PDA

View Full Version : Versterker stuk? Nieuwe nodig, zo ja welke?



Jorikm
17 december 2012, 16:01
Hallo iedereen.

Ik ben een paar jaar geleden begonnen met gitaarspelen en heb toen een elektrische gitaar starterskit gekocht van het merk Adonis. Setje heeft me toen (gitaar + versterker + gigbag + plectrums) 130 euro gekost en eigenlijk gebruik ik alleen de versterker nog.
Betreft hier een Adonis GF-15 combo maar ik heb hem op google onder verschillende merknamen voorbij zien komen (Freedom GF-15 enz. enz.)

Nu ben ik sinds korte tijd weer actief bezig met gitaar spelen en probeer ik mijn geluid beter te krijgen.
Ik speel op een Ibanez RGR-321 EX gitaar, gebruik een Boss ME-25 effectenpedaal en dus die GF-15 combo. Echter begin ik me steeds meer te ergeren aan het slechte geluid dat er uit mijn combo komt.
Heb verschillende instellingen geprobeerd op de ME-25 en verschillende pickup-switches op de gitaar maar blijft gewoon een gigantisch ''blikkerig en koud'' geluid uit komen.

Aan de effectsprocessor zal het niet liggen, net zo min als aan de gitaar aangezien ik deze combo in de winkel heb uitgeprobeerd door een Cube 40 en daar klonk het al een heel stuk beter en warmer.

Nu vraag ik me dus af: Kan het zijn dat mijn versterker ergens een los contactje heeft o.i.d. waardoor hij zo blikkerig klinkt, hoe kan ik dit controleren?
Zelf vermoed ik dat hij gewoon aan het einde van zijn leven is maar geld voor een nieuwe Amp is er op dit moment gewoonweg nog niet, en toch wil ik graag blijven spelen.

En nu mijn 2e vraag:
Ik wil wél op korte termijn (2 of 3 maand) een nieuwe combo aanschaffen.
Hij moet geschikt zijn voor kleine podia (kleine clubs/cafétjes) zonder dat ik hem hoef te miccen maar ik moet er ook mee op mijn kamer kunnen spelen.
In welke klasse amps moet ik dan gaan kijken? Voldoed een cube40 hiervoor of zit ik dan al aan de cube80?
Andere merken mogen ook voorgesteld worden, sta overal voor open.
Stijlen die ik speel is heel breed, van Metallica tot Guus Meeuwis en van AC/DC tot Guns 'n Roses. Ook wil ik me gaan focussen op het lead-soloën. Moet een beetje een allrounder zijn dus.
Budget zal liggen op +- 300 euro.

Graag hoor ik van jullie, want ik zie om eerlijk te zijn de bomen door het bos niet meer!

Mvg,
Jorik.

Napoje
17 december 2012, 16:05
€ 300 is niet veel. Kijk eens naar bugera buizenversterkers, daar schijnen hele leuke geluiden uit te komen. Een v22 (http://www.bugera-amps.com/en/products/v22.aspx) met die boss geeft veel mogelijkheden bv. Zoek maar eens op dit forum naar die versterker.

Jorikm
17 december 2012, 16:27
Bedankt voor je reactie!
300 euro is een richtprijs, een versterker van 350 of 375 euro past ook nog wel in het budget maar gekker moet het niet worden.
Heb al veel online winkels af lopen struimen en ben inderdaad een paar Bugera's tegen gekomen. Heb/had hier eigenlijk nooit van gehoord en er nooit iemand iets over horen zeggen dus zodoende eigenlijk niet veel research naar gedaan. maar ik zal youtube en de search-engine eens afzoeken naar info over deze versterkers!

Wat me alleen nog niet helemaal duidelijk is, is hoe jullie aan jullie geluid komen? Is dit een combinatie van losse effecten en ingebouwde effecten in de versterker, of zetten jullie de versterker op een soort van ''bypass'' en halen jullie alle sound uit de losse effecten? want ik weet niet zo goed wat ik me daar bij voor moet stellen.

Jorik.

Martijn-w
17 december 2012, 16:35
Vaak zitten er geen effecten op de versterker zelf, hooguit reverb. Een natuurlijk distortion d.m.v. een lead-kanaal.
De effecten worden meestal uit pedalen gehaald, natuurlijk in combinatie met de versterker zelf.

Ik heb zelf een Peavey Valveking 212 voor 400 euro op de kop weten te tikken zo'n 5 jaar geleden. Goeie buizenversterker, goed lead/distortion-kanaal en ingebouwde reverb. Alleen niet bepaald geschikt voor huis/slaapkamer niveau.

Maar voor 375 euro kan je beter 2ehands iets zoeken. Een cube is leuk en aardig, zeker voor op de slaapkamer, maar in een band mag je wel iets meer hebben. Een buizenversterker geeft meer body aan het geluid.

Kijk bijvoorbeeld naar iets als dit:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=165755

(geen spam, niet van mezelf)

Jorikm
17 december 2012, 16:53
Okee, dus de effecten is een combinatie van losse effecten + ingebouwde effecten. Is het dan niet lastig om, wanneer je op het podium staat en gaat switchen van effect, je geluid binnen redelijk tijdsbestek naar wens te krijgen zonder dat je eerst 20 test-riffs moet spelen?
Heb net het e.e.a. bekeken wat betreft de V22 van Bugera. Lijkt me een goede combo voor relatief weinig geld. Zou deze op het podium echt tekort komen?
2ehands ben ik altijd voorzichtig mee, je weet eigenlijk nooit wat je koopt zonder dat je iets getest hebt dus dat is dan wel een noodzaak.
En je zegt ook dat een tube-amp een voller geluid geeft, maar als ik de specs van de bugera bekijk dan is dit toch ook een tube-combo? Of zie ik iets verkeerd? EDIT: Lees net dat je het vergeleek met de Cube-serie, excuus!

Jorik.

Napoje
17 december 2012, 17:00
Voor kleine optredens is 22 watt meestal genoeg. En er zit een switch op om het vermogen te halveren. Er is ook een v55 met meer vermogen maar daar ben je thuis niet blij mee...

scabiosa
17 december 2012, 17:52
die peavey classic 30's schijnen ook zeer goed te zijn (zie link martijn)

20-30 watt lampen is inderdaad zeker genoeg om op te treden (bij een transistorversterker, dus zonder lampen, heb je al snel 60 of 80 watt nodig, vraag me niet waarom.... ;-)

en ivm sound, begin gewoon met de sound van je gitaar en je versterker, dan heb je al een cleane klank en een drive klank, kan je echt wel heel wat mee!
dan kan je gaandeweg nog 6000 effectjes kopen maar die zijn dus echt niet noodzakelijk voor een lekkere/vette sound!

ik zou eens kijken naar die peavey classic 30, maar als je iets nieuw lijkt het volgende me ook best interessant:
http://www.thomann.de/be/vht_special1220_combo.htm?sid=5531c0afaa5dc8845967 ee96134ab265

succes!

