PDA

View Full Version : Kingcorsa stelt zich voor



kingcorsa
18 december 2012, 17:10
Hallo,

Mijn naam is Math, 33 jaar oud en ik woon in het zuiden van ons land.

Ik speel gitaar sinds ik 12 jaar oud was, maar vanaf mijn 20e heb ik er veel te weinig tijd voor gehad (gemaakt) en dus ook niet veel meer gespeeld. Daarnaast heeft mijn versterker het twee jaar geleden begeven waardoor ik de afgelopen twee jaar helemaal niet meer gespeeld heb.

Mijn eerste elektrische gitaar was van het merk samick, strat model. Korte tijd later heb ik een stagg LP model gekocht. Beide heb ik niet lang gehad. Op mijn zestiende heb ik een squier strat gekocht die ik nog steeds heb.
Tegelijk met de strat heb ik een Marshall valvestate 10 gekocht.
Daarnaast speelde ik in die jaren ook op een Ibanez basgitaar.

De strat heb ik nog steeds, de marshall is degene die onlangs gerepareerd is.
De versterker heb ik destijds voor 100 gulden nieuw gekocht, vandaar dat ik deze niet eerder heb laten repareren, maar omdat ik dezelfde niet kon vinden, nu tch maar gedaan.

Op zich heb ik met deze set altijd wel lol gehad, in mijn tienerjaren ook regelmatig met andere een band proberen te vermon, maar veel verder als de slaapkamer en later de huiskamer ben ik nooit gekomen.

Om die reden wilde ik ook geen zwaardere versterker.

Twee weken geleden heb ik een nieuwe gitaar en versterker erbij gekocht, aangezien ik de hobby toch echt wel weer op wilde pakken.
Het is een Vintage V100 les pauls geworden met een marshall mg15fx versterker.
Een set die me ook goed bevalt, al moet ik nog leren omgaan met de effecten.

Naast deze twee gitaren heb ik nog een akoestische (semi) 12 snarige ibanez, een akoestische 6 snarige stagg western en een oude basgitaar.
Akoestisch speel ik niet veel meer, de bas heb ik al helemaal niet meer aangeraakt.

Qua muziek ben ik vooral Guns n roses (slash) fan. Andere rock hoor ik ook heel graag.
Wat spelen ben ik nu vooral met de oude guns n roses nummers bezig, daar beleef ik nu het meeste plezier van, met de tabs erbij uitzoeken en dan raggen.
Vroeger heb ik wel een aantal jaren les gehad, maar dat was ook meer leren naspelen. Noten ed heb ik nooit geleerd.

Voorlopig zal ik op het forum lezend aanwezig zijn, aangezien ik niet een geweldige goede speler ben en van dxe techniek al helemaal geen kaas gegeten heb, zal ik niet echt een bijdrage vormen. Hopelijk komt hier wel verandering in........ ben van plan om weer bij te gaan leren.

Foto's zijn niet de beste kwaliteit, ik zal morgen bij daglicht nog eens een poging doen met camera ipv telefoon

http://img.photobucket.com/albums/v738/kingcorsa/vintage/vintage006_zps13ed889b.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v738/kingcorsa/vintage/vintage005_zps337eae38.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v738/kingcorsa/vintage/vintage004_zps7f0f8a2a.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v738/kingcorsa/vintage/vintage002_zps6670a172.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v738/kingcorsa/vintage/vintage009_zpsfe46a90f.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v738/kingcorsa/vintage/vinatge001_zpseceeefc6.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v738/kingcorsa/vintage/minimarshallstack_zps05e5f2d3.jpg

Rizz
19 december 2012, 07:59
Lap tekst, mooie gitaar.. Welkom! ;)

Alweer een herintreder, moet niet gekker worden, straks speelt heel Nederland gitaar! :D Daar zijn niet genoeg vrouwen voor...

Veel plezier hier!

