PDA

View Full Version : body dikte voor floyd rose



DaanW
18 december 2012, 20:16
Wat is de minimale body-dikte voor een schaller floyds rose. Volgens stewmac is het blok 41.28mm lang.
Nou heb ik hier een stuk swamp ash liggen, welke ik graag voor de body zou gebruiken, dat stuk is alleen 43mm dik.
Mijn idee is om geen afdek-klepje aan de achterkant te doen.

Zou 43mm dan dik genoeg zijn?

DarknessAwaits
18 december 2012, 20:23
Als je de floyd gaat verzinken lijkt dat me erg krap worden. Als je 'm erop monteert is er sowieso geen probleem.

Heb je misschien nog wat meer informatie over de desbetreffende trem?

ErikH
18 december 2012, 22:35
Wat wil je er eigenlijk mee, moet de floyd verzonken of mag deze ook boven de body liggen?

Het hangt geloof ik vanaf wat je met de halshoek doet. Staat bij een floyd rose standaard de hals niet onder 2 graden? als je daar wat mee speelt kun je je floyd hoger zetten en komt deze boven de body te liggen wat zou betekenen dat je een dunnere body kunt gebruiken. Je zou ook nog kunnen overwegen om er een korter blok onder te zetten of de originele af te zagen. Wordt wel meer gedaan, maar of dat je sustain hoorbaar verpest weet ik eigenlijk niet.

DaanW
19 december 2012, 18:14
Mijn plan was om hem te verzinken, dus dan gaat dat stuk hout waarschijnlijk wat te dun zijn.

Halshoek had ik nog niet over na gedacht.

Ik zit nu een beetje in de planfase, dus ik heb de trem nog niet in huis (gaat nog wel even duren voor ik alles ga kopen).

Een korter blok zou inderdaad een optie zijn, maar ik zit er op het moment aan te denken om een ander stuk hout te gaan gebruiken.

Tabula Rasa
19 december 2012, 18:49
Dun topje erop of zaag in het tremeloblok zetten

ErikH
19 december 2012, 18:57
Een topje is inderdaad ook een prima idee!

DaanW
19 december 2012, 20:58
topje was niet het plan. Ik denk dat ik dus even af zie van dat stuk swamp ash.

stijnkenens
19 december 2012, 21:01
Volgens mij bestaan er verschillende lengtes voor tremolo blokken, meestal zal je die apart moeten kopen, maar er staat mij iets van voor dat er tremblokken voor floyd bestaan van 35 mm...



s.


edit (http://www.wdmusic.com/floyd_rose_tremolo_blocks.html)

32 en 37 mm !

DaanW
19 december 2012, 21:45
Volgens mij bestaan er verschillende lengtes voor tremolo blokken, meestal zal je die apart moeten kopen, maar er staat mij iets van voor dat er tremblokken voor floyd bestaan van 35 mm...


s.


edit (http://www.wdmusic.com/floyd_rose_tremolo_blocks.html)

32 en 37 mm !

Ah kijk aan!
Maar.... ik ben al een schandalig bak geld kwijt aan zo'n trem (217,50 bij GS). Heb ik eigenlijk niet heel erg veel zin om er dan nog iets bij te moeten kopen.

stijnkenens
19 december 2012, 22:10
Snap ik, ik heb laatst een tremblok ingekort, omdat het te lang was ...
Met slijpschijf inkorten en nadien de gaten waar de veren ingrijpen terug uitboren.
Gaat perfect, maar het is wel ingrijpend !


s.

oigun
19 december 2012, 23:45
Kan je hem niet meteen met het juiste tremblok bestellen? Even een mailtje sturen.