PDA

View Full Version : Stereo setup met 2 tops



Henri H
18 december 2012, 00:43
Ik heb het idee om een stereo setup te maken, mede doordat ik bij een forumlid hierdoor geïnspireerd ben geraakt. Het is de bedoeling om die setup voor thuis te gebruiken, om lekker te experimenteren met mooie sounds.
Bovendien heb ik sinds korte tijd een Musicom Lab EFXII looper switcher aangeschaft, waarmee dit goed mogelijk zou kunnen zijn, maar misschien zitten er toch beperkingen aan de EFXII, zoals hum o.i.d. waar ik rekening mee moet houden?

Ik heb geen ervaring hiermee, en dus gooi ik het hier maar neer.
Alle vormen van hulp zijn welkom.

Hier de spullen:

- Marshall JMP 2204 (geen FX loop)
- Mesa Boogie Stiletto Deuce (prima FX loop)
- Musicom Lab EFXII looper/switcher
- stereo cab(s)
- Rocktron Intellifex
- Strymon Timeline
- Diverse modulatie- overdrive- en boost-pedalen.

Het idee is om de intellifex in de FX loop van de Stiletto te hangen, en alle andere pedalen (behalve de Timeline?) gewoon voor beide versterkers te plaatsen.
Ik vind b.v. bepaalde modes van de Timeline erg mooi klinken voor de JMP, dus die mogelijkheid wil ik zeker behouden, maar via de FX loop van de Stiletto kan het natuurlijk ook erg mooi klinken. Daar zit gelijk al een ingewikkeld punt wat mij betreft. Chorus in stereo is ook een nadrukkelijke wens. Ik bezit hiervoor een Ibanez CS5 en SC10.

Hoe zouden jullie, als "stereo-experts/fanaten" dit aansluiten, zodat je b.v. ook de mogelijkheid hebt om de Timeline alleen via de Mesa te laten klinken, en tegelijkertijd de Marshall zonder FX?
Wellicht is dit teveel gevraagd, en moet ik hierin toch bepaalde keuzes maken?

Ik heb wel 's wat over wet/dry(/wet) setups gelezen, maar dat vind ik vaak complexe materie.
Het moet wel enigszins overzichtelijk blijven, en "Jip en Janneke taal" geniet mijn voorkeur wat dat betreft.
Ik heb wel ervaring met midi, maar hoofdzakelijk met patch controls. 'k Heb diverse BOSS multi FX gehad en ook nog een Replifex. De Intellifex heb ik eigenlijk maar weinig gebruikt, ook omdat deze wat ingewikkelder in te stellen is.

Alvast bedankt.

WillemdaGuide
18 december 2012, 08:01
Hey Henri, eindelijk een Musicomlab? Super ding is dat, als je eens hulp nodig hebt laat je het maar weten, kom ik een keer aan!

peter_heijnen
18 december 2012, 10:04
Er is een mogelijkheid om de chorus stereo door de musicom te laten schakelen maar dan moet je -kort door de bocht- een van de twee inputs -a of b- helemaal opofferen aan alleen de tweede uitgang van de chorus. Dan zou je dus maar 3 loops over houden voor andere pedalen waarbij ik uitga van de strymon na de musicom, stereo in en uit, en geschakeld via midi, daarbij de intellifex in de loop van de mesa. Kan vet zijn die extra delay aan een kant.

Ik zou dan liever de chorus na de musicom zetten en die gewoon met de voet switchen, van daar uit de strymon stereo in en uit. Hou je 8 loops over voor andere pedalen.

Mr. Dynamite
18 december 2012, 10:34
Ik heb er de laatste tijd ook over gedacht, een dual amp setup. Kan al snel heel complex raken.
Mijn idee was om gewoon de drive voor een amp te zetten en alle time based fx op 1 amp (in jou geval je stiletto).
Dan heb je geen stereo chorus, wat wel erg gaaf is maar dat vind ik voor een overstuurde marshall eigenlijk sowieso niet echt mooi klinken.

