PDA

View Full Version : Bas van Bas van Di-rect



prs
19 juni 2003, 12:52
Hallo allemaal,
wie weet wat het merk en type is van deze bas van bas van wageningen, de bassist van Di-rect.?
Sorry voor de kleine foto.
hopelijk kan iemand het mij vertellen.
http://www.hedon-zwolle.nl/pics/0211direct/direct04b.jpg

Groeten
PRS

AntY
19 juni 2003, 12:56
fender precision bas deluxe (?), in ieder geval een precision met de zogeheten "PJ"-type elementen, dat wil zeggen een precision element bij de hals + een jazz element bij de brug

Laus
19 juni 2003, 13:05
vrij standaard fendertje idd. hij speelt wel lekker trouwens.





(jammer van de kutmuziek en die slechte zanger...)

De Teng
19 juni 2003, 13:44
Juis PJ basje ja, is ie nou echt zo goed, valt toch ook wel mee?

Verder zuigt de muziek flink ja, niet best. Idd vooral de zang ja.

Clunk
19 juni 2003, 13:48
tiz een jazz bass met emg elementen zag ik laatst bij pure.. owja, een fender natuurlijk :P

Chris Wolstenholme
19 juni 2003, 14:26
volgens mij zouden ze die vent amper missen bij de band, hij staat zo verdommend zacht altijd :???:

AntY
19 juni 2003, 14:30
ja maar diep in zijn hart is hij een ruige slapper, dat zag ik ooit op een saaie middag op TMF :roll:

Easy Rider
19 juni 2003, 17:59
Kunnen jullie dat zien op die foto???
Het is iig een P-bass...
Geweldige band is Di-Rect niet nee, maar ze verdienen er wel leuk mee... :x
Hij kijkt wel altijd zo lekker slim he, die bassist. :D

EZ

Clunk
19 juni 2003, 18:05
hij is sloom, staat er altijd zo duf bij :P

bassopotmus
19 juni 2003, 18:20
Nee, volgens mij heeft het een dubbel J element, dus een jazz bass.
Het heet indd de slagplaat van wat het schijnt een fender P-bass. Zag ik ooit in een clip. Hij liet wel een bas bouwen bij Peel Dellen,. die witte soort van jazz, met een warmoth hals dus een echt Fedner logo. Volgens mij is dit ook een zelfbouw iets.

Kan je die gast niet mailen??

emielow
19 juni 2003, 19:28
Juis PJ basje ja, is ie nou echt zo goed, valt toch ook wel mee?

Verder zuigt de muziek flink ja, niet best. Idd vooral de zang ja.

ik vin dat juist de zanger een beetje boven de rest uit steekt. die bassist doetut leuk, en die andere gitarist die zichzelf bijnaamd met de o zo originele naam spikey is helemaal een domme lelijke debiel.

en trouwes bassoptototmtomomuussusmsous, ut is wel een p-bas, een jazz heeft toch echt een heel andere vorm vande body

JV
19 juni 2003, 19:35
http://www.di-rect.com/_images/fotoEVA/band9.JPG

het is toch echt een jazzconfig

emielow
19 juni 2003, 19:48
een jazz heeft toch een meer schuine achterkant?

Clunk
19 juni 2003, 21:19
ik zei ook al dat het een jazz was, ik zag het egt goed .. bij dat live concert, op mtv pure, met emg elementen, misschien zelf laten modificeren ofzo...
enneh, misschien was het een p??? ik ben niet zon ster op gebied van fenders... :P

wim60
19 juni 2003, 21:46
hals:22 frets de luxe jazz of precision
body:precision
volume en tone regelaars:de luxe precision(american)
elementen:jazz
Kortom toch een speciaal basje en volgens mij aangepast door dit ventje die waarschijnlijk toch wel weet wat hij wil, en van mij iets meer respect krijgt alleen al daarom, hij staat ook met die leipe gitarist die konstant staat te springen,laat hem maar rustig zijn partijtje spelen,zal later zeker wel wat anders gaan doen!

De Teng
19 juni 2003, 22:03
Di-Rect vind ik maar kut, van die slappe lijnen.