Jorikm
17 december 2012, 18:03
Ik heb me net even lopen inlezen op de V22 en ik moet eerlijk zeggen ik heb er nog niet op gespeeld, en nog niet live horen spelen. Maar ik ben stiekem toch al wel een beetje verliefd op die amp hoor! Wat een lovende reacties en wat een dikke sound als ik de reviews/demo's hoor. Daar komt ook nog eens bij dat hij er gewoon chique uitziet, en een volle buizen voor dat geld.
Zeeeeeer zeker een amp die ik ga proberen binnenkort!:mmmm:

Die VHT ziet er ook wel lovend uit, ga ik me zo ook nog even over inlezen. :)
Ik ben er trouwens achter dat de versterker die ik nu heb echt aan het eind van zijn leven is. Heb verschillende dingen geprobeerd (andere kabel, andere gitaar, ander stopcontact etc.) maar niets mocht baten. Klinkt nu net als een marshall mini-stack op volume 12 van 10! Jammer jammer.

Bedankt voor de tips tot nu toe, en mochten er nog meer suggesties zijn ik hoor ze graag!!

Jorik.

Bassa
17 december 2012, 18:30
Dat het blikkerig/dozig klinkt komt het meest door de kleine speaker die erin zit. Als je een nieuwe wil gaan kopen zou ik minimaal een 12 inch speaker nemen (wat in die bugera zit). En zo'n peavey classic die martijn voorstelde zijn echt hele goede versterkers (ik vind ze zelf heel lekker klinken in iedergeval). Veel plezier met je zoektocht.

Jorikm
17 december 2012, 19:14
Er zit geloof ik een 6.5'' speaker in, dus dat is wel echt klein inderdaad.
Al moet ik eerlijk zeggen volgensmij klonk hij een aantal jaar geleden beter, maar dat kan ook liggen aan het feit dat mijn gehoor/gevoel een stuk beter is geworden. Ik bedoel dan, dat ik nu beter onderscheid kan maken tussen een goed geluid en geen goed geluid wbt amps.

Ondertussen al een x-aantal keer het kwijl van mn mondhoeken moeten vegen omdat ik sta te popelen om die bugera uit te proberen. Ik ga proberen om hem met niet te hoge verwachtingen te testen want anders kan het alleen maar tegenvallen, maar ik hoop dat het de warme sound heeft die ik zoek. :)
De peavey classic, en de VHT 12/20 staan ook op het lijstje om te proberen. Binnenkort eens een grote muziekwinkel opzoeken en het e.e.a. uitproberen. (15km hier vandaan zit ''Muziekhuis Vriese'', echt waanzin wat ze daar aan gitaren/accesoires hadden. Helaas sinds kort overgenomen door iemand die volgensmij niet zo'n groot fan van gitaren is maar meer van piano's/vleugels. Kan ook komen doordat ze nog producten moeten inkopen.)

Jorik.

Bassa
17 december 2012, 19:26
Er zit geloof ik een 6.5'' speaker in, dus dat is wel echt klein inderdaad.
Al moet ik eerlijk zeggen volgensmij klonk hij een aantal jaar geleden beter, maar dat kan ook liggen aan het feit dat mijn gehoor/gevoel een stuk beter is geworden. Ik bedoel dan, dat ik nu beter onderscheid kan maken tussen een goed geluid en geen goed geluid wbt amps. \
Dat komt zeker door gehoor want toen ik mijn eerste versterker had met 8 inch speaker vond ik het geweldig klinken en dacht bijmezelf waarom zou je een versterker van 1000 euro als je een even goed geluid kan krijgen uit een versterker van 50 euro maar nu denk ik daar anders over.

Jorikm
17 december 2012, 19:47
Moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat mijn gitaarskills eigenlijk nog heel laag liggen, nummers gebaseerd op (power)chords en hele simpele/langzamere solo's wil me wel lukken maar even een solo'tje jammen zit er echt nog lang niet in. Dat kan natuurlijk ook een van de redenen zijn dat het niet klinkt zoals ik wil, heeft neem ik aan ook met je eigen vaardigheden te maken?!

Om even iets kort samen te vatten wat betreft het gebruiken van effecten: Stel je hebt een amp met daarin een goede lead en clean kanaal, maar je wil er graag een chorus bij toevoegen. Dan koop je dus een (stompbox heetten die dingen toch?) en die zet je er tussen. vind je dan dat het geluid nog wat compressie mist dan koop je een compressor. Als je deze in serie zet kun je ze onafhankelijk bedienen? Is voor mij altijd heel onduidelijk geweest hoe dat nou precies in elkaar zit maar is denk ik wel heel belangrijk om te weten als je een amp gaat aanschaffen.

Bestaat er hier ergens een topic over het hoe en wat van deze stompboxen/effecten en hoe ze gebruikt worden en hoe ze aangesloten worden? Heb de search al gebruikt maar krijg daar zoveel topics over dat ik straks langer bezig ben met zoeken dan met het lezen.

Bij voorbaat dank!

Jorik.

Bassa
17 december 2012, 19:58
Als je pedalen zoals bijv delay wilt gebruiken is een fx-loop wel iets om te overwegen. en een stompbox(pedaal) is heel makkelijk aan te sluiten. Gitaar -> kabel -> effect/pedaal/stompbox -> kabel -> versterker.

Jorikm
17 december 2012, 20:06
Oke, maar is het dan tijdens een gig niet lastig om snel te switchen van geluid? Want dan kan het namelijk maar zo zijn dat je een paar pedalen moet in/uit schakelen en voor evt. een iets andere sound ook nog aan wat knoppen moet draaien. Tussen de nummers door niet zo'n ramp maar stel je gaat van clean naar een ontzettend hevige metal distortion (om maar even wat te noemen) dan kan dat knap lastig worden? Of zijn daar weer speciale manieren e.d. voor?

arjanb01
17 december 2012, 20:14
Iets van engl? Tweedehands screamer of thunder?

arcane
17 december 2012, 20:18
Oke, maar is het dan tijdens een gig niet lastig om snel te switchen van geluid? Want dan kan het namelijk maar zo zijn dat je een paar pedalen moet in/uit schakelen en voor evt. een iets andere sound ook nog aan wat knoppen moet draaien. Tussen de nummers door niet zo'n ramp maar stel je gaat van clean naar een ontzettend hevige metal distortion (om maar even wat te noemen) dan kan dat knap lastig worden? Of zijn daar weer speciale manieren e.d. voor?

In dat geval is een multieffect misschien een handige optie

Heus
17 december 2012, 21:52
In dat geval is een multieffect misschien een handige optie

Heeft hij al,een Boss ME-25.( zie eerste post)

arcane
17 december 2012, 22:00
Heeft hij al,een Boss ME-25.( zie eerste post)

Dat weet ik, vandaar dat ik het ook aangeef, want volgens mij kent hij de mogelijkheden er nog niet helemaal van.

johanh
17 december 2012, 23:57
Er zijn genoeg leuke combo's te vinden.
Marshall JCM 900, Peavey versterkers enz.
Een ENGL screamer vind je niet makkelijk onder de 400,-
Maar ook de orange tiny terror of dual terror zijn leuke amps, en ook die vind je wel voor 300 tot 400 Euro
En dan heb je nog de VOX versterkers.
Het hangt ook een beetje af wat je zoekt qua geluid.

