PDA

View Full Version : Het grote TC electronic Flashback waarderingstopic



telecastermaster
22 december 2012, 15:21
Ik heb sinds een tijdje een TC-E FB en ik moet zeggen dat ik bijzonder onder de indruk ben. Ik was eigenlijk geinteresseerd in de Corona chorus en die Flashback kwam mee met de ruildeal. Die Corona gaat vermoedelijk ter zijner tijd weer een keer de deur uit, maar die flashback houd ik. Potver, wat klinkt ie lekker helder.

Anyway, wat is je favoriete delay in de FB? De mijne: de 2290, de mod en de lofi.

Ik heb die toneprint ook nog niet uitgeprobeerd. Zit daar nog een setting tussen die ik "moet" proberen?

Thx

http://1.bp.blogspot.com/-MBkG9tcJ-gw/TysjzIpY2kI/AAAAAAAAADA/DDRRi77Ylcw/s1600/Flashback-large.jpg

peter_heijnen
22 december 2012, 15:47
Hij is mooi he!

Ik had hem mee in de studio en meestal is dat gortdroog opnemen maar met een overdub werd toch gevraagd of ik zelf wat delay wilde maken. In de overgang tussen dat nummer en het volgende kwam de technicus snel even in het hok kijken naar de delay. In de overgang naar het nummer daarna kwam opeens de producer. Normaal blijven ze lekker in hun eigen hok zitten... ;)

Ik heb niet echt een favoriet, en laat het een beetje van de akoestiek ter plekke afhangen. Ik schakel dan heen en weer tussen 2290, ana en tape en kijk welke het best bevalt. In de toneprint slot houd ik een trichorus gevangen.

Mr. Dynamite
22 december 2012, 18:20
Hier ook een tevreden gebruiker. Zocht een veelzeidige digitale delay naast mn analoge delay.
Dit is hem geworden, geen moment spijt van gehad. Wel typisch dat ik hem 9/10 keer op analoog zet en de knoppen op zon 10-11u.
Soms wel op 2290 of tape voor andere sounds, en wel eens op slap. Maar meestal op analoog dus.

Btw, heb ook een Corona gehad maar ging na een poosje weer weg. Nu een Analogman micro chorus, super ding :ok:

Nagramoth
22 december 2012, 22:19
Toneprint: oscillating EP-3 !!!

orangerocker
22 december 2012, 23:06
Is de looper van de flashback een beetje bruikbaar of niet?

telecastermaster
23 december 2012, 22:34
Die lofi delay die werkt als een soort ducking delay. Echt heel lekker voor een volle lead sound. :)

Henri H
24 december 2012, 00:57
Ik heb ook de trichorus in de toneprint zitten, maar overweeg een keertje die EP3 erin te zetten.
Ik vind het ook een erg lekker pedaal, maar gebruik in de bands toch de Timeline, omdat die nog meer sounds heeft die relatief simpel op te roepen zijn.
Wegdoen doe ik de FB (nog) niet, want er zitten erg goede sounds in: tape, analoog, 2290, lofi en mod zijn mijn favorieten.

De looper is leuk voor thuis, maar on stage denk ik niet zo praktisch.

Speeddemon
28 december 2012, 13:57
Die lofi delay die werkt als een soort ducking delay. Echt heel lekker voor een volle lead sound. :)
Bedoel je niet de naastgelegen "Dynamic" delay toevallig?

Heb zelf ooit een Korg 301dl Delay gehad; klankmatig heel divers in te stellen en een geweldige ducking delay (met variabele treshold), alleen mechanisch gezien niet de allersterkste. Heb nog wel eens gedacht aan een re-housing, maar was me teveel gedoe.
Ben wel benieuwd naar de FB, en met name hoe ie zich verhoudt tot de betere analoge of analog-voiced delays.