Nu hadden ze innovatie! Zelfs een tokkelloopje ipv de akkoorden, nou Eureka! Applaus voor jezelf.

skabouter
19 juni 2003, 23:28
hehe, ik vind die bas zo`n sukkeltje om te zien. opzich zijn die anderen qua uiterlijk vertoon nog redelijk representatief. maar die bas vind ik echt zoooon boer. die hoort gewoon achter de 12 jarige breezah snolletjes aan te gaan :D

maar wel een super coole basgitaar. waar zouden die 4 pots nou voor zijn ?

De Teng
20 juni 2003, 08:07
vol/vol bas/treble? of vol/mix bass/treble? Toch vrij normaal, tenminste, I think.

Idd, al die loosertjes moeten maar achter die vrouwtjes aan, bereiken ze ook nog wat in het leven. Muzikaal NL is echt niet blij met die flutband.

Laus
20 juni 2003, 18:03
hij bast best aardig hoor. alleen in het format (wat Di-rect toch echt is) heeft hij niet te de ruimte om te laten zien wat ie kan. Soms live een beetje. Maar hun muzak is daar ook niet geschikt voor.

De Teng
21 juni 2003, 10:54
Dat vind ik een beetje onzin, je kunt onder veel dingen leuke baslijntjes verzinnen en creatief zijn. 't Blijft een band met zaadmuziek, maar als je niet creatief genoeg bent om daar wat leuks van te maken...tja..

basswasp
21 juni 2003, 12:31
Precies, in de tijd dat ik in een punkband zat, gooide ik er ook allerlei funkloopjes doorheen en dat klonk best aardig. Voornamelijk achtste noten spelen is zo fantasieloos.

bassopotmus
21 juni 2003, 20:50
Juis PJ basje ja, is ie nou echt zo goed, valt toch ook wel mee?

Verder zuigt de muziek flink ja, niet best. Idd vooral de zang ja.

ik vin dat juist de zanger een beetje boven de rest uit steekt. die bassist doetut leuk, en die andere gitarist die zichzelf bijnaamd met de o zo originele naam spikey is helemaal een domme lelijke debiel.

en trouwes bassoptototmtomomuussusmsous, ut is wel een p-bas, een jazz heeft toch echt een heel andere vorm vande body


shut the fuck up..I right, your wrong!!
tis indd wat customs..best geinig

hurrum
22 juni 2003, 16:00
In de laatste OOR antwoordt Bas van direct op de vraag "jullie zijn nu net van school?":
ŽIk was net naar het conservatorium gegaan. Basgitaar en opnametechniek. Ben ik weer mee gestopt om me volledig op Di-rect te richten.`

bathmutz
22 juni 2003, 16:27
Direct, ja ik zag ze met een limo aankomen toen ik even bij Rockpalace was in DenHaag. Ik had ze uitgelachen omdat het echt een lelijke limo was, met zo'n neplogo erop. :)

Laatst ook in De Paap was een coverbandje bezig, direct was er ook en toen wouden hun perse even een nummertje doen, alleen dan zonder die bas want hij was er niet. die bassist van dat coberbandje kende heel het nummer niet, maar groovde aardig langs die saaie pingel stukjes, hahaha!

Als je het mij vraagt arrogante gasten, maar goed, dan moet je het wel vragen. :roll:

BathMutZ

Semafoor
22 juni 2003, 17:00
Dat vind ik een beetje onzin, je kunt onder veel dingen leuke baslijntjes verzinnen en creatief zijn. 't Blijft een band met zaadmuziek, maar als je niet creatief genoeg bent om daar wat leuks van te maken...tja..

Het is een beetje goedkoop om direct hierop af te kraken vind ik. Dat je de uiteindelijke muziek kut vind kan natuurlijk altijd. Maar bands zoals oasis en the roots blinken ook niet uit in creatieve baslijnen, toch hebben ze bassisten van niveau en staan de nummers als een huis.
En zoals je o.a. hier hebt kunnen lezen is het nog vrij lastig om aangenomen te worden op een conservatorium, ga er maar vanuit dat die jongen wel wat kan pingelen.
Oke, dat ze een omhooggewerkt ego hebben mag dan zo onderhand wel kloppen, maar dat zou jij waarschijnlijk ook hebben als het je zo zou vergaan ;).

Chris Wolstenholme
22 juni 2003, 17:12
pcies :D


wat zou jij doen, je bent lelijk, sloom, en toch wil ieder wijf je wel hebben?