Zelf heb ik de JCM900 50 watt combo.
Is een redelijk allround versterker.

Echter speelt mijn band genoot op een powerball, en ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje verliefd ben op zijn geluid !!
Dus mocht je intresse hebben?
Ik stuur je wel even een PM

gr
Johan

Jorikm
18 december 2012, 00:18
Bedankt iedereen voor de tips en suggesties! Ga deze zeker even opschrijven en natrekken. Moet wel eerlijk zeggen van Marshall ben ik niet zo'n grote fan, beetje hetzelfde als Apple vs. HTC/Samsung. Je betaald meer voor de naam dan voor de kwaliteit naar mijn inzien.
Een multi-effect heb ik inderdaad al, al ben ik nog niet zo op de hoogte van de functies van de ME-25. Nouja, ik weet wat je er mee kunt, moet alleen nog uitvogelen hoe precies. Genoeg te doen dus!

Arcane, jij komt uit Doetinchem lees ik. De winkel waar ik het hier een paar posts geleden over had, Vriese, weet jij toevallig of hun assortiment nog wordt uitgebreid na de overname? Want ik ben daar afgelopen vrijdag geweest maar vond dat ze verrekte weinig amps en stuff hadden, terwijl dat voorheen toch wel meer was.

Jorik.

arcane
18 december 2012, 09:33
Bedankt iedereen voor de tips en suggesties! Ga deze zeker even opschrijven en natrekken. Moet wel eerlijk zeggen van Marshall ben ik niet zo'n grote fan, beetje hetzelfde als Apple vs. HTC/Samsung. Je betaald meer voor de naam dan voor de kwaliteit naar mijn inzien.
Een multi-effect heb ik inderdaad al, al ben ik nog niet zo op de hoogte van de functies van de ME-25. Nouja, ik weet wat je er mee kunt, moet alleen nog uitvogelen hoe precies. Genoeg te doen dus!

Arcane, jij komt uit Doetinchem lees ik. De winkel waar ik het hier een paar posts geleden over had, Vriese, weet jij toevallig of hun assortiment nog wordt uitgebreid na de overname? Want ik ben daar afgelopen vrijdag geweest maar vond dat ze verrekte weinig amps en stuff hadden, terwijl dat voorheen toch wel meer was.

Jorik.

Ik ben er al een tijdje niet geweest, ik weet dus ook niet hoe groot het aanbod nu is. Ik las wel laatst in de krant dat de nieuwe eigenaren snel proberen hun winkel weer vol te krijgen. Dus dat aanbod zal wel weer beter worden, de vraag is alleen, wanneer.

Napoje
18 december 2012, 09:59
Voor weinig geld schijnt dit ook wel een aardige buizenversterker (http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/Guitars/Electric-guitar-amps/Fame--/art-GIT0010483-000) te zijn

Aikara
18 december 2012, 10:22
Iets van engl? Tweedehands screamer of thunder?

Ook mijn eerste gedachte: een tweedehands Engl Thunder.

arjanb01
18 december 2012, 10:27
Ook mijn eerste gedachte: een tweedehands Engl Thunder.

Inderdaad, er staan er genoeg op marktplaats, waaronder een combo die omgebouwd is tot klein topje voor 275 euro. Koopje !
Ik heb zelf een (nieuwere) Thunder en een heerlijk veelzijdig ding die live ook lekker door de mix prikt. Heel volwassen geluid !

Bijl
18 december 2012, 11:00
20-30 watt lampen is inderdaad zeker genoeg om op te treden (bij een transistorversterker, dus zonder lampen, heb je al snel 60 of 80 watt nodig, vraag me niet waarom.... ;-)


Als een buizenversterker gaat vervormen treedt er compressie op, dit wordt meestal als prettig ervaren omdat het een wat ronder en voller geluid geeft.

Een transistorversterker gaat "clippen", eigenlijk hetzelfde als wat een distortion pedaal doet, en als een transistor eindtrap gaat vervormen klinkt dat niet al te fris. De meeste buizenversterkers hebben ook wat meer ruimte voordat vervorming zijn intrede doet.

Napoje
18 december 2012, 11:17
Die engl is 50 watt. Hij wil er ook thuis nog wat mee kunnen. Dat gaat niet met zoveel power. Ze vragen er 375 voor en geen 250, en er zit geen speakerkast bij dus zo goedkoop is dat nu ook weer niet.

De kracht van een buizenversterker is dat deze ook met een beetje oversturing nog mooi kan klinken. En hij reageert op je aanslag. Zacht aanslaan geeft minder oversturing dan hard. Dat doen al die modelingamps nog niet zo goed.

arjanb01
18 december 2012, 11:52
Die engl is 50 watt. Hij wil er ook thuis nog wat mee kunnen. Dat gaat niet met zoveel power. Ze vragen er 375 voor en geen 250, en er zit geen speakerkast bij dus zo goedkoop is dat nu ook weer niet.

De kracht van een buizenversterker is dat deze ook met een beetje oversturing nog mooi kan klinken. En hij reageert op je aanslag. Zacht aanslaan geeft minder oversturing dan hard. Dat doen al die modelingamps nog niet zo goed.


Klopt, maar dan nog vind ik het niet duur hoor. Een combo ligt tussen de 400 en 550 euro tweedehands. Nieuw kosten ze rond de 800 euro.
Thuis kan ik er prima mee spelen, zit een goeie master volume knop op, zowel clean als overstuurd prima. Maar echt tot leven komt hij op de buhne, daar is hij ook voor gemaakt !

1971Ad
18 december 2012, 12:02
Arcane, jij komt uit Doetinchem lees ik. De winkel waar ik het hier een paar posts geleden over had, Vriese, weet jij toevallig of hun assortiment nog wordt uitgebreid na de overname? Want ik ben daar afgelopen vrijdag geweest maar vond dat ze verrekte weinig amps en stuff hadden, terwijl dat voorheen toch wel meer was.


Kom zelf ook uit die buurt en ben deze week nog bij Vriese geweest. Staat niet echt veel meer qua versterkers. Wat duurder Marshall spul en wat Fenders. (deluxe reverb, Blues Deluxe) en Voxjes. Ook nog een verrassend leuke Ibanez buizenbakje van 5 Watt. Voldoende spul om je "geluid" te zoeken en de richting van je versterker te bepalen.

Heb wel van Job begrepen (zo'n beetje DE gitaren man van Vriese) dat er nog eea binnen moet komen. Afwachten maar vraag em af of het weer wordt wat het geweest is.

