PDA

View Full Version : Fender No Load pots



Sonny
18 december 2012, 13:29
Kwam laatst de Fender No Load pots tegen.
Zijn er hier mensen die deze pots op hun gitaar hebben of misschien ooit live hebben gehoord?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Grtz Sonny

muziekschuur
18 december 2012, 14:08
Wat is dat precies?

Ah kijk:


http://www.youtube.com/watch?v=QWwPNAZ-vX8

Sonny
18 december 2012, 14:26
Dat filmpje ben ik inderdaad ook op youtube tegengekomen. Ik vraag me echt af of de tone kwaliteit er volgens jullie op vooruit gaat met zo'n No Load pot.

aaronstonebeat
18 december 2012, 14:33
Ik heb laatst een telecaster in huis gehad zo'n potmeter in de toonregeling; als je die vol open draait, voel je aan het eind een klikje en hoor je nog een klein beetje meer hoog in het geluid komen. Het is geen verschil van dag en nacht maar toch duidelijk hoorbaar. Dat is ook wel logisch want je verdubbelt de parallelle weerstand in het circuit (van 125 naar 250 kOhm).

Tabula Rasa
19 december 2012, 09:52
Ik gebruik er eentje in mijn strat om het halselement met het brugelement te mixen. `Achter de klik` is het dan weer een gewone strat omdat de potmeter niet meedoet in het geheel, in die stand.

Mooie potmeters voor het juiste doel.

Sonny
19 december 2012, 13:12
In dat filmpje geeft die kerel ook aan dat je het dingetje dat de klik veroorzaakt ook terug kan slaan, zodat je vervolgens een traploze potmeter hebt. Lijkt me opzich wel een handig idee...