Ik zou dus overdrive/booster voor je marshall gooien, en meer niet. Dat is dan je dry kant.
Tweede signaal gaat naar je mesa die misschien op wat meer drive afgesteld staat, en in de fx loop pedalen. Dit is je wet kant.
Moet volgens mij donders klinken! :ok:

Dimitri92
18 december 2012, 11:09
Ik zou Mr. Dynamite volgen, zelf ook enigszins ervaring met dual amp setups.. hierbij vond ik het mooier om een dry wet setupje te hebben. Niet alles (effecten) over alles (amps), maar goed selecteren wat je waar wilt hebben. Zo blijft je geluid het mooist naar mijn idee ivm dynamiek etc. Anders kan t zo'n brij worden.. Veel succes en plezier, je hebt iniedergeval top spul liggen dat is duidelijk!

Henri H
18 december 2012, 12:54
Hey Henri, eindelijk een Musicomlab? Super ding is dat, als je eens hulp nodig hebt laat je het maar weten, kom ik een keer aan!Ja Willem, er stond er ééntje op MP, en die kon ik niet laten lopen... :)

Ik mail je even ok?

@ Peter, als ik de chorus in stereo door de Musicom wil laten schakelen, hoe sluit ik die dan precies aan volgens jou?
Ik zat zo te denken:

gitaar > in A (v.d. ML (Musicom Lab)) > send 1 ML > input Chorus > out 1 chorus > return 1 ML > out A ML > Stiletto input
> out 2 chorus > in B ML > out B ML > input JMP
Het in B signaal geeft dan altijd een chorus effect toch?
Ik denk dat ik inderdaad maar voor die 2e optie ga, chorus met de voet switchen. Wel een beetje jammer, want de chorus is één v.d. pedalen die ik graag via de ML zou laten lopen, vanwege enige tonesuck.

Wander en Dimitri ook bedankt voor jullie input. Ik vond het inderdaad ook erg mooi, een dry/wet setup, maar ik wil toch eerst zelf ondervinden of stereo voor mij wat is, denk het wel nl.

Dimitri92
18 december 2012, 13:42
Ja, uiteraard gewoon alles Proberen Henri, wat voor ons niet werkte kan voor jou misschien heel goed werken. Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk op uit komt !

peter_heijnen
18 december 2012, 13:52
Altijd chorus hoeft niet. Maar de chorus in de ML geeft beperkingen en vooral problemen.

http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/ML_HH.jpg

In de tekening gaan lijn A en B naar de strymon, respectievelijk amp A en B.

Je ziet dat je op deze manier de chor on/off kunt switchen door s/rA4 en s/rB4 tegelijk te schakelen. Echter, wanneer de chorus niet staat ingeschakeld dan gaan alle pedalen naar amp B VERMITS s/rA3 geactiveerd is.

Deactiveer je s/rA3 wel dan gaan bij uitgeschakelde chorus pedaal 1/2 naar amp A en pedaal 3/4/5 naar amp B.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je voor zulk de gedoe de musicom hebt gescoord. De chorus na de ML lijkt me de enige optie, maar mss zie ik ook wel iets over het hoofd.

EDIT:
Als je echt problemen hebt met de tonesuck:
-Git in A
-Chorus in s/rA4 en rB4
-3 pedalen in s/rA1,2,3
-de output van het pedaal ndat gaat naar de return van s/rA3 splitten
-de split nar de return van s/rB3

Bij 'chorus on' gaan de drie pedalen naar de input van de chorus en de stereo uit naar output A/B, s/rB3 moet dan gesloten zijn.

Bij 'chorus off' gaan de pedalen sowieso naar output B, maar door s/rB3 te openen via de split ook naar output A.

Ik hoop dat je geen aardlussen krijgt. ;)


EDIT 2:
bovenstaand klopt niet: Als je de output van dat pedaal split heb je dat signaal alleen bij ingeschakelde s/rA3... Werkt dus niet, was leuk geweest.

Dus steeds meer redenen om de chorus apart te zetten.