JohnLord
18 december 2012, 13:24
Inderdaad, er staan er genoeg op marktplaats, waaronder een combo die omgebouwd is tot klein topje voor 275 euro. Koopje !
Ik heb zelf een (nieuwere) Thunder en een heerlijk veelzijdig ding die live ook lekker door de mix prikt. Heel volwassen geluid !


Klopt, maar dan nog vind ik het niet duur hoor. Een combo ligt tussen de 400 en 550 euro tweedehands. Nieuw kosten ze rond de 800 euro.
Thuis kan ik er prima mee spelen, zit een goeie master volume knop op, zowel clean als overstuurd prima. Maar echt tot leven komt hij op de buhne, daar is hij ook voor gemaakt !

Ik weet niet waar TS woont, maar hij mag mij een PM sturen...

edit: Aalten zie ik nu, misschien heeft Angus nog wat staan voor hem.

Jorikm
18 december 2012, 13:34
Job heb ik inderdaad ook nog mee gesproken. in ieder geval positief om te horen dat er nog meer spul wordt verwacht.

@ Johnlord: haha, kwam hem een week of anderhalf nog tegen in het dorp, hele vriendelijke man die toch al redelijk goed Nederlands kan spreken!

Heus
18 december 2012, 22:47
Mag ik dan als Aaltenaar ook nog een suggestie doen............
Vergeet Vriese in D`chem en ga eens naar Jasper Muziek in Winterswijk.
Prima zaak met veel know how !

Jorikm
18 december 2012, 23:46
Hey Heus, volgens mij ken ik je wel en jij mij ook wel ;)
Grappig om te horen dat jij ook zo te spreken bent over Jasper muziek. Ik heb daar mijn Boss multi-effeect gekocht en ben daar vorige week nog geweest om mijn gitaar een afstelbeurt te geven. Zeker goede service!

Jorik.

Michael AE
19 december 2012, 18:31
in jouw geval is het niet onverstandig eerst eens zonder effecten te gaan spelen. De meeste "beginnelingen" maken de fout om gelijk allerlei effecten te gebruiken, zonder eigenlijk een goede basis te hebben. Door veel effecten hoor je niet goed wat je met je spel allemaal kan doen aan je sound. Het verbloemt alles een beetje.Aan een redelijke buizenbak met een clean en drive kanaal heb je op dit moment het meeste. Je kunt dan later, als de basis staat, je me50 gebruiken voor wat delay. De meeste grote jongens gebruiken veel minder effecten dan je denkt.

Tunes
19 december 2012, 19:49
Voor wat jij wil, zou ik helemaal niet snel voor een buizenbak gaan. Allround ? of een leuke transistor met de juiste effecten of een goede modeling en die zijn tweedehands voor heel weinig te krijgen.
Mijn keus, yamaha dg60/80/100/130 modeling serie (moeilijk te vinden) en wat eigenlijk heel goed is een H&K zennamp (nog moeilijker te vinden).

Robin...
20 december 2012, 00:53
Voor wat jij wil, zou ik helemaal niet snel voor een buizenbak gaan. Allround ? of een leuke transistor met de juiste effecten of een goede modeling en die zijn tweedehands voor heel weinig te krijgen.
Mijn keus, yamaha dg60/80/100/130 modeling serie (moeilijk te vinden) en wat eigenlijk heel goed is een H&K zennamp (nog moeilijker te vinden).

En ik adviseer je toch om voor een buizenbak te gaan. Laten we eerlijk zijn, er zitten buizen in die warm worden, licht geven en waar ook nog eens mooi warm geluid uit komt. Ik weet niet waar jij verdaan komt Tunes maar die modeling dingen kunnen daar toch echt niet tegenop.

Tunes
21 december 2012, 22:13
Onzin, het is maar net je zoek en vooral wat je wil spelen.
Tuurlijk buizen is lekker, heb er zelf meerdere staan, om je voor te zijn.

Maar als je niet al te veel geld hebt en toch veelzijdig wil zijn dan is transistor met effecten of modeling heus niet echt een slechte keus, en vaak zelfs de beste keus.
Ik heb hier staan een peavey windsor, een vht ultra en een fender pa100 buizenbak (en nog wat onbekender spul) klinken allemaal in hun pure geluid beter, maar

Ik heb ook een yamaha dg130 staan en een zenamp ooit gehad, daar kan je echt heel, heel fatsoenlijk mee optreden en als ik in een coverband zou zitten zou ik deze altijd verkiezen boven die andere versterkers die ik heb.

Er is niet 1 soort versterker net als er niet 1 soort muziek is en er zijn zat muzieken/gitaristen die transistor of modeling boven buizen verkiezen.

Eerlijk zeggen, heb jij ooit serieus voor langere tijd op een modeling versterker gespeeld.

Mag je mij nog even uitleggen wat het uitmaakt waar ik vandaan kom.

Speeddemon
21 december 2012, 22:48
Eerlijk zeggen, heb jij ooit serieus voor langere tijd op een modeling versterker gespeeld.

Mag je mij nog even uitleggen wat het uitmaakt waar ik vandaan kom.
Ik denk dat ie bedoelde met 'waar vandaan komen' iets als 'je raadt modelling versterkers aan, maar heb je daar zelf veel (band)ervaring mee?"

Als ik voor mezelf spreek -en ik ben iemand die van veel diverse sounds houd en ze het liefst ook allemaal uit 1 amp haal-, mijn ervaring met modellingversterkers in band-verband is keer op keer een teleurstelling. Want?
Zo'n modelling versterker heeft namelijk de neiging op zich goed te klinken als je alleen speelt, maar vervolgens verzuipt door een gebrek aan projectie, power en toon-opbouw zodra de band begint te spelen.
Daar de Zenamp al erg oud is (generatie Flextone II zeg maar), zal ie zeker zijn ingehaald door de techniek. Dan zou een een Fender Mustang II of III, een Vox VT-serie of een Peavey Vypyr een stuk beter zijn.
De enige oudere modelling amps van 10 jaar geleden die ik live goed vond klinken waren de Yamaha DG-series (volgens mij de DG-1000 ofzo, 2x12 combo) en een Line 6 Vetta in de handen van een jazz/fusion gitarist. Die hadden wel projectie.

Tunes
21 december 2012, 22:58
Dat kan heel goed kloppen, overigens heb je gelijk wat betreft de yamaha.
Maar het gaat mij er veel meer om dat de keus van je versterker nogal afhangt van wat je zoekt, flexibel, draagbaar, aansluiten op de pa.a enz enz.
Kijk je moet die versterkers niet in een rauweblues/rock of metal band gebruiken, maar een coverband kan je er prima mee uit de voeten.

Maar meer ga ik er niet over zeggen, ik weet hoe deze discussies hier gaan.(zal maar niet zeggen dat je met een digitaal drumstel prima kan optreden).

Overigens is mijn ervaring dat veel modeling idd niet de beste keus is, maar de yamaha (en echt de zenamp is ook best goed) hoort daar niet toe.