:D moehaha


neemt niet weg dat enige creativiteit welkom is, ik kan me amper voorstellen dat hij veel lol heeft in zijn gigs, met je rug naar de fans beetje spelen.

basswasp
22 juni 2003, 22:49
http://www.gitaarnet.nl/magazine/gitaarvan/basvanwageningen/basvanwageningen.php3

Luister naar het mp3'tje en je hoort dat hij weldegelijk kan spelen, wat ie in Di-rect doet is me een raadsel...

Clunk
22 juni 2003, 23:26
volgens mij heeft die gozer geld zat, en dan zegt ie dat ie een fender uit de jaren 60 of 70 wil.. en tja, dat mp3tje, leuk, maar niet super ofzo, ik bedoel, dat kennik ook nog wel :P

*oeh wat voel ik me weer koel* :P

ach, hij doet zn ding toch in die band? ik vind er alleen geen ruk aan :D gehheeh

basswasp
23 juni 2003, 10:41
en tja, dat mp3tje, leuk, maar niet super ofzo, ik bedoel, dat kennik ook nog wel :P
Zo makkelijk kom je er niet vanaf, nu wil ik horen dat jij dat ook kan ;)
Mp3 van Clunk graag :)

De Teng
23 juni 2003, 10:56
Idd, dat mp3tje is zeker niet verkeerd nee. Hij moet maar een andere band zoeken vind ik ;) Moet ik nog van Clunk zien. Wel veel compressie en chorus... houd ik niet zo van. Wacht.. ik heb nog een mp3tje van mezelf eens ingespeeld met wat baswerk van me. 't Is half improviseren hoor, dus don't blame the rythm. Met een drumkit ernaast is het idd veel handiger...enjoy!

http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/Teng%20Meets%20Miller.mp3

Clunk
23 juni 2003, 12:17
en tja, dat mp3tje, leuk, maar niet super ofzo, ik bedoel, dat kennik ook nog wel :P
Zo makkelijk kom je er niet vanaf, nu wil ik horen dat jij dat ook kan ;)
Mp3 van Clunk graag :)

nou, misschien ken ik zoiets wel regelen, maar ik heb zelf niet egt goede opname apperaatuur, verders ook geen site, maar ik kon bij iemand van jullie posten he?

L:DL

Clunk
23 juni 2003, 12:21
zeg teng, waarmee neem jij eig op?>

basswasp
23 juni 2003, 12:21
Mooi mp3tje; goed baswerk en een goede sound 8-)

basswasp
23 juni 2003, 12:35
en tja, dat mp3tje, leuk, maar niet super ofzo, ik bedoel, dat kennik ook nog wel :P
Zo makkelijk kom je er niet vanaf, nu wil ik horen dat jij dat ook kan ;)
Mp3 van Clunk graag :)

nou, misschien ken ik zoiets wel regelen, maar ik heb zelf niet egt goede opname apperaatuur, verders ook geen site, maar ik kon bij iemand van jullie posten he?

L:DL
Mijn eerste opnamen kwamen ook op een cassette via een ghetto blaster met een computermicrofoontje erbij. Deze opnamen zette ik dan later weer over op m'n computer. Verder heb ik nog opgenomen door een zangmicrofoon voor m'n speakerkast te zetten en door m'n bas direct in de micrfooningang in m'n computer in te pluggen. Nu neem ik op door de DI-out van m'n versterker naar de line-in van m'n computer te laten lopen.

Het resultaat is dat je altijd jezelf weer terughoort, kwaliteit maakt niet zoveel uit. Het beste is om via een DI te werken, heb je deze niet dan kan je via een goedkoop verloopplugje je basgitaar direct in je computer pluggen.

Uiteraard kan je bij mij je mp3'tje kwijt, zolang hij niet groter wordt dan 5 mb (hier zou je meer dan genoeg aan moeten hebben). Als je 'm afhebt dan mail je maar, ik zal dan even een e-mailadres geven waar ik grote attachments op kan ontvangen of je stuurt 'm via msn.

Succes ermee

De Teng
23 juni 2003, 13:06
Basswasp, voor het geval dat het comliment voor mij was, thanks. Ik vond het zelf ook wel lekker grooven en als je het met een ritme meedenkt kan het wat zijn. Overigens gebruik ik een dergelijke groove voor een nummer van ons, als we een goede instrumentale opname hebben dan post ik hem eens. Knalt van de planken af op het podium.

