PDA

View Full Version : Nieuw brugelement en nieuwe patch (djent)



Fusion
21 december 2012, 17:38
Hoi allemaal, mijn Ibanez MTM2 heeft nu een Full Shred van Seymour Duncan (welke itt de naam doet vermoeden helemaal niet zo'n hoge output heeft, vooral veel hoog en hoog-mid en lekker strak). En ik heb dus n nieuwe patch (dank aan degene die me geholpen heeft!), gebaseerd op mijn toch wel favo 5150 amp model. Wat vindt men (en vooral hen bekend met djent) ervan??

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=12053378

Duhsjaak
23 december 2012, 04:25
Hi F
Muziek voor bij het eind van de wereld. Midden in de frase uit het leven weggerukt.
Het is natuurlijk niet echt een geheim dat ik met deze muziek op twee gedachten hinkel:
- ik vind het fenomenaal als iemand zo gestructureerd en gefocust zijn muziek vorm kan geven
- ik voel op geen enkel moment de ambitie dit ook te proberen

Ik zal het nog wel eens een paar keer moeten beluisteren om volledig tot mij door te laten dringen wat je hier overkomt, maar hier is een pracht-verhalen-verteller aan het woord.

Ik ben verkocht/fan. En in toenemende mate geintereseerd in hoe mensen bepaalde sounds maken. Een BOM (übertrendy: Bill of materials) zou mij op dat punt op het goede spoor kunnen zetten.
Mooie kerst voor you and yours.
Vriendelijke groet, Gus

Sonno
23 december 2012, 20:31
Hey Fusion,

Bizar nummer zeg! Ik ken Djent vooral van bands als Periphery en Veil of Maya maar dit is iets anders, klinkt behoorlijk vernieuwend. Ik vind je tokkel op +/- 2:00 niet helemaal lekker en de drums (splash) daar te hard. Ook zou ik de cleane gitaar onder je riff op 3:10 minder prominent naar voren laten komen. Neem m'n kritiek aub niet te zwaar want ik heb al met al met plezier geluisterd.

Rock on!
Gr. Sonno

Fusion
24 december 2012, 10:30
Yo Duhsjaak, wederom bedankt voor je immer fantastische commentaar :) Het nummer is nog niet af (waar het nu stop komt t eigenlijk pas op gang), en ik wou vooral van djenters horen of de djent sound enigzins naar behoren is. Ik weet niet precies wat een BOM is (zo zie je maar Gus, ik kan als oudere van een nog oudere wat leren over de moderne interwebz speak ;) ), maar ik denk dat je een lijstje met apparatuur/software bedoelt?

Idg:

- Ibanez MTM2 in B standaard met Seymour Duncan Full Shred
- naar Fractal Axe Fx Standard (path heeft compressie, Tube Screamer, 5150 model, cab weet ik niet meer, en uiteraard noise suppression)
- via Yamaha MRX816 audio interface naar CuBase 5
- cleane gitaar: Ibanez RG3120 met DiMarzio X2N en een Seymour Duncan '59 ook door de Fractal
- drums: DFH EZX in Superior Drummer 2 (met flink wat EQ, gepitch, compressie etc)
- bass: een 'Fret Buzzy' patch op een Yamaha Motif ES synthesizer met flink wat multiband compressie
- orkestje: EWQL Symphonic Orchestra Gold

zoiets?

@Sonno: je kritiek is helemaal terecht! Ik had dat zelf inmiddels ook al door. Ik hoop binnenkort het nummer af te hebben en dan eea gemixt te hebben en ik ben benieuwd wat je er dan van vindt.

Duhsjaak
24 december 2012, 18:45
Hi
Een BOM (übertrendy: Bill of materials) zou mij op dat punt.............

Een onderdelenlijst, een redelijk trendy en toch redelijk exacte term.

En inderdaad, van dejnt weet ik vrijwel niks. Heb ik anderhalf jaar geleden geleerd. In deze rubriek. Vreselijk leuk.

Ben blij aan je scholing te hebben bijgedragen (smiley - maar ik weet niet welke)
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
25 december 2012, 05:32
Haha maar was t nou wat je bedoelde Gus?

Stratman70
25 december 2012, 11:03
Hey Fusion, dit is wel te gek man! Ik zou nog wel iets aan de mix doen (ik vind die bassdrum er wel erg hard in knallen, maar dat is persoonlijk) en de tokkel vanaf 3.00 min zou ik ietsje verder in de mix stoppen.
Maar superstrak geluid! Mooi als iemand zoveel tijd en energie in het componeren en uitvoeren van muziek kan steken. Hier is hard gewerkt!

Duhsjaak
26 december 2012, 10:43
[QUOTE=Fusion;2931268].................................................. ...maar ik denk dat je een lijstje met apparatuur/software bedoelt?

Idg:

- Ibanez MTM2 in B standaard met Seymour Duncan Full Shred
- naar Fractal Axe Fx Standard (path heeft compressie, Tube Screamer, 5150 model, cab weet ik niet meer, en uiteraard noise suppression)
- via Yamaha MRX816 audio interface naar CuBase 5
- cleane gitaar: Ibanez RG3120 met DiMarzio X2N en een Seymour Duncan '59 ook door de Fractal
- drums: DFH EZX in Superior Drummer 2 (met flink wat EQ, gepitch, compressie etc)
- bass: een 'Fret Buzzy' patch op een Yamaha Motif ES synthesizer met flink wat multiband compressie
- orkestje: EWQL Symphonic Orchestra Gold

zoiets?
.......................................

Precies! Gearlist was hard aan modernisering toe.

B standaard!!! Sjeeeeeeemug! Geen wonder. Supereffectieve noise suppression.
Apeg..l orkestje. Maar afgezien van alle techniek, je hebt het m wel geflikt. Jij dus.

Ik buig diep voor zoveel visie en vakmanschap. Flawed of niet, maar in deze hoek geen reet uit. De 'echte' pro's zitten een jaar in een studio met een legertje Thaise masseuses en techneuten en jij flikt dit in je eentje! Dat moet je toch wel iets zeggen toch?

Ik ga weer met veel plezier zitten voor je volgende post.
En eigenlijk ben ik altijd benieuwd hoe een bepaalde gitaar in handen van een ander klinkt, dus ik hoop dat die anderen een lijstje meegeven van de spullen waarmee een bepaald lied is gemaakt.

Als ik nog een paar jaar goed luister, ga ik steeds meer snappen van djent. Genieten gaat ook zonder dat ik er wat van weet, dat heb ik gedaan dus.
Vriendelijke groet, Gus

Per ongeluk iets teveel weggepoetst!!!

Fusion
26 december 2012, 11:24
Gus, je posts zijn altijd literaire smullelarij :-) Ik hoop dat je wat aan t lijstje hebt gehad. Geweldig als iemand zo enthousiast is over wat je doet.

Mijn probleem is nou juist dat ik alles alleen moet doen. Ik heb errug weinig tijd en veel te veel ideeen. Meestal mis ik dan de focus als ik 1 van die ideeen uitwerk achter de Cubase pc. Maar anyway, ik ga proberen deze as. zaterdag af te maken en dan post ik m uiteraard voor je :-) Thanks man!!