De zenamp is zeker niet te vergelijken met een flextone (en ik heb ze beide gehad).

Michael AE
22 december 2012, 06:07
Ja, allemaal heel erg leuk, maar je moet wel weten WAAR je naar op zoek bent.Volgens mij sla jij nu een stap over. De vragen die de OT hier stelt, wijzen er op dat hij nog niet heel veel kaas heeft gegeten van het instellen/gebruiken van effecten. Helemaal niets mis mee natuurlijk, maar is het dan wel zo slim om een amp te kiezen die veel te veel mogelijkheden heeft, waardoor je meer zit te tweaken dan eerlijk naar je spel luisteren om je sound te verbeteren? Ik vind van niet.

Ik denk dat het veel slimmer is eerst een goede basissound te leren maken. Of je daar nu een transistor- of buizenbak voor gebruikt maakt niet eens zo heel veel uit. Als het maar geen amp is met veel te veel toeters en bellen.

Tunes
22 december 2012, 10:58
Dat ben ik wel met je eens, maar hij gaf wel aan dat hij veelzijdig geluid wil.
Als je dan een buizen versterker neemt, heb je alleen (en overigens fijn) basis geluid.

Overigens is de yamaha voor modeling heel basis.

Maar ik ben het met je eens dat dat het beste is, alleen zie ik dat een starter nauwelijks doen, die wil (te) veel.
Waar het mij ging is dat er bijna in elk versterkervraag topic standaard geroepen wordt "buizen" er is echt meer dan dat.

Jorikm
22 december 2012, 11:53
Om ook nog even in te springen, ik heb inderdaad nog niet veel kennis van Amps en effecten, anders was ik dit topic waarschijnlijk niet gestart. Echter heb ik wel veel verschillende versterkers mogen beluisteren (o.a. live) en ik moet zeggen 9 van de 10 amps waarvan ik vond dat ze echt lekker klinken toch wel een buizenbak was. Nu is het natuurlijk niet alleen de amp die je sound maakt (of breekt) maar het levert toch wel een grote bijdrage als ik het niet mis heb.

Verder ging ik ''vroeger'' vaak samen met een maatje van me mee naar zijn gitaarles, waar zijn gitaarleraar ook verschillende amps had staan, waaronder een aantal buizen. Van ENGL tot Marshall. Een aantal keer de mogelijkheid gehad om een transistor met een buizenbak te 'vergelijken' en moet toch ook eerlijk zeggen dat het geluid van de buizenbak me veel beter beviel.
De reden dat ik in mijn openingspost over een cube begin (geen buizenbak dus) is dat ik altijd rond heb gelopen met het idee dat een buizenbak voor mij niet te betalen was. Echter toen ik de tip kreeg van de V22 was ik eigenlijk helemaal om.

Even over de effecten
Ik betrap mezelf er inderdaad wel eens op dat ik heel veel aan het kl*ten ben met de instellingen van mijn multiboard terwijl ik eigenlijk nog nooit echt heb verdiept in de effecten die er standaard al op de amp zitten.
Denk dan ook wel dat de tip van 'voorlopig zo min mogelijk effecten gebruiken' een hele goede is die ik zeker ga gebruiken. Dus alvast thanks daarvoor!

Vind het super dat jullie hier discussiëren over hoe en wat want dat zijn voor mij discussies waar ik een hele hoop informatie uit op kan pikken!
Jorik.

Robin...
22 december 2012, 13:02
Om ook nog even in te springen, ik heb inderdaad nog niet veel kennis van Amps en effecten, anders was ik dit topic waarschijnlijk niet gestart. Echter heb ik wel veel verschillende versterkers mogen beluisteren (o.a. live) en ik moet zeggen 9 van de 10 amps waarvan ik vond dat ze echt lekker klinken toch wel een buizenbak was. Nu is het natuurlijk niet alleen de amp die je sound maakt (of breekt) maar het levert toch wel een grote bijdrage als ik het niet mis heb.

Verder ging ik ''vroeger'' vaak samen met een maatje van me mee naar zijn gitaarles, waar zijn gitaarleraar ook verschillende amps had staan, waaronder een aantal buizen. Van ENGL tot Marshall. Een aantal keer de mogelijkheid gehad om een transistor met een buizenbak te 'vergelijken' en moet toch ook eerlijk zeggen dat het geluid van de buizenbak me veel beter beviel.
De reden dat ik in mijn openingspost over een cube begin (geen buizenbak dus) is dat ik altijd rond heb gelopen met het idee dat een buizenbak voor mij niet te betalen was. Echter toen ik de tip kreeg van de V22 was ik eigenlijk helemaal om.

Even over de effecten
Ik betrap mezelf er inderdaad wel eens op dat ik heel veel aan het kl*ten ben met de instellingen van mijn multiboard terwijl ik eigenlijk nog nooit echt heb verdiept in de effecten die er standaard al op de amp zitten.
Denk dan ook wel dat de tip van 'voorlopig zo min mogelijk effecten gebruiken' een hele goede is die ik zeker ga gebruiken. Dus alvast thanks daarvoor!

Vind het super dat jullie hier discussiëren over hoe en wat want dat zijn voor mij discussies waar ik een hele hoop informatie uit op kan pikken!
Jorik.

Daarom sprong ik even in dat ik het je afraad om een modeling versterker te kopen. Als je namelijk nu zo'n versterker koopt lijkt het opzich wel goed te klinken maar later als je gehoor ontwikkeld mis je bepaalde eigenschappen van buizen. Heb je eigenlijk de v22 al geprobeerd in de winkel? Zo niet zet er eens wat effect pedalen ervoor zoals een overdrive en kijk hoe die erop reageren.

Maar nogmaals, met effecten klooien is echt niet verkeert ga er vooral mee door. Als je nu nog niet weet wat alles precies doet kan je het beste leren door het te ondervingen (zo heb ik het ook geleerd). Maar probeer ook zonder effecten te spelen, want anders verander je in een kug* edge kug*.



Onzin, het is maar net je zoek en vooral wat je wil spelen.
Tuurlijk buizen is lekker, heb er zelf meerdere staan, om je voor te zijn.

Maar als je niet al te veel geld hebt en toch veelzijdig wil zijn dan is transistor met effecten of modeling heus niet echt een slechte keus, en vaak zelfs de beste keus.
Ik heb hier staan een peavey windsor, een vht ultra en een fender pa100 buizenbak (en nog wat onbekender spul) klinken allemaal in hun pure geluid beter, maar

Ik heb ook een yamaha dg130 staan en een zenamp ooit gehad, daar kan je echt heel, heel fatsoenlijk mee optreden en als ik in een coverband zou zitten zou ik deze altijd verkiezen boven die andere versterkers die ik heb.

Er is niet 1 soort versterker net als er niet 1 soort muziek is en er zijn zat muzieken/gitaristen die transistor of modeling boven buizen verkiezen.

Eerlijk zeggen, heb jij ooit serieus voor langere tijd op een modeling versterker gespeeld.

