PDA

View Full Version : Pickups voor strat



daanh
22 december 2012, 11:10
Hoi, ik heb een American Standard Strat uit 96, met Leosound Red House pickups, over een Fender Blackface Vibrolux. Helaas ben ik niet in tone-heaven zoals ik gehoopt had. Ik zoek het Mark Knopfler achtige strat geluid, en de Red Houses doen dat niet, ze klinken wat te "hard". Misschien door het overwound zijn? Heeft iemand een suggestie wat wel geschikt zou zijn? Ik zit aan area 58's te denken.

Wil iemand ruilen?

Groet, Daan

Tabula Rasa
22 december 2012, 11:30
Speel je met je vingers of met plectrum?

daanh
22 december 2012, 11:31
Met plectrum.

Tabula Rasa
22 december 2012, 12:54
Een groot deel van de M K sound zit ook in de vingers ipv de plectrum. Heb je geprobeerd de elementen verder in de slagplaat te draaien? Zou een klein beetje kunnen helpen als ze wat te hot zijn.

daanh
22 december 2012, 15:37
Hoi, ik heb ze wat lager gedraaid en het klinkt wel wat beter, thanks! Ik ga toch ook de area 58's uitproberen, eventueel met een area T tele element in de brugpositie.

Tabula Rasa
22 december 2012, 17:55
Tele element heeft een totaal andere bevestiging dan een stratelement. Tele brug element heeft 3 schroeven, voor en achter het elementen ipv 2 schroeven, eentje naast iedere kant van het element. Wordt dus klussen aan de slagplaat en mogelijk ook wat freeswerk (weet niet of het in een badkuipfrezing zal passen, maar ik denk het niet. En als je geen badkuipfresing hebt, dan wordt het sowieso freeswerk).

daanh
22 december 2012, 20:26
Ik weet het, ik ben van plan hem op het hout te schroeven. Er zit een gat voor humbucker in de body, dus dat moet wel gaan. Denk je dat de maat van het kapje wel hetzelfde is?

Tabula Rasa
22 december 2012, 22:44
Ik weet het, ik ben van plan hem op het hout te schroeven. Er zit een gat voor humbucker in de body, dus dat moet wel gaan. Denk je dat de maat van het kapje wel hetzelfde is?
Tele element zal dikker zijn dan de sleuf in de slagplaat. Het zal niet veel schelen, maar als ik zo kijk lijkt die van een tele net ietsjes breder

daanh
29 december 2012, 22:02
Nou, vandaag de area 58s geprobeerd. Geen spoortje van brom, maar wel een wat vlak geluid. Het area t tele element in de brugpositie bromde wel, dus daar moet iets mis mee zijn. Toch maar de leosounds erin. Klinken lekkerder, alleen brommen ze als gekken. Ik zit erover te denken om de elementen zelf te shielden, iemand ervaring mee?