PDA

View Full Version : Stereo setup met 2 tops



Henri H
18 december 2012, 00:43
Ik heb het idee om een stereo setup te maken, mede doordat ik bij een forumlid hierdoor geïnspireerd ben geraakt. Het is de bedoeling om die setup voor thuis te gebruiken, om lekker te experimenteren met mooie sounds.
Bovendien heb ik sinds korte tijd een Musicom Lab EFXII looper switcher aangeschaft, waarmee dit goed mogelijk zou kunnen zijn, maar misschien zitten er toch beperkingen aan de EFXII, zoals hum o.i.d. waar ik rekening mee moet houden?

Ik heb geen ervaring hiermee, en dus gooi ik het hier maar neer.
Alle vormen van hulp zijn welkom.

Hier de spullen:

- Marshall JMP 2204 (geen FX loop)
- Mesa Boogie Stiletto Deuce (prima FX loop)
- Musicom Lab EFXII looper/switcher
- stereo cab(s)
- Rocktron Intellifex
- Strymon Timeline
- Diverse modulatie- overdrive- en boost-pedalen.

Het idee is om de intellifex in de FX loop van de Stiletto te hangen, en alle andere pedalen (behalve de Timeline?) gewoon voor beide versterkers te plaatsen.
Ik vind b.v. bepaalde modes van de Timeline erg mooi klinken voor de JMP, dus die mogelijkheid wil ik zeker behouden, maar via de FX loop van de Stiletto kan het natuurlijk ook erg mooi klinken. Daar zit gelijk al een ingewikkeld punt wat mij betreft. Chorus in stereo is ook een nadrukkelijke wens. Ik bezit hiervoor een Ibanez CS5 en SC10.

Hoe zouden jullie, als "stereo-experts/fanaten" dit aansluiten, zodat je b.v. ook de mogelijkheid hebt om de Timeline alleen via de Mesa te laten klinken, en tegelijkertijd de Marshall zonder FX?
Wellicht is dit teveel gevraagd, en moet ik hierin toch bepaalde keuzes maken?

Ik heb wel 's wat over wet/dry(/wet) setups gelezen, maar dat vind ik vaak complexe materie.
Het moet wel enigszins overzichtelijk blijven, en "Jip en Janneke taal" geniet mijn voorkeur wat dat betreft.