PDA

View Full Version : Nieuwkomer Doublet from Belgium !



doublet
22 december 2012, 19:52
Beste Gitaarfreaks,

Mijn naam is Christophe Doublet en stel me graag even voor op het forum.
Ben woonachtig in Oost-vlaanderen en 27 jaar.
Ben al van vroeger een grote muziekliefhebber , mede dankzij mijn pa meegekregen.
Blues en Rock&Roll gaat mijn voorkeur naartoe , al kunnen alternative rock/post rock mij ook wel bekoren.
Ik ben van het principe dat je in elke muziekstijl mooie songs terugvindt.

Heb lang gedroomd om gitaar te kunnen spelen maar door mijn oude sport (quadcross ) eigenlijk nooit de tijd en budget voor vrijgemaakt.
Ondertussen is dit dus wel gelukt en ben in Juli 2012 van start gegaan met mijn acoustische Tanglewood bij mijn gitaarleraar.De basisakkoorden gingen er vrij vlot in en de drang om elektrisch te gaan werd te groot :punk:

Dus via een vriend zijn tweedehands Fender Tele Blacktop aangeschaft met een Superchamp x2 combo erbij en de kamer was snel niet meer zo goed geisoleerd als voordien gedacht :)

Nu na 6 maand ben ik redelijk tevreden met mijn ontwikkeling , maar ben nog een leek in alles wat effecten en PA is.Ben nu op zoek naar allerhande info over effectenpedalen en dergelijke om naar een toffe sound op zoek te gaan.

Dus alle tips en info zijn meer dan welkom.

Alvast bedankt en top forum trouwens.

:stop:

Duhsjaak
27 december 2012, 02:48
Hi Christophe
Iedere elektrische plank legt genadeloos de bouwkundige lekken in onze huizen bloot. Persoonlijk woon ik in een 7 onder 1 kap (hier in noord-holland ook wel rijtjeshuis genoemd) dus ik weet daar wel wat van.
Als je wat wil verbeteren aan die situatie, zoek dan ook eens onder 'suskasten' hier op dit forum. Een mede GN'er heeft daar fraaie bouwtekeningen geplaatst die het acoustisch lekken van de ramen tegengaan.

Persoonlijk tel ik mijn zegeningen. Sinds de intrede van de gitaar wordt ik stukken minder aangeklampt door buren met loze praatjes over het weer, wat het effectief boodschappen doen erg bevordert.
Welkom!
Vriendelijke groet, Gus

macwilliams
27 december 2012, 07:43
Hoe harder de versterker gaat des te duidelijker wordt hoe lek een betonnen muur kan zijn.
Succes met het isoleren en welkom!