PDA

View Full Version : Hollowbody reparatie



briangitaar
19 december 2012, 23:58
Hallo,
Ik vroeg mij af of deze gitaar nog enigszins te redden valt... Zo ja, heeft het nog gevolgen gehad voor de klank etc?

http://imageshack.us/scaled/landing/32/schermafbeelding2012121p.png

The Bertman
20 december 2012, 09:20
Deze vraag past beter in Zelfbouw, hier gaat het meer om elektronica. Ik verplaats hem.

oigun
20 december 2012, 09:52
Hallo,
Ik vroeg mij af of deze gitaar nog enigszins te redden valt... Zo ja, heeft het nog gevolgen gehad voor de klank etc?

http://imageshack.us/scaled/landing/32/schermafbeelding2012121p.png
Ouch.. Valt op zich nog wel te redden, maar hou er rekening mee dat het geen cheap-fix zal zijn. Heb je meteen de snaren eraf gehaald? Ik had laatst een spaans gitaarje dat zo met gespannen snaren jaren op zolder had gelegen. Alles was volledig krom getrokken. In principe wel te herstellen maar dat was echt de moeite niet meer waard.

stijnkenens
20 december 2012, 11:50
Zoiets valt inderdaad te herstellen, maar het hangt er waarschijnlijk vanaf hoeveel je er aan wil spenderen, ik ken het merk niet, of heeft de gitaar emotionele waarde voor jou?
Een rug lijmen kan in sommige gevallen zeer snel en eenvoudig. Maar lakschade herstellen, is duurder. Ik weet ook niet welke andere structurele schade er is.

Maar wat oigun zegt: snaren eraf !


Ik zou er mee naar een gitaarbouwer / hersteller gaan, en ze laten zien, want zo aan de hand van 1 fotootje kan je niet veel opmaken !



s.

aaronstonebeat
20 december 2012, 12:05
Ik heb ooit deze gitaar gerepareerd:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IRADRFSY.jpg

:D

briangitaar
20 december 2012, 12:32
Bedankt voor de snelle reacties! Het is een Höfner 4575, te gekke gitaar dus en zeker wel de moeite waard om er even wat aandacht en geld in te steken. Maar nu is dus de vraag hoe veel "geld en aandacht" zal dit worden?.... Hij heeft naar mijn weten de snaren er al die tijd nog op gehad... Het was namelijk jarenlang een muur decoratie van de vorige eigenaar. Hoeveel denken jullie dat ik kwijt zal zijn om hem weer tot leven te brengen?

barno
20 december 2012, 14:54
Bedankt voor de snelle reacties! Het is een Höfner 4575, te gekke gitaar dus en zeker wel de moeite waard om er even wat aandacht en geld in te steken. Maar nu is dus de vraag hoe veel "geld en aandacht" zal dit worden?.... Hij heeft naar mijn weten de snaren er al die tijd nog op gehad... Het was namelijk jarenlang een muur decoratie van de vorige eigenaar. Hoeveel denken jullie dat ik kwijt zal zijn om hem weer tot leven te brengen?

dat is zo onmogelijk te zeggen adh van een foto, ga naar een hersteller en laat 'm na onderzoek een offerte maken. Hangt af van alle niet zichtbare schade tgv de zichtbare schade, eventuele bracings, neck tordering door spanning snaren enz enz...

Jilles
20 december 2012, 15:01
Die binding van de Hofner ziet er vet uit zeg, nog niet eerder in de winkel gezien

briangitaar
21 december 2012, 15:09
Die binding van de Hofner ziet er vet uit zeg, nog niet eerder in de winkel gezien

Ja na even goed te hebben gegoogled lijkt me dit eerder een kopie van een hofner 4575. Ik ben bang dat het dus niet echt waard is om hier al te veel geld in te steken... Helaas!

El_Mano
21 december 2012, 18:11
Geen idee waar je woont, maar ik zou het wel een kans geven. Het lijkt me een leuke uitdaging het ding weer in elkaar te steken.

briangitaar
21 december 2012, 23:33
Geen idee waar je woont, maar ik zou het wel een kans geven. Het lijkt me een leuke uitdaging het ding weer in elkaar te steken.

Ik ben een arme student, dus geef liever mijn geld uit aan iets waarvan ik weet dat ik er wat aan heb. Vind dit toch een iets te grote gok sinds ik denk dat het om een copy gaat. Maar hij is nog niet in mijn bezit, hij staat namelijk op de Duitse Ebay. Mocht iemand denken: als jij het niet doet, dan doe ik het wel... Ga dan gerust je gang! http://www.ebay.de/itm/121038589939?_trksid=p5197.c0.m619#ht_500wt_1215
Zoals je hier ziet op de foto's heeft ie een andere hals en kop dan de Höfner 4575 heeft. Ook de volume en tone knoppen zitten anders. Dus zoals ik al zei denk ik dat het om een copy gaat.