PDA

View Full Version : Adapters



thijsman
19 december 2012, 12:20
Beste gitaarnetleden,

Ik heb wat vragen over adapters betreft volt(age) en ampères.
De situatie even uitgelegd:

Ik heb 2 distortion pedaaltjes, de Boss DS-1 en de MXR distorion plus.
Ik heb ook twee adapters, een Boss PSA230S adapter en een onbekende adapter die ik ergens heb liggen van een multieffectenpedaal (line 6 pod nogwat, weet ik niet meer, was niet mijn pedaal)

Voordat ik deze twee pedalen wilde aansluiten op de adapters bedacht ik mij dat ik met mijn onkunde in elektriciteit waarschijnlijk wat kapot maak, dus ik zoek het eerst even op. Ik heb een hoop doorgelezen en nu heb ik nog meer vragen dan eerst.

Eerst het apparatuur waar ik het over heb:
Die boss adapter zit wel goed, die doet het gewoon en die is uiteraard speciaal gemaakt voor de pedalen.
Deze boss adapter levert 9v dc en 500mAh
Die onbekende adapter levert 9v dc en 2000mAh

Kan ik die onbekende adapter gewoon gebruiken zonder dat er iets fout/kapot gaat?

De adapter levert 500mAh, het boss ds-1 pedaaltje vraag ~4mAh, dat betekend dat de resterende 496mAh niet gebruikt worden?

Als dit zo is betreft meerde pedalen op één adapter, betekend dat dan dat ik 4mAh * 125 boss ds1 pedalen = 500mAh kan aansluiten zonder dat er iets fout gaat?

Als ik ergens niet duidelijk genoeg ben geweest vul ik dat graag aan!
Bij voorbaat dank,

Thijs

JohnLord
19 december 2012, 12:56
Je kunt ze in principe allebei voor meerdere pedalen gebruiken. Let alleen wel op de polariteit. Met de Boss adapter zit je sowieso goed.