PDA

View Full Version : Past slagplaat Squier ´51 op een Fender Pawn Shop ´51?



Demian
21 december 2012, 15:08
Hallo allen,

Ik wil de slagplaat van mn Fender Pawn Shop ´51 vervangen met die van een Squier ´51. Is dit mogelijk? Blijven de verhoudingen tov de body hetzelfde? Ik heb gezien dat er mogelijk 2 schroefgaatjes in de body moeten komen omdat er 1 extra schroefje in de Squier slagplaat moet, maar dat is wel te doen denk ik. Er is maar verrekt weinig op internet te vinden over deze mod, dus vandaar hier de vraag...

gr.
Demian

Demian
24 december 2012, 11:58
Niemand een idee?

Hendriks
24 december 2012, 12:00
Niemand een idee?

Even een mailtje naar pickguardian.com , die weten dat wel.

Demian
8 februari 2013, 17:36
Ik heb nu contact met WDmusic.com. Zij leveren een 2e pickguard voor 50% vd prijs, mits ik mijn slagplaat opstuur als template. Is er iemand die ook nog toevallig een slagplaat zoekt voor zijn Fender Pawn Shop ´51?

DarknessAwaits
8 februari 2013, 22:30
Dat is wel slim bekeken van ze. Zij een mal, en jij een paar euro korting. Misschien ligt het aan mij, maar ik zou er gewoon een gratis slagplaat uit proberen te halen.

Marbles
9 februari 2013, 00:18
Tricky.. Vroeger verschilden de squier slagplaten nogal.. Japans, 3 verschillende koreaans, chinees. Ik heb 2 miskopen gedaan voor ik er 1 zonder gaten bestelde om het zeker te weten (Dan heb ik het nog alleen over de plaatsing van de schroefgaten, sommige hebben scherpere punten etc..). Je kunt mazzel hebben, maar korting door de jouwe op te sturen klinkt mij in de oren als een goede oplossing als de kwaliteit goed is.

Demian
9 februari 2013, 18:42
Ik kan mss. nog wat scherper onderhandelen ja. Verzendkosten heen- en terug gaan nogal oplopen denk ik, aangezien ze ook alleen maar in doos worden verstuurd. Daarom zoek ik iemand die ook een slagplaat zoekt voor de Pawn Shop '51, om zo de kosten te delen want aan 2 slagplaten heb ik geen reet :)

Martin_
9 februari 2013, 22:53
Er zijn in Nederland genoeg mensen die een pickguard kunnen maken naar voorbeeld, bijvoorbeeld Gun customs (http://www.guncustoms.nl/) Dat bespaart je een tweede pickguard en hoge verzendkosten.

Rock Bottom
10 februari 2013, 01:40
Er zijn in Nederland genoeg mensen die een pickguard kunnen maken naar voorbeeld, bijvoorbeeld Gun customs (http://www.guncustoms.nl/) Dat bespaart je een tweede pickguard en hoge verzendkosten.

Lijkt mij een goede tip.

Demian
10 februari 2013, 14:20
Ga ik onderzoeken! Dank voor de tip.

Demian
11 februari 2013, 20:48
Weet iemand nog andere plekken waar ik in Nederland een slagplaat zou kunnen laten maken?

DemolitionColorScheme
21 februari 2013, 19:17
Hoe is dit nog afgelopen? Ik heb namelijk een Pawn Shop '72 en had al het idee, voordat ik hem had, om er een zwarte slagplaat op te zetten.

barno
21 februari 2013, 19:43
Weet iemand nog andere plekken waar ik in Nederland een slagplaat zou kunnen laten maken?

er zijn genoeg bouwers die je een slagplaatje kunnen maken, maar verwacht niet dat het goedkoop is. Een mal maken is een tijdrovend werkje, voor een amerikaan maar ook voor een locale bouwer.

Demian
8 maart 2013, 01:12
Nog niks mee gedaan. Ik wil wel weer eens rondmailen maar verwacht niet onder de 50 e klaar te zijn eigenlijk. Ik hoop stiekem dat WDMusic ze gaat leveren binnenkort (aangezien ze nu ook de Jaguarillo en Marauder slagplaten leveren) want dan kan ik 'm via Guitarsupplies bestellen. Die leveren overigens wel de Squier '51 slagplaat (voor 22,95 e) maar dat durf ik niet aan met mijn Pawn Shop '51.

Martin_
8 maart 2013, 06:40
Je zou een fotokopie kunnen maken van jouw slagplaat of inscannen en die kunnen opsturen/mailen. Dan kunnen ze jouw slagplaat kunnen vergelijken met de Squier '51 slagplaat. Even een linaal of zoiets er naast leggen om te controleren of de afbeelding niet verschaalt.

Demian
12 maart 2013, 17:45
Goeie suggestie, dank!

japser
12 maart 2013, 22:46
Ik wil de slagplaat van mijn squier 51 wel overtrekken op twee A4-tjes en inscannen. Dan kun je de twee rechtstreeks vergelijken.

Demian
17 maart 2013, 13:25
Ik ga as maandag langs bij Rob (http://www.gitaarreparatie.nl/). Met slagplaat materiaal en oude slagplaat onder de arm. Ben benieuwd wat eruit gaat komen. Zou op 30-40 e uitkomen en aangezien ik er gewoon langs kan fietsen de beste optie denk ik zo.
Als andere mensen nog iets hebben aan het vergelijk Squier / Pawn Shop slagplaat wil, ik zal ook een overtrekje van de Pawn Shop plaat maken en inscannen.
Japser, bedankt voor het aanbod iig!

Demian
10 april 2013, 11:36
Kleine update, slagplaat is binnen. Mooi werk geleverd door Rob (http://www.gitaarreparatie.nl/). Ik was 42 euro kwijt en het duurde wel ruim twee weken. Had het mss. ook wel zelf kunnen proberen maar dan had het niet zo mooi geworden denk ik. Zal nog een fotootje plaatsen. Dank iedereen voor de tips!