Mag je mij nog even uitleggen wat het uitmaakt waar ik vandaan kom.

Pfff..... Ten eerste snap ik niet waarom je effecten wil hebben op een versterker. Wat wil je doen tijdens optredens met je coverbandje? Jongens even wachten ik zet ff me phaser aan!! En ja ik heb op een lange tijd op een modeling versterker gespeeld en een transistor versterker gespeeld en alle 2 mijn grootste mis kopen die ik ooit heb gedaan. Gelukkig heb ik ze voor een leuk prijsje kunnen verkopen, omdat er nog mensen bestaan zoals... jouw. Dus wat je zegt is waar dat er wat muzikanten zijn die transisitor zooi kiezen boven buizen.

Jorikm
22 december 2012, 13:13
Heb de mogelijkheid nog niet gehad om wat amps te testen, Robin. Ik wacht hier liever mee totdat ik ook daadwerkelijk het geld er voor heb want ik ken mezelf veel te goed haha. Als ik iets mooi vind of iets wil, dan wil ik het ook meteen. (slechte eigenschap).
Verder wil ik inderdaad ook een versterker aanschaffen waar ik een aantal jaren mee vooruit kan. En ben inderdaad bang dat, wanneer ik een modeling/transistor aanschaf, ik al vrij snel het echte buizengeluid ga missen en dus alsnog moet overstappen.
Zit alleen nog te twijfelen of ik 2ehands of nieuw ga kopen. Hebben beide voordelen en nadelen. Op MP staat een leuke V22 voor 200 euro, maar ik ben daar altijd erg content mee want je weet niet wat je koopt. (Las hier laatst ook een topic over iemand die een JCM800 had aangeschaft 2ehands maar waar na een week al een reparatie van 200+ euro aan zat.). Nieuw heb je garantie en weet je zeker dat alles dan ook goed geregeld is mocht er iets stuk gaan binnen die garantieperiode.
Voordeel van 2ehands is dat je bijna geen waardeverlies hebt, mocht het toch niks zijn. Je koopt een buizenbak voor 200 euro, wil je hem om de een of andere reden weer verkopen een maand later--» ben je hem zo weer kwijt voor 180..

ff bekijken dus hoe of wat, maar eigenlijk gaat mijn voorkeur nu uit naar nieuw.

Bassa
22 december 2012, 13:17
Ik koop voorlopig ook nog alleen versterkers nieuw. Ik had een marshall 5210 gekockt op mp en die ging na een maand allemaal rare dingen doen, dus toen naar de reperatie en hoppa een rekening van 145 euro. Ik heb er gelukkig nog 60 van kunnen maken omdat ik van tevoren had gezegt dat ze moesten bellen als het duurder werd dan 50 en daar gingen ze mee akkoord.

Robin...
22 december 2012, 13:23
Heb de mogelijkheid nog niet gehad om wat amps te testen, Robin. Ik wacht hier liever mee totdat ik ook daadwerkelijk het geld er voor heb want ik ken mezelf veel te goed haha. Als ik iets mooi vind of iets wil, dan wil ik het ook meteen. (slechte eigenschap).
Verder wil ik inderdaad ook een versterker aanschaffen waar ik een aantal jaren mee vooruit kan. En ben inderdaad bang dat, wanneer ik een modeling/transistor aanschaf, ik al vrij snel het echte buizengeluid ga missen en dus alsnog moet overstappen.
Zit alleen nog te twijfelen of ik 2ehands of nieuw ga kopen. Hebben beide voordelen en nadelen. Op MP staat een leuke V22 voor 200 euro, maar ik ben daar altijd erg content mee want je weet niet wat je koopt. (Las hier laatst ook een topic over iemand die een JCM800 had aangeschaft 2ehands maar waar na een week al een reparatie van 200+ euro aan zat.). Nieuw heb je garantie en weet je zeker dat alles dan ook goed geregeld is mocht er iets stuk gaan binnen die garantieperiode.
Voordeel van 2ehands is dat je bijna geen waardeverlies hebt, mocht het toch niks zijn. Je koopt een buizenbak voor 200 euro, wil je hem om de een of andere reden weer verkopen een maand later--» ben je hem zo weer kwijt voor 180..

ff bekijken dus hoe of wat, maar eigenlijk gaat mijn voorkeur nu uit naar nieuw.

Zo'n eigenschap heb ik ook met vele andere muzikanten. Dat is ook de reden waarom veel muzikanten geen cent te makken hebben. En inderdaad nieuw is beter, want je weet nooit hoe de eigenaar met ze'n spullen is omgegaan. En garantie is fijn om te hebben! Misschien is het ook een goed idee om die vriend mee te nemen naar de winkel. Die kijkt er toch wat anders tegen aan.

Tunes
22 december 2012, 13:25
Daarom sprong ik even in dat ik het je afraad om een modeling versterker te kopen. Als je namelijk nu zo'n versterker koopt lijkt het opzich wel goed te klinken maar later als je gehoor ontwikkeld mis je bepaalde eigenschappen van buizen. Heb je eigenlijk de v22 al geprobeerd in de winkel? Zo niet zet er eens wat effect pedalen ervoor zoals een overdrive en kijk hoe die erop reageren.

Maar nogmaals, met effecten klooien is echt niet verkeert ga er vooral mee door. Als je nu nog niet weet wat alles precies doet kan je het beste leren door het te ondervingen (zo heb ik het ook geleerd). Maar probeer ook zonder effecten te spelen, want anders verander je in een kug* edge kug*.




Pfff..... Ten eerste snap ik niet waarom je effecten wil hebben op een versterker. Wat wil je doen tijdens optredens met je coverbandje? Jongens even wachten ik zet ff me phaser aan!! En ja ik heb op een lange tijd op een modeling versterker gespeeld en een transistor versterker gespeeld en alle 2 mijn grootste mis kopen die ik ooit heb gedaan. Gelukkig heb ik ze voor een leuk prijsje kunnen verkopen, omdat er nog mensen bestaan zoals... jouw. Dus wat je zegt is waar dat er wat muzikanten zijn die transisitor zooi kiezen boven buizen.

Je reactie zegt mij dat je te weinig weet van goede modeling versterkers, je zet niet even je phaser aan (die van mij heeft overigens niet), je schakeld (via je floorboard) naar een andere patch.
Af gezien daarvan zal ik dat nooit in mijn "bandje" zeggen, ik ben drummer.

Voor de rest is je post nogal denigrerend, en dat is niet nodig (pfff en zooi en mensen zoals jouw (wat oevrigens jij moet zijn) jammer je wordt er minder serieus door genomen. Er zijn zat serieuze muzikanten die op transistor spelen en ook wat die zelfs (ja onbergijpelijk) op modeling.
Ik speel zelf liever ook op een buizenversterker, maar het enige wat ik zeg is dat modeling voor sommige genres/bands prima kan werken.

ook is nieuw per definitie niet beter, maar zekerder (alhoewel ik zat voorbeelden ken van wel garantie hebben maar niet krijgen FEEDBACK).
Alles heeft zijn prijs.
Btw bij buizen loop je wel wat meer risico op de 2ehands markt.

