PDA

View Full Version : Geluidskwaliteit audio interface



sjaak1990
22 december 2012, 00:33
Ik heb geen specifieke reacties op het forum gevonden waarin de geluidskwaliteit en latency van audio interfaces genoemd wordt. Het onderwerp is voor mij ook zo goed als nieuw.

De interface zal aangesloten worden op mijn stereo-installatie of mijn Sennheiser HD595. Ik heb eigenlijk maar 1 input nodig, alleen voor de gitaar. Een 2e input zal wel een extra microfoonopname mogelijkheid toevoegen maar is zeker niet noodzakelijk.

Ik ben op zoek naar een audio interface om Revalver, Guitar Rig etc. te gebruiken. Ik heb nergens duidelijk kunnen vinden of het voor de geluidskwaliteit uitmaakt of je bijvoorbeeld een goedkope Miditech Audioface II, of een wat duurdere M-Audio Fast Track MKII neemt.
Verschil in latency is natuurlijk ook belangrijk.

Verder gebruik ik mijn pc voor muziek, heb hem aangesloten op een goede geluidsinstallatie en heb geen bijzonder goede geluidskaart. Ik vroeg mij dus ook af of er verschil zit in de kwaliteit van de interfaces bij gebruik als geluidskaart?

Concluderend: zit er een duidelijk verschil tussen de interfaces in geluidskwaliteit, ook voor gebruik als geluidskaart voor muziek en hoe zit het met latency? Ik wil er liever niet teveel aan uitgeven, tenzij het verschil groot is.

harrie-beton
22 december 2012, 00:51
Ik heb er een paar merken gehoord, ze zijn stukken beter dan elke onboard geluidskaart in een pc en ook beter dan de losse pci soundblaster kaarten. Ik zou aanraden om een a merk te kiezen, de m audio is een goede keuze.
De kaarten te koop bij de (pro) audio muziek zaken zijn allemaal vrij goede keuzes.

sjaak1990
23 december 2012, 14:32
Dankje voor de reactie! Zal sowieso naar de A-merken kijken.

Nog anderen die ervaringen kunnen delen?

sjaak1990
24 december 2012, 12:29
Het is de Tascam US-122 geworden.

harrie-beton
24 december 2012, 18:28
Prima koop en prettige kerst ermee.

sjaak1990
25 december 2012, 02:22
Prima koop en prettige kerst ermee.

Dankje, bij Thomann besteld dus komt helaas na de kerst. Fijne kerst!