PDA

View Full Version : HNGD: Gibson LP Standard 2012



2e rocker
21 december 2012, 22:07
Door stom toeval ontdekt hoe geweldig de 2012 serie eigen is. Toevallig uitgeprobeerd toen ik op zoek was naar een wah-pedaal, maar met het idee ooit weer eens een gitaar te kopen de mooiste LP die ik kon vinden pakte. Als linkshandige wel keuze uit drie! En dan ben je extra blij met die klik. Natuurlijk gelijk alle functies uitgeprobeerd (Pu's uit fase zetten, Fat-tap, signaal alle pots laten bypassen) en de wah vergeten. Daarna de nodige info opgezocht en alles even laten bezinken. Na wat wikken en wegen werd het kleurtje honeyburst:

http://i1273.photobucket.com/albums/y419/Tom_Grevelink/DSC_0003_zps1428dd1a.jpg

soundbound
21 december 2012, 22:09
prachtige top! Gefeliciteerd!

orangerocker
21 december 2012, 22:52
Prachtgitaar! van harte! Ik heb zelf ook coil taps op mijn les paul en ik vind de veelzijdigheid die je ermee krijgt heerlijk, veel plezier ermee!

Henri H
22 december 2012, 00:40
Is dat standaard tegenwoordig, coiltaps op een LP Standard?

Ik vind 'm eerlijk gezegd wat té kleurig, maar het zou kunnen liggen aan de de manier van fotograferen (met flits?).
Toch veel plezier gewenst hoor, als jij hem maar mooi vind ..... niks aantrekken van mij. :)

macwilliams
22 december 2012, 01:28
Is dat standaard tegenwoordig, coiltaps op een LP Standard?

Ik vind 'm eerlijk gezegd wat té kleurig, maar het zou kunnen liggen aan de de manier van fotograferen (met flits?).
Toch veel plezier gewenst hoor, als jij hem maar mooi vind ..... niks aantrekken van mij. :)
Dat kleurige komt door dat steeds meer mannen kleurenblind zijn, dit lijkt in hun ogen heel normaal.
Toch staat de kleur wel goed op de gitaar, niet te overdreven en minder saai dan die ouwelulle kleuren die wij zouden kiezen.

Of is het toch de flits?:D

Hoe dan ook, gefeliciteerd tweede rocker!!! Toffe aanwinst :)

Midwolda
22 december 2012, 07:47
Haha, gefopt! :seriousf:

Ik zit naar die foto te kijken, denk "hee wat hangt daar voor een bekende Standard naast, en die Engl ken ik toch ook, en dat koffertje"... geheel in verwarring zo op de vroege morgen. Dan kijk ik eens goed naar jouw gitaar: "huh, die scripts op de kop staan op de kop? En wat ziet die body er vreemd uit?" Nog meer verwarring!

Totdat ik het plaatje herken, en me besef wie en wat 2e Rocker ook al weer is... (tip: vaker posten!)
Tsja, wat zal ik zeggen over de Standard? Ik vind honeyburst erg mooi en met een flame er in lijkt het soms wel vloeibaar vuur, zeeerrrr frrraaaaai. Tof ook dat er Grover tuners op zitten, ik dacht dat het tegenswoordigs allemaal Kluson was maar jij hebt dus de betere. Geen slagplaat... hmmm, tja, discutabel, whatever rocks your boat I guess. Dit zal toch wel even heel anders aanvoelen dan je Ibanez, en anders klinken ook natuurlijk. Volgens mij wordt je hier wel een nog betere gitarist van. ;)

Oh ja, mijn pa was boekhouder, en hij moest niets hebben van "die moderne herrie".
Ik had dus een met vinyl beklede multiplex Hohner en een Philips buizenradio die niet hard mocht.
Times have changed... sometimes for the better. :ok:

guitarkid
22 december 2012, 09:19
Dit zal toch wel even heel anders aanvoelen dan je Ibanez, en anders klinken ook natuurlijk. Volgens mij wordt je hier wel een nog betere gitarist van. ;)

Oh ja, mijn pa was boekhouder, en hij moest niets hebben van "die moderne herrie".
Ik had dus een met vinyl beklede multiplex Hohner en een Philips buizenradio die niet hard mocht.
Times have changed... sometimes for the better. :ok:

Jackson!! En idd, zijn papa is géén boekhouder! Maar vandaar dat je penningmeester van de Stichting Noorder Gitaar Dag bent, het zijn de genen!!! ;) Deze papa lust die moderne herrie wel, maar schuwt een mooi stukje classic rock zeker niet! Over de kleur: ik vond zelf de Light Burst wel erg mooi, maar toen de koffer open ging vond ik deze HB toch ook wel erg mooi! Iets lichter dan op de foto en dan met zo'n prachtig zo'n AAA-topje!
Wel grappig dat hij nu toch een LP heeft. Hij had de laatste tijd veel op mijn (rechtshandige) LP gespeeld en vond dat geluid veel beter dan zijn Jackson (met o.a. een oude USA Strat pu in het midden en een EVO in de brug). Nou ja, hij heeft deze zomer hard gewerkt bij de Aldi, dus mijn zegen had hij! :) Maar nu is hij wel klaar voor 2012/2013!

En Ton, wees eerlijk, hadden we die oude radio's en die multiplex Hohner's e.d. nog maar!! ;)
BTW: die uit-fase stand op deze gitaar vind ik ook wel erg leuk, die coiltap dingen kan ik wel zonder, geloof ik

Midwolda
22 december 2012, 09:23
...

En Ton, wees eerlijk, hadden we die oude radio's en die multiplex Hohner's e.d. nog maar!! ;)



Tijd voor een nieuwe sig, Coos? :seriousf:

Hendriks
22 december 2012, 09:33
Mooi hoor. Hoe was dat gezegde ook alweer? Iets met een appel en een boom.
Ik speel nog steeds over een oude radio , tenminste , ik hoor nog wel eens een buitenlandse zender uit de speakers komen.

Eko
22 december 2012, 10:41
Hele mooi LP. Gefeliciteerd!

guitarkid
22 december 2012, 12:02
Tijd voor een nieuwe sig, Coos? :seriousf:

Nee hoor, de waarheid mag wel eens gezegd worden!!! :)