PDA

View Full Version : Vervangen volume potmeter met splitter, kan dit?



spijkie
17 december 2012, 08:05
Ik ben niet zo tevreden over de volume potmeter op mijn schecter gitaar.
De volume knop reageert niet lekker, als je hem dicht draait dan valt hij in 1 keer weg bij een bepaald punt, ook bij het omhoog draaien vanaf 0 komt hij vrij abrupt op en dus niet geleidelijk.
Nu weet ik dat een potmeter wel te vervangen is alleen zit in de volume knop ook een schakelaar om de elementen te splitten naar singlecoil, zijn hier ook potmeters voor te krijgen?

crazycow
17 december 2012, 08:38
Ik ben niet zo tevreden over de volume potmeter op mijn schecter gitaar.
De volume knop reageert niet lekker, als je hem dicht draait dan valt hij in 1 keer weg bij een bepaald punt, ook bij het omhoog draaien vanaf 0 komt hij vrij abrupt op en dus niet geleidelijk.
Nu weet ik dat een potmeter wel te vervangen is alleen zit in de volume knop ook een schakelaar om de elementen te splitten naar singlecoil, zijn hier ook potmeters voor te krijgen?

Ik denk dat je een push/pull potmeter bedoeld. Deze zijn gewoon te verkrijgen via o.a. de bekende (web)winkels voor gitaaronderdelen.

Ukeloeder
17 december 2012, 08:45
Hebben we het hier over een linkshandige gitaar misschien? Het 'taper' beeld komt me pijnlijk bekend voor.

[net even door je andere posts gesnuffeld, het lijkt me niet dat je lefty bent, dan is het probleem anders dan ik direct vermoedde]

Kun je eens op de pot kijken welke codes er op staan?

spijkie
17 december 2012, 14:01
Dat is wat ik bedoel ja, een push/pull potmeter, en inderdaad, als je daar op zoekt kom je ze wel tegen bij de webshops.

Ukeloeder:

Ben inderdaad gewoon rechtshandig, codes zal ik naar moeten kijken alleen zal die potmeter er dan wel eerst uit moeten vermoed ik.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf van een potmeter, niet dat ik straks één aanschaf die ook niet lekker reageert...