PDA

View Full Version : Akoestische gitaar tot 500 euro



slowhandblues
20 december 2012, 22:10
Hallo allemaal,

Ben op zoek naar een Akoestische gitaar die niet duurder mag zijn dan 500 euro. Heb al een gitaar gehad (yamaha F310), maar deze is kapot gegaan. Ik ben dus nog steeds een beginner (of misschien nog minder dan een beginner :-) ).

Ik heb dus het liefst een akoestische gitaar zonder pick-up en pre-amp, maar met een cutaway. De basis van de muziek die ik wil spelen is de blues.

Alvast bedankt.

--=HANS=--
20 december 2012, 22:29
Waarom moet er een cutaway in zitten als je toch voornamelijk blues wils spelen? Ik zou voor dit geld alle opties open houden, in de praktijk zul je de ruimte van de cutaway waarschijnlijk niet vaak missen.

vederlicht
20 december 2012, 22:52
Muziekwinkels bezoeken/kijken/luisteren/vragen, maar.......vooral op je gehoor afgaan, val je op de klank of juist niet? Speelt ie makkelijk? Bevalt het uiterlijk? Neem iemand mee die er verstand van heeft. Neem alle tijd om je keuze te maken en probeer wat af te dingen (al is het maar voor het fijne gevoel als het lukt). Je kunt ook voor een occasion kiezen. De kans is groot dat je voor het geld meer kwaliteit zal kopen...
Succes
Vederlicht♫

LaurentB
21 december 2012, 10:40
Blueridge, Seagull, Tanglewood maken best leuke gitaren in die prijsklasse.

Bobke
21 december 2012, 12:40
Hallo allemaal,

Ben op zoek naar een Akoestische gitaar die niet duurder mag zijn dan 500 euro. Heb al een gitaar gehad (yamaha F310), maar deze is kapot gegaan. Ik ben dus nog steeds een beginner (of misschien nog minder dan een beginner :-) ).

Ik heb dus het liefst een akoestische gitaar zonder pick-up en pre-amp, maar met een cutaway. De basis van de muziek die ik wil spelen is de blues.

Alvast bedankt.

Een nieuwe Yamaha F310?.......geen cutaway, maar heb je dat als "(minder dan) beginner" nodig? Én je houdt nog flink wat geld over. :soinnocent:
Óf een Yamaha mét cutaway voor onder 500 euro's?
Suc6 & grtjs,