EDIT 3: verdimme, kan het niet hebben dat het niet werkt! :)

Heb nog naar een gaatje gezocht en gevonden: chorus stereo in de loop en daarnaast 4 mono loops vrij te gebruiken:

-SendA3 doorverbinden naar input B.
-Split maken vanuit sendB3. Split1 naar returnB3, split2 naar returnA3.

s/rA3 en s/rB3 always on! (Is voor s/rA3 noodzakelijk, voor s/rB3 niet maar wel zo makkelijk)

-Bij chorus on gaat de keten met 4 loops naar de chorus en de chorus stereo naar de uitgangen.
-Bij chorus off worden s/rAB4 gesloten en gaat het signaal van split1 naar output A, en split2 naar output B.

http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/ML_HH4loops.jpg

4 loops is niet zo veel maar je kunt bijv pedalen die je niet snel samen gebruikt in een loop zetten.

peter_heijnen
18 december 2012, 14:01
gitaar > in A (v.d. ML (Musicom Lab)) > send 1 ML > input Chorus > out 1 chorus > return 1 ML > out A ML > Stiletto input
> out 2 chorus > in B ML > out B ML > input JMP
Het in B signaal geeft dan altijd een chorus effect toch?

B geeft dan idd altijd chorus effect, daarom ook een return gebruiken ipv input B.

Ook moet je de chorus niet aan het begin zetten, want dan kun je de andere pedalen alleen nog maar op een van de l/r kanalen van het chorus signaal zetten.

Mr. Dynamite
18 december 2012, 14:32
Zou dan inderdaad de chorus aan het eind zetten, niet in een loop. Maar dan kun je hem niet in de fx loop plaatsen als je dat zou willen.
Lijkt me wel de meest simpele oplossing

Henri H
18 december 2012, 16:39
Zo Peter, je hebt er echt werk van gemaakt. :ok: Ik ga het 's bestuderen t.z.t., maar denk toch dat ik hem maar niet in een loop zet. :)

Ik moet ook eerst nog een extra cab (2x12) erbij kopen, want mijn huidige 2x12 wil ik graag mono houden.

Liquid_Metal
18 december 2012, 16:47
Jammer dat slechts een van je amps een loop heeft want dit beperkt je soundmogelijkheden. Het maakt je rig ook weer erg complex als je de loop van de Mesa wel wilt gebruiken, omdat je dan bepaalde effecten enkel op de Mesa krijgt. In de basis heb je dus deze opties:
- Alle effecten voor de voorversterker
- Postgain effecten zoals chorus, delay en reverb enkel via de Mesa
- Postgain effecten enkel via de Mesa, maar 100% wet en/of met kill-dry functie

Als je al je drive uit pedalen haalt is het niet zo'n punt om geen fx-loop te gebruiken, maar zoals je weet klinken sommige effecten beter na overdrive. Bij de Marshall gaat dat niet lukken. Misschien heb je die voorkeur helemaal niet.
Het gebruiken van de loop van de Mesa is aan de ene kant limiterend, maar kan aan de andere kant ook heel creatief werken. Je zou ervoor kunnen kiezen om een Dry/semi-Wet setup te creëren, door de Mesa gewoon mee te laten doen als je geen effecten gebruikt, maar enkel effecten te laten afspelen als je die wel gebruikt. Als voorbeeld je chorus: de chorus staat in de loop van de Mesa op 100% mix (dat gaat standaard niet met de CS5 maar hij is om te bouwen; die van mij doet het). Als de chorus uitstaat geven beide amps het droge signaal, maar als de chorus aan staat heb je een Wet/Dry setup. Meestal zet je het wet signaal zachter dus je zou ook een lagere mix kunnen gebruiken (stel dat je in mono 40% mix gebruikt, dan zou 70% nu wellicht een mooie sound geven).

Ik vind het in ieder geval een toffe opzet :punk:.

peter_heijnen
18 december 2012, 17:11
Zo Peter, je hebt er echt werk van gemaakt. :ok: Ik ga het 's bestuderen t.z.t., maar denk toch dat ik hem maar niet in een loop zet. :)
Haha, ik dacht ik maak er een lang verhaal van dan hoeft Henri die chorus vast niet meer in de loop... :)


Ik wilde het gewoon zelf weten natuurlijk, maar hoe dan ook, de chorus er na is echt de betere optie.

tnijland
18 december 2012, 21:30
Hey wat oude bekenden ;-)

Henri, mooi om te horen dat je toch een stereo setupje wilt proberen. Je begint gelijk met een eenvoudige vraag die echter zo gemakkelijk niet is op te lossen. Ik kan je wel waarschuwen dat je de 2e amp input geïsoleerd moet aansluiten i.v.m. brom (bijv. gigrig humdinger oid). Verder zag ik wat mogelijke impedantie problematiek opduiken als je de schakelaars niet goed zet.

