PDA

View Full Version : nieuwe Amp, ik weet ut niet meer



xanthos
20 december 2012, 14:09
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe amp, maar hoe meer ik zoek, hoe meer versterkers me aan spreken.
Wat ik zoek is een "eenvoudige" versterker om hardcore, metalcore mee te spelen. Clean intereseert me niet.
Onze vorige gitarist heeft een soldano SLO wat ik wel een heel vette amp vind, maar deze past helaas niet in mijn budget wat zo'n 2000 euro zal zijn.
Versterkers die me aanspreken :
- splawn nitro
- rivera knucklehead
- mesa rectifier
- fryette sig x
- diezel d-moll

Kan iemand me iets aanbevelen?

Liquid_Metal
20 december 2012, 14:11
Heb je al wat geprobeerd? Wij kunnen van alles aanraden maar da's gebaseerd op specs, die je zelf kunt opzoeken, en smaak, die bij jou waarschijnlijk heel anders is. Ik denk niet dat er iets mis is met de versterkers die je opnoemt maar ze zullen allemaal een ander karakter hebben. Testen dus!

arjanb01
20 december 2012, 14:28
Voor 2000 euro koop je echt wel een soldano tweedehands denk ik.....
Andere tips:

Engl Powerball
Engl Savage
Bogner XTC
Blackstar Gus G signature (errug lekkere amp voor jou muziek !).
Blackstar HT60 ?
Kool en Elfring Black Rose

Aikara
20 december 2012, 14:44
Engl SE preamp met VHT poweramp misschien?


(zie sig :soinnocent:)

caliban
20 december 2012, 17:08
SLO vind ik nu niet direct een metalcore-amp. Gaat er wel mee, maar is naar mijn ervaring meer rock achtig. 5150 of zo daarentegen, lijkt me een aanrader als je niet op zoek bent naar een geweldig cleangeluid, en is goedkoper dan jouw budget. Een nitro lijkt me ook leuk, maar zelf nog niet op gespeeld. ENGL Special Edition gebruik ik zelf, en is op alle vlakken vet, maar niet direct eenvoudig.

allochthomas
20 december 2012, 18:22
metalcore=peavey 5150 of 6505+tubescreamer

Misery Signals
20 december 2012, 21:13
Gewoon een 5150 of rectifier.

Wil je een meer boutique high gain probeer de d-moll

Een slo met ts ervoor kan ook nog, maar voor 2000 vind je die niet tweedehands.

MS

Speeddemon
20 december 2012, 23:18
Soldano Hotrod 50 2e hands?

wat rete-strak klinkt, maar buiten budget misschien: Diezel Herbert. Als ik in een Iced Earth tribute zou spelen o.i.d., wist ik het wel.

tillens
20 december 2012, 23:46
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe amp, maar hoe meer ik zoek, hoe meer versterkers me aan spreken.
Wat ik zoek is een "eenvoudige" versterker om hardcore, metalcore mee te spelen. Clean intereseert me niet.
Onze vorige gitarist heeft een soldano SLO wat ik wel een heel vette amp vind, maar deze past helaas niet in mijn budget wat zo'n 2000 euro zal zijn.
Versterkers die me aanspreken :
- splawn nitro
- rivera knucklehead
- mesa rectifier
- fryette sig x
- diezel d-moll

Kan iemand me iets aanbevelen?

Ja hoor dat kan ik/..... :)

Waar woon je? Je kan mijn amp vrijblijvend proberen. Dan kan je voor een goed budget namelijk ook nog een cab kopen waar je jaren mee vooruit mee kan. grtz

xanthos
21 december 2012, 17:51
Een peavey gaat het niet worden. Dat is toch niet wat ik zoek, ik vind die gain namelijk niet mooi.

@ Aikara een rack gaat het niet worden.
@ tillens voor de cab is een ander spaarvarkentje om stuk te slaan

Eko
21 december 2012, 20:58
Als je eerst en budget vaststelt en dan nog niet weet wat je moet kopen.......... Ga eerst eens naar een ouderwetse winkel en probeer eens iets uit. Ga eens een dagje naar Ibbenburen en speelje gek, probeer aan de weet te komen door onderzoek welke type circuit wat voor geluid geeft, welke buizen geven wat voor geluid, wat voor effect hebben speakers op je geluid enz. Op deze manier ben je zo meteen 2 ruggen lichter en een illusie armer.
Neem je eigen gitaar en kabel ( + eventueel de pedalen) mee als je test. Materiaal uit een winkel wijkt af.
Is niet om te pesten , maar als je weet waarom je geluid niet bevalt en waardoor dat veroorzaakt wordt ben je ook al een stuk verder.

caliban
22 december 2012, 19:55
Een peavey gaat het niet worden. Dat is toch niet wat ik zoek, ik vind die gain namelijk niet mooi.

In bandsituatie kan het je misschien beter liggen.

Remork1970
23 december 2012, 00:44
Soldano Avenger schijnt een SLO zonder cleankanaal te zijn, dus wellicht goedkoper dan een SLO en wel in je budget.