Ik neem op met mijn T-max via de DI uitgang. Dan in een Notepad van Spirit Folio (zo'n klein mengpaneeltje) de compu in. Done. Gitaar neem ik trouwens op ongeveer dezelfde manier op, maar dan met een mic ipv DI uitgang.

basswasp
23 juni 2003, 15:06
Ja dat compliment was voor jou, maar inmiddels hadden er al 2 mensen eerder gereageerd.

Waarom ga je trouwens vanuit de DI eerst naar Notepad en dan naar je computer i.p.v. direct vanuit je DI naar je computer? Of is dit omdat je ook andere instrumenten wilt opnemen vanuit je Notepad?

De Teng
23 juni 2003, 15:40
Ja, de gitaarmic gaat daar ook in, maar bedenk ook dat een notepad het signaal een beetje gecontroleerd houdt he? Je moet wel veel verloop stekkertjes kopen, wil het allemaal in je geluidskaartje passen. Bovendien maakt je notepad het signaal stereo...

Clunk
23 juni 2003, 17:39
oeh, ok, thanx voor de tips, tja, wat ik nu doe is met mn mp3 spelertje, maar die mic is ultra gevoelig, en hij kan niet meer dan 300kb ofzo opnemen, duurt maar een minuut, en dan kapt ie, dus ik zal ff kijken voor kabels enzo... dak em in de pc plug... want dit is nix zo :'(

ghehee, jippie, dan komt me eerste gepubliceerde groove op het internet

(ga ik em wel eerst laten copy-righten, want anders jatten jullie em nog:P *kiddn*)

Jeremy B.
11 juli 2003, 15:15
Nou ja... om ff op 't topic terug te komen...

ik heb nog ff doorgelezen, maar we weten nog niet wat z'n bas config is van z'n Pbass/Jbass???

vanavond sta ik met m'n band in 't voorprogramma van Di-Rect en zal ik 't 'm ff vragen. Ik laat 't morgen ff weten.

J.

bassopotmus
11 juli 2003, 22:32
Doe eens, hopelijk issie relax en lult wat basstalk...Hij schijnt de normale in die band te zijn. Ook respect dat hij custom doet en niet een mode freak is als "spike...pffff wat een naam" met zijn meesa en PRS..

JoVe
12 juli 2003, 20:54
Hmm nou als ik het geld had zou ik ook een PRS kopen, zijn mooie gitaren hoor, met een mesa versterker erbij. BTW volgens mij heeft ie helemaal geen prs.

bassopotmus
13 juli 2003, 12:08
jawel een blauwe custom 22, met een racestreep band....dat ik het weet is al heel erg

Venomer
14 juli 2003, 09:46
(knip)

vanavond sta ik met m'n band in 't voorprogramma van Di-Rect en zal ik 't 'm ff vragen. Ik laat 't morgen ff weten.

J.

En de uitslag is..?

JoVe
14 juli 2003, 13:48
jawel een blauwe custom 22, met een racestreep band....dat ik het weet is al heel erg

Euhm dat is een Gibson Les Paul DC, tenminste als je deze bedoelt:
http://www.di-rect.com/_images/fotoEVA/band9.JPG

Ach jezus wat lekker boeiend ook allemaal.

Bazz
14 juli 2003, 15:49
Die gitaar van Bas is een custom van Peer Dellen, was toevallig in Rock Palace toen hij ermee binnen kwam

bassopotmus
14 juli 2003, 19:44
ach wtf ook..het zal wel..

Wauw ik ga posten in RP, mishcien komt bas zelf wel eens binnen, vraag ik em eens alles over zijn custom, mishcien mag ik er zelfs op spelen!!! volgens mij is het bijna een standaard Fender die wat is geupgrade

Jeremy B.
15 juli 2003, 01:02
hey gasten... ik heb 'm niet gesproken... wel met de rest van de band, maar bas was te druk met z'n vriendin en z'n skateboard. Aardige gasten overigens, ik heb een hele andere kijk op ze gekregen.

In augustus spelen we weer met ze en dan zal ik 'm ff aan z'n oren trekken.

J. :o