Je zou ook de inzet van schakelbare paralelle mixers kunnen overwegen om met je switchbox chorus/delay signalen in te mixen.

Henri H
28 december 2012, 18:39
Vandaag de 1960 kast op de Marshall 2204, en de 1936 op mijn Mesa Stiletto aangesloten, en via de stereo outputs van mijn Timeline naar beide versterkers. Vanaf de eerste noot gelijk de WOW-factor, echt kicken.
De Timeline klinkt vooral op sommige settings (factory presets) heerlijk in stereo.
Ik ben nog niet toegekomen om mijn chorus in stereo aan te sluiten, want ik was in eerste instantie benieuwd naar hoe de Timeline zou klinken, dus binnenkort meer van mijn bevindingen.

:cheerup:

PS: totaal geen last van hum gehad.

macwilliams
28 december 2012, 22:07
Stereo is gaaf hè? Sinds de H&K attax 200 was ik er wel achter dat het te gek is. Al doe ik het nu iets anders. Git->preamp ENGL ->gmajor en dan links in de return van de ENGL en rechts de GIABLO in.

Je hebt er niks aan, deze post maar... Welkom in stereo land ;)

Midwolda
28 december 2012, 22:36
Lijkt me fun, ik wil ook een WOW-gevoel. :dontgeti:
Toch eens de MXR Stereo Chorus uitsturen naar de twee SF Champ's.
Kijken wat er gebeurt...

Henri H
28 december 2012, 23:48
Stereo is gaaf hè? Sinds de H&K attax 200 was ik er wel achter dat het te gek is. Al doe ik het nu iets anders. Git->preamp ENGL ->gmajor en dan links in de return van de ENGL en rechts de GIABLO in.

Je hebt er niks aan, deze post maar... Welkom in stereo land ;)Hoi Willem, Ik denk dat ik maar een 4e cab erbij moet kopen, ook voor in de oefenruimte. :D

Henri H
29 december 2012, 01:20
Trouwens Willem, op jouw manier ga je, als ik het goed begrijp, via de preamp v.d. ENGL (via de GMajor) naar de input v.d. Giablo?
Of ga je naar de return van de Giablo?

macwilliams
29 december 2012, 01:45
Vanaf de major naar de input, ik heb er geen fx loop op de GIABLO. Maar op de luidsterkte waarop ik speel ondervind ik geen probleem hij blijft gewoon clean en als ik doorschakel dan gebruik ik de scheur van de ENGL. Ik heb geen idee of dit ook op hogere geluidssterktes zo goed blijft.

refused199
29 december 2012, 11:14
Dit was ook de manier waarop ik wilde gaan doen met een DSL100 met effectsloop en JMP2203 zonder. Maar ook als je de scheur gebruikt van de DSL (en in jou geval ENGL) is volgens mij het signaal door de pre-amp al hoger dan het gitaarsignaal. Daar wordt je 2e amp, JMP2203 (of bij jou GIABLO), sowieso niet vrolijk van toch?

Henri H
29 december 2012, 11:50
Ik zou dat ook kunnen proberen met mijn tops (Stiletto > 2204), en als ik de 2204 dan clean instel zou het wel ok moeten klinken wellicht?
Het nadeel is dan wel weer dat je niet één amp mét en de ander zonder delay (wet/dry?) kunt hebben.

peter_heijnen
29 december 2012, 12:05
Dit was ook de manier waarop ik wilde gaan doen met een DSL100 met effectsloop en JMP2203 zonder. Maar ook als je de scheur gebruikt van de DSL (en in jou geval ENGL) is volgens mij het signaal door de pre-amp al hoger dan het gitaarsignaal. Daar wordt je 2e amp, JMP2203 (of bij jou GIABLO), sowieso niet vrolijk van toch?
Het gaat erom dat jij er vrolijk van wordt.

Je hebt dan te maken met twee zaken: misaanpassing en dubbele preampkleuring.
-Misaanpassing los je feitelijk niet op door een preampsignaal op zo laag mogelijk volume een volgende preamp in te sturen, maar het is niet per definitie lelijk. Los je wel op met een reamp doosje.
-Dubbele kleuring is ook niet per difinitie lelijk.