Kevin_L
19 december 2012, 08:53
Met mijn halve jaar ervaring snap ik niet dat mensen hiermee kunnen stoppen... de eerste paar weken zijn het lastigst, maar daarna is gitaar spelen (/muziek maken) het leukste wat er is!
Maar gelukkig zijn er dan altijd nog mensen bij wie het begint te kriebelen. Welkom! Mooie gitaar, mooie intro!

Pick-Mane
20 december 2012, 22:43
Welkom Kingcorsa

Nu moet ik eerlijk zijn ben ik pas 3 jaren aan het gitaar prutsen (spelen), in het begin was het voor mij gewoon opzoek gaan, naar mezelf en wat ik zoal aan klanken en muziek in de oren had. Omdat ik niet veel van gitaren en het spelen ervan af wist ben ik de verkeerde weg op gegaan en kocht wel om de 6 maanden een andere Gitaar, dan weer een elektrische waarvan ik dacht dat clean op een versterker bedoelde dat ik er een Akoestische klank mee kon op de wereld brengen. Toen ik vaststelde dat dit ook niet ging met een effectenpedaal, kocht ik mijn eerste Akoestische gitaar.
Dus zat ik na een jaar met twee gitaren aan mijn hals. Nu heb ik er vier, maar goed dat ik na twee jaren ben gekapt met kopen of niet.? ….. hoewel ik hier en daar nog wel eens gitaartje tegen kom waarvan mijn handen beginnen te branden en die naar mij roept koop mij, ik zit nu op het tijdstip dat ik mijn smaak heb gevonden en dit is Spaans (Klassiek) dus. Maar dit sluit niet uit dat ik niet meer op de andere speel. Eigenlijk heb ik meer dan 20 jaren als het niet meer is rondgedwaald met het gedacht in mijn hoofd om een instrument te kopen. Nu heb ik nog een hoop mondharmonica’s
Versterkers en keyboards, maar er gaat geen dag voorbij dat ik niet op een van de instrumenten wat probeer te spelen en leren. Een jaar is snel om en de tijd staat niet stil dus doen we er maar op los en maken er het beste van. Nu stelde ik ook vast dat na een jaar akkoorden spelen en deze aan elkaar knopen tot een muziek nummer niet genoeg is, er is ook nog zoiets als gevoel en je goed voelen met wat je doet, inspiratie is ook in de meeste gevallen iets wat van dieper in jezelf naar boven komt en waarvan je soms vergeten bent van waar het komt.

Gewoon verder DOEN en de rest komt wel "Like A Hurricane mane".

P.S. Heb je trouwens de laatste CD al die uit is van Slash die hij gemaakt heeft samen met Ozzy Osbourne,Fergie,Myles Kennedy,Yggy pop enz met de naam Slash De Lux Edition (CD en DVD) in een boxje Ik heb ze gekocht en vind ze gewoon heel goed. En voor de eerste keer dat ik weet speelt Slash daar "Sweet Child O' Mine" op de Akoestische gitaar.

Duhsjaak
23 december 2012, 03:59
Lap tekst, mooie gitaar.. Welkom! ;)

Alweer een herintreder, moet niet gekker worden, straks speelt heel Nederland gitaar! :D Daar zijn niet genoeg vrouwen voor...

Veel plezier hier!

Hi TS èn Hi Richie
Geëmancipeerde vrouwen hebben daar al lang een oplossing voor. Die zitten er niet op te wachten om een beetje mannelijke vent ertoe te bewegen hun handje vast te houden tijdens een huilfilm. En zij leren van hun omgeving. Reuze leuk allemaal.

Tenzij je ervan uitgaat dat je al die babes, die door je goddelijke uitstraling en fraaie gitaarspel worden aangetrokken, permanent aan je bindt.
Da's niet praktisch.
Ten eerste worden die babes op den duur ouder.
Ten tweede krijg je bij 15 babes, 15 schoonmoeders. Brrrrrrrr. De gedachte al. Vergeet het idee dat je dan nog eens leuk gitaar zou kunnen spelen. Dagenlange verhandelingen over de buurvrouw en de cursus macramé voor linkshandigen.....? Je moet er niet aan denken.

