PDA

View Full Version : Delays: Boss RE-20 vs. TC Nova Delay of Repeater?



Speeddemon
17 december 2012, 20:19
Heeft iemand 1 van de TC pedalen al eens vergeleken met de Boss RE-20 Space Echo emulator?

Ik heb een RE-20 en overweeg 'm in te zetten, maar ik vraag me af of ik de galm ervan vaak zal gebruiken; de analoge sound en tap-tempo vind het belangrijkst. En de TC's winnen het wel op pedalboard 'real estate', aangezien ze een behoorlijke klap kleiner zijn.

Speeddemon
17 december 2012, 23:08
Laat ik zelf alvast een voorzetje geven;
2 redenen die voor de RE-20 spreken zijn
-z'n relatief lage stroomverbruik (<80mA). Ik overweeg namelijk een Harley Benton Powerplant Jr als PSU te gebruiken, en die kan meen ik maar 120 of 150mA per output leveren. Optie 2 is om net zoals in m'n huidige live-board gewoon een OneSpot met daisychain te gebruiken, daar al mijn effecten in de fx-loop gaan.
-ik heb zojuist ontdekt -slecht van me, ik weet het, nu pas- dat de tap-tempo footswitch van de RE-20 een dubbele functie heeft! Zelf-oscillatie!
En laat ik nou speciaal een veelzijdige delay willen gebruiken voor in m'n Priest-Tribute. En hoewel een "Starbreaker" vooralsnog niet op de setlist staat, is de zelf-oscillerende tape-delay wel echt een typisch Priest dingetje, wat dus zeer welkom is!
Dit gecombineerd met de whammy-functie van de Boss PS-6 en de Filter-oscillatie van de hopelijk snel arriverende Mooer ElecLady flanger zouden een partijtje anargistiese noise kunnen veroorzaken waar een zeker forumlid nog een puntje aan kan zuigen. :seriousf:

Speeddemon
21 december 2012, 16:39
Niemand verder input? :???::dontgeti:

whoosh
21 december 2012, 18:40
Komt hij in een fx loop? Ik heb een Nova Repeater, erg fijn ding, maar in de fx loop van mijn Mesa klinkt hij erg akelig, met een irritant geluid in het hoog. In de loop van mijn Koch Pedaltone geen probleem. Schijnt wel een bekend fenomeen te zijn bij die TC's, blijkbaar picky over de fx loop.

Enig nadeel aan de Repeater wat mij betreft is dat de Kill Dry knop erg dicht bij de aan/uit schakelaar zit, ik heb hem toch al meer dan eens mee uitgedrukt...

Speeddemon
21 december 2012, 20:49
Komt hij in een fx loop? Ik heb een Nova Repeater, erg fijn ding, maar in de fx loop van mijn Mesa klinkt hij erg akelig, met een irritant geluid in het hoog. In de loop van mijn Koch Pedaltone geen probleem. Schijnt wel een bekend fenomeen te zijn bij die TC's, blijkbaar picky over de fx loop.

Enig nadeel aan de Repeater wat mij betreft is dat de Kill Dry knop erg dicht bij de aan/uit schakelaar zit, ik heb hem toch al meer dan eens mee uitgedrukt...
Hij zou idd in een loop komen.

Ik las ook al dat ie totaal geen self-oscillation doet. Is dat jouw ervaring ook, wanneer je de analog delay mode kiest?

whoosh
22 december 2012, 12:58
Volgens mij niet, ik gebruik daar een analoge (carbon copy) voor, maar ben niet helemaal zeker. Ik zal straks even kijken als ik de boel weer het muziekhok in heb gesleept.

whoosh
22 december 2012, 13:29
Inderdaad totaal geen self-oscillation. Het nadeel van het kill-dry knopje geldt ook voor de spillover knop. Ik moet voor die twee echt eens wat verzinnen. Het gebeurd me niet vaak, maar gisteravond had ik dus de spillover uitgezet bij het schakelen van de delay, toch verrassend als je denkt een uitstervende delay te krijgen bij het eind van het nummer en hij gaat gewoon in 1 keer helemaal uit.

Ik denk dat ik maar een bakje overheen ga tapen...

guitarkid
24 december 2012, 11:45
Ik heb de Nova Repeater. Ik ben erg tevreden en ik heb nog nooit het probleem gehad van het intrappen van verkeerde knoppen! ;) Hij zit (samen met een Rocktron Deep Blue chorus) in de loop van mijn Delta Blues en ook daar geen problemen!

guitarkid
27 december 2012, 16:48
Ik heb de Nova Repeater. Ik ben erg tevreden en ik heb nog nooit het probleem gehad van het intrappen van verkeerde knoppen! ;) Hij zit (samen met een Rocktron Deep Blue chorus) in de loop van mijn Delta Blues en ook daar geen problemen!

Zul je net hebben: de dag na een gig even de spullen weer aansluiten in de studio, geen geluid als ik de kabels van de loop aansluit.
Beetje zoeken, kabels blijken in orde en ik wil net een beetje moedeloos worden, want misschien moet de hele fx-bak overhoop vanwege een (mogelijk kapot?) patchkabeltje. Zie ik ineens dat het dry-signal mute lampje brandt van de Repeater terwijl de delay uit staat, dus geen enkel signaal!!! Damn, dus het gebeurt mij toch! Neemt niet weg dat het een fijne delay is! ;)

whoosh
27 december 2012, 17:34
Het is een erg fijne delay. Ik heb mijn probleem opgelost door twee Stratknoppen over de spillover en killdry knopjes van de Nova te plakken. Ziet er niet uit maar werkt wel :)

http://www.debbyann.com/pics/untitled-9913.jpg

guitarkid
27 december 2012, 18:28
Het is een erg fijne delay. Ik heb mijn probleem opgelost door twee Stratknoppen over de spillover en killdry knopjes van de Nova te plakken. Ziet er niet uit maar werkt wel :)

http://www.debbyann.com/pics/untitled-9913.jpg

Geweldig!!!!!!! :) Ga ik ook doen! Ik heb overigens een dun strookje Gaffa over dat plastic balkje geplakt waar de lampjes van on/off en tap in zitten en alleen de lampjes vrij gelaten. Nu zie je alleen de feitelijke lampjes en niet zo'n lelijk oplichtend balkje. Overigens, ik heb één issue met deze delay: z'n tapfunctie reageert soms erg slecht op hele snelle taps, bijv. als ik een slap-delay wil. Dan moet ik soms meerdere keren snel achter elkaar tappen voor ik idd de snelle delay krijg. Maar verder is het een probleemloos ding met (voor mij) voldoende mogelijkheden. ik zocht echter vooral een delay met aparte tap-functie en niet zoals met sommige pedalen, dat je eerst het pedaal twee seconden moet inhouden voor de tap-functie het doet. En meer dan genoeg delay-types, delay-tijden, spill over functie etc! Met de tone knop en vib/chorus knop doe ik dus helemaal niets!