Jorikm
22 december 2012, 13:33
Bedankt voor de reacties beide. 2ehands neemt wat meer risico's met zich mee maar kan ook een goede deal zijn. Maar zoals gezegd gaat mijn voorkeur nu uit naar nieuw aangezien ik dat risico liever niet wil lopen. Ik verwacht een deze dagen mijn loon en zal dan een dag uittrekken voor het proberen van verschillende amps, waaronder de bugera. heb nu 2 weken vakantie dus genoeg tijd om dan eventueel de amp te proberen, in de winkel al dan niet thuis!

jorik.

Tunes
22 december 2012, 13:42
Veel plezier met het testen en kopen.
Ik weet niet hoeveel watt het moet zijn, maar er zijn op dit moment een heleboel "kleinere" buizenamps die zeker de moeite waard zijn.
Heb zelf nu een peavey windsor (met enkele mods) en een VHT special ultra (6 watt)staan.
Geweldige ampjes, wel jammer dat de kanalen niet te switches zijn (beide hebben een aparte ingang voor high en low).

voordeel is dat ze thuis wat beter te behappen zijn, dus kijk vooral niet naar wattage maar naar mogelijkheden en geluid.

heb net die v22 zitten bekijken, ziet er goed uit, ik weet niet wat kwaliteit is van bugera maar uiteindelijk komt al het spul zo ongeveer uit china.

Midwolda
22 december 2012, 13:57
Veel plezier met het testen en kopen.
Ik weet niet hoeveel watt het moet zijn, maar er zijn op dit moment een heleboel "kleinere" buizenamps die zeker de moeite waard zijn.
Heb zelf nu een peavey windsor (met enkele mods) en een VHT special ultra (6 watt)staan.
Geweldige ampjes, wel jammer dat de kanalen niet te switches zijn (beide hebben een aparte ingang voor high en low).

voordeel is dat ze thuis wat beter te behappen zijn, dus kijk vooral niet naar wattage maar naar mogelijkheden en geluid.

heb net die v22 zitten bekijken, ziet er goed uit, ik weet niet wat kwaliteit is van bugera maar uiteindelijk komt al het spul zo ongeveer uit china.

Als het schematisch vergelijkbaar is met een Fender high/low (wel of niet een 1M naar ground) dan kun je in de tweede input een gitaarkabel doen met aan het andere end een gewone latching on/off footswitch. Je kunt dan schakelen tussen de high en de low ingang. Let er wel op dat de gitaarkabel niet te lang is en van de beste kwaliteit is want hij pikt wel snel rommelsignalen op.

Jorikm
22 december 2012, 23:06
Veel plezier met het testen en kopen.
Ik weet niet hoeveel watt het moet zijn, maar er zijn op dit moment een heleboel "kleinere" buizenamps die zeker de moeite waard zijn.
Heb zelf nu een peavey windsor (met enkele mods) en een VHT special ultra (6 watt)staan.
Geweldige ampjes, wel jammer dat de kanalen niet te switches zijn (beide hebben een aparte ingang voor high en low).

voordeel is dat ze thuis wat beter te behappen zijn, dus kijk vooral niet naar wattage maar naar mogelijkheden en geluid.

heb net die v22 zitten bekijken, ziet er goed uit, ik weet niet wat kwaliteit is van bugera maar uiteindelijk komt al het spul zo ongeveer uit china.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een AMP die ik kan gebruiken op kleine podia zonder hem te miccen, maar waar ik ook thuis mee kan spelen. Dan kom je al gauw uit bij een amp met powersoak functie zoals de bugera. Kwaliteit is mij ook onbekend maar ik lees er wel lovende reacties over. Zoiets kom je toch pas achter wanneer je de amp een x aantal jaar in je bezit hebt en een paar keer aan de tand hebt kunnen voelen lijkt me.

Jorik.

Tunes
23 december 2012, 09:52
Mogelijk klinkt je versterker nog beter zonder de power soak, die vreten wel wat tone weg (en ik mij voorstellen dat die bij een goedekopere versterker nu niet van super kwaliteit zijn).
Bij mijn peavey is hij er in ieder geval uitgehaald vanwege een beter geluid.

Midwolda , bedankt voor de tip dat werkt inderdaad bij de peavey, bij vht helaas niet.

Speeddemon
23 december 2012, 11:13
Dat ben ik wel met je eens, maar hij gaf wel aan dat hij veelzijdig geluid wil.
Als je dan een buizen versterker neemt, heb je alleen (en overigens fijn) basis geluid.

:???: Niet veelzijdig?

http://images.guitarcenter.com/products/optionLarge/MesaBoogie/DV016_Jpg_Large_502666.001_black_V.jpg

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/current/Ampz02.jpg

Dusss.... ;) Dat je dan geen delay, phaser of chorus aan boord hebt, tja...
Ik heb jarenlang in een 60's/70's/80's funk/soul/disco band gespeeld (behoorlijk allround qua sounds, want we speelden ook wel wat pop/rock nummers (Toto, Robbie Williams, Mother's Finest, etc.) en dat heb ik -na een Peavey Bandit 112 en een Boss GT-3 weggedaan te hebben- jarenlang volgehouden op een redelijk Spartaans uitgevoerde Engl Savage 60 (2 kanaals buizen) gedaan, met een rits pedalen ervoor. Dus ik wil maar zeggen, zelfs als de gewenste veelzijdigheid NIET in de versterker an sich zou zitten, kun je die altijd nog wel creeëren (en soms makkelijker, als de versterker een FX-Loop heeft).

Jorikm
23 december 2012, 14:11
Mogelijk klinkt je versterker nog beter zonder de power soak, die vreten wel wat tone weg (en ik mij voorstellen dat die bij een goedekopere versterker nu niet van super kwaliteit zijn).
Bij mijn peavey is hij er in ieder geval uitgehaald vanwege een beter geluid.

Midwolda , bedankt voor de tip dat werkt inderdaad bij de peavey, bij vht helaas niet.

Ik heb op youtube een review/test van Vaughn Skow gezien, en hij wist te vermelden dat de powersoak functie op de V22 een van de beste powersoaks is die hij gezien heeft, en hij heeft echt heel wat spul getest. Nu wil ik niet zeggen dat wat hij zegt, per definitie ook waar is. Maar het lijkt me in ieder geval dan geen ''rommel'' om het maar ff heel cru te noemen :-) Nog steeds niet kunnen testen helaas, verwacht komende week de payday dus dan maar eens een dag uittrekken om het e.e.a. te testen! Kan niet wachten :-)

Midwolda
23 december 2012, 14:43
...
Midwolda , bedankt voor de tip dat werkt inderdaad bij de peavey, bij vht helaas niet.

Dat vind ik dan wel raar want als ik even heel snel de schema's bekijk lijken ze hetzelfde ingangscircuit te hebben.
Daar ga ik eens in duiken want ik wil dan altijd weten waarom (niet).