Uitproberen dus maar!

peter_heijnen
29 december 2012, 12:06
Ik zou dat ook kunnen proberen met mijn tops (Stiletto > 2204), en als ik de 2204 dan clean instel zou het wel ok moeten klinken wellicht?
Het nadeel is dan wel weer dat je niet één amp mét en de ander zonder delay (wet/dry?) kunt hebben.
Het kan wel als je de dry en delays gescheiden kunt versturen naar de delay outputs.

Henri H
29 december 2012, 12:16
Dat zou dan moeten vanuit mijn Intellifex, is dat mogelijk met dat apparaat?

patrick0108
29 december 2012, 15:06
Vandaag de 1960 kast op de Marshall 2204, en de 1936 op mijn Mesa Stiletto aangesloten, en via de stereo outputs van mijn Timeline naar beide versterkers. Vanaf de eerste noot gelijk de WOW-factor, echt kicken.
De Timeline klinkt vooral op sommige settings (factory presets) heerlijk in stereo.
Ik ben nog niet toegekomen om mijn chorus in stereo aan te sluiten, want ik was in eerste instantie benieuwd naar hoe de Timeline zou klinken, dus binnenkort meer van mijn bevindingen.

:cheerup:

PS: totaal geen last van hum gehad.

Ben het met Henri eens dat de stereo out van de Timeline de zogeheten WOW factor geeft.
Ik speel stereo met deze opstelling gebaseerd op Pete Thorn (alle effecten front in): Guitar--Polytune--MXR Dynacomp 1976--MXR Fuzz---CM dc Drive--Retro vibe--Radial Trimode--Timeline out L--R Alllen&Heath guitar mixer in en pannen naar een Supersonic en een Superchamp.
Dus wat bij mij nu van pas zou komen zou ook een G-lab zijn daar je met de octabus geen midi kan schakelen.

refused199
29 december 2012, 15:34
Het gaat erom dat jij er vrolijk van wordt.
...
Uitproberen dus maar!

Jij zegt dus dat het geen schade zal geven als je de pre-amp van je volgende versterker een extra opdonder geeft? Ik had namelijk eerder al eens op andere fora gelezen dat het niet aan te raden was, niet vanwege de kleuring maar vanwege het het versterkte signaal dat de tweede amp in zou gaan. Of die mening betrouwbaar is weet je natuurlijk niet, maar dat was de reden dat ik het nooit heb uitgeprobeerd.

macwilliams
29 december 2012, 15:37
Dit was ook de manier waarop ik wilde gaan doen met een DSL100 met effectsloop en JMP2203 zonder. Maar ook als je de scheur gebruikt van de DSL (en in jou geval ENGL) is volgens mij het signaal door de pre-amp al hoger dan het gitaarsignaal. Daar wordt je 2e amp, JMP2203 (of bij jou GIABLO), sowieso niet vrolijk van toch?

Het is wat Peter ook al schreef, waar word je (ik in mijn geval) vrolijk van? Er treedt wel kleuring op maar ik heb niet het idee dat de preamp van de ENGL de GIABLO eerder doet vervormen. Het blijft tot redelijk hoog volume toch goed en gedefinieerd (net toch maar even getest) natuurlijk stuur ik de clean preamp van de ENGL niet voluit de G-Major in en stuur 'm ook niet volgas de preamp van de GIABLO in. Het volume waarop ik heb getest zal je in de meeste kroegen al niet meer mogen hanteren. Kortom, het kan best en ik heb de wow ook maar dan uit de G-Major.

macwilliams
29 december 2012, 15:40
Jij zegt dus dat het geen schade zal geven als je de pre-amp van je volgende versterker een extra opdonder geeft? Ik had namelijk eerder al eens op andere fora gelezen dat het niet aan te raden was, niet vanwege de kleuring maar vanwege het het versterkte signaal dat de tweede amp in zou gaan. Of die mening betrouwbaar is weet je natuurlijk niet, maar dat was de reden dat ik het nooit heb uitgeprobeerd.
Dan zou je dus ook geen buizenpreamp/ pedaal moeten gebruiken lijkt me?
Ik hoor niks vreemds en ik ruik nog geen tube- fricassee ;)

refused199
29 december 2012, 15:57
Daar heb je ook weer een goed punt Macwilliams, dan gaan we zo'n setup van het weekend ook nog maar eens voorzichtig uitproberen.

macwilliams
29 december 2012, 17:33
Gewoon proberen. Maar wel stoppen als je ongewenste vervorming hoort.

