PDA

View Full Version : Akoestische gitaar tot 500 euro



slowhandblues
20 december 2012, 22:10
Hallo allemaal,

Ben op zoek naar een Akoestische gitaar die niet duurder mag zijn dan 500 euro. Heb al een gitaar gehad (yamaha F310), maar deze is kapot gegaan. Ik ben dus nog steeds een beginner (of misschien nog minder dan een beginner :-) ).

Ik heb dus het liefst een akoestische gitaar zonder pick-up en pre-amp, maar met een cutaway. De basis van de muziek die ik wil spelen is de blues.

Alvast bedankt.

--=HANS=--
20 december 2012, 22:29
Waarom moet er een cutaway in zitten als je toch voornamelijk blues wils spelen? Ik zou voor dit geld alle opties open houden, in de praktijk zul je de ruimte van de cutaway waarschijnlijk niet vaak missen.

vederlicht
20 december 2012, 22:52
Muziekwinkels bezoeken/kijken/luisteren/vragen, maar.......vooral op je gehoor afgaan, val je op de klank of juist niet? Speelt ie makkelijk? Bevalt het uiterlijk? Neem iemand mee die er verstand van heeft. Neem alle tijd om je keuze te maken en probeer wat af te dingen (al is het maar voor het fijne gevoel als het lukt). Je kunt ook voor een occasion kiezen. De kans is groot dat je voor het geld meer kwaliteit zal kopen...
Succes
Vederlicht♫

LaurentB
21 december 2012, 10:40
Blueridge, Seagull, Tanglewood maken best leuke gitaren in die prijsklasse.

Bobke
21 december 2012, 12:40
Hallo allemaal,

Ben op zoek naar een Akoestische gitaar die niet duurder mag zijn dan 500 euro. Heb al een gitaar gehad (yamaha F310), maar deze is kapot gegaan. Ik ben dus nog steeds een beginner (of misschien nog minder dan een beginner :-) ).

Ik heb dus het liefst een akoestische gitaar zonder pick-up en pre-amp, maar met een cutaway. De basis van de muziek die ik wil spelen is de blues.

Alvast bedankt.

Een nieuwe Yamaha F310?.......geen cutaway, maar heb je dat als "(minder dan) beginner" nodig? Én je houdt nog flink wat geld over. :soinnocent:
Óf een Yamaha mét cutaway voor onder 500 euro's?
Suc6 & grtjs,
Bob'ke

gerritje tralalalala
21 december 2012, 15:34
Niet heel veel aan toe te voegen denk ik.
Zelf heb ik een bleuridge (zou niet eens weten wat voor model precies) met cutaway en pickup en dergelijke.
Die cutaway heb ik nog nooit nodig gehad en volgens mij zijn er maar heel weinig akoustische gitaren die je kunt uitversterken zonder cutaway en andersom, tenzij je dit achteraf aanpast natuurlijk.

Veel succes met zoeken en gewoon veel winkels instappen en testen, uiteindelijk heb je daar het meeste aan en ik moet zelf zeggen dat ik zo'n zoektocht ook altijd wel mooi vind.

mvg. Krijn

Muzieknono
22 december 2012, 09:21
Een cuttaway doet veelal afbreuk aan je akoestische geluid, deze week oeverigens een verbazend goed klinkende goedkope gitaar in handen gehad een Ibanez aeg 10, wel met cutaway, 250 eurietjes niks massief, maar klonk echt goed.
Maar goed voor blues kun je elke gitaar pakken, zelfs een nylonsnarige, ik speel net zo goed blues op mijn flamenco gitaar als flamenco op mijn staalsnarige, het gaat om het gevoel wat je overbrengt, niet het merk en of de prijs van je gitaar, ik bedoel dus, pak iets uit het rek wat je bevalt en spelen met die hap.
Mvgr. Dirk Jan :gitarist:

dickdekrijger
24 december 2012, 13:50
ook leuk voor blues : een akoestische jazzgitaar. hier al wel eens naar gekeken?

Ron Houben
24 december 2012, 14:40
Blueridge maakt gitaren mét cutaway en zonder electronica. Ik geloof dat dit het enige merk is dat dit ook zo levert. Meestal zijn ze in het geval van een cutaway ook direct versterkt. Die heeft Blueridge ook. Die krijg je in ieder geval onder de 500 Euro. Erg goede instrumenten!

witterwit
28 december 2012, 21:09
de blues kun je op elke gitaar spelen, ook op een gitaar van een scheet en drie knikkers.

LaurentB
28 december 2012, 21:14
Nou, daar KRIJG je in elk geval wel de blues van....

Muzieknono
30 december 2012, 09:28
Op de gitaarmarkt alhier staat een fender resonator te koop, veel blues voor weinig.
Mvgr. Dirk Jan :B