Maar top dat het op je Peavey wél werkt, heb 'r op m'n Champs ook veel lol van! :cooler:

Tunes
23 december 2012, 14:44
:???: Niet veelzijdig?

http://images.guitarcenter.com/products/optionLarge/MesaBoogie/DV016_Jpg_Large_502666.001_black_V.jpg

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/current/Ampz02.jpg

Dusss.... ;) Dat je dan geen delay, phaser of chorus aan boord hebt, tja...
Ik heb jarenlang in een 60's/70's/80's funk/soul/disco band gespeeld (behoorlijk allround qua sounds, want we speelden ook wel wat pop/rock nummers (Toto, Robbie Williams, Mother's Finest, etc.) en dat heb ik -na een Peavey Bandit 112 en een Boss GT-3 weggedaan te hebben- jarenlang volgehouden op een redelijk Spartaans uitgevoerde Engl Savage 60 (2 kanaals buizen) gedaan, met een rits pedalen ervoor. Dus ik wil maar zeggen, zelfs als de gewenste veelzijdigheid NIET in de versterker an sich zou zitten, kun je die altijd nog wel creeëren (en soms makkelijker, als de versterker een FX-Loop heeft).

Ik neem aan dat die stuk voor stuk in de prijs klasse van 300/400 euro liggen ? Prijsklasse van topicstarter.

Tunes
23 december 2012, 14:46
Dat vind ik dan wel raar want als ik even heel snel de schema's bekijk lijken ze hetzelfde ingangscircuit te hebben.
Daar ga ik eens in duiken want ik wil dan altijd weten waarom (niet).

Maar top dat het op je Peavey wél werkt, heb 'r op m'n Champs ook veel lol van! :cooler:

Nu moet ik zeggen dat ik niet een echte voetschakelaar had om te testen, alleen zo'n ding die je ingedrukt moet blijven houden (weet ff niet meer hoe al die verschillende schakelaars heten).

Midwolda
23 december 2012, 14:52
Jij hebt een momentary, ik heb een latching.
Maar dat zou op zich wel moeten werken.
Er zal wel meer verschil in zitten...

Speeddemon
23 december 2012, 16:05
Ik neem aan dat die stuk voor stuk in de prijs klasse van 300/400 euro liggen ? Prijsklasse van topicstarter.
Nee dûh, maar jouw stelligheid dat een buizenversterker per definitie niet veelzijdig is was ook een beetje onterecht, nietwaar? :soinnocent:

Bassa
23 december 2012, 18:55
egnater Tweaker 15 head is in de prijsklasse en heel veelzijdig net als de tubemeister van H&K.

Tunes
23 december 2012, 21:39
Nee dûh, maar jouw stelligheid dat een buizenversterker per definitie niet veelzijdig is was ook een beetje onterecht, nietwaar? :soinnocent:

Ik had het over buizenamp die in de prijsklasse van de topicstarter lagen, lijkt mij logisch.
Wat heeft de topic starter eraan om met versterkers op de proppen te komen die hij niet wil/kan betalen ?

Kennelijk heb ik een beetje teveel op de buisvoetjes getrapt :seriousf: heb je hem buisvoetjes :seriousf:

Jorikm
24 december 2012, 15:02
Vandaag op stap geweest en heb een aantal amps geprobeerd. Een aantal modelling/transistor en een paar full tubes.
En zoals ik eigenlijk al verwacht had trek ik gewoon heel erg naar het buizengeluid. Heb ook een aantal buizencombos geprobeerd van een hogere prijsklasse (€1000,-) maar deze deden zeker niet onder in vergelijking met degene die ik zojuist bij Thomann besteld heb. Zoals verwacht de Bugera V22! De bestelling moet nog afgerond worden e.d. maar weet eigenlijk niet precies hoe dat in zijn werk gaat. Betalen via Ideal was geen mogelijkheid wat ik wel vervelend vind.
Misschien offtopic maar weet iemand te vertellen hoe lang de levering normaal gesproken duurt bij thomann? Alle producten waren uit magazijn leverbaar.

Jorik.

Bassa
24 december 2012, 20:01
Voor 6 uur besteld morgen al in huis (of wat het nou 2 dagen), in iedergeval best snel

Jorikm
24 december 2012, 22:37
Lijkt me sterk, Bassa, want ik heb nog niet eens betaald en heb aangegeven dat ik vooraf wil betalen. Eerst zou mijn bestelling nagekeken/gecontroleerd worden door een medewerker waarna ik een mail krijg met betaalgegevens.. maar omdat we nu rond de kerstdagen zitten denk ik dat het wat langer gaat duren. Helaas! Had graag deze week al willen spelen maar moet denk ik nog ff wachten.

Meteen 10 setjes snaren en wat onderhoudsproducten mee laten komen. Altijd handig een setje extra snaren :-)

Bassa
25 december 2012, 12:31
Oeps, niet helemaal goed gelezen, maar als ik normaal bestel bij thomann (en gelijk betaal) heb ik het in 1 of 2 dagen binnen.

Thyrif
26 december 2012, 12:38
Voor ze daar paypal hadden heb ik eens vooruit betaald per internationale overboeking. Die betaling duurde 3 dagen ofzo, daarna nog twee bezorgdagen. Veel plezier met je bugera!

Jorikm
26 december 2012, 16:27
Hmm dat is erg vervelend.. Dat zou dus betekenen dat ik hem niet in de vakantie in huis heb. Helaas:( misschien mogelijk om hem alsnog onder rembours te laten versturen. Zal zo even een berichtje doen want wil hem eigenlijk voor nieuwjaar in huis hebben. (ivm veel afwezig daarna).

Edit: Gelukkig vandaag de bevestiging gehad van Thomann, heb meteen een spoedbetaling gedaan dus hoop dat het pakketje vandaag nog op de post kan, dan heb ik hem morgen binnen. Vind namelijk dat ik al lang genoeg gewacht heb hahah.
Afwachten dus ;-)
Jorik.

Jorikm
3 januari 2013, 18:12
Heb vandaag de amp mogen ontvangen van UPS.
Net even een klein uurtje aan het pingelen geweest maar wat een beest van een amp zeg!
Heb alleen een vraagje:
Ik kwam laatst een threadje tegen (of dat nu hier was of ergens anders weet ik niet) waar in uitgelegd was dat er een verschil was tussen de V22's met een blauw aan/uit lampje, en die met een oranje! Ik heb nu dus de oranje versie, maar ik ben vergeten wat nu precies het verschil tussen deze 2 was en kan het ook nergens meer terugvinden!

Kan iemand me dit uitleggen of weet iemand waar dat threadje gebleven is?

Jorik.

Midwolda
3 januari 2013, 18:33
Staat hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149692-Nieuwe-amp-bugera-v22). (tweede pagina) ;)

Jorikm
3 januari 2013, 19:14
Dat is hem inderdaad, thanks!