Mr. Dynamite
6 januari 2013, 16:03
Heb me gister ook even zoet gehouden met een dubbele amp setup.
Nieuwe amp binnen dus kon mooi even pielen, ook hier een mesa en marshall dus redelijk vergelijkbaar.
uiteindelijk is het dit geworden:

Gitaar -> tuner, volume, wah, tubescreamer -> Lehle dual ab. Hier split ik hem:

A -> Marshall SLX, op overdrive met in de loop een delay (of niks)
B -> Mesa Rocket 44, redelijk cleane overdrive, in de loop chorus, vibe, delay en reverb (meestal wel aan).

Gaaf is de marshall een delay op de achtergrond, en de mesa een milde reverb.
Als je dan chorus aantrapt word het heel ruimtelijk maar je houd wel directheid van de marshall.
Vibe geeft een heel apart effect. Bromt wel iets, maar valt best wel mee.
Beetje afgekeken natuurlijk, maar het werkt wel! :ok:

refused199
6 januari 2013, 16:56
Goed om te horen!
Heb je ook al naar de pedaalvolgorde gekeken? Zoals je volumepedaal aan het begin of het eind van je loop? Bij mij maakte die volgorde ook al een erg groot verschil.
Ik split m'n signaal aan het eind van m'n pedalboard uiteindelijk door een ABY richting m'n DSL en JMP en split bij m'n chorus (die nog voor de ABY zit) het signaal naar een volumepedaal, delay, tremolo en reverb richting een Dynacord Twen combo. Ik heb dus over de 3 versterkers een stereo chorus. Dat geeft ook een erg brede sound die toch gedefinieerd blijft, dus het kan wel!

Mr. Dynamite
6 januari 2013, 18:24
Goed om te horen!
Heb je ook al naar de pedaalvolgorde gekeken? Zoals je volumepedaal aan het begin of het eind van je loop? Bij mij maakte die volgorde ook al een erg groot verschil.
Ik split m'n signaal aan het eind van m'n pedalboard uiteindelijk door een ABY richting m'n DSL en JMP en split bij m'n chorus (die nog voor de ABY zit) het signaal naar een volumepedaal, delay, tremolo en reverb richting een Dynacord Twen combo. Ik heb dus over de 3 versterkers een stereo chorus. Dat geeft ook een erg brede sound die toch gedefinieerd blijft, dus het kan wel!

Volume pedaal gebruik ik ook om een clean signaal te krijgen, dus die staat er sowieso voor ;)
Stereo chorus is wel erg gaaf, had ooit een marshall 8280 met stereo chorus, dat op een 4x12 gaf wel een heel vet effect.
Maar mijn chorus heeft geen stereo output dus dat gaat niet werken, en zo heel veel gebruik ik hem toch niet.

Schakel jij die dsl nog wel eens naar clean of gewoon met je volume knop? Gebruik nu zelf gewoon volume pedaal of gitaarknop, die mesa kan ik wel schakelen maar moet ik eerst een switch vinden. Maar die op clean naast de slx op overdrive lijkt dan weer niet echt.

Henri H
6 januari 2013, 21:33
"Stereo" over 3 amps .... wow, lijkt me vet. :)

Heb je die SLX sinds kort Wander?

Ik heb ook de Mesa op clean en de JMP op overdrive gehad, maar vond ik inderdaad maar 3 x niks.

Mr. Dynamite
6 januari 2013, 22:28
Heb je die SLX sinds kort Wander?

Ik heb ook de Mesa op clean en de JMP op overdrive gehad, maar vond ik inderdaad maar 3 x niks.

