PDA

View Full Version : Akoestische gitaar met kleinere body



Arnaud E
18 december 2012, 00:16
Hey allemaal!

Ik ben nieuw hier op het forum, en zit al direct met een vraag :)
Ik speel al een 7-tal jaar gitaar nu, voornamelijk elektrisch. De laatste tijd pak ik eerder mijn akoestische gitaar vast.
Ik speel al een tijd op een takamine EG540ssc, een goeie akoestische gitaar, maar ik zou toch een nieuwe akoestische willen kopen met een kleinere body :)
Zelf ben ik grote fan van John Mayer, en vindt zijn akoestische gitaar werkelijk fantastisch, maar het prijskaartje kan ook tellen, dus kan ik deze wel vergeten.
Ik zoek dus eigenlijk naar een akoestische gitaar met een ietwat kleinere body, die toch betaalbaar is (niet meer dan 1000 euro, wat toch een redelijk budget is :p )

Iemand enige goede voorstellen/ervaringen? Ik had al wat rondgekeken op het net en een gitaar die me aansprak was de Taylor GS mini. Het enige waar ik aan twijfel bij deze gitaar is dat het meer een gitaar is om overal mee te nemen en dus de kwaliteit iets minder is, maar ik kan me vergissen uiteraard! ook de Taylor 114e leek me wel goed. Iemand een idee?

Bedankt alleszins :)

ruudjes
18 december 2012, 06:03
Ik heb pas geleden een blueridge br73as gekocht en ben hier zeer content mee. Een kleinere body maar toch genoeg volume. Een middag in een goede muziekzaak maakt het leuk en makkelijker kiezen. succes

Midwolda
18 december 2012, 06:16
De Gibson MK-series (ik heb zelf een MK53 sunburst). 500 tot 800 euro, afhankelijk van staat en model.
Kleinere body: check. Voor de rest een prachtig mooi gemaakt en zeer goed klinkend instrument.
Misschien lastig om te vinden maar dat heeft een reden: als je er één hebt doe je 'm niet meer weg. ;)

Edit: clicketyclick (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144863-Gibson-Mark-53-sunburst-1977).

northernlake
18 december 2012, 09:04