precies leest).....

Eko
28 december 2012, 10:25
Standaard strat met modificatie is gewoon een gebruiksvoorwerp en voor verzamelwaarde niet interessant. Afhankelijk van kleur en of de koffer er bij zit zal het ca 800,- kunnen zijn. Als je hem graag wilt hebben mag je rustig iets meer betalen , doen we allemaal wel eens.
Het is geen Fullerton en dus niet te vergelijken met een Customshop zoals veel mensen graag doen. Niet iedere oudere gitaar is een verzamelstuk. Ze zijn dat alleen dan nog als ze geheel origineel zijn. Alle zgn. upgrades ten spijt is het altijd downgraden qua verzamelwaarde. Maar daar koop je hem , denk ik , niet voor.

jutter
28 december 2012, 11:05
De Custom shop is een breed begrip natuurlijk, er komen grote series vandaan maar ook gitaren waar 1 employee aan werkt. Toen ze begonnen was het echt alleen maar unica's. de relics veranderde de hele opzet. In het begin was het ook helemaal niet het idee dat de relics beter waren dan de reissue's, alleen treated. Sowieso, het hele idee dat een Customshopper een betere gitaar dan hun standard of reissue zou zijn hoor ik Fender zelf nooit roepen. Alleen een kleinere oplage en meer mogelijkheden.

Met je eens. Zelf heb ik een aantal CS'ers gehad. Puur beoordeeld op geluid en bespeelbaarheid is een Standard zeker niet minder/slechter. Maar omdat er CS op staat en duurder is, DENKT men dat het wel beter moet zijn. Ik speel nu een tijd op een Standard Tele die ik minstens zo goed vind als een CS.

witterwit
28 december 2012, 11:09
export model; goedkoopste uitvoering, alleen in originele "nieuwstaat" 750-800 euro maximaal