PDA

View Full Version : Fulltone OCD 9v/18v



stratestic
18 december 2012, 14:07
Ik heb sinds kort een Fulltone OCD en ik zie dat deze op 9 volt en op 18 volt werkt.
Nu zit ik met de volgende vragen

A) is er een verschil tussen 9 volt en 18 volt qua geluid?

B) hoe kan ik hem op 18 volt laten werken met mijn Onespot voeding?
moet ik dan iets omzetten ouzo?

muziekschuur
18 december 2012, 14:18
http://www.youtube.com/watch?v=eMFqVPLWyAM

Erikt
18 december 2012, 15:28
A) is er een verschil tussen 9 volt en 18 volt qua geluid?


Ja, dit zal resulteren in meer headroom.



B) hoe kan ik hem op 18 volt laten werken met mijn Onespot voeding?
moet ik dan iets omzetten ouzo?

Nee, dat zal niet gaan. Je moet daarvoor een powersupply hebben met 'gescheiden' outputs (allemaal geisoleerd van elkaar), zoals de Pedal Power van Voodoo Lab.

FrankC
18 december 2012, 15:32
Heb beide voltages geprobeerd. Ook 15 volt. Dat vind ik het lekkerste klinken. Gewoon een beetje experimenteren ermee.

Mr. Dynamite
18 december 2012, 17:10
Meer headroom is wel tof op dit pedaal :ok: verschil tussen 9 en 18 vond ik wel merkbaar, in het filmpje minder.

the sure thing
18 december 2012, 20:00
Ik blijf dit zo'n gezeik vinden... Live vallen deze verschillen echt compleet weg. En het "18V" geluid is met een andere setting op 9V echt exact te verkrijgen.

Mr. Dynamite
18 december 2012, 20:03
Ik blijf dit zo'n gezeik vinden... Live vallen deze verschillen echt compleet weg. En het "18V" geluid is met een andere setting op 9V echt exact te verkrijgen.

Tja maar dat blijft het eeuwige verhaal. Live kun je ook zat met een modeling bak op de planken staan, valt heel veel weg.
Toch willen velen dit niet, vooral om dat het om jou 'gevoel' bij je sound gaat. Daar kun je over discussiėren maar daar komt toch geen eind aan. ;)

Lexvandoef
18 december 2012, 20:42
Ik blijf dit zo'n gezeik vinden... Live vallen deze verschillen echt compleet weg. En het "18V" geluid is met een andere setting op 9V echt exact te verkrijgen.

Mwah, kan best wel tegenvallen hoor... Mijn OKKO Diablo heeft een ingebouwde 9/18V switch, en daarmee krijg je vooral een andere feel en minder compressie/sag in je sound als je naar 18V schakelt. Exact die sound en feel krijg ik niet met dat pedaal op 9V. Maar goed, elk pedaal reageert weer anders daarop. Ik merk iig een verschil in karakter, groot genoeg om hem daadwerkelijk op 18V te willen draaien.

Mitch
19 december 2012, 14:42
Als nou ergens dat andere gedrag in compressie belangrijk is is het juist live in bandcontext?
Overigens verschilt het nogal per versie. Met de V2 die ik had was het een groot verschil, met de V4 die we toen van iemand anders testten was het verschil veel minder groot.

the sure thing
19 december 2012, 20:00
Bij mijn fulltone fulldrive 2 en de fulltone distortion pro vond ik de verschillen te verwaarlozen.

Mitch
20 december 2012, 11:36
Kijk, zo is het een stuk duidelijker. :ok: