PDA

View Full Version : Buts in zijkant gitaar



Kevin_L
17 december 2012, 08:32
Ik kwam er gisteren met grote schrik achter dat er een buts in de side van mijn akoestische gitaar zit. Ik zette hem weg, laat toevallig m'n hand wegglijden over die plek en vandaar dat ik dit nu zit te typen.
Ik heb er even met een zaklamp op geschenen in m'n verduisterde kamer, om te zien of ik het licht door de zijkant heen kon zien. Dit was niet het geval, dus ik denk dat de lak gescheurd is en er een buts in het hout zit.
Omdat dit mijn eerste en enige gitaar is, en het zeker de eerste keer is dat mij zoiets gebeurt, heb ik geen idee van wat nou verstandig is. Iemand suggesties? Bij voorbaat dank! (:

Plaatje (hoop dat zo een beetje duidelijk is wat ik bedoel):
http://i45.tinypic.com/14cbhg8.jpg

Muzieknono
17 december 2012, 08:53
Lullig antwoord misschien, maar shit happens, als het de klank en bespeelbaarheid verder niet beïnvloed zou ik er niet teveel aandacht aan besteden, het is nu eenmaal gebeurd, al snap ik volkomen dat je er van baalt als een stekker.
Mvgr. Dirk Jan :B

Harald
17 december 2012, 08:55
Wat nou verstandig is? Mooi is het niet, maar veel kwaad kan dit zo te zien niet. Klein deukje door de lak heen, maar geen ernstige schade, afgaande op de foto. En naar alle waarschijnlijkheid ook niet de laatste keer dat er een deukje in je gitaar verschijnt.

Je zou de gitaren van menig profgitarist eens van dichtbij moeten zien... en dan bedoel ik echt niet alleen Willie Nelson of Tommy Emmanuel.

Kevin_L
17 december 2012, 08:57
Ah oké, de klank wordt er niet (merkbaar) door beïnvloed, dus dan is het geen big deal. Nah, ik werd gewoon wat bang omdat ik ooit wat dingetjes had gelezen over scheurtjes die ineens vier keer zo lang waren geworden, dus ik begon 'm al een beetje te knijpen ^^
Hartelijk dank!

Rizz
17 december 2012, 09:52
Ach, z'n eerst battlescar! :D Er staat geen bijzondere spanning op de zijkanten, dus ik zou me er idd geen zorgen over maken. Je kan het van de winter even een beetje in de gaten houden als de relatieve vochtigheid daalt. Als er dan niets mee gebeurt verder, en dat verwacht ik niet, zit het wel goed.

Plant
17 december 2012, 13:40
Idd, shit happens. Wees blij dat er geen buts in de hals zit of erger. Ik zou ook niet blij zijn maar er ook niks aan doen.

muziekschuur
17 december 2012, 14:21
Relic man...

Pick-Mane
17 december 2012, 18:00
Beste

Anders er een zelfklever van je favoriete band, erop kleven. Of ze veroordelen tot kampvuurhout en een andere kopen. Was het er een van veel euro’s.?
Als je er geestelijk over geraakt,of je vind ze niet perfect genoeg meer is dit zoals een relatie, aan de deur gooien en een nieuwe in huis, heb je er mooie herinneringen aan, kan dit krasje niet opwegen tegen de rest denk ik .? of wel …..

Ik bekijk dit zo, misschien heb je die gitaar al jaren en zoals andere dingen in je leven. Na een tijd gaan er nu een maal dingen stuk en dit is niet alleen zo voor een gitaar. Krasje op je auto, deuk in de koelkast, dit zijn niet alleen deuken maar ook links naar het verleden. En die dingen zijn soms na jaren alles wat je nog in leven houd. Ik heb ook zo een gitaar deukje hier en daar, als ik er dan naar kijk komen er terug dingen boven uit het verleden, nou ja nu vind je dit erg neem ik aan. Maar ik heb al kampvuur gitaren gezien kan je denken dat de hond er heeft aan geknaagd of was het nu een bever.?


Groetjes.