Jep, beide amps sinds deze week, van de slx loopt wel een topic.
Wilde al een poosje een dergelijke setup proberen en had er nu de kans voor ;)

Clean is eigenlijk alleen leuk als je tussen de amps schakeld, maarja dan heb je juist die feel van 2 amps tegelijk niet dus valt wat mij betreft af. Maar met de volume pot valt een hoop te doen :)

Henri H
9 april 2013, 00:25
Mijn Strymon Timeline heeft een licht defect, dus die is terug naar de leverancier voor garantie/reparatie, vandaar dat ik dacht: "tijd voor een nieuwe setup". Eerst een plaatje:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/533818_172718312884455_1040622456_n.jpg

Omdat de Timeline niet optimaal aan te sturen is via de Musicom Lab EFXII, had ik die laatste niet in gebruik, en ik vond het praktischer om een licht plankje te hebben. Ik oefen 2 x in de week met 2 verschillende bands (met ieder 1 x, en er valt wel 's een avondje uit), vandaar dat een lichte en eenvoudige plank wenselijk is.
Vanavond heb ik met deze plank thuis gerepeteerd. Ik zit dan in mijn keldertje, en kan op redelijk volume zitten spelen, echt lekker. Genieten noem ik dat. :)

Ik merk dat ik het prettig vind om maar 3 à 4 loops te gebruiken, en voor de channel switches gebruik ik nog de originele pedalen.
Loop 1: RC Booster + Tubescreamer (ik kan van te voren instellen welke ik ingeschakeld wil hebben)
Loop 2: Ross phaser (handig om die altijd on tap te hebben)
Loop 3: Ibanez CS5 + DCF-10
Loop 4: Ibanez DML20 + DL10 + TC Flashback

Die laatste loop zit ik een beetje mee..... die delays, en dan vooral de Flashback, hebben stereo uitgangen...... lastig .... misschien is het leuk om het dry signaal in de loop te zetten, zodat de delay als het ware nog even doorklinkt als ik de loop uitzet, waarna ik het pedaal alsnog totaal uit kan schakelen.
De spilloverfunctie van mijn Timeline vind ik echt zo gaaf, daar wil ik niet meer zonder, dus als die weer terug is, kan ik daar dezelfde oplossing voor gebruiken wellicht?

Ach, ik zie wel ... voorlopig klinkt dit ook hemels! :cheerup:

Edit: Die Flashback had ik een tijdje niet meer gehoord, maar die is gggooooeeeedd. :)

Henri H
17 mei 2013, 13:23
Hier een update van mijn kelder-setup nadat ik de oude cv-ketel-leidingen heb vervangen, en dus een stuk meer ruimte heb gecreëerd in mijn kelder.

https://lh4.googleusercontent.com/-IlKjuROJIxg/UZTy4MT79wI/AAAAAAAABbw/rDX7NyAI3Tc/s640/2013-05-16%2016.42.39.jpg

De Timeline staat weer op mijn pedalboard (switch was stuk, maar is gerepareerd, goeie service van Rockpalace :ok:)
Van de gitaren ontbreekt mijn Music Man Axis Super Sport, welke een piezo brug ingebouwd gaat krijgen, maar dat laat nog op zich wachten.
Ik heb nu nog maar 2 loops in gebruik, en ik gebruik loop 7 en 8 als channelswitches.
Loop 1: RC Booster + Goudie FX 808
Loop 2: MXR Script Phase 90 + Ibanez CS5 + Ibanez DCF10

De Timeline staat niet in een loop, dat werkt gewoon nog het prettigst merk ik.

Lexvandoef
17 mei 2013, 14:00
Leuk setje en leuke kelder zo Henri! Zou het er zomaar op kunnen, zeker als je je HOOK gehouden had ;).

Henri H
17 mei 2013, 15:01
Dank je. Die HOOK heb ik (behalve v.d. deal op zich) geen spijt van dat ik die niet meer heb, hoewel ik nog wel 's terugdenk aan het mooie clean.
Voor mij zijn de amps die ik nu heb perfect.
In onze oefenruimte staat nog een JCM 800 2204 met 1960B kast trouwens. :)

Lomeos
17 mei 2013, 16:07
Doe mij ook zo'n kelder!

Bassa
17 mei 2013, 16:09
Ik wil ook een kelder :(

Brum
17 mei 2013, 16:32
Ik dacht dat die behoefte voornamelijk iets Belgisch was?

Foute grap, maar ik kon 'm niet laten...:hide:

Henri H
17 mei 2013, 17:44
Er zijn al een hoop grappen over gemaakt idd, maar het is een waar gitaarparadijsje.
Helaas is de hoogte maar 1,88 m., en ik ben 1.90.... verplicht Hetfield pose aannemen. :D

http://www.thesnipenews.com/thegutter/wp-content/uploads/2008/12/Metallica-James-Hetfield.jpg