Je bent beter af met een Lovergirl. De handleiding daarvoor, publiceerde ik 2 januari 2010 in beperkte kring. And it goes like this:

LOVERGIRL

Nou ze vindt me gewoon lief hè
waardeert me om wie ik ben
bij haar voel ik thuiskomen
ik zeg één woord: verwen

Ze luistert belangstellend
is stil als ik dat wil
vraagt nooit 'waar denk je aan'
ze wil gewoon van bil

Als school is afgelopen
wacht ze mij geduldig op
vrolijk en in goed humeur
als ik drink is zij de bob

Mijn ouders willen haar niet zien
voel mij wat onbegrepen
is er sprake van afgunst?
ouders zijn soms wat benepen

Ze trakteert mij vaak op lekkers
er is overvloed aan poen
dan vraagt ze iets vreselijks:
'Wil je het met mijn vriendin doen?'

Echt een koude douche is dat
ik doorzag het meteen
als die eerste is geweest
dan nog één, dan nog één dan nog één

Lovergirl, where can you be

Je snapt, als je in handen valt van zo'n lovergirl, dat dat je leven helemaal op zijn kop kan zetten. Life as you know it? Kus het maar vaarwel.

En zo zie ik het leven van onze frisse jonge Math ook voor mij. Een bijna eindeloze stroom van leuke jonge vrouwen in de leeftijdsgroep van 19 tot 23. Claimen niets, Alleen gericht op het welzijn van Math en aangetrokken (tegen wil en drank) door zijn gitaar.

Iets heb ik er van meegekregen. Om dat nou ervaringsdeskundige te noemen......, ach, dat is ook zo pretentieus. Maar ik hem qua gitaar the next best thing, een Vintage Advance AV1bk. Ja, dan roep je het ook een beetje over jezelf af hè.

Ik zeg: Mattie, welkom gozer. Veel plezier met je gitaartje en je lovergirls.
Vriendelijke groet, Gus

kingcorsa
24 december 2012, 23:02
Bedankt voor jullie reacties, blij om te lezen dat humor hier ook duidelijk aanwezig is.

Ik had de reacties afgelopen week al gelezen, maar wilde vanavond even afwachten vanwege onderstaande quote.

P.S. Heb je trouwens de laatste CD al die uit is van Slash die hij gemaakt heeft samen met Ozzy Osbourne,Fergie,Myles Kennedy,Yggy pop enz met de naam Slash De Lux Edition (CD en DVD) in een boxje Ik heb ze gekocht en vind ze gewoon heel goed. En voor de eerste keer dat ik weet speelt Slash daar "Sweet Child O' Mine" op de Akoestische gitaar.

Nee ik had de cd nog niet, over het algemeen loop ik wat achter met nieuwe dingen, ik heb meestal lang plezier van dingen en geniet nog steeds enorm van de snakepit cd's.
Maar inmiddels is kerstavond geweest en heb ik de cd, de deluxe edition kado gekregen van mijn schoonmoeder.
Dit laat meteen zien dat er ook leuke aardige schoonmoeders zijn, (nee, ze leest niet mee) daarnaast heb ik van haar ook de Dunlop SW-95 Slash wah pedal gekregen!

Dus mijn kerst is helemaal goed.
Morgen zal ik een foto plaatsen
Er is nog meer .....

kingcorsa
19 juli 2013, 20:57
En voor de mensen die er niet in geloven dat er echt goede schoonmoeders zijn:

De mijne heeft me eerder genoemde slash kadootjes met de kerst gekocht afgelopen jaar
en wat kreeg ik afgelopen week voor mijn verjaardag:

http://img.photobucket.com/albums/v738/kingcorsa/HELLYEAH.jpg

Excuus voor de slechte foto, maar ben even zo blij dat ik hem direct wilde delen, ik ga er nu naar luisteren en plaats morgen wel even een betere kwaliteit

DLDB
19 juli 2013, 22:48
Dat album is echt heel goed hoor. Nog steeds niks van gehoord?